29 Marca 2024 12:38:45
Zdjęcia użytkowników
darek8511 basc
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
szarpie,dymi,gaśnie-dziwne objawy 
moniek201
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-01-2012 11:42
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

Witam wszystkich.

Od pewnego czasu mam problem z moją Renią , postaram się więc w miarę dokładnie go opisać.

Po zapaleniu samochodu silnik pracuje nierówno tj. strasznie nim telepie, i jest taki objaw jakby brakowało paliwa, dziwnie przerywa
dzieje się to tylko przez chwilę. W momencie gdy jest objaw jakby brakowało paliwa strasznie kopci, ale przytrzymam chwilke nogę na wyższych obrotach i się uspokaja. Wyjeżdżam na miasto(silnik zimny) -podczas jazdy auto jedzie normalnie, ale przy zatrzymaniu się po chwili znów czuć to śmieszne przerywanie-dodaje lekko gazu i ustaje. Gdy silnik się nagrzał wszystko było cacy. Wcześniej myślałem że może to wina paliwa 2 razy tankowalem na innej stacji. Pomyślałem zatankuje tam gdzie zawsze i tak też zrobiłem. (Na drugi dzień po zatankowaniu i odpaleniu tak jakby mniej telepało i kopcilo). Za jakieś 2-3 pojechalem znów zatankować, dojechałem do stacji, zalałem wyjeżdzam ,ujechałem z 300 metrów i auto nagle zgasło (pierwszy raz mi się to zdarzyło). Po chwili dłuższego kręcenia w końcu odpaliło i zachowywało sie normalnie.
We wtorek znów odpalam trochę potłukło, podymiło,poprzerywało ale po nagrzaniu jest ok. do pewnego czasu. Jadąc znów samo od siebie zgasło.
Próba uruchomienia zakończyła sie porażką-pomyślałem może paliwa brakło, wiec wziąłem bańkę i na stację. Wlałem mu 5l i z wielkim trudem odpaliłem, po odpaleniu silnik ładnie chodził przez jakies 40sek po czym zaczął przerywać i obr. spadły na jakieś 600 i wtedy ten wielki dym (kopcił tak że nic nie było widać), ale po dodaniu gazu dym znikał. Przejechałem ok. 8km i wszystko wróciło do normy obr.1000 i zero dymienia. W środę odpalam -znow to samo potłucze zakopci, przerywa znów jakby brakowało paliwa. Zrobiłem jakieś 6km , rozgrzałem silnik , więc postanowiłem mu trochę przygazować. Przytrzymałem go na 3000 na biegu jałowym przez jakieś 5-6sek, i pczulem tak jakby przestal reagować na gaz puszczam nogę z gazu a obroty znów na 600 i znów dymienie i telepanie(objaw podobny do tego, jak by w benzyniaku zdjał jeden kabel od świec). Dojechałem do domu zgasiłem, odpaliłem ponownie i obr już tak zostały łącznie z telepaniem i kopceniem.

Dodam jeszcze
-auto zapala normalnie na tyk
-świece sprawne(sprawdzone)
-podczas jazdy nie kopci (chyba że mu ostro depnę to wtedy puści coś tam dymku)
-auto zaczyna kopcić jak mu spadną obr. z 1000 do 600
-zbiera sie normalnie od 2000, ale powyżej 3200-3300 chodzi nierówno
-wciskając pedał gazu i trzymając na 1500obr samoczynnie spadają na 600-700

dziś przy ponownej próbie odpalenia auto zapaliło na tyk chodziło w miare równo po chwili gdy zaczął łapac temp. zaczęło nim telepać zaczął dymić i obr spadły do 600, przy próbie dodania gazu zachowujesie tak jak by nie było reakcji na niego.
Odpowietrzyłem go na pompie-teraz nie chce zapalić

Jesli ktoś miał podobne objawy, albo wie o co może chodzić to będę wdzięczny

-jak odpowiednio odpowietrzyć
-pompka ręczna cały czas miękka(moze min. twardnieje-ale mogę ja wciskać bez oporu)
- do czego słuzy sruba przy pompce u góry (chyba na klucz 10)

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-01-2012 11:42
Awatar
Swierzak90
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2012 16:10
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Po pierwsze nie grzeb w pompie wtryskowej bo nie znasz się kompletnie na tym.
Albo jest walnięta pompa wtryskowa (źle wyregulowana itp)
Albo masz sporą nieszczelność i układ się non stop zapowietrza
Opisz jaki kolor dymu.

Renault Clio 1.9 dTi GrinGrin Ogarnia się naprawde syto SmileSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
moniek201
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-01-2012 22:15
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

przy pompie w ogóle nie grzebałem i sam raczej nie mam zamiaru grzebać, chodzi o to że stało się to z dnia na dzień, a nawet w przeciągu 15min. Wymieniłem pompkę ręczną na sprawną bo tamta padła, odpowietrzyłem (nie wiem czy dobrze), auto odpala od strzała jak zawsze, ale po chwili obroty spadają i zaczyna kopcić, jak mu wciskam gaz to strasznie nierówno chodzi, wczoraj nawet wyjechałem na ulicę by go trochę rozbujać, ale zaraz wróciłem bo nie dało rady jechać-ciągłe przerywanie i szarpanie.
Kolor dymu o ile mogę dobrze stwierdzić to szaro-czarny.


Treść dodana dnia 14-01-2012 22:16:

pompka oczywiscie wymieniona po awarii

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
Swierzak90
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2012 16:14
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Powiem tak diesel po odpaleniu i trzymaniu go na obrotach sam się odpowietrzy po jakimś czasie ok 5 -10 MIN nie wiem jak odpowietrzaleś pompe, ale zapewne odkręciłeś jakąś śrubkę, która chyba jednak nie była od odpowietrzania.


Renault Clio 1.9 dTi GrinGrin Ogarnia się naprawde syto SmileSmile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
moniek201
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2012 17:37
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

dodaje fotkę gdzie odpowietrzałem i co podejrzewam [img]http://i41.tinypic.com/soqy5w.jpg[/img] is not a valid Image.


Treść dodana dnia 01-03-2012 11:18:

witam ponownie, może mi ktoś pomóc w tym temacie?

ponieważ autko stało jakiś czas, wczoraj postanowiłem sprawdzić jak dokładnie sie
zachowuje. a więc tak

-pali idealnie od strzała
-po odpaleniu (obr.300-400)noga na gazie bo inaczej zgaśnie
i oczywiście zasłona dymna
-w miarę rozgrzewania obr rosną i autko nie gaśnie
-po uzyskaniu temp. obr.800-900 i tak zostają(ale cały czas dymi i chodzi nierówno)
-podczas jazdy w przedziale obr 1000-1800 szarpie, po przekroczeniu tych obr. jedzie
płynniej
-od 2000 czuć że turbina zaczyna ładnie ciągnąć (i tu normalna moc)
-przy delikatnej jeździe widać że lekko dymi, przy mocniejszym depnięciu
nic za mną nie widać.

- dodam jeszcze ze takie szarpnięcia miałem przed awarią jakieś 2-tyg wcześniej
ale były one tylko zaraz po odpaleniu i trwały ok 1-2min i nie było dymienia

jak możecie, podpowiedzcie co mogę jeszcze sam sprawdzić, albo czy mogę się z tym
udać do zwykłego mechaniora,(który ma jakieś pojęcie o dieslach) bo dzwoniąc do pompiarzy słyszę tylko na razie panie nie
mam czasu zadzwoń pan za parę dni, i tak w kółko

- oleju nie ubywa
- płynu nie ubywa (może troszeczkę bo mam małą nieszczelność)
- filtr paliwa nowy (pompka ręczna sprawna)
- filtr powietrza nowy

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
Skorupa19
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 11:20
Awatar


Postów: 1250

Data rejestracji: 30.08.2011 16:01
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

ten elektrozawór to zawór odcinający dopływ paliwa po przekręceniu klucza do gaszeniaSmile no i na jaki kolor dymi?Smile

Edytowane przez Skorupa19 dnia 01-03-2012 11:20
Życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić Dieslem Smile:>

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 225000km
 
moniek201
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 11:31
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

zapomniałem dopisać coby elektrozaworu nie brać pod uwagę.
a jeśli chodzi o dymienie

-przy odpaleniu kolor dymu wygląda na taki szary (ale mamy w miarę zimno, wiec może i jakaś para)
- podczas delikatnej jazdy wygląda tez na szary,(w światłach samochodu jadącego za mną)
-przy mocnym depnięciu czarna chmura

a i spaliny smierdzą tak jakbyśmy jechali za starym autobusem

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
Skorupa19
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 13:30
Awatar


Postów: 1250

Data rejestracji: 30.08.2011 16:01
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

może gdzieś uszczelka puszcza i pali olej i traci komprecheSmile zmierz ciśnienie sprężania Smile

Życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić Dieslem Smile:>

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 225000km
 
artus1989
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 15:13
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

a sprawdzałeś te wtryski?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
Koucz
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 15:34
Awatar


Postów: 541

Data rejestracji: 28.09.2009 20:19
Skąd: małopolskie
Jordanów

Ja bym obstawiał pęknięcia na głowicy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
 
moniek201
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 17:00
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

wtrysków nie sprawdzałem, tak jak pisałem wyżej na razie jestem zbywany przez pompiarzy


Treść dodana dnia 01-03-2012 17:01:

jak się okaże że pękła głowica to Renia ma szrot zapewniony

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
luksad2200
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 17:53
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

jakbys sprzedawał ją na częsci to biore głowice i pompe wtryskową nie ważne od stanu

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
artus1989
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 18:34
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

matko święta nastepna na złom? A mam w domu 4 zapasowe wtryski tylko widzisz, narazie jestem chory a jak pójde do roboty a będe miał z dzień wolnego to dam ci znać, przyjedziesz do mnie i sprawdzimy to. Tylko poczekaj troche

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
moniek201
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 18:49
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

właśnie wróciłem od pompiarza, udało mi się go uprosić a raczej(albo pan robisz, albo szukam kogoś innego) mam przyjechać w sobotę rano zobaczymy co będzie. on przypuszcza że mógł przeskoczyć pasek, ale wydaje mi się że gdyby pasek przeskoczył to na tyk by nie palił?

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
luksad2200
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 20:25
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

padek nie przeskakuje na rozrządzie jak przeskoczy to peka proste,


Treść dodana dnia 01-03-2012 20:26:

obstawiam że padła pompa wtryskowa

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
moniek201
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 22:13
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

a jeszcze kilka pytań

- jeśli się okaże ze poszła pompa to jaki jest koszt zrobienia?(choć prawdopodobnie będę się rozglądał za używką)
- jak by padło na uszczelkę pod głowicą (powiedzmy że głowica będzie ok) jaki koszt robocizny?
- leją wtryski jaki koszt sprawdzenia, regulacji, ewentualnie wymiana końcówek (jakie kupić)

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
luksad2200
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 22:27
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

uzywka pompy 200-300zł
wtryski koszt używek 100zł (komplet)
uszelka pod głowica a głowica dobra koszt z wymianą około 150zł

jak padła głowica to koszt używki w dobrym stanie 300zł minimum wymiana

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
artus1989
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 01-03-2012 22:30
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

koszt zrobienia pompy zależy od tegco sie w niej stało, od 100 zł w górę. Znam goscia który ci spwdzi pompę tanio, a jeśli nadaje sie na złom to może i odkupi ją od ciebie,
Uszczelka trzeba czyć koło 100 zł, planowanie 50-70 zł, uszczelniacze zaworowe to groszowe sprawy no i docieranie zaworów i ustawianie luzów tuz nie wiem, każdy bierze inaczej. Wtryski sprawdzają za jakieś 100 zł/ kpl , przynajmniej u nas, a końcówki kosztują 50-90 zł

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
moniek201
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 05-03-2012 23:48
Awatar


Postów: 68

Data rejestracji: 17.08.2011 12:31
Skąd: podkarpackie
Jasło

wrzuciłem dwa filmiki
dźwięk silnika
http://w992.wrzut...i/dscf6023
dymienie
http://w992.wrzut...u/dscf6025

moniek201

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 236000km
 
artus1989
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 06-03-2012 09:12
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

A ten dym śmierdzi może nieprzepalonym paliwem?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: