Menu główne
Forum
Klubowicze
piotrekpiotrek |
Dodany dnia 28-11-2011 11:06 |
Postów: 174 Data rejestracji: 18.07.2010 19:34 Skąd: lubelskie Biała Podlaska |
jak ustawić oma na takim wzmacniaczu ? wyczytałem że ma 2 możliwości( 2i 4 oma ) jak to przestawiać ?
http://www.renaul...d_id=37342 Edytowane przez piotrekpiotrek dnia 29-11-2011 08:42 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 28-11-2011 11:06 |
Snorky |
Dodany dnia 28-11-2011 11:21 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Rezystancji (a nie "oma" ) się nie ustawia.
Jeśli znasz angielski to tutaj masz więcej info. Jeśli wzmacniacz jest stabilny przy 2 Ohmach to możesz do niego podpiąć głośnik, który ma impedancję równą lub większą niż 2 Ohmy. Jeśli nie jest stabilny to spalisz głośnik. Edytowane przez Snorky dnia 28-11-2011 11:22 Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
piotrekpiotrek |
Dodany dnia 28-11-2011 12:54 |
Postów: 174 Data rejestracji: 18.07.2010 19:34 Skąd: lubelskie Biała Podlaska |
a o to chodzi że kupiłem zestaw używany i był głośnik 2 omy. a takie pytanie , jaka temperaturę może osiągać wzmacniacz ? bo czytałem ze nawet 60 stopni Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
|
Snorky |
Dodany dnia 28-11-2011 13:03 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Cecha indywidualna każdego wzmaka. Nie grzeje się wzmak tylko końcówki mocy w nim. No i trafo.
Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
piotrekpiotrek |
Dodany dnia 28-11-2011 16:07 |
Postów: 174 Data rejestracji: 18.07.2010 19:34 Skąd: lubelskie Biała Podlaska |
a może się spalić ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 28-11-2011 16:47 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
Kolego po prostu powiedz o co Ci chodzi Wzmacniacz ten może pracować od 2 OHM w pojedynczym kanale oraz w mostku 4 OHM . Jeżeli w Mostku gdzie może pracować przy 4 OHM dasz mu 2 OHM-y spalisz końcówki mocy .Poza tym im większa oporność OHM tym wzmacniacz osiągnie mniejszą moc
Treść dodana dnia 28-11-2011 16:48: @Snorky: w Samochodowych wzmacniaczach nie ma transformatorów tylko są przetwornice ;-) Treść dodana dnia 28-11-2011 16:51: Snorky napisał/a: Rezystancji (a nie "oma" ) się nie ustawia. Jeśli znasz angielski to tutaj masz więcej info. Jeśli wzmacniacz jest stabilny przy 2 Ohmach to możesz do niego podpiąć głośnik, który ma impedancję równą lub większą niż 2 Ohmy. Jeśli nie jest stabilny to spalisz głośnik. Bzdury Panie bzdury Oporność czyli Ohmy można sobie ustawiać po przez konfiguracje głośników czy to równolegle czy szeregowo czy tez tak i tak razem . Co do stabilności pracy to nie spalisz głośnika tylko wzmacniacz i w wyniku spalenia wzmaka MOŻE lecz nie MUSi pojawić się napięcie stałe na wyjściu głośnikowym co doprowadzi do uszkodzenia głośnika If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
Snorky |
Dodany dnia 29-11-2011 07:49 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
danielb1986 napisał/a: @Snorky: w Samochodowych wzmacniaczach nie ma transformatorów tylko są przetwornice ;-) Tfu... Racja - moja pomyłka. danielb1986 napisał/a: Oporność czyli Ohmy można sobie ustawiać po przez konfiguracje głośników czy to równolegle czy szeregowo czy tez tak i tak razem . Co do stabilności pracy to nie spalisz głośnika tylko wzmacniacz i w wyniku spalenia wzmaka MOŻE lecz nie MUSi pojawić się napięcie stałe na wyjściu głośnikowym co doprowadzi do uszkodzenia głośnika Nie widziałem jeszcze wzmaka, który miałby przełącznik ustawienia na jakiej oporności będzie pracował. Może pisząc wcześniej nie wyraziłem się jasno, ale miałem na myśli, że to, na jakiej rezystancji pracuje wzmacniacz zależy od podpiętych głośników i sposobu ich podpięcia (szeregowo czy równolegle). Spalenie głośnika było skrótem myślowym ze spalenia wzmacniacza - jak ktoś nie przyuważy to zjara głośnik Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
piotrekpiotrek |
Dodany dnia 29-11-2011 08:45 |
Postów: 174 Data rejestracji: 18.07.2010 19:34 Skąd: lubelskie Biała Podlaska |
aha teraz rozumiem, wielkie dzięki. temat do zamknięcia Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 29-11-2011 08:50 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
Snorky napisał/a: Nie widziałem jeszcze wzmaka, który miałby przełącznik ustawienia na jakiej oporności będzie pracował. Może pisząc wcześniej nie wyraziłem się jasno, ale miałem na myśli, że to, na jakiej rezystancji pracuje wzmacniacz zależy od podpiętych głośników i sposobu ich podpięcia (szeregowo czy równolegle). Spalenie głośnika było skrótem myślowym ze spalenia wzmacniacza - jak ktoś nie przyuważy to zjara głośnik To że nie widziałeś to nie znaczy ze nie ma takiego rozwiązania Unitra Polska pierwsza miała takie rozwiązanie ze po podpięciu w odpowiednie wyjścia głośnikowe mogła pracować czy to przy 4 ohm czy przy 8 ohm Ale tu nie chodzi o to . Ogólnie zasada jest taka jak wzmak który mamy pracuje od 2 ohm można podpiąć pod niego głośnik o oporności nie mniejszej niż 2 ohm-y ( sytuacja nie dotyczy opcji mostek gdyz w nim oporności zmieniają się po przez sumę 2 kanałów ) If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
Snorky |
Dodany dnia 29-11-2011 09:44 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Zgadza się :-)
Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |