11 Maja 2024 22:20:42
Zdjęcia użytkowników
el_pablo mirekk123
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Po prostu czy warto?? 
Grucha
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:30
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 20.07.2011 20:35
Skąd: -

Witam wszystkich. Piszę w dziale 16V bo w przyszłym roku chciał bym stac się posiadaczem tego modelu i pojawia się jedno pytanie a może i dwa.
1.Co jest słabą stroną tego silnika?
2.Czy to auto nadaje się do gazu?

Chciał bym poznac minusy tego silnika. Z góry dziękuje za pomoc Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 191000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 16-11-2011 22:30
Awatar
Mateo
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:32
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Tematów takich jak ten ostatnio dużo było. poszukaj troszkę.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:32
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Grucha:
1. Słabą stroną tego silnika są użytkownicy którzy nie mają mózgu Wink

2. Nadaje. Zapomnij tylko o zwyklej instalacji "na śrube" rodem z poloneza. IIgeneracja albo BLOS. Sekwencja zasadniczo odpada.


Tak jak pisze. Jesli ktoś użytkuje z głową, dobry olej na czas zmienia to nic sie nie bedzie działo. Silnik nie wybacza błedów jak pałowanie go zanim sie rozgrzeje, ale to chyba każdy predzej czy później padnie, ale w tym bardzo szybko można załatwić panewki, tak samo przez ciulowaty olej lub zwlekanie z wymianą ponad termin/przebieg.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Grucha
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:40
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 20.07.2011 20:35
Skąd: -

Czyli olej i obsługa. A co do zakupu to na co szczególnie zwracac uwagę? jakieś szczegóły pod maską ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 191000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Grucha: na to czy już nie stuka z silnika Wink

ogólnie na oryginalność, są detale które powinny sie znaleźć, no i w takim aucie to już wiadomo, podłoga, progi, nadkola.

po za tym czesto jest rozwalony fotel kierowcy na lewym boczku. a reszta to juz wiesz.

pytaj w razie czego, pokazuj zdjęcia to doradzimy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Grucha
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:47
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 20.07.2011 20:35
Skąd: -

Wiadomo że jak będę kupował to tak za 4tyś minimum jak by był z dobrym gazem to z. A jaka jest cena dobrej instalacji to tego silnika?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 191000km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:49
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Grucha: Nowej 1500-1800. Jeżeli masz gaz na pokładzie to polecam zmiane na BLOSa. Wiecej poczytasz w googlach.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Grucha
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:53
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 20.07.2011 20:35
Skąd: -

No już czytałem. Najlepiej było by bez gazu bo wiem w co ręce wkładam. czyli tak auto+gaz wyszło by mnie z 6tys. Sporo Sad za swoje dostane ze 2tyś. Ogólnie przeglądam allegro i same cabrio są Sad a ja poluje na PH1 Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 191000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Grucha: Nie myśl ze za 3 czy 4k kupisz dobre, bo równie dobrze może być trup, tak samo jak relatywnie dobry zakup bedzie np w okolicach 2k czy nawet poniżej.

To zalezy co sie trafi Wink Tanie nie znaczy złe.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Grucha
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 22:58
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 20.07.2011 20:35
Skąd: -

Czyli trzeba jeździc i oglądacSmile jak by się przypałętał jakiś samochodzik do sprzedania w przystępnej cenie to prosił bym o kontakt bo w internecie nie zawsze są Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 191000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 23:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Grucha: najszybciej znajdziesz poprzez internet. na forum raczej bieda w tym temacie, no moze po za moim egzemplarzem ale to inna para kaloszy Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
milas92
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 23:02
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@Grucha: kup od Maestro i będziesz miał spokój Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Grucha
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2011 23:04
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 20.07.2011 20:35
Skąd: -

No fakt myślałem nad tym ale nie załatwię takiej kasy w tak krótkim czasie tym bardziej że mam ostatni rok szkoły i jestem bezrobotny tylko jak to mówią na dorobku Wink wolę się rozeznac wcześniej żeby nie było jak kupię że skaleczę się to takiej dobrej marki Wink ogólnie z 19stki jestem bardzo zadowolony tylko mocy mało Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 191000km
 
Deaver
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2011 20:21
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 12.12.2008 12:19
Skąd: opolskie
Kędzierzyn-Koźle

Zastanów się nad F3p multi. W porównaniu do F3N-a będzie ogień a od 16v jest słabej tylko w górnym zakresie obrotów. Do 3,5tys obrotów idą niemalże tak samo. Multi to moim zdaniem najbardziej optymalny silnik. Bezproblemowy a dający frajdę z jazdy. Jeżdżąc normalnie spali Ci tyle co F3N a jak trzeba popajacowć to nawet nawet jest czym przycisnąć. Łatwiej też znaleźć niezarżnięty i koszta eksploatacyjne duuużo niższe niż 16v.

Pośpiech upokarza.

Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
 
danielb1986
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2011 20:32
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

@Deaver: co do spalania się nie zgodzę. F3N do 120km/h palił mi ok7,5 l pb na 100 km f3p multi do 100km/h pali mi tyle samo . Co do osiągów to f3p multi już ładnie radzi sobie z 19.... mój ma w okolicach 9 s do setki ( licznikowe 100km/h ) wiec naprawdę daje radę . Części są łatwo dostępne poza rura do kolektora ssącego od filtra . Co do 16V to jest mega loteria z silnikiem.... Ogólnie jak nie masz taczki kasy lub szcześcia to odpuść

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
Ieble
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2011 20:57
Awatar


Postów: 1003

Data rejestracji: 19.07.2005 08:50
Skąd: -

Daniel co ty gadasz jaka loteria - jedziesz kupujesz i smigasz tak jak ja - na lince przez poznań - teraz właśnie ładuje do tej taczki kase - za to wszystko zapłacisz karta master card - frajda posiadania jednego z niewielu zadbanych R19 16V - bezcenna Pfft

ps. Jak można zajechać F7P na dystansie 100km - a jednak mozliwe..... Pfft Pfft Pfft

Edytowane przez Ieble dnia 17-11-2011 20:57
L A I K......Nie tak jak inni ZNAWCY....

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 190000km
 
R9GTX
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2011 21:10
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

belki 4dr lubiły padać, często bite egzemplaże nie miały ori lamp dwukomorowych, z blachy to najsłabszy punkt to łączenie progów z nadkolem, u mnie było trochę rdzy przy wlocie powietrza, rura łącząca kolektor z filtrem jest często uszkodzona, niektórzy z oszczędności "naprawiają" przewody na świecach jak i kopułki - u mnie tak było. Środek już inni wyjaśnili, jeżeli przebieg jest mały zwracaj uwagę na kierownicę - u mnie przy 200tyś była tylko lekko matowa strona lewa choć to też nie musi być wyznacznik - mógł ktoś jeździć z pokrowcem i kierownica może nie zdradzać przebiegu, gałki zmiany biegów często albo niema albo są fragmenty. W kwestii silnika to też zostało wyjaśnione i cena nie koniecznie musi odzwierciedlać stan - ja dałem za swoją 900zł co prawda trochę już włożyłem kasy na "upiększenie" ale silnika nie dotykałem - jest stan dobry, jedynie rozrząd, filtry, oleje itp.

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2011 21:57
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Ieble: tą czerwona co kupiłem, jak gościu kupował od Przema z forum to tez nic nie stukało, przejechał 500km i amen Pfft
@danielb1986: powtórze że multi ma fabrycznie 9,9 do setki i żaden kierowca do takiego wyniku nie dobije a już na pewno nie na skrzyni z f3na w ktorej aby osiągnąc 100km/h (w silniku 8V) trzeba zapiąć trzeci bieg
jedyny mankament to rura dolotowa.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Grucha
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2011 16:07
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 20.07.2011 20:35
Skąd: -

Znalazłem coś takiego http://otomoto.pl...70976.html dzwoniłem koleś mówi że ma ją 2 dni w rozliczeniu za inne auto. Chcę się wymienic na moją. Warto?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 191000km
 
Bandit
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-11-2011 16:43
Awatar


Postów: 346

Data rejestracji: 12.08.2007 23:36
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

generalnie wygląda nawet dobrze ale i tak trzeba pojechać, przejechać się, osłuchać i to szybko bo pewnie długo nie postoi za taką kasę

Auto potrzebuje pana a nie tylko kierowcy

Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: