28 Kwietnia 2024 18:54:29
Zdjęcia użytkowników
1988seba mati_
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
silnik nierówno chodzi, pali na 3 gary 
justi87 @
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 14:05
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 29.03.2012 13:52
Skąd: -

Witam serdecznie drodzy Klubowicze Smile

Mam problem i szukam pomocy. Mój kolega mechanik główkuje, co może być przyczyną nierównej pracy silnika.. Wymieniłam świece i kable oraz kopułkę. Iskra ponoć jest i ciśnienie na wszystkich garach też równe i dobre. Jednak 3 gar coś szwankuje, przez co moja Renia burczy jak traktorek Sad Jeszcze niedawno nie było jej prawie słychać, a teraz... okropnie się trzęsie cały silnik i nierówno chodzi... Mieliście może podobne problemy? Czy to jakieś uszczelki czy głowica może być tego przyczyną?
Błagam, pomóżcie! Tym bardziej, że ostatnio zaczęła coraz więcej palić Sad

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 134000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-03-2012 14:05
Awatar
Ferris
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 14:10
Awatar


Postów: 178

Data rejestracji: 03.05.2011 15:12
Skąd: -

To że świece kable oraz kopułka zostały wymienione to nie znaczy ze wszystko działa, mogło sie coś trafić wadliwego z wada fabryczna i wystarczy, ja tak miałem u siebie po jakiś 200km padła mi jedna nowa świeca i tez chodził na 3 garach Smile

FerrisSmile mam napis "Renifer" na masce Grin
Wojtek, 09.07.1993- 25.05.2012 - pamiętamy o Tobie.. spoczywaj w spokoju.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 227300km
 
Robsajson
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 14:12
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jak by był przedmuch na uszczelce to na jednym zylindrze nie było by kompresji.
Nie wiem czy masz gaźnik czy wtryski ale jak to drugie to może lać i zalewa cylinder.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
justi87 @
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 14:18
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 29.03.2012 13:52
Skąd: -

Ferris, i co wtedy zrobiłeś? gdzie znalazłeś rozwiązanie zagadki? Wink



Treść dodana dnia 29-03-2012 14:25:

Ferris napisał/a:
To że świece kable oraz kopułka zostały wymienione to nie znaczy ze wszystko działa, mogło sie coś trafić wadliwego z wada fabryczna i wystarczy, ja tak miałem u siebie po jakiś 200km padła mi jedna nowa świeca i tez chodził na 3 garach Smile



to mówisz, że świeca może być wadliwa? ale przecież ciśnienie jest dobre na wszystkich... ;/

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 134000km
 
grzes70
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 14:45
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@justi87 Tak jakby nie ten dział sądząc po podpisie...a problem wielokrotnie wałkowany.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
michor
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 14:46
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@Robsajson A Ty posty nabijasz czy jak? jaki gaźnik F3N'ie?


A co ma świeca do cisnienia?
Map sensor do sprawdzenia - odpala dobrze? czy też się męczy?
Który cylinder szwankuje?


Może też to być wina uszczelki pod kolektorami.




[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
justi87 @
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 14:47
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 29.03.2012 13:52
Skąd: -

grzes70 napisał/a:
@justi87 Tak jakby nie ten dział sądząc po podpisie...a problem wielokrotnie wałkowany.



być może... dopiero co odkryłam tą stronkę i się nie orientuje...


Treść dodana dnia 29-03-2012 14:55:

michor napisał/a:
@Robsajson A Ty posty nabijasz czy jak? jaki gaźnik F3N'ie?


A co ma świeca do cisnienia?
Map sensor do sprawdzenia - odpala dobrze? czy też się męczy?
Który cylinder szwankuje?


Może też to być wina uszczelki pod kolektorami.





odpala całkiem dobrze, choć gorzej niż wcześniej kiedy chodziła cichutko jak pszczółka.

Zimą ciężko odpalała, jakby nie mogła zassać paliwa. Ale kiedy chwile postała na luzie i się rozgrzała to było dobrze.
teraz kiedy jest cieplej, nie mam problemu z odpaleniem ale chodzi nierówno cały czas.
Może i rzeczywiście sprawdzić tą uszczelkę...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 134000km
 
Bandit
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 15:05
Awatar


Postów: 346

Data rejestracji: 12.08.2007 23:36
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

Przede wszystkim który cylinder szwankuje i jak wygląda świec po wykręceniu?
nie ma wody w głowicy tam gdzie świece siedzą?

Auto potrzebuje pana a nie tylko kierowcy

Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
 
justi87 @
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 15:08
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 29.03.2012 13:52
Skąd: -

Bandit napisał/a:
Przede wszystkim który cylinder szwankuje i jak wygląda świec po wykręceniu?
nie ma wody w głowicy tam gdzie świece siedzą?




3 gar od kierowcy... głowicy nie sprawdzałam jeszcze dokładnie...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 134000km
 
Bandit
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 15:11
Awatar


Postów: 346

Data rejestracji: 12.08.2007 23:36
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

Wykręć świece obejrzyj dokładnie jak wygląda, jakie ma kolor, czy ma poprawnie iskrę, i sprawdź czy w głowicy nie ma wody albo oleju tam gdzie świeca siedzi. Wykluczymy po kolei i dojdziemy co jest nie haloSmile
ps. gary liczy się od rozrządu czyli 2 nie pracuje

Edytowane przez Bandit dnia 29-03-2012 15:16
Auto potrzebuje pana a nie tylko kierowcy

Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
 
justi87 @
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 15:14
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 29.03.2012 13:52
Skąd: -

Bandit napisał/a:
Wykręć świece obejrzyj dokładnie jak wygląda, jakie ma kolor, czy ma poprawnie iskrę, i sprawdź czy w głowicy nie ma wody albo oleju tam gdzie świeca siedzi. Wykluczymy po kolei i dojdziemy co jest nie haloSmile


ale przecież świece są nowe, wymienione jakieś dwa tyg temu... świece czyste. iskra jest. to zajmę się teraz głowicą..
dziękować Wink może jutro będę wiedzieć więcej Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 134000km
 
Bandit
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 15:19
Awatar


Postów: 346

Data rejestracji: 12.08.2007 23:36
Skąd: warmińsko-mazurskie
Elbląg

To że świece nowe to nic nie znaczy. Każdy element kupiony nowy może mieć wadę a świece szczególnie. A co do tego że iskra jest to jeszcze kolor jej się liczy.

Auto potrzebuje pana a nie tylko kierowcy

Moje auto: Mitsubishi Galant Kombi EA5W 2.5 V6 24V 163KM, benzyna+LPG, 180000km
 
justi87 @
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 15:21
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 29.03.2012 13:52
Skąd: -

Bandit napisał/a:
To że świece nowe to nic nie znaczy. Każdy element kupiony nowy może mieć wadę a świece szczególnie. A co do tego że iskra jest to jeszcze kolor jej się liczy.


no to działam Grin to zoboczenia jutro Smile dzięki za podpowiedzi WinkRotfl

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 134000km
 
Robsajson
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 15:51
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

michor napisał/a:
@Robsajson A Ty posty nabijasz czy jak? jaki gaźnik F3N'ie?



Przecież Monowtrysk to nowocześniejsza wersja gaźnika tylko jest sterowany komputerem.
Postów nie nabijam bo po co?

Wątek jest w dziale 1,8 16V F7P więc jaki F3N?!?!

Edytowane przez Robsajson dnia 29-03-2012 15:52
Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
justi87 @
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 15:55
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 29.03.2012 13:52
Skąd: -

Robsajson napisał/a:
michor napisał/a:
@Robsajson A Ty posty nabijasz czy jak? jaki gaźnik F3N'ie?



Przecież Monowtrysk to nowocześniejsza wersja gaźnika tylko jest sterowany komputerem.
Postów nie nabijam bo po co?

Wątek jest w dziale 1,8 16V F7P więc jaki F3N?!?!


oj, może i weszłam w zły dział, ale krzyczeć nie musisz. widać jaki mam typ silnika. nie bulwersuj się tak Wink przy następnym problemie już będę wiedziała, gdzie pisać postyWink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 134000km
 
michor
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 16:13
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Robsajson napisał/a:
michor napisał/a:
@Robsajson A Ty posty nabijasz czy jak? jaki gaźnik F3N'ie?



Przecież Monowtrysk to nowocześniejsza wersja gaźnika tylko jest sterowany komputerem.
Postów nie nabijam bo po co?

Wątek jest w dziale 1,8 16V F7P więc jaki F3N?!?!



A no taki z podpisu. wystarczy trochę popatrzeć.

Usterek gaźnika może być dużo dużo więcej niż monowtrysku więc nie porównuj. To "tylko sterowany komputerem" bardzo dużo zmienia.



2 gar od rozrządu mi śmierdzi uszczelką pod kolektorami....

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Robsajson
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 16:22
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Gdyby była wydmuchana uszczelka to silnik nie łapał by przypadkiem lewego powietrza co by objawiało się wyższymi obrotami?
Luzy na zaworach były sprawdzane?

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
justi87 @
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 16:28
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 29.03.2012 13:52
Skąd: -

jeszcze nie.. będę sprawdzać o kolei Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 134000km
 
Ferris
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 29-03-2012 17:56
Awatar


Postów: 178

Data rejestracji: 03.05.2011 15:12
Skąd: -

justi87 napisał/a:
Ferris, i co wtedy zrobiłeś? gdzie znalazłeś rozwiązanie zagadki? Wink



Treść dodana dnia 29-03-2012 14:25:

Ferris napisał/a:
To że świece kable oraz kopułka zostały wymienione to nie znaczy ze wszystko działa, mogło sie coś trafić wadliwego z wada fabryczna i wystarczy, ja tak miałem u siebie po jakiś 200km padła mi jedna nowa świeca i tez chodził na 3 garach Smile



to mówisz, że świeca może być wadliwa? ale przecież ciśnienie jest dobre na wszystkich... ;/


a co ma świeca do ciśnienia? Ja odkręcałem każda świece po kolei i sprawdzałem czy każda daje iskrę Smile

FerrisSmile mam napis "Renifer" na masce Grin
Wojtek, 09.07.1993- 25.05.2012 - pamiętamy o Tobie.. spoczywaj w spokoju.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 227300km
 
justi87 @
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2012 14:09
Awatar


Postów: 26

Data rejestracji: 29.03.2012 13:52
Skąd: -

świece dają iskry..

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 134000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: