Menu główne
Forum
Klubowicze
nazgul |
Dodany dnia 22-12-2005 19:20 |
Postów: 86 Data rejestracji: 16.08.2005 22:31 Skąd: - |
Witam . Przy wyjmowaniu silnika należy wybić kołek rozprężny prawej półosi. Chciałbym zapytać czy jeśli ten kołek ułamie się przy jego wybijaniu to potem gdy przyjdzie czas na ponowne zamontowanie go to czy można go czymś zastąpić. I gdzie można takie coś kupić? I następne pytanie związane z wymianą silnika . Co należy wymienić przy tej okazji - gdy silnik mam już wyjety i inny też używka będzie zamontowany. Poduszki silnika? Olej w skrzyni biegów? Płun hamulcowy i wspomagania? Co jeszcze? jakąś uszczelkę? Po świętach bowiem silnik 1721 będzie zamieniony na 1721 ale całkiem sprawny. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-12-2005 19:20 |
urb |
Dodany dnia 22-12-2005 19:52 |
Postów: 102 Data rejestracji: 24.07.2005 13:29 Skąd: - |
Kołek się nie łamie-nie ma jak. Ponownie powinien być montowany nowy, który bez problemu kupisz w sklepie IMBUS na LESZCZYNOWEJ (ZDROJE) koszt ok. 1zł, niestety nie pamiętam wymiaru, chyba fi 5x45. Do wybijania użyj odpowiedniego wybijaka (żadnego gównianego gwoździa),dostępne w tym sklepie ok.12 zł lub mogę pożyczyć Co do silnika to sprzęgło - bo wjęty, rozrząd - żebyś nie musiałgo znowu przekładać, olej, filtr - bo tak każe przyzwoitość i rozsądek |
|
|
czaja |
Dodany dnia 22-12-2005 23:33 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
moja rada jest taka żebyś jeszcze dokładnie sprawdził przegub trójpalcowy na lewej półosi (te łożyska które wchodzą do skrzyni biegów) zawleczki które trzymają pierścienie muszą być dobrze rozklepane ja nie sprawdziłem i mi się rozwaliło po założeniu (2 razy ) i musiałem łowić rolki łożyska w skrzyni biegów , mówie Ci prze....ne , jakby się jednak zdażyło to magnes na jakimś drucie w łapę i łowisz przez otwór spustowy wlewając olej |
|
|
Crisi |
Dodany dnia 22-12-2005 23:35 |
Postów: 87 Data rejestracji: 19.01.2005 19:59 Skąd: - |
Bravo Bravo Szczecin ruulez ja tez musze podejść do tego sklepiku bo juz kojażę gdzie się znajduje.Pewnie mozna tam kupic nietypowe elementy...A nie wiecie gdzie mozna nabyc te plastikowe kołki podtrzymujace cięgna w drzwiach przednich.Pozdrawiam 19-ki ze Szczecina!
R 19 Phase 1 1989r. 1,4 58 KM C3J Zagazowana
|
|
|
urb |
Dodany dnia 23-12-2005 09:25 |
Postów: 102 Data rejestracji: 24.07.2005 13:29 Skąd: - |
Jest kilka sklepów, które mają wystawione tablice z setkami plastików do różnych aut, chociaż łatwiej o te do nowszych aut. Pamiętam sklepy, ale trudniej o adresy. Napewno U BOGDANA na LENARTOWICZA, JAMA jadąc od W.POLSKIEGO w UNII LUBELSKIEJ nie dojeżdżając do szpitala w prawo. Najprościej jedziesz na Mierzyn, tam skierują cię na swój skład ok. 2 km. dalej, stoi tam kilkanaście renówek i hasasz
Edytowane przez urb dnia 29-12-2005 08:57 |
|
|
nazgul |
Dodany dnia 12-01-2006 23:24 |
Postów: 86 Data rejestracji: 16.08.2005 22:31 Skąd: - |
Witam witam! Znowu śmigam moją R-19 z nowym (starym silnikiem). Tak jak przypuszczałem (samoprzepowiadająca się przepowiednia?) najwięcej problemów przy wymianie silnika było z kołkiem rozprężnym. Gówno za 1,60 a ile trudu żeby to wybić. Oczywiście złamał się i został w półosi i nijak go można było wybić ale w końcu udało się. Teraz R- 19 śmiga aż miło. Pozdrowionka dla Szczecina. Stary silnik okazał się być przestawiony na znakach rozdządu i może to było przyczyną jego mulenia - a może nie? Jak ktoś potrzebuje jest na sprzedaż- hihi. |
|
|
takeoff |
Dodany dnia 13-01-2006 09:55 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Ja ten kolek wybijalem ..hum
Odpowiedniej srednicy wiertłem (tylną stroną). Wylazł bez bulu i też ten sam wbiłem. W sumie bryka sie kulała sporo czasu po tym bez niespodzianek Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
czaja |
Dodany dnia 13-01-2006 14:05 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
ja z tym kołkiem miałem ostatnio trochę szczęścia bo pojechałem na wymianę osłony przegubu na prawej półosi i jak mechanik podniósł auto to się okazało że kołek był wysunięty w połoie z otworu jeszcze chwila i by wyleciał a za nim pewnie półoś |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 13-01-2006 14:18 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
hmmm może zadam głupie pytanie, ale gdzie szukać tego kołka? Czy jak podniosę auto to go widać? Bo ja od czasu wymiany gum na przegłubach mam przeczucie, że coś jest nie tak...
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
czaja |
Dodany dnia 13-01-2006 14:37 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
Jaski napisał(a): hmmm może zadam głupie pytanie, ale gdzie szukać tego kołka? Czy jak podniosę auto to go widać? kołek jest wbity w prawą półoś prawie przy samej skrzyni , jak podniesiesz auto to widać jak masz czystą półoś ( przetrzyj ją rozpuszczalnikiem bo jak masz brudną to możesz nie zauważyć kołka) , np. w F7P widać półoś i kołek też z góry przez silnik ale nie wiem jak u Ciebie |
|
|
takeoff |
Dodany dnia 13-01-2006 15:55 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
czaja napisał(a): ja z tym kołkiem miałem ostatnio trochę szczęścia bo pojechałem na wymianę osłony przegubu na prawej półosi i jak mechanik podniósł auto to się okazało że kołek był wysunięty w połoie z otworu jeszcze chwila i by wyleciał a za nim pewnie półoś Ja jak wymieniałem półoś a nie mogłem tego robić na kanale zastosowałem pewien trik Pojechałem na kanał przy CPN. Wybiłem kołek, wsadziłem kawał druta w otwór, wrociłem pod dom, wymieniłem połoś, znowu drut, następnego dnia na kanał, wbiłem kołek i było ok Półoś nie powinna wypaść w zasadzie bez tego klina no może na ostrym zakręcie, nie sprawdzałem. tam nie ma żadnych sił ścinających w zasadzie. Drut sie spisał znakomicie Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
lechos |
Dodany dnia 13-01-2006 16:05 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Piszecie panowie tak o prawej polosi wiec macie jakies rozeznanie, a mnie interesuje czy mozliwa jest wymiana gumy na wewnetrznym przegubie tej polosi. Jest ona jakos zakowana i moje proby spelzly na powyginaniu tej obejmy jak i blaszki przegubu. Smar owalil mi juz caly silnik i strasznie capi spalenizna.
była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
takeoff |
Dodany dnia 13-01-2006 16:05 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Jaski napisał(a): hmmm może zadam głupie pytanie, ale gdzie szukać tego kołka? Czy jak podniosę auto to go widać? Bo ja od czasu wymiany gum na przegłubach mam przeczucie, że coś jest nie tak...
takeoff dodał/a następującą grafikę:
Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
Jaski |
Dodany dnia 13-01-2006 21:30 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
A czy może on być nie założony? Co może się dziać gdy będzie go brakowało? Może ściagąć podczas dodawania gazu?
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
troll |
Dodany dnia 13-01-2006 21:54 |
Postów: 228 Data rejestracji: 02.03.2005 11:54 Skąd: - |
raczej nie. kołek jest tylko do montarzu i demontarzu, jako zabezpieczenie. półoś osadzona jest na wielowypuście, który przenosi momęt ze skrzyni, a kołek jest tylko po to aby półoś się nie wysuneła. a odnośnie ściągania widzę że nie tylko ja mam z tym problem. u mnie przypuszczam że ten objaw jest z powodu wybitych tylejek na wachaczu, ale dokładnie nie przyglądałem się jeszcze temu problemowi. nie dalej jak wczoraj ktoś poruszał ten temat, wniosek był taki żeby zamienić koła i o ile dobrze kojarzę przed zmianą na zimówki u mnie tego nie było w takiej skali, bo teraz chwilami wydaje mi się jakby auto chciało jechać w bok |
|
|
Jaski |
Dodany dnia 13-01-2006 22:23 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
no to witaj w klubie
Ja mam dokładnie to samo, z tymże raz ciagnie w lewo a raz w prawo... troche mnie to juz wkurza, ale mam nadzieje, ze to wina zimowek a nie zawieszenia... niedawno przeciez bylem na dodatkowym przegladzie zawieszenia - diagnosta nie stwierdzil zadnych luzow... wiec mysle ze to wina felg i opon... stan bieznika tez jest za to troche odpowiedzialny chybna nie? Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |