Menu główne
Forum
Klubowicze
quanto777 |
Dodany dnia 08-11-2011 22:37 |
Postów: 12 Data rejestracji: 14.09.2011 10:53 Skąd: - |
Witam wszystkich. Znów problem, stało się podczas jazdy, nagle po dojechaniu do skrzyżowania wolne obroty pozostały na poziomie 3500 obr/min. Po dojechaniu do domu - ludzie patrzyli na mnie jak na "młodego" gazującego, podniosłem maskę i stwierdziłem urwanie jednego z przewodów TPS. Zdemontowałem ustrojstwo i w domu przylutowałem połączenie (regulator już był kiedyś naprawiany w ten sposób przez poprzedniego właściciela) Po założeniu ustawiłem napięcie na dolnej nóżce na 0,19V - przy maksymalnym otwarciu jest ok 4,7V. Czyli chyba prawidłowo - tak bynajmniej wyczytałem w jednym z postów naszego forum. W międzyczasie akumulator był odpięty, aby wyzerować ewentualne błędy. Niestety sukces połowiczny - obroty spadły do 2 tys. Co robić, gdzie szukać? Dolot raczej szczelny, wyjąłem filtr z rurami, nie ma dziur itp. Ma ktoś pomysł? Auto nie straciło na mocy, wszystko ładnie chodzi - tylko te obroty... Pomóżcie.
R19, II ph, 1.8 16V 1993r.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-11-2011 22:37 |
milas92 |
Dodany dnia 08-11-2011 23:07 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
to może ja sie podepne pod temat, też mi czasami jak wcisne sprzęgło utrzymuje ok 2 tys/obr. przegazuje i spada na 950
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-11-2011 00:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
przyczyna lezy w TPSie
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
quanto777 |
Dodany dnia 09-11-2011 07:35 |
Postów: 12 Data rejestracji: 14.09.2011 10:53 Skąd: - |
Nie mam skąd podmienić. Wyjmę jeszcze raz i pomierzę na sucho - bo to chyba zwykły potencjometr, poza urwaniem kabelka niewiele chyba może się popsuć w TPS. Chyba że warstwa węglowa się już wyciera, ale to nie następuje nagle.
R19, II ph, 1.8 16V 1993r.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
Bandit |
Dodany dnia 09-11-2011 09:48 |
Postów: 346 Data rejestracji: 12.08.2007 23:36 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
i nie 0.19 a 0.21 i wyczyść porządnie krokowy
Edytowane przez Bandit dnia 09-11-2011 09:51 Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-11-2011 11:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W temacie moim w tym dziale (jakiś taki przywrócenie 16V do stanu używalności) były zdjecia TPSu w środku. Jedna ścieżka lubi robić sobie przerwe i wtedy TPS nie działa płynnie a skokowo.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
quanto777 |
Dodany dnia 12-11-2011 09:01 |
Postów: 12 Data rejestracji: 14.09.2011 10:53 Skąd: - |
Hi, podłożyłem drugi TPS. Ustawione, na 0,20 później 0,21 i nic. Regulacje niewiele pomagają, właściwie dla wolnych obrotów to u mnie bez różnicy. Z tym krokowym, to już sam nie wiem, jest w końcu czy nie, bo na forum różne rzeczy piszą o silniku 1.8 16v. Gdzie go szukać, czy to ustrojstwo w okolicy przepustnicy przy przedniej części głowicy z takim wężykiem podciśnieniowym? Znalazłem na forum zdjęcia, ale wszystkie dość małe i tylko popkazane mniej więcej miejsce gdzie on jest .
Treść dodana dnia 12-11-2011 13:20: NIestety silniczek krokowy wygląda na dobry, po wyjęciu znajdował się w pozycji zamkniętej, po podłączeniu napięcia na skrajne styki otwiera się i zamyka więc to chyba nie to... Ktoś ma pomysł? Obroty dalej na poziomie 1500/min R19, II ph, 1.8 16V 1993r.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
Bandit |
Dodany dnia 12-11-2011 13:55 |
Postów: 346 Data rejestracji: 12.08.2007 23:36 Skąd: warmińsko-mazurskie Elbląg |
sprawdź przewody krokowego, jeżeli jest nieszczelność to będą wysokie obroty jeżeli nie sprawdź napięcia na kostce do niego. Możliwe że upaliło się sterowanie nim. Kolejna możliwość to czujnik temperatury po prawej stronie głowicy (są tam 2 a chodzi o ten niżej biały bodaj że) jeżeli jest walnięty komputer będzie widział zimny silnik cały czas i będzie podnosił obroty.
Edytowane przez Bandit dnia 12-11-2011 13:57 Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
|
|
|
adamor11 |
Dodany dnia 12-11-2011 16:49 |
Postów: 853 Data rejestracji: 24.05.2008 17:15 Skąd: pomorskie Gdańsk |
A jak zdejmiesz wtyczkę z krokowca to jest jakaś różnica? Jak nie to układ sterowania w kompie się spalił, spradź czy masz przejście na kablach, odepnij wtyczkę od kompa i od krokowca i szukaj czy jest przejście. Ja właśnie kompa mam do wymiany bo nie mam sterowania. Napięcia jakieś są ale i tak krokowiec wariuje.
chamade 1.8 16V
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
|
quanto777 |
Dodany dnia 12-11-2011 18:06 |
Postów: 12 Data rejestracji: 14.09.2011 10:53 Skąd: - |
Nie sprawdzałem jeszcze napięć, miernik odmówił posłuszeństwa, ale w poniedziałek obadam jak to wygląda, tylko gdzieś muszę dorwać rozpiskę w które piny na komputer wchodzi krokowiec.
R19, II ph, 1.8 16V 1993r.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 13-11-2011 02:26 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jak odepniesz wtyczke krokowego to logika mowi że auto powinno zgasnąć
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
quanto777 |
Dodany dnia 24-11-2011 12:52 |
Postów: 12 Data rejestracji: 14.09.2011 10:53 Skąd: - |
Po odpięciu wtyczki to samo, pomierzyłem, okazało się że uszkodzony był kabel od kompa do krokowego. Puściłem nowy i po problemie . Pozdrawiam wszystkich i dziękuję.
R19, II ph, 1.8 16V 1993r.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 220000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |