29 Kwietnia 2024 21:46:11
Zdjęcia użytkowników
grzesio hepos
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Klimatyzacja 1.4E 
Arek175
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 16:44
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Witam. Od jakiegoś czasu interesuje się założeniem klimatyzacji do mojego auta, nie będzie to proste ani tanie ale chce się tego podjąć. Silniki energy posiadały klimatyzację i wspomaganie, najczęściej w Clio. Prosił bym o pomoc w założeniu tej klimatyzacji i udzielanie się w temacie jeśli ktoś wie coś na ten temat.

Póki co zapytam jak jest napędzana ta sprężarka.

http://allegro.pl...22531.html

Czy pasek z koła wału idzie do sprężarki a drugi pasek ze sprężarki do alternatora?

Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-06-2012 16:44
Awatar
ruli17
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 16:46
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

powiem tak jak byś dorwał kompletną klimę z e6j-ta miał byś już po sprawie, wiem że takowe jeżdżą, sam na swoje oczy widziałem dwie takieSmile

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
Arek175
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 16:49
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Właśnie jest problem z częściami ale sporo jest tych samych z Clio i Megane oczywiście tych starych no i dochodzi do tego inwencja twórcza. Jeśli ktoś coś wie proszę o informacje gdyż chce się tego podjąć.

Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
tomek1405
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 16:55
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@Arek175 Najciezej chyba bedzie dostac wiazke reszta jest do wykonania.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Arek175
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 17:30
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Wiązką się nie martwię, pierwsza sprawa to zamocowanie sprężarki. @ruli17 Nie pamiętasz czy tam była sprężarka jak w pierwszym poście czy na pasek wieloklinowy ? Było tam wspomaganie?

Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
ruli17
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 17:34
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

wspoma była, a pasek był zwykły jak w f3n ie. podłączone było wszystko pod pasek napędu pompy wspomy i alternatora Smile

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
Arek175
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 17:47
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Czyli wiąże się to z wymianą koła pasowego wału i alternatora. Nawiązując do sprężarki w pierwszym poście można wywnioskować że były inne rozwiązania typowo na pasek klinowy.

Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
ruli17
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 17:56
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

@Arek175 podejrzewam, że wystarczy zastosować dłuższy pasek. bynajmniej tak to wyglądało Pfft

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
Arek175
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 18:05
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Właśnie jest mało informacji na ten temat, sprężarka nie jest tania a trzeba doliczyć resztę i liczyć się z tym że to nie wyjdzie. Ja zakładam że wał napędza sprężarkę a sprężarka alternator. Skusze się ją zakupić. I zobaczymy co z tego wyjdzie.

Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
ruli17
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 18:11
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

wał sprężarkę. raczej widziałem, że sprężarka idzie na jednym pasu z arternaotem, pompą wspomy i wał, czyli 4 koła Smile

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
Arek175
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23-06-2012 18:52
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Na tej sprężarce są dwa miejsca na pasek więc po coś są dwa. Wspomagania bym raczej nie zakładał. W wolnym czasie zakupie tą sprężarkę.

Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2012 16:02
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

W 19stce jest zawsze jeden pasek, w energy na 3 rowki. W megane są już dwa, stąd ten mezalians Wink (przy klimie of koz)

Nie było wersji z klimatyzacją bez wspomagania kierownicy (R19). Więc tak czy owak musisz załozyć pompe. Pompa od megane jest inna (ze zbiorniczkiem) i tworzy integralną całość. W 19stce pompa sobie i zbiorniczek sobie. Nie oznacza to jednak ze nie da sie tego zamontowac, jeśli masz krztę zacięcia i narzedzia to sobie poradzisz. Wiązka nie jest trudna do ogarnięcia tymbardziej ze masz gaźnik jednak przy tym silniku nikt za bardzo nie kombinował. W domu mam schematy serwisowe to poszukam jak nie zapomne czego na temat E6J + Klimanlage Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Arek175
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2012 16:39
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Zatem tej sprężarki nie będę kupował. Musze zmienić koło na wale i alternatorze choć patrząc na tą konstrukcje alternator zostaje bez zmian

http://imageshack...12841.jpg/

http://imageshack...96321.jpg/

pompa wspomagania i sprężarka jest napędzana drugim paskiem(co prawda brak sprężarki ale montowana jest pod pompą wspomagania), widać też że inna jest pokrywa rozrządu, składa się z dwóch części ale z kolei na tym zdjęciu

http://imageshack...3d0ab.jpg/

pokrywa jest jednoczęściowa więc inaczej jest napęd poprowadzony. Myślę że na start muszę zmienić koło wału na takie z pierwszego zdjęcia... żeby mieć jak napędzać sprężarkę i pompe wspomagania.

Edytowane przez Arek175 dnia 24-06-2012 17:00
Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2012 19:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Masz racje, ale osprzet alternator->jest na trzech rowkach. Nie widzialem rozwiazania w 1,4e na żywo ale spojrze w specyfikacje producentów, moze beda jakies dane. w megane sa na bank dwa, i jeden to zwykly klinowy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Arek175
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2012 20:11
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Nie tylko w megane są dwa paski, w silniku 1.2 energy z clio koło ma miejsce na dwa paski, jeden klinowy a drugi wieloklinowy tak jak tu (masz racje że w 1.4 nie widiałeś)

http://moto.alleg...43000.html chyba na 3 rowki ak dobrze widze

Więc takie koło bym musiał zakupić i założyć, następnie pompe wspomagania i wreszcie sprężarke jeśli dobrze myśle

Edytowane przez Arek175 dnia 24-06-2012 21:32
Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
lukasz609
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2012 22:21
Awatar


Postów: 932

Data rejestracji: 30.12.2008 23:53
Skąd: świętokrzyskie
Ostrowiec Świętokrzyski

@Arek175 koło pasowe możesz zaadaptować z E7J masz na 2 paski wieloklinowe wąskie (2cm szerokości) a przy okazji zmienić koło w alternatorze z f3n podejdzie bez problemu bo zakładałem u siebie a co do sprężarki obojętnie od której wersji silnikowej tylko kwestia zmiany koła pasowego tak mi się wydaje...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2012 23:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@lukasz609 nie obojetnie bo Ci przyłącza niepodejdą.


Treść dodana dnia 24-06-2012 23:07:

@Arek175 Poległem Wink mea culpa. Relacjonuj, ale o dwoch paskach w 19stce nigdzie wzmianki cholera do tej pory.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Arek175
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2012 05:23
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Raczej nastawiam się na "przeszczepy" z clio. Jeśli chodzi o koło wału myślę że najlepszym rozwiązaniem jest zakup koła na 2 różne paski czyli z clio, następnie zakup pompy wspomagania i samej sprężarki z energy... po pracy zamieszczę zdjęcia wybranych części.


Z tego co się orientuje to do silnika należy przykręcić tą oto łapę

http://www.aukcjo...-2.html#I2

Następnie do tej łapy mocujemy sprężarkę (3 lub 4 rowki)

http://moto.alleg...98829.html

http://www.aukcjo...1-.html#I2

Później trzeba by zakupić pompę wspomagania na 3 lub 4 rowki.

Pompa 1.4 Energy 4 rowki

http://imageshack...95281.jpg/


Pompa 1.4 Energy 3 rowki


http://imageshack...30485.jpg/

i koło wału na 3 rowki co daje nam to że alternator zostawiamy w spokoju lub koło na jeden wieloklinowy

http://moto.alleg...43000.html


http://moto.alleg...26314.html


Tak to rozumuje

Edytowane przez Arek175 dnia 25-06-2012 15:04
Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2012 18:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dobry tok w zaistniałej sytuacji i dostepnością częsci na rynku.
Możesz podać mi swój typ nadwozia (4 5 6 i 7 znak VINu Wink)

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Arek175
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 25-06-2012 19:24
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 05.02.2011 17:15
Skąd: śląskie
Siemianowice Śląskie

Dlatego właśnie nie szukam części typowo do R19 jak ten sam silnik był w innych nadwoziach. Nie długo dostanę zdjęcia silnika (o ile jeszcze jest) i jeśli jest identyczny z moim to będzie wielki krok w sprawie chłodu z kratek nawiewu.

Renault 19 Ph II 1.4 Energy

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: