11 Maja 2024 09:09:15
Zdjęcia użytkowników
soprano gielab0019
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Car-audio, GPS i CB
 Drukuj temat
wzmacniacz problem 
LISTONOSZ
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 21:52
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

Witam wszystkich wczoraj dostałem od kuzyna pracującego w Anglii wzmacniacz samochodowy wraz z wszystkimi kablami potrzebnymi do podłączenia.(auto uległo wypadkowi i sprzęt został wyciągnięty).
Problem polega na tym że po podłączeniu do zasilacza (13.8v 12A) w celu sprawdzenia zapala się czerwona dioda protection. Nadmienie że bezpieczniki są całe (2*20A)nie pali ich. Parametry wzmacniacza nieznanen
napis na nim to D PULSE DPA 4150
i ma 600w mocy( ciekawe jakiej)hehe
posiada 4 wyjścia na głośniki
co może być przyczyną świecenia tej diody??

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-01-2012 21:52
Awatar
se7en3
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 21:57
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

znaczy nie wiem czy dobrze zrozumiałem, wzmacniacz ma 2 diody zielona jesli wszystko jest dobrze podłaczone i załacza sie w chwili dostania napięcia... a tobie sie ścieci czerwona cały czas czy jak ?
taki wzmachol?

Edytowane przez se7en3 dnia 19-01-2012 22:00
he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
LISTONOSZ
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 22:21
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

właśnie taki jak na rysunku
jak podłącze napięcie to świeci cały czas czerwona
Jak wyłączę zasilacz to na chwilkę zaświeca się zielona jak w zasilaczu gaśnie dioda power


Treść dodana dnia 19-01-2012 22:42:

i jeszcze jedno włączyłem szeregowo miernik usawiony na mili ampery to wartości skaczą od powiedzmy (1do 5) i od nowa

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
se7en3
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:16
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

może byc cos takiego ze bezpieczniki za słabe, miałem kilka przypadków takch własnie ale to była jakaś chińszczyzna..
Ja bym zaczynał.. Czy dobrze podłączyłeś ten wzmacniacz? Pod wejście REM podałeś zasilanie bezpośrednio z "+"? Bez napięcia z radia.
Spróbuj tak. Być może spalił się bezpiecznik w linii zasilającej REM wzmacniacza?
drugą sprawa jest dioda protect. pomaga tylko wyciągniecie bezpiecznika ze wzmacniacza i ponowne go włożenie i działa normalnie do ponownego uruchomienia silnika... jeśli nie pomoze to pisz


Treść dodana dnia 19-01-2012 23:20:

chociaż jeśli świeci się protect co by znaczyło że wzmacniacz miał zabezpieczenie przed odwrotnym spolaryzowaniem zasilania. i moze zle podłaczyłes ja bym bardziej obstawiał ...

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
LISTONOSZ
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:25
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

a powiedz mi wogóle co to za wzmacniacz i czy wart jest wrazie czego naprawy ??
jak to gra ??



Treść dodana dnia 19-01-2012 23:28:

nie ma takiej opcji jak go dostałem to kable były przykręcone jeszcze (+ - no i ten cienki pomiędzy nimi tzw.rem)więc nie ma opcji żebym źle podłączył go.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
death
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:36
Awatar


Postów: 1648

Data rejestracji: 18.03.2008 12:10
Skąd: małopolskie
Trzebinia

@LISTONOSZ: dobrze remote podpiołes do radia?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 200000km
 
danielb1986
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:39
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

kolego podłącz 12V tez w rem i gwarantuje ze będzie działać .

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
LISTONOSZ
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:40
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

kolego przeczytaj mój pierwszy post
a rem mam podłączony pod +

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
se7en3
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:43
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

spróbuj ten bezpiecznik wyciągnąc i opisz dalej problemy .Smile

wzmacniacz nie powiem ci zbytnio o nim wiem tyle ze ma 4 x 80 W rms
działa w paśnie LOW/HI: 30 - 180 Hz
nie jes to jakas znana firma wiec raczej nie opłaca sie tego naprawiac jesli cos zepsutego jest


Treść dodana dnia 19-01-2012 23:46:

i masz go podpiętego pod co tak wgl ze zapytam

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
LISTONOSZ
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:49
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

podłączyłem tak jak pisałeś ale pod zasilacz (13.8v 12A) wyciągnołem owy bezpiecznik ale dalej to samo.
A o mi powiesz na temat tego poboru prądu że tak dziwnie skacze w kółko?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
se7en3
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:50
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

@LISTONOSZ: słuchaj zrobimy tak, najlepiej bedzie mi sie rozpoznac jaka jest przyczyna patrzysz teraz jak masz podpięte wszysko , piszesz kolory kabelków jak i do czego masz doprowadzone zaczynając od wzmacniacza idac w strone akumulatora...


Treść dodana dnia 19-01-2012 23:50:

@LISTONOSZ: "A o mi powiesz na temat tego poboru prądu że tak dziwnie skacze w kółko ? ""
znaczy sie ?

Edytowane przez se7en3 dnia 19-01-2012 23:51
he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
LISTONOSZ
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:51
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

taki zasilacz od cb radia model zs10 to obecnie moje źródło pradu i napięcia do tego wzmacniacza

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
se7en3
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:53
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

LISTONOSZ napisał/a:
taki zasilacz od cb radia model zs10 to obecnie moje źródło pradu i napięcia do tego wzmacniacza


chaos ! pisz pełnymi zdaniami, bo zaczyna sie robić chaos !
Ty masz ten wzmacniacz podpięty pod CB RADIO ? ;oo

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
LISTONOSZ
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:54
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

jak podepnę w szereg miernik ustawie na umpery to na wyświetlaczy skacze (0.5 0.9 1.1 1.2 1.6 1.9 2.0)i od nowa od dołu stali i tak powiedzmy w kółko

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
se7en3
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2012 23:59
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

opisz mi jak masz te kable podpięte.
każdy wzmacniacz daje inne napięcie i inaczej skaczą ampery, jest to zalezne od poboru mocy i dostosowania prądu.

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
LISTONOSZ
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2012 00:00
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

wzmacniacz jak na razie mam w domu w celu sprawdzenia czy działa. Co się okazało że nie( pali sie dioda protectin). napięcie podaje do tego wzmacniacza z Sadzasilacza od cb radia model zs10- 13,8v 12A.)rozumiesz? już?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
artus1989
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2012 00:02
Awatar


Postów: 221

Data rejestracji: 12.03.2009 10:58
Skąd: podkarpackie
Mielec

oddaj go do elektronika bo jest spalony któryś układ, zapłacisz za naprawe napewno poniżej 100 zł więc sie będzie opłacać naprawić. Ja miałem spaloną końcówke mocy i protect cały czas świecił i 30 zł zapłaciłem.
A wy nie róbcie z niego idioty że niby trzech kabelków nie umie podpiąć dobrzePfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
LISTONOSZ
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2012 00:03
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

kable mam podpięte tylko pod zasilanie wzmacniacza (czerwony,czarny i rem do +)przekrój +- to 5mm
reszta nie jest podłączona.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
se7en3
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2012 00:04
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

kurde, podepnij to pierw pod akumulator i włacz piny w radio i tak sprawdzaj a nie kombinuj z zasilaczami od radi CB moze sie przez to robic zwarcie rezystorów i mozeszm miec to wyj***zepsucia... cały ten wzmachol po co takie cudowanie .
jak dla mnie to jest zle podpięte i tyle, bo tylko dlatego sie to pali ta dioda jak zle podpięte jest poniewaz ona po to jest zeby niedopuścic do przebić - + i zmiana + -


Treść dodana dnia 20-01-2012 00:06:

czerwony czyli zyła główna ma isc w + na akum...
minus czyli ciemny badz czasem czarny na byc masa - tylko masa a nie rdza.!
a ten po srodku ma byc wpięty na krótko badz pod zasilanie radia .. zebys nie miał cały czas poboru pradu przy wyłaczonym silniku.


Treść dodana dnia 20-01-2012 00:12:

rem kolor niebieski .. !
a takie jeszcze jedno pytanie kabel czerwony od zyły głownej ma bezpiecznik okolo 20-30 cmm od klemy ?;>

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
lukasz609
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2012 09:14
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

@LISTONOSZ: koledzy może to nie być złe podpięcie zasilania tylko uszkodzone końcówki mocy lub tylko jedna z nich. Nie raz naprawiałem i jeżeli jedna końcówka powoduje zwarcie będzie występował objaw czerwonej diody. Najlepiej sprawdź wszystkie tranzystory i końcówki mocy w nim zwykłym miernikiem ustawiając na zamknięcie obwodu (zwarcie)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: