Menu główne
Forum
Klubowicze
Lukman |
Dodany dnia 24-11-2011 13:11 |
Postów: 38 Data rejestracji: 05.02.2011 23:34 Skąd: - |
Witam w jaki sposób najprościej puścić nowy kabel od aku do radia a dokładniej tego schowka od radia ? Muszę puścić nowy ponieważ, na starym wtyku mam gdzieś zwarcie co zaowocowało spaleniem radia, więc teraz nie chce popełnić tego samego błędu. Za odpowiedzi bardzo dziękuje. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-11-2011 13:11 |
kimada |
Dodany dnia 24-11-2011 13:24 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Od aku, przez gumową uszczelkę w grodzi pod deską po stronie pasażera i potem pod dechą do dziury na radio, tylko nie zapomnij o bezpieczniku Ja bym tak kombinował. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
maestro |
Dodany dnia 24-11-2011 13:25 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Pomysl czy to nie radio spowodowalo zwarccie. Na zasilaniu radia jest takze zegarek oraz oswietlenie wnetrza. Jesli to dziala to chyba przyczyna nie lezy w instalacji auta.
Za akumulatorem masz gumową przelotke, przewód wyskakuje za bezpiecznikami, a potem po wyjeciu radia drucik przez deske w dół i ciągniesz przewód. Dowolność dowolna jak już to zrobisz. Edytowane przez maestro dnia 24-11-2011 13:25 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
grzes70 |
Dodany dnia 24-11-2011 13:27 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Zwarcie?Bezpiecznik któryś się spalił?Jeśli zasilanie się utrzymało to zwarcia nie może być,nawet gdyby bezpiecznik okazał się pancerny to przewody się upalą. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Lukman |
Dodany dnia 24-11-2011 13:34 |
Postów: 38 Data rejestracji: 05.02.2011 23:34 Skąd: - |
Radio samo w sobie nie spowodowało uszkodzenia lecz coś innego, został spalony układ w radiu(coś odpowiadające za zasilenie anteny) i końcówka mocy. Dodam że radio przed włożeniem zostało naprawione u elektronika i u niego działało bez zastrzeżeń, przed podłączeniem radia także podpiąłem je bezpośrednio do aku i działało, po podłączeniu przez kable od radia radio się spaliło teraz nie zamierzam popełnić tego samego błędu i dodam że bezpiecznik od zegarka został także spalony. Gdy radio nie jest podłączone zegarek chodzi itp. Dziękuje Panom za tak szyką odpowiedź zaraz postaram się podłączyć radio. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
|
|
|
kimada |
Dodany dnia 24-11-2011 13:39 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@Lukman: obejrzyj dokładnie kosti i kable, może tylko gdzieś jest przytacie i wystarczy koszylkę założyć. To znacznie prościej i bezpieczniej niż ciągnięcie nowego kabla, no i masz już bezpiecznik w instalacji. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
Lukman |
Dodany dnia 24-11-2011 15:09 |
Postów: 38 Data rejestracji: 05.02.2011 23:34 Skąd: - |
kimada napisał/a: @Lukman: obejrzyj dokładnie kosti i kable, może tylko gdzieś jest przytacie i wystarczy koszylkę założyć. To znacznie prościej i bezpieczniej niż ciągnięcie nowego kabla, no i masz już bezpiecznik w instalacji. Po sperleniu radia dzień później oglądałem kable kostki itp. nic nie znalazłem. Kabelek puszczony radyjko działa jak ta lala xD W końcu doczekałem sie radia w aucie(jeździłem bez przez około roku). Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 24-11-2011 23:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Lukman: przeczytaj uważnie co napisałeś:
Gdy radio nie jest podłączone zegarek chodzi itp. Wiec gdzie jest problem? W radiu Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Lukman |
Dodany dnia 27-11-2011 12:00 |
Postów: 38 Data rejestracji: 05.02.2011 23:34 Skąd: - |
maestro napisał/a: @Lukman: przeczytaj uważnie co napisałeś: Gdy radio nie jest podłączone zegarek chodzi itp. Wiec gdzie jest problem? W radiu Źle ująłem tą odpowiedź, po wsadzeniu radia pali bezpiecznik po odłączeniu radia wsadzenia bezpiecznika zegarek wtedy zaczyna działać. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 27-11-2011 12:46 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Czyli zwarcie jest w radiu. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Lukman |
Dodany dnia 27-11-2011 23:15 |
Postów: 38 Data rejestracji: 05.02.2011 23:34 Skąd: - |
grzes70 napisał/a: Czyli zwarcie jest w radiu. Nie wiem być może lecz wszystko chodzi jak podłączałem pod aku, ładowarki pod 12V i zasilacz komputerowy nic się nie działo dopiero po podłączeniu do auta wywala bezpiedznik. Powiem szczerze teraz to mnie nie interesuje, ważne że radio działa jak należy i nic się nie dzieje, nie zauważyłem nadmiernego zużycia napięcia w aku ale dla sprawdzenia sprawdzę napięcie aku w aucie przed zostawieniem go na noc i z rana jaka jest różnica. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 230000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 27-11-2011 23:40 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
co ma napięcie do tego? pobor prądu jest istotny.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kimada |
Dodany dnia 28-11-2011 07:43 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
No to w takim układzie bym jednak znalazł przyczynę. Dałej chociaż bezpiecznik na tym kablu od aku? bo może się okazać, że farelkę bądź grzałkę masz pod deską Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |