Menu główne
Forum
Klubowicze
se7en3 |
Dodany dnia 14-03-2012 16:51 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
gdzie można znaleść zakład do nabijania gazu do klimatyzacji "r12"
nie moge nigdzie znalesc ... chyba wszędzie byłem ;oo he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
renault19.pl | Dodany dnia 14-03-2012 16:51 |
maestro |
Dodany dnia 14-03-2012 16:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
"Tankuj" nowym (mieszanka). Misiek_pt Ci wytłumaczy.
Po za tym Klimatyzacja pasuje do działu elektrycznego lub wyposażenia wnętrza. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
monterek5 |
Dodany dnia 14-03-2012 16:55 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
wymien oringi w instalacji na nowe kup na allegro przejsciowke do nabijania z r12 jna r134 i nabijaj r134 spokojnie za r12 jak gdzies znajdziesz na lewo bo juz jest zabronione nabijanie klim tym gazem krzykna ci z 4 stowy Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
se7en3 |
Dodany dnia 14-03-2012 17:01 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
@monterek5
ok jaka cena mniej wiecej tego moze byc a dlaczego jest zabroniony he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
monterek5 |
Dodany dnia 14-03-2012 17:03 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
Edytowane przez piotrekTSA dnia 15-03-2012 17:08 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
maestro |
Dodany dnia 14-03-2012 17:04 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@se7en3 bo jest szkodliwy i niebezpieczny.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
se7en3 |
Dodany dnia 14-03-2012 17:05 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
@maestro ok i jak to zmienię to nie muszę nic więcej zmieniać w klimatyzacji ?;>
Edytowane przez piotrekTSA dnia 15-03-2012 17:08 he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 14-03-2012 17:51 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Do zmiany na r134a nalezy wymienic najwazniejsze to uszczelki i osuszacz. Przejsciowki serwisowe trzeba kupic Ja dodatkowo zmieniam na nowy tez zawor rozprezny bo jak padnie to nabijanie od nowa a z tego co sie dowiedzialem zawor z R12 rozni sie od tego na r134a inne cisnienie puszcza male to sa roznice ale sa. Z zewnatrz wyglad taki sam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Deaver |
Dodany dnia 14-03-2012 20:10 |
Postów: 243 Data rejestracji: 12.12.2008 12:19 Skąd: opolskie Kędzierzyn-Koźle |
Niestety nie jest tak różowo. Olej do R12 mineralny nie łączy się z olejem do 134a - syntetykiem. Co więcej stary olej nie pracuje jak należy ze 134a. Prawidłowa przeróbka to przede wszystkim płukanie całego układu ze starego oleju, wymiana oringów, osuszacza i dopiero nabijanie 134 z nowym olejem. Nabicie starego układu nowym czynnikiem z olejem syntetycznym robi monstrualny syf w układzie, ale klima działa a w moim przypadku nawet całkiem sprawnie chłodzi.
Ja jeżdżę na takim systemie już prawie rok, klima działa ale olej spiernicza mi ze sprężarki od strony koła pasowego i pasek rozchlapuje po wszystkim dookoła. (wygląda podobnie jak z puszczającej pompy wspomagania - maska, osłona reflektora...). Nie wiem czy to od tego nabicia na skróty ale coś jest na rzeczy. Pewnie skończy się zakupem sprawnej sprężarki albo regeneracją tej, potem płukanie całego układu i będzie jak należy. Pośpiech upokarza.
Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
|
gzara |
Dodany dnia 14-03-2012 23:28 |
Postów: 136 Data rejestracji: 18.04.2010 15:33 Skąd: lubelskie Nałęczów |
No dobrze, ale jak z wężami. R134 jest bardziej agresywny i z węży od R12 robi po jakimś czasie sito. Przynajmniej takk było w R25. Maciek R21 walczył z klimą z sukcesami.
R11 TXE Electronic, R25 TXE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
|
michor |
Dodany dnia 15-03-2012 11:42 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Fabryczny Service manual mówi o przerobieniu końcowek i wymianie uszczelniaczy z osuszaczem (ale to jako standardowa procedura przy rozszczelnianiu klimy)
Jest gdzieś w MR'ach w download ten opis. ale to trzeba siegnać i poszukać [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 15-03-2012 13:24 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
ja juz 3 sezon bede jezdził i problemów nie mam zadnych.
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 15-03-2012 16:18 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Deaver ma absolutna racje jak ktos bez wymiany lub oczyszczenia da r134a robia sie wzery i syf taki w srodku przewodow ze szok. Ale zawsze znjada sie ludzie ktorzy powiedza ci ze nie trzeba wymieniac nic bo przeciez dziala. Jeden ma szczescie i dziala innemu sie rozszczelnia. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
se7en3 |
Dodany dnia 15-03-2012 21:18 |
Postów: 1439 Data rejestracji: 10.09.2011 23:18 Skąd: małopolskie Chrzanów |
znalazłem za 260 zł nabijanie
he?
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |