28 Marca 2024 10:24:32
Zdjęcia użytkowników
michal20041 devon00
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Swap z 1.8 8v (F3P) na 2.0 16v (N7Q) 
Tideey
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 12:41
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 18.10.2009 11:40
Skąd: -

Witam z racji tego że obecnie posiadam R19 z silnikiem 1.8 8v 90KM która ma zamiar zimę spędzić w garażu pomyślałem na swapem . W drugim garażu stoi Laguna z 1996r z silnikiem 2.0 16v 140KM silnik Volvo oznaczenia nie zapamiętałem no i to miała by być baza na swap. Powiedzcie mi czy w ogóle ten silnik tam wlezie? Smile czy któreś z mocowań będzie pasowało ? Podejmował się ktoś już wpakowania tego silnika do 19 ? Smile Za wszelkie uwagi komentarze porady i spostrzeżenia będę bardzo wdzięczny Smile



trochę uzupełniłem temat bo nie był jasny - pamiętaj o tym na przyszłość bo 1.8 jest wiele w Renault, tak samo jak 2.0. Michor.

Edytowane przez michor dnia 06-11-2011 12:47
Tak dokładnie to jestem z Jaroszowa Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 231000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-11-2011 12:41
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 12:43
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Skoro do laguny pasuje 1.8 8v i 2.0 16v
a w 19 masz 1.8 8v to powinno chyba pasować?

pamiętaj ze ten z volvo to N - nie F.
pewnie razem ze skrzynią itp itd.

Ogólnie powodzenia- nikt tego nie robił nikt nie słyszał na zachodzie też tego nikt nie robi Smile


[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Tideey
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 13:04
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 18.10.2009 11:40
Skąd: -

Te różnice w oznaczeniach silników N i F wynikają z ich układu zawieszenia dobrze kombinuję ? Smile

Tak dokładnie to jestem z Jaroszowa Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 231000km
 
michor
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 14:07
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Eeeeehm.

Nie?
Wynikają z tego że F to jest silnik RENAULT
a jak sam napisałeś N to jest silnik VOLVO

jak jesteśmy na tym etapie wiedzy to daruj sobie tego swapa bo nic z tego nie będzie.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Tideey
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 14:29
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 18.10.2009 11:40
Skąd: -

Mylisz się wiedzy mam sporo , tylko po prostu myślałem że ta różnica w oznaczeniach wynika także z układu ich mocowań mój błąd. Michor nie oceniaj książki po okładce Wink

Tak dokładnie to jestem z Jaroszowa Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 231000km
 
Mateo
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 15:17
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Nie jesteś tu pierwszy z takim czy podobnym pomysłem i wiesz co. Każdy z nich skończył się tylko na temacie na forum. Podejrzewam że w tym wypadku inaczej nie będzie.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
Tideey
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 15:41
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 18.10.2009 11:40
Skąd: -

Masz prawo do takich o to przeczuć itp itd bo sam wiele prześledziłem takich tematów na tym forum o których napisałeś . Postaram się w najbliższym czasie ruszyć z pracami . Mam nadzieje że do piątku będę już mógł pokazać jakąś małą fotorelacje z demontażu silnika z Laguny aby chociaż na początek ukazać prawdziwość mojego projektu Smile

Tak dokładnie to jestem z Jaroszowa Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 231000km
 
mati89tczew
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 16:15
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

tam siedzi 5-cio cylindrowiec czy mi się wydaje

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
Mateo
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 16:26
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

@mati89tczew: Wydaje Ci się.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 16:55
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@mati89tczew: pomyliło Ci się z 2.5 z szafy.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
mati89tczew
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2011 18:35
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

a moze i tak Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 00:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Myśle żę pomysł dojdzie do skutku. Jedyna bariera (nie ma bariery "gabatrytowej"Wink to elektryka i immo Smile)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Tideey
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 07:48
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 18.10.2009 11:40
Skąd: -

Właśnie najbardziej boje się elektryki bo z nią u mnie nie za kolorowo . Mam tylko nadzieje że ludzie dobrej woli z forum pomogą mi tą elektrykę ogarnąć i ten immobilajzer nieszczęsny.



Maestro w jednym z tematów wyczytałem że planujesz z kimś produkcje jakichś przejscióweczek do silnika z laguny 2.0 16v tak aby można było elektrykę tego silnika wpiąć w kostki r19 czy to się rozchodzi o takie cudo do N7Q ? Smile

Edytowane przez Tideey dnia 07-11-2011 08:02
Tak dokładnie to jestem z Jaroszowa Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 231000km
 
luksad2200
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 09:16
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

jak masz całą renówke, to powinnienes dac rade wszystkie częsci bedziesz miał, nawet wiązke elektryczną

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Tideey
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 09:24
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 18.10.2009 11:40
Skąd: -

Autko kompletne jedynie chłodnica i zbiorniczek przy pompie od wspomagania do wymiany reszta cacy i w całości

Tak dokładnie to jestem z Jaroszowa Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 231000km
 
michor
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 12:10
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

do podłączenia do kabiny masz w zasadzie kilka prostych rzeczy (w sensie ogarniania elektryki)
1) obrotomierz
2) czujnik poziomu oleju
3) czujnik temperatury

reszta zasadniczo jest bardzo prosta i powinna być zintegorwana z wiązką silnika - ACZKOLWIEK nie zapominajmy że to nie dość że Renault to do tego silnik z VolvoSmile

komputer jest pod maską? (w F4R'rze jest pod maską)
jeżeli tak to malina.

Jezeli masz stacyjkę to luz - z immo nie powinno być problemu. Teoretycznie jak pojedziesz z kompem do ASO to podadzą Ci kod odblokowujący immo, i potem przy pomocy zwierania odpowiedniego pinu przy kompie możesz je zdezaktywować.

nie pamietam tylko czy to zostaje nie aktywne na zawsze (do resetu kompa) czy tylko na jedno odpalenie.
jak cos to pewnie ze 200-300 PLN i immo zdjęte z ECU.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Tideey
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 14:31
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 18.10.2009 11:40
Skąd: -

Komputer pod maską , stacyjka także jest Smile

Tak dokładnie to jestem z Jaroszowa Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 231000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 22:41
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Chodzilo o F4R - 2.0 16v.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
xxlgogoxxl
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 22:52
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

Tu jest coś niby z tym motorem bez przeróbek http://www.youtub...5dsE0o9Dsk

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
Lesiu11
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2011 23:33
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@michor: V2 new single decoder nie odblokujesz kodem bez kabla serwisowegoSmile prosta sprawa jak wsiadzesz do auta otworzysz drzwi kierowcy i spróbujesz zamknąć centralny z przycisku w kabinie i nie da rady bo sie sam otworzy to masz centralke V2 new single decoder i nie ma procedury wklepywania kodu ręcznie

wywalenie w legnicy immo z kompa 150-200zł

poza tym z tego co sie orientuje to już nawet procedura wklepywania kodu w renówkach z pętlą indukcyjną jest inna i nie związana z czujnikiem pełnego otwarcia przepustnicy a z tym całym immoled i przełacznikiem od centralnego, co jak sądze juz ogranicza wklepanie kodu poprzez podawanie masy na pin od immo

ale ja tez moge sie mylicSmile

a zbaczając z tematu mało kto wie ze w koncu produkcji r19 mozna przyuczyć juz dwa pilotySmile

Edytowane przez Lesiu11 dnia 07-11-2011 23:45
Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: