11 Maja 2024 09:52:45
Zdjęcia użytkowników
Ramzesx jonowaty
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
różne kolektory i układy wydechowe do f7p 
monterek5
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 17:45
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

seryjnie jest zeliwny kazdy o tym wie

pasuje i z f7r czyli 2.0 16v megane np
]
a dzis przy rozbiorce spotkalem sie z takim z czego to jest ktos wie jakis gotowiec czy spawany samorobka ?

Edytowane przez monterek5 dnia 18-12-2014 17:07
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-05-2012 17:45
Awatar
Christmas_23
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 17:51
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

Wygląda to jak manufaktura, porównaj średnice wewnętrzne z ori i będziesz wiedział czy ktoś robił to pod kątem "lepszego oddechu"Smile

Edytowane przez Christmas_23 dnia 22-05-2012 17:53
Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
monterek5
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 17:57
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

no i dylemat f7r czy to to teraz zalozyc Smile2

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
Lesiu11
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 17:57
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

wygląda na kolektor tuningowy od Elia

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
monterek5
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 18:01
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

moze byc bo galke zmiany biegow tez miala elia ta 16v Lesiu ty to masz mózg Smile2

Edytowane przez monterek5 dnia 22-05-2012 18:01
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
Christmas_23
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 18:03
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

wola twoja panieWink

Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
misiek_Pt
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 18:19
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

@monterek5 jak bys sie chciał pozbyc tego kolektora to chetny bym byłSmile

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
Mateo
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 18:35
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Znam ten kolektor. Kiedyś na zlocie PIKURa ktoś mi stwierdził że w niektórych autach w niemieckich salonach zmieniano seryjny wydech na devila. U mnie by się zgadzało bo maiłem taki właśnie kolektor i końcowy wydech właśnie z devila.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
monterek5
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 18:45
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

tylko pytanie dylemat to to czy f7r zalozyc co lepsze hmm?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
Kujtek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 19:02
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

to ta co od momixa kupiłeś?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
monterek5
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 19:07
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

si caly wydech tez dziwny nawet kat jest zdrowy

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
Kujtek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 20:51
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

poprzedni właściciel też nie wiedział?
buda przerdzewiała?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
R9GTX
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 20:54
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

Słyszałem opinię ze ori były najlepsze i zadko co był wymysł lepszy od fabryki.

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
monterek5
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 21:46
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

nikt mi nie wmowi ze zwykly zeliwny 4-1 bedzie lepszy od 4-2-1 podstawy budowy ukladow wydechowych wystarczy poznac lub poczytac choc troche zeby to wiedziec

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
CyccX
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 22-05-2012 21:48
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

zakładaj "to to" i się nawet nie zastanawiaj bo nie ma nadczym !

jak nie chcesz to chętnie odkupie tanio ;p

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
monterek5
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 27-12-2012 12:31
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

ściągnąłem swój wydech w celu zrobienia nowej wersji i zmierzyłem średnicę rury pojedynczej w portkach kolektora za sondą , wyszło ze średnica zewnętrzna to 50 mm a wewnętrzna to niecałe 48 mm niejako się to ma do twierdzenia ze 16v ma 50 mm wewnętrznej pytanie może ktoś zmierzyć średnice rury przy seryjnych portkach kolektora za sondą ponieważ ja mam nieseryjny kolektor i już się pogubiłem z jakiej rury robić wydech nie widzę sensu robić z szerszej niż w najciaśniejszym miejscu czyli 48 mm tylko ciekawi mnie czy seryjny ma tak samo

Edytowane przez monterek5 dnia 27-12-2012 12:40
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 27-12-2012 13:00
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

monterek5 napisał/a:
nikt mi nie wmowi ze zwykly zeliwny 4-1 bedzie lepszy od 4-2-1 podstawy budowy ukladow wydechowych wystarczy poznac lub poczytac choc troche zeby to wiedziec



Zacznijmy od tego że 4-2-1 a 4-1 - jak dokładniej przejrzysz temat podstawy budowy układów wydechowych to zrozumiesz że jeden nie jest lepszy od drugiego - w zależności od tego co chcesz osiągnąć robisz albo 4-1 albo 4-2-1.

Sam fakt tego że kolektor jest 4-2-1 nie oznacza że jest lepszy z definicji od kolektora 4-1. To jest tylko kwestia tego ile i gdzie chcesz mieć odbić w układzie wydechowym...

W r19 jest 4-2-1 a nie 4-1 Smile

A kontynuując:
Zależy czego szukasz, ale jak przejrzysz to co się w innych krajach dzieje, to wszędzie piszą że fabryczny kolektor jest b.dobry i wiele w nim nie poprawisz, i wiele samochodów na nim jeździ bo jest dobry.

W sensie- jeżeli sobie wrzucisz supersprinta itp czy cokolwiek, to się okazuje że momentalnie dół masakrycznie ginie i jest powoli problem z normalnym jeżdżeniem.

Jeżeli pomyślisz jak ten silnik jest skonstruowany i jak funkcjonuje to zobaczysz jak oboma kolektorami fabryka ratowała dolny zakres obrotów- a i tak F7P na dole niczym nie porywa.

Długi kolektor dolotowy, wydech - a że żeliwny? cóż - tańszy. To że jest żeliwny -> rurowy w stosunku do żeliwnego ma TYLKO tę przewagę że jest lżejszyPfft i nic więcej - w sensie pod względem wydajności żeliwny kolektor może być zdecydowanie lepszy od rurowego. To jest tylko kwestia uproszczenia produkcji.


EDIT:

Dwa - średnica wylotu z portek -48.
Cała reszta wydechu zasadniczo też taka.
tak jak w F3N'ie i reszcie - czyli 50 zewnętrznej.


Jak gdzieś indziej jest napisane inaczej to głupoty i nie czytaj Pfft
50 zewnętrznej i koniec.

Edytowane przez michor dnia 27-12-2012 13:04
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
monterek5
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 27-12-2012 13:06
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

czyli jak rozumie średnica w 1.8 czy 1.7 rury wydechowej jest identyczna różni się jedynie ilością i wielkością tłumików? czyli mogę na okres zimy zaadoptować kompletny wydech z 1,7 np. jedynie zmieniając łączenie kolektora z środkowym jeżeli się różnią jakoś długością portek i mocowaniem i jakoś strasznie nie zmieni mi to parametrów, zanim stworze policzony pod silnik wydech

Edytowane przez monterek5 dnia 27-12-2012 13:10
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 27-12-2012 13:23
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

U mnie w F7P jak miałem to został wydech z wyczyna czyli:

Rura 50 od portek do końcowego tłumika.
Końcowy tłumik był oryginalnie do F3N'a, komorowo-absorpcyjny, nie przelot.

Na dolocie zrobiony tylko stożek z osłoną na fabrycznej rurze.


Wykres z hamowni

[img]http://img819.imageshack.us/img819/3976/20110612030.jpg[/img] is not a valid Image.


Więc chyba wiele nie popsuł taki wydech (jeżeli cokolwiekPfft)

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
monterek5
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 27-12-2012 13:27
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

u mnie na starym wewnętrzna średnica wynosiła 50mm całego wydechu na 2 małych przelotowych tłumikach, moment maksymalny poszedł wyżej i za głośno tez trochę było także teraz chce zrobić coś pośredniego
monterek5 dodał/a następującą grafikę:
dsc00463_2.jpg

Edytowane przez monterek5 dnia 27-12-2012 13:30
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: