Menu główne
Forum
Klubowicze
monterek5 |
Dodany dnia 22-05-2012 17:45 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
seryjnie jest zeliwny kazdy o tym wie
pasuje i z f7r czyli 2.0 16v megane np ] a dzis przy rozbiorce spotkalem sie z takim z czego to jest ktos wie jakis gotowiec czy spawany samorobka ? Edytowane przez monterek5 dnia 18-12-2014 17:07 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-05-2012 17:45 |
Christmas_23 |
Dodany dnia 22-05-2012 17:51 |
Postów: 827 Data rejestracji: 17.12.2011 16:37 Skąd: śląskie Częstochowa |
Wygląda to jak manufaktura, porównaj średnice wewnętrzne z ori i będziesz wiedział czy ktoś robił to pod kątem "lepszego oddechu"
Edytowane przez Christmas_23 dnia 22-05-2012 17:53 Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 22-05-2012 17:57 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
no i dylemat f7r czy to to teraz zalozyc Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 22-05-2012 17:57 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
wygląda na kolektor tuningowy od Elia Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
monterek5 |
Dodany dnia 22-05-2012 18:01 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
moze byc bo galke zmiany biegow tez miala elia ta 16v Lesiu ty to masz mózg
Edytowane przez monterek5 dnia 22-05-2012 18:01 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
Christmas_23 |
Dodany dnia 22-05-2012 18:03 |
Postów: 827 Data rejestracji: 17.12.2011 16:37 Skąd: śląskie Częstochowa |
wola twoja panie Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 22-05-2012 18:19 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
@monterek5 jak bys sie chciał pozbyc tego kolektora to chetny bym był
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
Mateo |
Dodany dnia 22-05-2012 18:35 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Znam ten kolektor. Kiedyś na zlocie PIKURa ktoś mi stwierdził że w niektórych autach w niemieckich salonach zmieniano seryjny wydech na devila. U mnie by się zgadzało bo maiłem taki właśnie kolektor i końcowy wydech właśnie z devila.
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
monterek5 |
Dodany dnia 22-05-2012 18:45 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
tylko pytanie dylemat to to czy f7r zalozyc co lepsze hmm? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 22-05-2012 19:02 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
to ta co od momixa kupiłeś? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
monterek5 |
Dodany dnia 22-05-2012 19:07 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
si caly wydech tez dziwny nawet kat jest zdrowy Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 22-05-2012 20:51 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
poprzedni właściciel też nie wiedział? buda przerdzewiała? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
R9GTX |
Dodany dnia 22-05-2012 20:54 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
Słyszałem opinię ze ori były najlepsze i zadko co był wymysł lepszy od fabryki.
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
monterek5 |
Dodany dnia 22-05-2012 21:46 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
nikt mi nie wmowi ze zwykly zeliwny 4-1 bedzie lepszy od 4-2-1 podstawy budowy ukladow wydechowych wystarczy poznac lub poczytac choc troche zeby to wiedziec Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
CyccX |
Dodany dnia 22-05-2012 21:48 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
zakładaj "to to" i się nawet nie zastanawiaj bo nie ma nadczym !
jak nie chcesz to chętnie odkupie tanio ;p VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 27-12-2012 12:31 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
ściągnąłem swój wydech w celu zrobienia nowej wersji i zmierzyłem średnicę rury pojedynczej w portkach kolektora za sondą , wyszło ze średnica zewnętrzna to 50 mm a wewnętrzna to niecałe 48 mm niejako się to ma do twierdzenia ze 16v ma 50 mm wewnętrznej pytanie może ktoś zmierzyć średnice rury przy seryjnych portkach kolektora za sondą ponieważ ja mam nieseryjny kolektor i już się pogubiłem z jakiej rury robić wydech nie widzę sensu robić z szerszej niż w najciaśniejszym miejscu czyli 48 mm tylko ciekawi mnie czy seryjny ma tak samo
Edytowane przez monterek5 dnia 27-12-2012 12:40 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 27-12-2012 13:00 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
monterek5 napisał/a: nikt mi nie wmowi ze zwykly zeliwny 4-1 bedzie lepszy od 4-2-1 podstawy budowy ukladow wydechowych wystarczy poznac lub poczytac choc troche zeby to wiedziec Zacznijmy od tego że 4-2-1 a 4-1 - jak dokładniej przejrzysz temat podstawy budowy układów wydechowych to zrozumiesz że jeden nie jest lepszy od drugiego - w zależności od tego co chcesz osiągnąć robisz albo 4-1 albo 4-2-1. Sam fakt tego że kolektor jest 4-2-1 nie oznacza że jest lepszy z definicji od kolektora 4-1. To jest tylko kwestia tego ile i gdzie chcesz mieć odbić w układzie wydechowym... W r19 jest 4-2-1 a nie 4-1 A kontynuując: Zależy czego szukasz, ale jak przejrzysz to co się w innych krajach dzieje, to wszędzie piszą że fabryczny kolektor jest b.dobry i wiele w nim nie poprawisz, i wiele samochodów na nim jeździ bo jest dobry. W sensie- jeżeli sobie wrzucisz supersprinta itp czy cokolwiek, to się okazuje że momentalnie dół masakrycznie ginie i jest powoli problem z normalnym jeżdżeniem. Jeżeli pomyślisz jak ten silnik jest skonstruowany i jak funkcjonuje to zobaczysz jak oboma kolektorami fabryka ratowała dolny zakres obrotów- a i tak F7P na dole niczym nie porywa. Długi kolektor dolotowy, wydech - a że żeliwny? cóż - tańszy. To że jest żeliwny -> rurowy w stosunku do żeliwnego ma TYLKO tę przewagę że jest lżejszy i nic więcej - w sensie pod względem wydajności żeliwny kolektor może być zdecydowanie lepszy od rurowego. To jest tylko kwestia uproszczenia produkcji. EDIT: Dwa - średnica wylotu z portek -48. Cała reszta wydechu zasadniczo też taka. tak jak w F3N'ie i reszcie - czyli 50 zewnętrznej. Jak gdzieś indziej jest napisane inaczej to głupoty i nie czytaj 50 zewnętrznej i koniec. Edytowane przez michor dnia 27-12-2012 13:04 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 27-12-2012 13:06 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
czyli jak rozumie średnica w 1.8 czy 1.7 rury wydechowej jest identyczna różni się jedynie ilością i wielkością tłumików? czyli mogę na okres zimy zaadoptować kompletny wydech z 1,7 np. jedynie zmieniając łączenie kolektora z środkowym jeżeli się różnią jakoś długością portek i mocowaniem i jakoś strasznie nie zmieni mi to parametrów, zanim stworze policzony pod silnik wydech
Edytowane przez monterek5 dnia 27-12-2012 13:10 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 27-12-2012 13:23 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
U mnie w F7P jak miałem to został wydech z wyczyna czyli:
Rura 50 od portek do końcowego tłumika. Końcowy tłumik był oryginalnie do F3N'a, komorowo-absorpcyjny, nie przelot. Na dolocie zrobiony tylko stożek z osłoną na fabrycznej rurze. Wykres z hamowni [img]http://img819.imageshack.us/img819/3976/20110612030.jpg[/img] is not a valid Image. Więc chyba wiele nie popsuł taki wydech (jeżeli cokolwiek) [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 27-12-2012 13:27 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
u mnie na starym wewnętrzna średnica wynosiła 50mm całego wydechu na 2 małych przelotowych tłumikach, moment maksymalny poszedł wyżej i za głośno tez trochę było także teraz chce zrobić coś pośredniego
monterek5 dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez monterek5 dnia 27-12-2012 13:30 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |