12 Maja 2024 13:54:10
Zdjęcia użytkowników
kazios sCATman
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Car-audio, GPS i CB
 Drukuj temat
Nowy kabel zasilania do radia 
Lukman
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2011 13:11
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 05.02.2011 23:34
Skąd: -

Witam w jaki sposób najprościej puścić nowy kabel od aku do radia a dokładniej tego schowka od radia ? Muszę puścić nowy ponieważ, na starym wtyku mam gdzieś zwarcie co zaowocowało spaleniem radia, więc teraz nie chce popełnić tego samego błędu.
Za odpowiedzi bardzo dziękuje.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-11-2011 13:11
Awatar
kimada
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2011 13:24
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

Od aku, przez gumową uszczelkę w grodzi pod deską po stronie pasażera i potem pod dechą do dziury na radio, tylko nie zapomnij o bezpieczniku Smile Ja bym tak kombinował.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2011 13:25
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Pomysl czy to nie radio spowodowalo zwarccie. Na zasilaniu radia jest takze zegarek oraz oswietlenie wnetrza. Jesli to dziala to chyba przyczyna nie lezy w instalacji auta.

Za akumulatorem masz gumową przelotke, przewód wyskakuje za bezpiecznikami, a potem po wyjeciu radia drucik przez deske w dół i ciągniesz przewód. Dowolność dowolna jak już to zrobisz.

Edytowane przez maestro dnia 24-11-2011 13:25
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
grzes70
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2011 13:27
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Zwarcie?Bezpiecznik któryś się spalił?Jeśli zasilanie się utrzymało to zwarcia nie może być,nawet gdyby bezpiecznik okazał się pancerny to przewody się upalą.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Lukman
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2011 13:34
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 05.02.2011 23:34
Skąd: -

Radio samo w sobie nie spowodowało uszkodzenia lecz coś innego, został spalony układ w radiu(coś odpowiadające za zasilenie anteny) i końcówka mocy. Dodam że radio przed włożeniem zostało naprawione u elektronika i u niego działało bez zastrzeżeń, przed podłączeniem radia także podpiąłem je bezpośrednio do aku i działało, po podłączeniu przez kable od radia radio się spaliło teraz nie zamierzam popełnić tego samego błędu i dodam że bezpiecznik od zegarka został także spalony. Gdy radio nie jest podłączone zegarek chodzi itp.
Dziękuje Panom za tak szyką odpowiedź zaraz postaram się podłączyć radio.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
 
kimada
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2011 13:39
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@Lukman: obejrzyj dokładnie kosti i kable, może tylko gdzieś jest przytacie i wystarczy koszylkę założyć. To znacznie prościej i bezpieczniej niż ciągnięcie nowego kabla, no i masz już bezpiecznik w instalacji.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
Lukman
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2011 15:09
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 05.02.2011 23:34
Skąd: -

kimada napisał/a:
@Lukman: obejrzyj dokładnie kosti i kable, może tylko gdzieś jest przytacie i wystarczy koszylkę założyć. To znacznie prościej i bezpieczniej niż ciągnięcie nowego kabla, no i masz już bezpiecznik w instalacji.


Po sperleniu radia dzień później oglądałem kable kostki itp. nic nie znalazłem.

Kabelek puszczony radyjko działa jak ta lala xD Rotfl W końcu doczekałem sie radia w aucie(jeździłem bez przez około roku).
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-11-2011 23:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Lukman: przeczytaj uważnie co napisałeś:

Gdy radio nie jest podłączone zegarek chodzi itp.

Wiec gdzie jest problem? W radiuSmile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Lukman
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-11-2011 12:00
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 05.02.2011 23:34
Skąd: -

maestro napisał/a:
@Lukman: przeczytaj uważnie co napisałeś:

Gdy radio nie jest podłączone zegarek chodzi itp.

Wiec gdzie jest problem? W radiuSmile


Źle ująłem tą odpowiedź, po wsadzeniu radia pali bezpiecznik po odłączeniu radia wsadzenia bezpiecznika zegarek wtedy zaczyna działać.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
 
grzes70
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 27-11-2011 12:46
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Czyli zwarcie jest w radiu.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Lukman
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 27-11-2011 23:15
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 05.02.2011 23:34
Skąd: -

grzes70 napisał/a:
Czyli zwarcie jest w radiu.


Nie wiem być może lecz wszystko chodzi jak podłączałem pod aku, ładowarki pod 12V i zasilacz komputerowy nic się nie działo dopiero po podłączeniu do auta wywala bezpiedznik.

Powiem szczerze teraz to mnie nie interesuje, ważne że radio działa jak należy i nic się nie dzieje, nie zauważyłem nadmiernego zużycia napięcia w aku ale dla sprawdzenia sprawdzę napięcie aku w aucie przed zostawieniem go na noc i z rana jaka jest różnica.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 27-11-2011 23:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

co ma napięcie do tego? pobor prądu jest istotny.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kimada
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 28-11-2011 07:43
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

No to w takim układzie bym jednak znalazł przyczynę. Dałej chociaż bezpiecznik na tym kablu od aku? bo może się okazać, że farelkę bądź grzałkę masz pod deską Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: