27 Kwietnia 2024 17:43:58
Zdjęcia użytkowników
mario19 basc
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Pomoc oj potrzebna bardzo 
hahansik
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2012 22:40
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 10.03.2012 22:06
Skąd: -

Witam Was wszystkich serdecznie !
Jakiś czas temu w moim życiu pojawiła się Renia z silnikiem 1.4 na wtrysku z 91 roku. Autko było czyimś pupilkiem i prawdę zdaje się mówić licznik o przebiegu 170kkm gdyż wypieszczone tak w środku jak i na zewnątrz wielce.
Spisywała się świetnie, od piątku np. przewiozła mnie z Krakowa, do Katowic, potem Warszawy, Białegostoku, a dziś jeszcze zabrała mnie na Litwę. Teraz natomiast jest klops do potęgi 10. Jestem gdzieś (przy miejscowości Czajewszczyzna) ok. 15 km na północ od Suwałk i Renia ani myśli przemieścić się choć by kawałek dalej.
Chwilę temu robiła rzeczy dziwne, to znaczy przy gwałtownym otwarciu przepustnicy tak na benzynie jak i na LPG przerywała, jakaś zmulona była i nie chętna do jazdy. Teraz natomiast iskry brak, obrotomierz jednakowoż się wychyla toteż optuję za uszkodzoną cewką/modułem zapłonu. No i tu zaczyna się problem poważny. Jakoś udało nam się znaleźć kwaterę na przekimania się lecz trzeba coś począć dalej tym bardziej że w poniedziałek o 13:00 muszę zameldować się w Sosnowcu. Z tego co rozmawiałem w okolicy raczej jest marna szansa na znalezienie kogoś kto dysponował by częściami do R19 tudzież specjalizował się w naprawach Renault'ów.
Toteż drodzy Forumowicze gdyby ktoś z Was wiedział o jakimś miejscu w okolicach Suwałk, gdzie mógłbym zaopatrzy się w takowy moduł to proszę o informację tak na forum jak i telefonicznie (dostęp do netu teraz mam gościnnie +48690011078). Prosił bym również o dodatkowe informacje o ile było by to możliwe:
1.Rozpiskę przewodów – sygnałów przychodzących do modułu zapłonu – trzy kable w jednej kostce, oraz jeden (chyba do obrotomierza) w drugiej podwójnej
2.Informację czy kondensator który jest przyłączony do cewki, jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym czy też jest on odpowiedzialny za ładownie cewki ergo czy on może być źródłem problemów u mnie.


Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam

Mały update:
aby nam było weselej właśnie aura postanowiła zrobić nam prezent pod postacią małej zawieji śnieżnej.

Edytowane przez hahansik dnia 11-03-2012 09:12
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-03-2012 22:40
Awatar
kimada
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2012 22:55
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

Co prawda nie znam się na tego typu silnikach, ale miałem to samo u siebie. Jak masz kopułkę, to zdejmij i zobacz w jakim jest stanie w środku. U mnie było tak, że po wysprzęgleniu prawie gasła i na benie i LPG, a po dodaniu gazu skakała jak żaba i gasła. Zajrzyj najpier tam, a potem pomyśli się dalej.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
hahansik
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2012 23:06
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 10.03.2012 22:06
Skąd: -

kimada napisał/a:
(...)masz kopułkę(...)

MAM Smile
lecz nie mam iskry na cewce do kopułi to jeszcze kawałek

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
 
piotrekTSA
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2012 23:07
Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

a może czujnik położenia wału padł

SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
dj_mafiozo
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2012 23:16
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@hahansik Masz jak sprawdzić czy jest prąd na cewce?

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
mati89tczew
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2012 23:20
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

@piotrekTSA jak podskakuje wskazówka obrotomierza to chyba czujnik położenia wału sprawny, chyba, że cos mi się pochrzaniło.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
piotrekTSA
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2012 23:22
Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

@mati89tczew możliwe nie wiem dlatego mówię ''może'' Pfft

SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
grzes70
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2012 23:39
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Gdyby padł czujnik położenia wału to obrotek nie dawałby oznak życia.Masę na moduł (czarny) masz stałą,żółty to + po stacyjce,biały do obrotka.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
hahansik
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2012 23:51
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 10.03.2012 22:06
Skąd: -

piotrekTSA napisał/a:
a może czujnik położenia wału padł

Może... obrotomierz podskakuje przy kręceniu zatem _jakiś_ sugnał się tam pojawia.


Treść dodana dnia 10-03-2012 23:53:

dj_mafiozo napisał/a:
@hahansik Masz jak sprawdzić czy jest prąd na cewce?

Zgadałem się tu że na jutro jakiś miernik mi udostępnią. Jeśli nie udostępnią to z żarówki od migacza i kawałka kabla wskaźnk będzie.


Treść dodana dnia 10-03-2012 23:54:

grzes70 napisał/a:
Gdyby padł czujnik położenia wału to obrotek nie dawałby oznak życia.Masę na moduł (czarny) masz stałą,żółty to + po stacyjce,biały do obrotka.

To znaczy że w tych autach sygnał do wyzwalania iskry idzie bezpośrednio z komputera ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
 
grzes70
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 00:05
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Tu masz jak to wygląda http://www.fotosi...d91fc.html

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
hahansik
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 12:26
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 10.03.2012 22:06
Skąd: -

grzes70 napisał/a:
Tu masz jak to wygląda http://www.fotosi...d91fc.html

Witaj,
Dzięki za schemat lecz u mnie to wygląda trochę inaczej.
Do cewki łącznie dochodzą cztery przewody. Trzy w jednej kostce i jeden w podwójnej.
Wydaje mi się że do tego modułu, który ja mam nie są przyłączone przewody z czujnika położenia wału korbowego. Miał byś może schemat takiego układu ?


Treść dodana dnia 11-03-2012 13:49:

Dostałem miernik i przystąpiłem do pomiarów.
Czujnik położenia wału 200 Ohm, a pompa paliwowa włącza się po przekręceniu silnikiem – wnioskuje że jest dobry.

Napięcie +12 oraz masa na module zapłonu są - wnioskuje że nie jest to głupia awaria ukręconego przewodu.
I teraz zrobiłem tak: odkręciłem cewkę od modułu i :
Wszyło mi że oporność po stronie pierwotnej ok. 1,2 Ohma
Lecz po stronie wtórnej niemierzalna omomierzem o zakresie 200 MOhm.
Dodatkowo cewka podłączona bezpośrednio do akumulatora nie daje iskry – mogę swobodnie trzymać palcem za złącze wysokiego napięcia czując udar prądu lecz lekki.
Zatem czy możecie potwierdzić moją diagnozę - uszkodzona cewka.
I tu pytanie czy mogę w jej miejsce na chwilę podłączyć jakąkolwiek, którą uda mi się tu zorganizować?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
 
dj_mafiozo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 13:55
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Na forum ktoś jeździł C3Jem z cewką od malucha podobno. Spróbuj, zawsze istnieje szansa, że pojedzie, bo w szczerym polu w niedzielę raczej ciężko będzie ogarnąć cewkę do R19.


Treść dodana dnia 11-03-2012 13:57:

Nie odpala ... wilgoć? - tu masz link do tematu.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
kimada
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 20:37
Awatar


Postów: 1750

Data rejestracji: 05.03.2010 14:15
Skąd: podlaskie
Białystok

@dj_mafiozo pisze prawdę, od malucha podobno jest git, a w najgorszym wypadku dasz radę doturlać się do większego miasta a tam już dasz radę.@hahansik Tam gdzie teraz jesteś, to nie mam żadnych namiarów na warsztaty, sorki wielkie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
 
hahansik
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2012 23:35
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 10.03.2012 22:06
Skąd: -

Sprawa wygląda tak:
Zaatakowałem dzisiaj Suwałki w poszukiwaniu prowiantu i modułu.
Prowiant nabyłem, ba nawet fajną knajpę ustrzeliłem z dobrym żarciem w przyzwoitych cenach – Piano Bar, lecz modułu czy cewki.
Lokalnie tu gdzie jestem zorganizować nawet cewki do Rometa mi się nie udało zatem jutro skoro świt obdzwonię szroty, które gadając z ludźmi w Suwałkach wytypowałem jako prawdopodobne do posiadania takiej cewki – może gdzieś będzie.

Pozdrawiam


Treść dodana dnia 12-03-2012 11:03:

Witam
Wszytko zakończyło się dobrze ! Auto odpalone - szczegóły w http://www.renaul...ost_486909

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
 
Ewarystt
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2012 11:21
Awatar


Postów: 110

Data rejestracji: 08.06.2011 09:57
Skąd: -

Dobrze, że dałeś rade. Smile I ludzie okazali się pomocni Grin
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: