Menu główne
Forum
Klubowicze
moniek201 |
Dodany dnia 13-01-2012 11:42 |
Postów: 68 Data rejestracji: 17.08.2011 12:31 Skąd: podkarpackie Jasło |
Witam wszystkich.
Od pewnego czasu mam problem z moją Renią , postaram się więc w miarę dokładnie go opisać. Po zapaleniu samochodu silnik pracuje nierówno tj. strasznie nim telepie, i jest taki objaw jakby brakowało paliwa, dziwnie przerywa dzieje się to tylko przez chwilę. W momencie gdy jest objaw jakby brakowało paliwa strasznie kopci, ale przytrzymam chwilke nogę na wyższych obrotach i się uspokaja. Wyjeżdżam na miasto(silnik zimny) -podczas jazdy auto jedzie normalnie, ale przy zatrzymaniu się po chwili znów czuć to śmieszne przerywanie-dodaje lekko gazu i ustaje. Gdy silnik się nagrzał wszystko było cacy. Wcześniej myślałem że może to wina paliwa 2 razy tankowalem na innej stacji. Pomyślałem zatankuje tam gdzie zawsze i tak też zrobiłem. (Na drugi dzień po zatankowaniu i odpaleniu tak jakby mniej telepało i kopcilo). Za jakieś 2-3 pojechalem znów zatankować, dojechałem do stacji, zalałem wyjeżdzam ,ujechałem z 300 metrów i auto nagle zgasło (pierwszy raz mi się to zdarzyło). Po chwili dłuższego kręcenia w końcu odpaliło i zachowywało sie normalnie. We wtorek znów odpalam trochę potłukło, podymiło,poprzerywało ale po nagrzaniu jest ok. do pewnego czasu. Jadąc znów samo od siebie zgasło. Próba uruchomienia zakończyła sie porażką-pomyślałem może paliwa brakło, wiec wziąłem bańkę i na stację. Wlałem mu 5l i z wielkim trudem odpaliłem, po odpaleniu silnik ładnie chodził przez jakies 40sek po czym zaczął przerywać i obr. spadły na jakieś 600 i wtedy ten wielki dym (kopcił tak że nic nie było widać), ale po dodaniu gazu dym znikał. Przejechałem ok. 8km i wszystko wróciło do normy obr.1000 i zero dymienia. W środę odpalam -znow to samo potłucze zakopci, przerywa znów jakby brakowało paliwa. Zrobiłem jakieś 6km , rozgrzałem silnik , więc postanowiłem mu trochę przygazować. Przytrzymałem go na 3000 na biegu jałowym przez jakieś 5-6sek, i pczulem tak jakby przestal reagować na gaz puszczam nogę z gazu a obroty znów na 600 i znów dymienie i telepanie(objaw podobny do tego, jak by w benzyniaku zdjał jeden kabel od świec). Dojechałem do domu zgasiłem, odpaliłem ponownie i obr już tak zostały łącznie z telepaniem i kopceniem. Dodam jeszcze -auto zapala normalnie na tyk -świece sprawne(sprawdzone) -podczas jazdy nie kopci (chyba że mu ostro depnę to wtedy puści coś tam dymku) -auto zaczyna kopcić jak mu spadną obr. z 1000 do 600 -zbiera sie normalnie od 2000, ale powyżej 3200-3300 chodzi nierówno -wciskając pedał gazu i trzymając na 1500obr samoczynnie spadają na 600-700 dziś przy ponownej próbie odpalenia auto zapaliło na tyk chodziło w miare równo po chwili gdy zaczął łapac temp. zaczęło nim telepać zaczął dymić i obr spadły do 600, przy próbie dodania gazu zachowujesie tak jak by nie było reakcji na niego. Odpowietrzyłem go na pompie-teraz nie chce zapalić Jesli ktoś miał podobne objawy, albo wie o co może chodzić to będę wdzięczny -jak odpowiednio odpowietrzyć -pompka ręczna cały czas miękka(moze min. twardnieje-ale mogę ja wciskać bez oporu) - do czego słuzy sruba przy pompce u góry (chyba na klucz 10) moniek201
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-01-2012 11:42 |
Swierzak90 |
Dodany dnia 14-01-2012 16:10 |
Postów: 619 Data rejestracji: 15.03.2009 15:46 Skąd: - |
Po pierwsze nie grzeb w pompie wtryskowej bo nie znasz się kompletnie na tym.
Albo jest walnięta pompa wtryskowa (źle wyregulowana itp) Albo masz sporą nieszczelność i układ się non stop zapowietrza Opisz jaki kolor dymu. Renault Clio 1.9 dTi Ogarnia się naprawde syto
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
moniek201 |
Dodany dnia 14-01-2012 22:15 |
Postów: 68 Data rejestracji: 17.08.2011 12:31 Skąd: podkarpackie Jasło |
przy pompie w ogóle nie grzebałem i sam raczej nie mam zamiaru grzebać, chodzi o to że stało się to z dnia na dzień, a nawet w przeciągu 15min. Wymieniłem pompkę ręczną na sprawną bo tamta padła, odpowietrzyłem (nie wiem czy dobrze), auto odpala od strzała jak zawsze, ale po chwili obroty spadają i zaczyna kopcić, jak mu wciskam gaz to strasznie nierówno chodzi, wczoraj nawet wyjechałem na ulicę by go trochę rozbujać, ale zaraz wróciłem bo nie dało rady jechać-ciągłe przerywanie i szarpanie.
Kolor dymu o ile mogę dobrze stwierdzić to szaro-czarny. Treść dodana dnia 14-01-2012 22:16: pompka oczywiscie wymieniona po awarii moniek201
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
|
|
|
Swierzak90 |
Dodany dnia 15-01-2012 16:14 |
Postów: 619 Data rejestracji: 15.03.2009 15:46 Skąd: - |
Powiem tak diesel po odpaleniu i trzymaniu go na obrotach sam się odpowietrzy po jakimś czasie ok 5 -10 MIN nie wiem jak odpowietrzaleś pompe, ale zapewne odkręciłeś jakąś śrubkę, która chyba jednak nie była od odpowietrzania.
Renault Clio 1.9 dTi Ogarnia się naprawde syto
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
moniek201 |
Dodany dnia 15-01-2012 17:37 |
Postów: 68 Data rejestracji: 17.08.2011 12:31 Skąd: podkarpackie Jasło |
dodaje fotkę gdzie odpowietrzałem i co podejrzewam [img]http://i41.tinypic.com/soqy5w.jpg[/img] is not a valid Image.
Treść dodana dnia 01-03-2012 11:18: witam ponownie, może mi ktoś pomóc w tym temacie? ponieważ autko stało jakiś czas, wczoraj postanowiłem sprawdzić jak dokładnie sie zachowuje. a więc tak -pali idealnie od strzała -po odpaleniu (obr.300-400)noga na gazie bo inaczej zgaśnie i oczywiście zasłona dymna -w miarę rozgrzewania obr rosną i autko nie gaśnie -po uzyskaniu temp. obr.800-900 i tak zostają(ale cały czas dymi i chodzi nierówno) -podczas jazdy w przedziale obr 1000-1800 szarpie, po przekroczeniu tych obr. jedzie płynniej -od 2000 czuć że turbina zaczyna ładnie ciągnąć (i tu normalna moc) -przy delikatnej jeździe widać że lekko dymi, przy mocniejszym depnięciu nic za mną nie widać. - dodam jeszcze ze takie szarpnięcia miałem przed awarią jakieś 2-tyg wcześniej ale były one tylko zaraz po odpaleniu i trwały ok 1-2min i nie było dymienia jak możecie, podpowiedzcie co mogę jeszcze sam sprawdzić, albo czy mogę się z tym udać do zwykłego mechaniora,(który ma jakieś pojęcie o dieslach) bo dzwoniąc do pompiarzy słyszę tylko na razie panie nie mam czasu zadzwoń pan za parę dni, i tak w kółko - oleju nie ubywa - płynu nie ubywa (może troszeczkę bo mam małą nieszczelność) - filtr paliwa nowy (pompka ręczna sprawna) - filtr powietrza nowy moniek201
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
|
|
|
Skorupa19 |
Dodany dnia 01-03-2012 11:20 |
Postów: 1250 Data rejestracji: 30.08.2011 16:01 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
ten elektrozawór to zawór odcinający dopływ paliwa po przekręceniu klucza do gaszenia no i na jaki kolor dymi?
Edytowane przez Skorupa19 dnia 01-03-2012 11:20 Życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić Dieslem :>
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 225000km
|
moniek201 |
Dodany dnia 01-03-2012 11:31 |
Postów: 68 Data rejestracji: 17.08.2011 12:31 Skąd: podkarpackie Jasło |
zapomniałem dopisać coby elektrozaworu nie brać pod uwagę.
a jeśli chodzi o dymienie -przy odpaleniu kolor dymu wygląda na taki szary (ale mamy w miarę zimno, wiec może i jakaś para) - podczas delikatnej jazdy wygląda tez na szary,(w światłach samochodu jadącego za mną) -przy mocnym depnięciu czarna chmura a i spaliny smierdzą tak jakbyśmy jechali za starym autobusem moniek201
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
|
|
|
Skorupa19 |
Dodany dnia 01-03-2012 13:30 |
Postów: 1250 Data rejestracji: 30.08.2011 16:01 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
może gdzieś uszczelka puszcza i pali olej i traci kompreche zmierz ciśnienie sprężania
Życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić Dieslem :>
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 225000km
|
artus1989 |
Dodany dnia 01-03-2012 15:13 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
a sprawdzałeś te wtryski? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
Koucz |
Dodany dnia 01-03-2012 15:34 |
Postów: 541 Data rejestracji: 28.09.2009 20:19 Skąd: małopolskie Jordanów |
Ja bym obstawiał pęknięcia na głowicy Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
|
moniek201 |
Dodany dnia 01-03-2012 17:00 |
Postów: 68 Data rejestracji: 17.08.2011 12:31 Skąd: podkarpackie Jasło |
wtrysków nie sprawdzałem, tak jak pisałem wyżej na razie jestem zbywany przez pompiarzy
Treść dodana dnia 01-03-2012 17:01: jak się okaże że pękła głowica to Renia ma szrot zapewniony moniek201
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 01-03-2012 17:53 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
jakbys sprzedawał ją na częsci to biore głowice i pompe wtryskową nie ważne od stanu
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
artus1989 |
Dodany dnia 01-03-2012 18:34 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
matko święta nastepna na złom? A mam w domu 4 zapasowe wtryski tylko widzisz, narazie jestem chory a jak pójde do roboty a będe miał z dzień wolnego to dam ci znać, przyjedziesz do mnie i sprawdzimy to. Tylko poczekaj troche Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
moniek201 |
Dodany dnia 01-03-2012 18:49 |
Postów: 68 Data rejestracji: 17.08.2011 12:31 Skąd: podkarpackie Jasło |
właśnie wróciłem od pompiarza, udało mi się go uprosić a raczej(albo pan robisz, albo szukam kogoś innego) mam przyjechać w sobotę rano zobaczymy co będzie. on przypuszcza że mógł przeskoczyć pasek, ale wydaje mi się że gdyby pasek przeskoczył to na tyk by nie palił?
moniek201
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 01-03-2012 20:25 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
padek nie przeskakuje na rozrządzie jak przeskoczy to peka proste,
Treść dodana dnia 01-03-2012 20:26: obstawiam że padła pompa wtryskowa sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
moniek201 |
Dodany dnia 01-03-2012 22:13 |
Postów: 68 Data rejestracji: 17.08.2011 12:31 Skąd: podkarpackie Jasło |
a jeszcze kilka pytań
- jeśli się okaże ze poszła pompa to jaki jest koszt zrobienia?(choć prawdopodobnie będę się rozglądał za używką) - jak by padło na uszczelkę pod głowicą (powiedzmy że głowica będzie ok) jaki koszt robocizny? - leją wtryski jaki koszt sprawdzenia, regulacji, ewentualnie wymiana końcówek (jakie kupić) moniek201
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 01-03-2012 22:27 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
uzywka pompy 200-300zł
wtryski koszt używek 100zł (komplet) uszelka pod głowica a głowica dobra koszt z wymianą około 150zł jak padła głowica to koszt używki w dobrym stanie 300zł minimum wymiana sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
artus1989 |
Dodany dnia 01-03-2012 22:30 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
koszt zrobienia pompy zależy od tegco sie w niej stało, od 100 zł w górę. Znam goscia który ci spwdzi pompę tanio, a jeśli nadaje sie na złom to może i odkupi ją od ciebie, Uszczelka trzeba czyć koło 100 zł, planowanie 50-70 zł, uszczelniacze zaworowe to groszowe sprawy no i docieranie zaworów i ustawianie luzów tuz nie wiem, każdy bierze inaczej. Wtryski sprawdzają za jakieś 100 zł/ kpl , przynajmniej u nas, a końcówki kosztują 50-90 zł Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
moniek201 |
Dodany dnia 05-03-2012 23:48 |
Postów: 68 Data rejestracji: 17.08.2011 12:31 Skąd: podkarpackie Jasło |
wrzuciłem dwa filmiki
dźwięk silnika http://w992.wrzut...i/dscf6023 dymienie http://w992.wrzut...u/dscf6025 moniek201
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
|
|
|
artus1989 |
Dodany dnia 06-03-2012 09:12 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
A ten dym śmierdzi może nieprzepalonym paliwem? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |