18 Kwietnia 2024 05:49:49
Zdjęcia użytkowników
ava3 djszatan22325
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
problem ze wstecznym biegiem 
gorgisz
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-04-2012 23:56
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
dziś podczas włączania wstecznego biegu pojawiły się zgrzyty i bieg w końcu wszedł-przy wciśniętym do końca sprzęgle!!
ponadto-dwójka też jakby ciężej wchodziła-nie ma jakiegoś oporu tylko jakby ciężej jest wcelować w tą dwójkę;

pytanie co może być powodem tak opornego wchodzenia wstecznego?

proszę o opinię co może być nie tak;


ps
czy to może być coś z regulacją samego sprzęgła, albo napięcia linki od ww?


zaznaczam, że w aucie jak dotąd wszystkie biegi wchodziły naprawdę bardzo dobrze;



z góry dziękuję!!


pozdr


tom j

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-04-2012 23:56
Awatar
R9GTX
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-04-2012 00:04
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

wsteczny to linka na bank do sprawdzenia. Sprawdź przy pedale sprzęgła samoregulator - taki pół księżyc z zębami. Sprawdź też stan poduszki skrzyni bo mogła już powiedzieć dość

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
jaxdxdxd
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-04-2012 13:45
Awatar


Postów: 75

Data rejestracji: 25.04.2009 18:32
Skąd: -

mam bardzo podobny problem ale jak sprawdzić tę linkę ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 288257km
 
luksad2200
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 13-04-2012 18:17
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

jak nie wchochodzi tylko wsteczny to linka, pewnie a jak inne biegi to linka nie ma nic do tego, sprawdz na wybieraku czy sruba m8 jest dokręcona dobrze

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
WoZnY
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-04-2012 22:18
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

A jak wchodzi bieg wsteczny na wyłączonym silniku? Gładko? Jeżeli idzie go włączyć bez problemu przy unieruchomionym silniku, to przyczyny szukaj w niezbyt wysprzęglonym sprzęgle. Zatem linka od sprzęgła oraz samoregulator sprzęgła do obejrzenia.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
galekman
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-04-2012 00:21
Awatar


Postów: 324

Data rejestracji: 24.04.2008 20:17
Skąd: małopolskie
Myślenice

co do sprawdzenia linki to sciagasz mieszek z lewarka i zobaczysz linke. Sprawdz czy nie jest porozdwajana, jesli tak to w niej tkwi problem Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 195000km
 
gorgisz
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 15-04-2012 23:19
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

dzieki za odpowiedzi;
jutro jade w koncu do mechanika, ktory tez ma takie typy; linka+samoregulator przy pedale sprzegla;

ps
czy sruba M8 to jest sruba, ktora jest w plastikowej tulejce pod skrzynia?
ponoc jak ta tulejka sie zluzuje/zniszczy to sruba tez nie bedzie dobrze przykrecona i nie bedzie przez to mozna wybierac biegow.

pozdr

tom j


Treść dodana dnia 16-04-2012 16:04:

witam,
w końcu -po dzisiejszej - interwencji mechanika sprzęgło znów działa jak należy;
biegi wchodzą właściwie;

po prostu trzeba było wyregulować naciąg linki;

pozdr

tom j

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
tiku92
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2012 16:17
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 20.09.2011 09:01
Skąd: podkarpackie
Przemyśl

Miałem praktycznie to samo, ale okazało się, że cały mechanizm pod lewarkiem był w agonalnym stanie, więc wymieniłem i wszystko dziala jak z fabryki Smile

HIP HOP DON'T STOP !!
Zdjęcia Renaty http://www.renaul...rowstart=0

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 230000km
 
dj_mafiozo
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2012 16:40
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Albo sprzęgło się kończy, albo trzeba wyregulować bo nie wyprzęga do końca, co do dwójki to prawdopodobnie masz olej w skrzyni do wymiany.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
gorgisz
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2012 16:44
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
znów, niestety, wracam do wątku;

po regulacji linki poprzez skręcenie śrub przy pedale sprzęgła biegi wchodziły w porządku-łącznie ze wstecznym; Można powiedzieć, że biegi same wskakiwały w swoje :"przełożenia"- normalnie masło!!

jednak po ok 2 tygodniach problem znów się pojawił:
- pedał sprzęgła nie jest tak twardy jak był po udanej regulacji;
- wsteczny skrzeczy przy włączaniu;

Pytanie co to może być?
Skoro udało się wyregulować, a teraz znów jest nie tak:!!?
Nie wiem śruby przy regulacji - tym księżycu plastikowym, który napina linkę sprzęgła- się odkręcają czy co!!

proszę o pomoc i opinię co jest nie takSmile

pozdr

tom j

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
grzes70
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2012 20:27
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Zacznijmy od pytania-jaką Ty masz regulację linki śrubą przy pedale sprzęgła?Chyba że masz na myśli zablokowanie samoregulatora.
Poszukaj o grzybku/trzpieniu na którym się łapa sprzęgła opiera.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
tomek1405
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2012 20:37
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Pedal powinien byc taki zebys mogl go trzymac noga bez bolu jak jest twardszy to jest zle wyregulowany. Wina innych elemntow.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
gorgisz
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2012 11:01
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
po wczorajszej wizycie u mechanika trzeba jednak wymienic caly pedal sprzegla;

czy moze ktos mialby cos takiego w okolicy Poznania?

pedal kompletny z regulatorem-w dobrym stanie, zwlaszcze trybiki w regulatorze.

prosz o odp.

tom j

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
milas92
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2012 11:24
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

znajdzie się coś, tylko mosina-koło troche jest. poczta?


Treść dodana dnia 16-05-2012 11:27:

a nie, tylko 30 km Smile jak to to koło o którym myśle. sprawdzę dzisiaj,a Ty mi podeślij foty co dokładnie chcesz

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
gorgisz
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2012 12:14
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

teraz mieszkam w swarzedzu wiec podjade ze swarzedza, tylko czy jest dobry stan trybików w regulatorze?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
michor
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2012 12:55
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Po co Ci to? Smile

Poszukaj w FAQ tematu o zablokowaniu samoregulatora.
Zablokuj tak jak jest opisane i wtedy:

Jeżeli biegi będą cieżko wchodzić: teflon w skrzyni do sprawdzenia (grzybek na którym opiera się łapa sprzęgła)

Jeżeli jest ok- a sprzęgło ciężko chodzi to:
1) przesmarować linkę.
Jeżeli dalej ciężko chodzi -> kończy się sprzęgło.

Kupisz pedał i za tydzień będzie to samo.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
waldi95
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 16-05-2012 13:43
Awatar


Postów: 187

Data rejestracji: 20.11.2008 14:13
Skąd: wielkopolskie
Turek

zrób tak jak przedmówca pisze zablokuj samo regulator lub poszukaj jakiegoś nowego regulatora linki , ja na zablokowanym jeździłem prawie pół roku i problemów z biegami nie było

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
 
gorgisz
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 30-08-2012 19:58
Awatar


Postów: 108

Data rejestracji: 09.09.2008 10:23
Skąd: wielkopolskie
Poznań

witam,
po kilku wizytach u mechaników w końcu okazało się, że problemy z włączaniem wstecznego i w ogóle włączaniem pozostałych biegów biorą się ze złego położenia łapy, która przy pomocy linki przesuwa się "wbijając'' bieg.

Łapa została poprawnie ustawiona i odpowiednio zblokowana przez co biegi wchodzą naprawdę dobrze - nawet wsteczny.

Zatem nie linka, nie regulator przy pedale, a po prostu łapa przy skrzyni.

Pozdr

Tom

Edytowane przez gorgisz dnia 30-08-2012 19:59
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
 
szulgus
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 30-08-2012 20:04
Awatar


Postów: 1505

Data rejestracji: 23.03.2009 14:51
Skąd: łódzkie
Łódź

gorgisz napisał/a:
witam,
po kilku wizytach u mechaników w końcu okazało się, że problemy z włączaniem wstecznego i w ogóle włączaniem pozostałych biegów biorą się ze złego położenia łapy, która przy pomocy linki przesuwa się "wbijając'' bieg.

Łapa została poprawnie ustawiona i odpowiednio zblokowana przez co biegi wchodzą naprawdę dobrze - nawet wsteczny.

Zatem nie linka, nie regulator przy pedale, a po prostu łapa przy skrzyni.

Pozdr

Tom


Z ciekawości, jak zblokowana niby została łapa ??

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 275760km
 
Prospector
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 10:03
Awatar


Postów: 54

Data rejestracji: 11.07.2012 00:33
Skąd: łódzkie
Sieradz

miałem ten sam problem co kolega opisuje i wina nie leżała po stronie pedału czy żadnych tam linek, wszystko polega na sprawdzeniu czy łapa która wbija biegi nie jest pogięta i czy ta część łącząca drążek zmiany biegów i łapę skrzyni nie urwał się i czy jest nie pogięty, u mnie np. była pogięta łapa i na jednym końcu tej rurki pomiędzy łapą a drążkiem urwało się ucho :P warto też sprawdzić tak jak kolega napisał stan poduszek :) u mnie nie wchodził wsteczny oraz piątka.

Parafka Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: