Menu główne
Forum
Klubowicze
gorgisz |
Dodany dnia 09-04-2012 23:56 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam, dziś podczas włączania wstecznego biegu pojawiły się zgrzyty i bieg w końcu wszedł-przy wciśniętym do końca sprzęgle! ponadto-dwójka też jakby ciężej wchodziła-nie ma jakiegoś oporu tylko jakby ciężej jest wcelować w tą dwójkę; pytanie co może być powodem tak opornego wchodzenia wstecznego? proszę o opinię co może być nie tak; ps czy to może być coś z regulacją samego sprzęgła, albo napięcia linki od ww? zaznaczam, że w aucie jak dotąd wszystkie biegi wchodziły naprawdę bardzo dobrze; z góry dziękuję! pozdr tom j Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-04-2012 23:56 |
R9GTX |
Dodany dnia 10-04-2012 00:04 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
wsteczny to linka na bank do sprawdzenia. Sprawdź przy pedale sprzęgła samoregulator - taki pół księżyc z zębami. Sprawdź też stan poduszki skrzyni bo mogła już powiedzieć dość
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
jaxdxdxd |
Dodany dnia 13-04-2012 13:45 |
Postów: 75 Data rejestracji: 25.04.2009 18:32 Skąd: - |
mam bardzo podobny problem ale jak sprawdzić tę linkę ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 288257km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 13-04-2012 18:17 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
jak nie wchochodzi tylko wsteczny to linka, pewnie a jak inne biegi to linka nie ma nic do tego, sprawdz na wybieraku czy sruba m8 jest dokręcona dobrze
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 13-04-2012 22:18 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
A jak wchodzi bieg wsteczny na wyłączonym silniku? Gładko? Jeżeli idzie go włączyć bez problemu przy unieruchomionym silniku, to przyczyny szukaj w niezbyt wysprzęglonym sprzęgle. Zatem linka od sprzęgła oraz samoregulator sprzęgła do obejrzenia.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
galekman |
Dodany dnia 14-04-2012 00:21 |
Postów: 324 Data rejestracji: 24.04.2008 20:17 Skąd: małopolskie Myślenice |
co do sprawdzenia linki to sciagasz mieszek z lewarka i zobaczysz linke. Sprawdz czy nie jest porozdwajana, jesli tak to w niej tkwi problem Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 195000km
|
|
|
gorgisz |
Dodany dnia 15-04-2012 23:19 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
dzieki za odpowiedzi; jutro jade w koncu do mechanika, ktory tez ma takie typy; linka+samoregulator przy pedale sprzegla; ps czy sruba M8 to jest sruba, ktora jest w plastikowej tulejce pod skrzynia? ponoc jak ta tulejka sie zluzuje/zniszczy to sruba tez nie bedzie dobrze przykrecona i nie bedzie przez to mozna wybierac biegow. pozdr tom j Treść dodana dnia 16-04-2012 16:04: witam, w końcu -po dzisiejszej - interwencji mechanika sprzęgło znów działa jak należy; biegi wchodzą właściwie; po prostu trzeba było wyregulować naciąg linki; pozdr tom j Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
tiku92 |
Dodany dnia 16-04-2012 16:17 |
Postów: 596 Data rejestracji: 20.09.2011 09:01 Skąd: podkarpackie Przemyśl |
Miałem praktycznie to samo, ale okazało się, że cały mechanizm pod lewarkiem był w agonalnym stanie, więc wymieniłem i wszystko dziala jak z fabryki
HIP HOP DON'T STOP !
Zdjęcia Renaty http://www.renaul...rowstart=0 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 230000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 16-04-2012 16:40 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Albo sprzęgło się kończy, albo trzeba wyregulować bo nie wyprzęga do końca, co do dwójki to prawdopodobnie masz olej w skrzyni do wymiany.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
gorgisz |
Dodany dnia 14-05-2012 16:44 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam, znów, niestety, wracam do wątku; po regulacji linki poprzez skręcenie śrub przy pedale sprzęgła biegi wchodziły w porządku-łącznie ze wstecznym; Można powiedzieć, że biegi same wskakiwały w swoje :"przełożenia"- normalnie masło! jednak po ok 2 tygodniach problem znów się pojawił: - pedał sprzęgła nie jest tak twardy jak był po udanej regulacji; - wsteczny skrzeczy przy włączaniu; Pytanie co to może być? Skoro udało się wyregulować, a teraz znów jest nie tak:! Nie wiem śruby przy regulacji - tym księżycu plastikowym, który napina linkę sprzęgła- się odkręcają czy co proszę o pomoc i opinię co jest nie tak pozdr tom j Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 14-05-2012 20:27 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Zacznijmy od pytania-jaką Ty masz regulację linki śrubą przy pedale sprzęgła?Chyba że masz na myśli zablokowanie samoregulatora. Poszukaj o grzybku/trzpieniu na którym się łapa sprzęgła opiera. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 14-05-2012 20:37 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Pedal powinien byc taki zebys mogl go trzymac noga bez bolu jak jest twardszy to jest zle wyregulowany. Wina innych elemntow. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
gorgisz |
Dodany dnia 16-05-2012 11:01 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam, po wczorajszej wizycie u mechanika trzeba jednak wymienic caly pedal sprzegla; czy moze ktos mialby cos takiego w okolicy Poznania? pedal kompletny z regulatorem-w dobrym stanie, zwlaszcze trybiki w regulatorze. prosz o odp. tom j Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
milas92 |
Dodany dnia 16-05-2012 11:24 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
znajdzie się coś, tylko mosina-koło troche jest. poczta?
Treść dodana dnia 16-05-2012 11:27: a nie, tylko 30 km jak to to koło o którym myśle. sprawdzę dzisiaj,a Ty mi podeślij foty co dokładnie chcesz Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
gorgisz |
Dodany dnia 16-05-2012 12:14 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
teraz mieszkam w swarzedzu wiec podjade ze swarzedza, tylko czy jest dobry stan trybików w regulatorze? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 16-05-2012 12:55 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Po co Ci to?
Poszukaj w FAQ tematu o zablokowaniu samoregulatora. Zablokuj tak jak jest opisane i wtedy: Jeżeli biegi będą cieżko wchodzić: teflon w skrzyni do sprawdzenia (grzybek na którym opiera się łapa sprzęgła) Jeżeli jest ok- a sprzęgło ciężko chodzi to: 1) przesmarować linkę. Jeżeli dalej ciężko chodzi -> kończy się sprzęgło. Kupisz pedał i za tydzień będzie to samo. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
waldi95 |
Dodany dnia 16-05-2012 13:43 |
Postów: 187 Data rejestracji: 20.11.2008 14:13 Skąd: wielkopolskie Turek |
zrób tak jak przedmówca pisze zablokuj samo regulator lub poszukaj jakiegoś nowego regulatora linki , ja na zablokowanym jeździłem prawie pół roku i problemów z biegami nie było Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan
|
gorgisz |
Dodany dnia 30-08-2012 19:58 |
Postów: 108 Data rejestracji: 09.09.2008 10:23 Skąd: wielkopolskie Poznań |
witam,
po kilku wizytach u mechaników w końcu okazało się, że problemy z włączaniem wstecznego i w ogóle włączaniem pozostałych biegów biorą się ze złego położenia łapy, która przy pomocy linki przesuwa się "wbijając'' bieg. Łapa została poprawnie ustawiona i odpowiednio zblokowana przez co biegi wchodzą naprawdę dobrze - nawet wsteczny. Zatem nie linka, nie regulator przy pedale, a po prostu łapa przy skrzyni. Pozdr Tom Edytowane przez gorgisz dnia 30-08-2012 19:59 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 322400km
|
|
|
szulgus |
Dodany dnia 30-08-2012 20:04 |
Postów: 1505 Data rejestracji: 23.03.2009 14:51 Skąd: łódzkie Łódź |
gorgisz napisał/a: witam, po kilku wizytach u mechaników w końcu okazało się, że problemy z włączaniem wstecznego i w ogóle włączaniem pozostałych biegów biorą się ze złego położenia łapy, która przy pomocy linki przesuwa się "wbijając'' bieg. Łapa została poprawnie ustawiona i odpowiednio zblokowana przez co biegi wchodzą naprawdę dobrze - nawet wsteczny. Zatem nie linka, nie regulator przy pedale, a po prostu łapa przy skrzyni. Pozdr Tom Z ciekawości, jak zblokowana niby została łapa ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 275760km
|
Prospector |
Dodany dnia 18-09-2012 10:03 |
Postów: 54 Data rejestracji: 11.07.2012 00:33 Skąd: łódzkie Sieradz |
miałem ten sam problem co kolega opisuje i wina nie leżała po stronie pedału czy żadnych tam linek, wszystko polega na sprawdzeniu czy łapa która wbija biegi nie jest pogięta i czy ta część łącząca drążek zmiany biegów i łapę skrzyni nie urwał się i czy jest nie pogięty, u mnie np. była pogięta łapa i na jednym końcu tej rurki pomiędzy łapą a drążkiem urwało się ucho :P warto też sprawdzić tak jak kolega napisał stan poduszek :) u mnie nie wchodził wsteczny oraz piątka.
Parafka
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 200000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |