Menu główne
Forum
Klubowicze
LISTONOSZ |
Dodany dnia 19-01-2012 21:52 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
Witam wszystkich wczoraj dostałem od kuzyna pracującego w Anglii wzmacniacz samochodowy wraz z wszystkimi kablami potrzebnymi do podłączenia.(auto uległo wypadkowi i sprzęt został wyciągnięty). Problem polega na tym że po podłączeniu do zasilacza (13.8v 12A) w celu sprawdzenia zapala się czerwona dioda protection. Nadmienie że bezpieczniki są całe (2*20A)nie pali ich. Parametry wzmacniacza nieznanen napis na nim to D PULSE DPA 4150 i ma 600w mocy( ciekawe jakiej)hehe posiada 4 wyjścia na głośniki co może być przyczyną świecenia tej diody? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-01-2012 21:52 |
se7en3 |
Dodany dnia 19-01-2012 21:57 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
znaczy nie wiem czy dobrze zrozumiałem, wzmacniacz ma 2 diody zielona jesli wszystko jest dobrze podłaczone i załacza sie w chwili dostania napięcia... a tobie sie ścieci czerwona cały czas czy jak ?
taki wzmachol Edytowane przez se7en3 dnia 19-01-2012 22:00 he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
LISTONOSZ |
Dodany dnia 19-01-2012 22:21 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
właśnie taki jak na rysunku jak podłącze napięcie to świeci cały czas czerwona Jak wyłączę zasilacz to na chwilkę zaświeca się zielona jak w zasilaczu gaśnie dioda power Treść dodana dnia 19-01-2012 22:42: i jeszcze jedno włączyłem szeregowo miernik usawiony na mili ampery to wartości skaczą od powiedzmy (1do 5) i od nowa Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
se7en3 |
Dodany dnia 19-01-2012 23:16 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
może byc cos takiego ze bezpieczniki za słabe, miałem kilka przypadków takch własnie ale to była jakaś chińszczyzna..
Ja bym zaczynał.. Czy dobrze podłączyłeś ten wzmacniacz? Pod wejście REM podałeś zasilanie bezpośrednio z "+"? Bez napięcia z radia. Spróbuj tak. Być może spalił się bezpiecznik w linii zasilającej REM wzmacniacza? drugą sprawa jest dioda protect. pomaga tylko wyciągniecie bezpiecznika ze wzmacniacza i ponowne go włożenie i działa normalnie do ponownego uruchomienia silnika... jeśli nie pomoze to pisz Treść dodana dnia 19-01-2012 23:20: chociaż jeśli świeci się protect co by znaczyło że wzmacniacz miał zabezpieczenie przed odwrotnym spolaryzowaniem zasilania. i moze zle podłaczyłes ja bym bardziej obstawiał ... he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
LISTONOSZ |
Dodany dnia 19-01-2012 23:25 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
a powiedz mi wogóle co to za wzmacniacz i czy wart jest wrazie czego naprawy ? jak to gra ? Treść dodana dnia 19-01-2012 23:28: nie ma takiej opcji jak go dostałem to kable były przykręcone jeszcze (+ - no i ten cienki pomiędzy nimi tzw.rem)więc nie ma opcji żebym źle podłączył go. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
death |
Dodany dnia 19-01-2012 23:36 |
Postów: 1648 Data rejestracji: 18.03.2008 12:10 Skąd: małopolskie Trzebinia |
@LISTONOSZ: dobrze remote podpiołes do radia? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 19-01-2012 23:39 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
kolego podłącz 12V tez w rem i gwarantuje ze będzie działać .
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
LISTONOSZ |
Dodany dnia 19-01-2012 23:40 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
kolego przeczytaj mój pierwszy post a rem mam podłączony pod + Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
se7en3 |
Dodany dnia 19-01-2012 23:43 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
spróbuj ten bezpiecznik wyciągnąc i opisz dalej problemy .
wzmacniacz nie powiem ci zbytnio o nim wiem tyle ze ma 4 x 80 W rms działa w paśnie LOW/HI: 30 - 180 Hz nie jes to jakas znana firma wiec raczej nie opłaca sie tego naprawiac jesli cos zepsutego jest Treść dodana dnia 19-01-2012 23:46: i masz go podpiętego pod co tak wgl ze zapytam he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
LISTONOSZ |
Dodany dnia 19-01-2012 23:49 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
podłączyłem tak jak pisałeś ale pod zasilacz (13.8v 12A) wyciągnołem owy bezpiecznik ale dalej to samo. A o mi powiesz na temat tego poboru prądu że tak dziwnie skacze w kółko Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
se7en3 |
Dodany dnia 19-01-2012 23:50 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
@LISTONOSZ: słuchaj zrobimy tak, najlepiej bedzie mi sie rozpoznac jaka jest przyczyna patrzysz teraz jak masz podpięte wszysko , piszesz kolory kabelków jak i do czego masz doprowadzone zaczynając od wzmacniacza idac w strone akumulatora...
Treść dodana dnia 19-01-2012 23:50: @LISTONOSZ: "A o mi powiesz na temat tego poboru prądu że tak dziwnie skacze w kółko "" znaczy sie ? Edytowane przez se7en3 dnia 19-01-2012 23:51 he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
LISTONOSZ |
Dodany dnia 19-01-2012 23:51 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
taki zasilacz od cb radia model zs10 to obecnie moje źródło pradu i napięcia do tego wzmacniacza Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
se7en3 |
Dodany dnia 19-01-2012 23:53 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
LISTONOSZ napisał/a: taki zasilacz od cb radia model zs10 to obecnie moje źródło pradu i napięcia do tego wzmacniacza chaos ! pisz pełnymi zdaniami, bo zaczyna sie robić chaos ! Ty masz ten wzmacniacz podpięty pod CB RADIO ;oo he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
LISTONOSZ |
Dodany dnia 19-01-2012 23:54 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
jak podepnę w szereg miernik ustawie na umpery to na wyświetlaczy skacze (0.5 0.9 1.1 1.2 1.6 1.9 2.0)i od nowa od dołu stali i tak powiedzmy w kółko Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
se7en3 |
Dodany dnia 19-01-2012 23:59 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
opisz mi jak masz te kable podpięte.
każdy wzmacniacz daje inne napięcie i inaczej skaczą ampery, jest to zalezne od poboru mocy i dostosowania prądu. he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
LISTONOSZ |
Dodany dnia 20-01-2012 00:00 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
wzmacniacz jak na razie mam w domu w celu sprawdzenia czy działa. Co się okazało że nie( pali sie dioda protectin). napięcie podaje do tego wzmacniacza z zasilacza od cb radia model zs10- 13,8v 12A.)rozumiesz już Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
artus1989 |
Dodany dnia 20-01-2012 00:02 |
Postów: 221 Data rejestracji: 12.03.2009 10:58 Skąd: podkarpackie Mielec |
oddaj go do elektronika bo jest spalony któryś układ, zapłacisz za naprawe napewno poniżej 100 zł więc sie będzie opłacać naprawić. Ja miałem spaloną końcówke mocy i protect cały czas świecił i 30 zł zapłaciłem. A wy nie róbcie z niego idioty że niby trzech kabelków nie umie podpiąć dobrze Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
LISTONOSZ |
Dodany dnia 20-01-2012 00:03 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
kable mam podpięte tylko pod zasilanie wzmacniacza (czerwony,czarny i rem do +)przekrój +- to 5mm reszta nie jest podłączona. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
se7en3 |
Dodany dnia 20-01-2012 00:04 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
kurde, podepnij to pierw pod akumulator i włacz piny w radio i tak sprawdzaj a nie kombinuj z zasilaczami od radi CB moze sie przez to robic zwarcie rezystorów i mozeszm miec to wyj***zepsucia... cały ten wzmachol po co takie cudowanie .
jak dla mnie to jest zle podpięte i tyle, bo tylko dlatego sie to pali ta dioda jak zle podpięte jest poniewaz ona po to jest zeby niedopuścic do przebić - + i zmiana + - Treść dodana dnia 20-01-2012 00:06: czerwony czyli zyła główna ma isc w + na akum... minus czyli ciemny badz czasem czarny na byc masa - tylko masa a nie rdza.! a ten po srodku ma byc wpięty na krótko badz pod zasilanie radia .. zebys nie miał cały czas poboru pradu przy wyłaczonym silniku. Treść dodana dnia 20-01-2012 00:12: rem kolor niebieski .. ! a takie jeszcze jedno pytanie kabel czerwony od zyły głownej ma bezpiecznik okolo 20-30 cmm od klemy ?;> he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
lukasz609 |
Dodany dnia 20-01-2012 09:14 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
@LISTONOSZ: koledzy może to nie być złe podpięcie zasilania tylko uszkodzone końcówki mocy lub tylko jedna z nich. Nie raz naprawiałem i jeżeli jedna końcówka powoduje zwarcie będzie występował objaw czerwonej diody. Najlepiej sprawdź wszystkie tranzystory i końcówki mocy w nim zwykłym miernikiem ustawiając na zamknięcie obwodu (zwarcie)
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |