Menu główne
Forum
Klubowicze
przemo646 |
Dodany dnia 19-11-2011 19:50 |
Postów: 9 Data rejestracji: 03.07.2011 02:46 Skąd: - |
Witam.Jestem posiadaczem reni od 8 miesięcy .Odpalam auto, nagrzewa się wszystko jest ok, stoję w miejscu włączam 1 bieg nawiewu leci cieplutkie powietrze.Tak samo na 2 i 3 biegu.Problem pojawia się podczas jazdy.Do kabiny dostaje się zimne powietrze.W jeździe to sprawdziłem w następujący sposób-wyłączam nawiew rozpędzam się i w miarę rozpędzania się wzrasta siła podmuchu zimnego powietrza porównywalna do 2 stopia nawiewu.Nie wiem czym jest właśnie to spowodowane.Dodam że wiatrak włącza się normalnie i cała reszta działa jak należy.Czytałem tematy z forum,lecz to co znalazłem tam nie odpowiada na to pytanie.I mam pytanie czy mógłby ktoś mi opisać jaką drogę pokonuje powietrze w nawiewie? Chodzi mi o miejsce którym pobierane jest powietrze itp.Licze na Waszą pomoc pozdrawiam
Edytowane przez przemo646 dnia 19-11-2011 19:52 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 181200km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-11-2011 19:50 |
bula6595 |
Dodany dnia 19-11-2011 19:54 |
Postów: 195 Data rejestracji: 09.07.2011 14:12 Skąd: - |
ty a s którego miejsca wiele ci to zimne ? z kratki z pod szyby czy w nogi ? |
przemo646 |
Dodany dnia 19-11-2011 20:07 |
Postów: 9 Data rejestracji: 03.07.2011 02:46 Skąd: - |
To powietrze leci z kratki środkowej i bocznych([reszty nie sprawdzałem).Przy załączeniu ogrzewania w jeździe a na postoju jest znaczna różnica temp. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 181200km
|
|
|
bula6595 |
Dodany dnia 19-11-2011 20:59 |
Postów: 195 Data rejestracji: 09.07.2011 14:12 Skąd: - |
mistrzu a ja bym sprawdził czy maz mixer nie zepsuty no bo nie widze opcji skad lewe powietrze zimne w nawiewie bo rozbierałem mixer w reni u siebie i niw widze miejsca w który mmiało by to sie stać ? Hmm.. Może inaczej jak zdejmiesz wentylator nadmuchu to zobaczysz mixer tam będzie taka plastikowa płytka która otwiera i zamyka przepływ w zależnosć gdzie ma lecieć czy zimno czy na nagrzewnice.. sprawdz czy nie jest za luźna czyli czy mozesz ją lekko przestawiać przesuwać i sprawdz na nagrzanym silniku temperatóre nagrzewnicy dowiesz sie czy nie jest jakoś zatkana czy cuś bo przy dóżych predkościach powietrze moze czasem ja wychłodzić i dać podony efekt.. Poza tym czy masz autko szczelne ? i czy uszczelka odgradzająca komore silnika od wiatraka nawiewu jest na miejscu bo jak jej nie bedie to bedzie dostawac dodatkowe powietrze . |
przemo646 |
Dodany dnia 19-11-2011 21:11 |
Postów: 9 Data rejestracji: 03.07.2011 02:46 Skąd: - |
O taka odpowiedź mi chodziło Autko jest szczelne Postaram się sprawdzić to co napisałeś znaczy mixer.Teraz obecnie nie mam na to czasu niestety.W tygodniu sprawdzę.A co do tematu uszczelki to chodzi ci o tą pod maską odgradzającą kratki?
Edytowane przez przemo646 dnia 19-11-2011 21:13 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 181200km
|
|
|
bula6595 |
Dodany dnia 19-11-2011 21:12 |
Postów: 195 Data rejestracji: 09.07.2011 14:12 Skąd: - |
tak o tą |
przemo646 |
Dodany dnia 19-11-2011 21:16 |
Postów: 9 Data rejestracji: 03.07.2011 02:46 Skąd: - |
Sprawdzałem ją na całej długości lecz 100% pewności nie mogę mieć niestety co do jej sprawności.Nie jest pęknięta ani nic jednak ta renia ma parę lat więc wiadomo jak to może być a pod zamknięta maskę nie mogę się schować żeby sprawdzić jak przylega.Masz może pomysł jak sprawdzić ją ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 181200km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 19-11-2011 21:25 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@przemo646: pomalować uszczelkę kredą i zobaczyć jej odcisk na masce. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
przemo646 |
Dodany dnia 19-11-2011 21:28 |
Postów: 9 Data rejestracji: 03.07.2011 02:46 Skąd: - |
Ale czy ten sposób będzie skuteczny ? Też o tym myślałem ale może się tak zdarzyć że pomaluje lecz słabo będzie przylegać ;/ Myślę jak ewentualnie podnieść tą uszczelkę wyżej , aby ona siedziała wyżej i ciaśniej była spasowana... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 181200km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 19-11-2011 22:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@przemo646: nie moze Ci wiać przez kratki zimne jesli masz ustawione na ciepłe a wentyaltor na 0. zwyczajnie nie mozliwe.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
przemo646 |
Dodany dnia 19-11-2011 23:27 |
Postów: 9 Data rejestracji: 03.07.2011 02:46 Skąd: - |
Chodzi mi o to że dostaje się gdzieś według mnie lewe powietrze.Teraz już temp na dworze niewielka plus pęd samochodu także nawet przy sprawnej nagrzewnicy to powietrze nie jest cieple jak być powinno i nie moge go ciepłym nazwać.Dla mnie to zimne powietrze w porównaniu z tym co na postoju. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 181200km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 19-11-2011 23:49 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Powtórze. Jeżeli masz ustawione pokretło na ciepłe, wiatrak na 0 i jedziesz to nie może wiać Ci zimne podczas jazdy. To technicznie nie możliwe bo powietrze przeplywa przez "gorącą" część. Pewny że auto szczelne? Są gumy (za akumulatorem, pod kierownicą) którymi może ciągnąć
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
przemo646 |
Dodany dnia 20-11-2011 00:05 |
Postów: 9 Data rejestracji: 03.07.2011 02:46 Skąd: - |
Ja rozumiem o co ci chodzi że przepływa i się ogrzewa Temp na dworze nie za duża a te powietrze skądś musi wpadać bo przez kratki środkowe leci nie całkiem zimne powietrze ale ono nie jest ciepłe... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 181200km
|
|
|
emZi |
Dodany dnia 20-11-2011 00:30 |
Postów: 1307 Data rejestracji: 08.01.2007 18:48 Skąd: lubelskie Lublin |
"Powietrze nie całkiem zimne, ale i nie ciepłe..." Hmm. Rozumiem, że letnie to słowo, którego Ci zabrakło do określenia temperatury?
Testy na postoju i podczas jazdy przy identycznej temperaturze silnika przeprowadzasz? Jak masz złachany termostat, to silnik nie będzie Ci trzymał takiej temperatury jak na postoju, zatem w czasie jazdy może ono być ledwo ciepłe, czy jak wolisz...nie całkiem zimne Edytowane przez emZi dnia 20-11-2011 00:30 Szybkiego powrotu do pełni zdrowia Robert
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 335000km
|
przemo646 |
Dodany dnia 20-11-2011 00:40 |
Postów: 9 Data rejestracji: 03.07.2011 02:46 Skąd: - |
Tak ta sama temp silnika była Postaram się wszystko co było pisane wyżej sprawdzić i zobaczymy w czym tkwi problem ;} Chyba że ktoś ma jeszcze inny pomysł to śmiało pisać Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 181200km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 20-11-2011 12:07 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Wygląda na to, że dostaje ci się zimne powietrze gdzieś za deską i wylatuje kratkami.
Powietrze dostaje się kratką koło przedniej szyby przez wentylator i tam wpada na mikser, który kieruje powietrze na nagrzewnicę (ciepłe), lub nie (zimne). Potem kierowane jest na szybę, nogi, itd. Z miksera do kratek podłączone są rury, którymi kierowane jest powietrze, więc nie ma możliwości, że przy włączonym ogrzewaniu (ciepłe, bez względu na prędkość wentylatora) przez kratki leci ci zimne powietrze. Może masz gdzieś przerwane te rury i zimne powietrze, które dostaje się pod deskę wypada kratkami. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |