Menu główne
Forum
Klubowicze
Arek175 |
Dodany dnia 23-06-2012 16:44 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Witam. Od jakiegoś czasu interesuje się założeniem klimatyzacji do mojego auta, nie będzie to proste ani tanie ale chce się tego podjąć. Silniki energy posiadały klimatyzację i wspomaganie, najczęściej w Clio. Prosił bym o pomoc w założeniu tej klimatyzacji i udzielanie się w temacie jeśli ktoś wie coś na ten temat.
Póki co zapytam jak jest napędzana ta sprężarka. http://allegro.pl...22531.html Czy pasek z koła wału idzie do sprężarki a drugi pasek ze sprężarki do alternatora? Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-06-2012 16:44 |
ruli17 |
Dodany dnia 23-06-2012 16:46 |
Postów: 4342 Data rejestracji: 17.11.2010 16:57 Skąd: dolnośląskie Oława |
powiem tak jak byś dorwał kompletną klimę z e6j-ta miał byś już po sprawie, wiem że takowe jeżdżą, sam na swoje oczy widziałem dwie takie
Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
|
Arek175 |
Dodany dnia 23-06-2012 16:49 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Właśnie jest problem z częściami ale sporo jest tych samych z Clio i Megane oczywiście tych starych no i dochodzi do tego inwencja twórcza. Jeśli ktoś coś wie proszę o informacje gdyż chce się tego podjąć.
Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 23-06-2012 16:55 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
@Arek175 Najciezej chyba bedzie dostac wiazke reszta jest do wykonania. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Arek175 |
Dodany dnia 23-06-2012 17:30 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Wiązką się nie martwię, pierwsza sprawa to zamocowanie sprężarki. @ruli17 Nie pamiętasz czy tam była sprężarka jak w pierwszym poście czy na pasek wieloklinowy ? Było tam wspomaganie?
Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
ruli17 |
Dodany dnia 23-06-2012 17:34 |
Postów: 4342 Data rejestracji: 17.11.2010 16:57 Skąd: dolnośląskie Oława |
wspoma była, a pasek był zwykły jak w f3n ie. podłączone było wszystko pod pasek napędu pompy wspomy i alternatora
Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
|
Arek175 |
Dodany dnia 23-06-2012 17:47 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Czyli wiąże się to z wymianą koła pasowego wału i alternatora. Nawiązując do sprężarki w pierwszym poście można wywnioskować że były inne rozwiązania typowo na pasek klinowy.
Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
ruli17 |
Dodany dnia 23-06-2012 17:56 |
Postów: 4342 Data rejestracji: 17.11.2010 16:57 Skąd: dolnośląskie Oława |
@Arek175 podejrzewam, że wystarczy zastosować dłuższy pasek. bynajmniej tak to wyglądało
Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
|
Arek175 |
Dodany dnia 23-06-2012 18:05 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Właśnie jest mało informacji na ten temat, sprężarka nie jest tania a trzeba doliczyć resztę i liczyć się z tym że to nie wyjdzie. Ja zakładam że wał napędza sprężarkę a sprężarka alternator. Skusze się ją zakupić. I zobaczymy co z tego wyjdzie.
Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
ruli17 |
Dodany dnia 23-06-2012 18:11 |
Postów: 4342 Data rejestracji: 17.11.2010 16:57 Skąd: dolnośląskie Oława |
wał sprężarkę. raczej widziałem, że sprężarka idzie na jednym pasu z arternaotem, pompą wspomy i wał, czyli 4 koła
Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
|
Arek175 |
Dodany dnia 23-06-2012 18:52 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Na tej sprężarce są dwa miejsca na pasek więc po coś są dwa. Wspomagania bym raczej nie zakładał. W wolnym czasie zakupie tą sprężarkę.
Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 24-06-2012 16:02 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W 19stce jest zawsze jeden pasek, w energy na 3 rowki. W megane są już dwa, stąd ten mezalians (przy klimie of koz)
Nie było wersji z klimatyzacją bez wspomagania kierownicy (R19). Więc tak czy owak musisz załozyć pompe. Pompa od megane jest inna (ze zbiorniczkiem) i tworzy integralną całość. W 19stce pompa sobie i zbiorniczek sobie. Nie oznacza to jednak ze nie da sie tego zamontowac, jeśli masz krztę zacięcia i narzedzia to sobie poradzisz. Wiązka nie jest trudna do ogarnięcia tymbardziej ze masz gaźnik jednak przy tym silniku nikt za bardzo nie kombinował. W domu mam schematy serwisowe to poszukam jak nie zapomne czego na temat E6J + Klimanlage Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Arek175 |
Dodany dnia 24-06-2012 16:39 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Zatem tej sprężarki nie będę kupował. Musze zmienić koło na wale i alternatorze choć patrząc na tą konstrukcje alternator zostaje bez zmian
http://imageshack...12841.jpg/ http://imageshack...96321.jpg/ pompa wspomagania i sprężarka jest napędzana drugim paskiem(co prawda brak sprężarki ale montowana jest pod pompą wspomagania), widać też że inna jest pokrywa rozrządu, składa się z dwóch części ale z kolei na tym zdjęciu http://imageshack...3d0ab.jpg/ pokrywa jest jednoczęściowa więc inaczej jest napęd poprowadzony. Myślę że na start muszę zmienić koło wału na takie z pierwszego zdjęcia... żeby mieć jak napędzać sprężarkę i pompe wspomagania. Edytowane przez Arek175 dnia 24-06-2012 17:00 Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 24-06-2012 19:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Masz racje, ale osprzet alternator->jest na trzech rowkach. Nie widzialem rozwiazania w 1,4e na żywo ale spojrze w specyfikacje producentów, moze beda jakies dane. w megane sa na bank dwa, i jeden to zwykly klinowy.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Arek175 |
Dodany dnia 24-06-2012 20:11 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Nie tylko w megane są dwa paski, w silniku 1.2 energy z clio koło ma miejsce na dwa paski, jeden klinowy a drugi wieloklinowy tak jak tu (masz racje że w 1.4 nie widiałeś)
http://moto.alleg...43000.html chyba na 3 rowki ak dobrze widze Więc takie koło bym musiał zakupić i założyć, następnie pompe wspomagania i wreszcie sprężarke jeśli dobrze myśle Edytowane przez Arek175 dnia 24-06-2012 21:32 Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
lukasz609 |
Dodany dnia 24-06-2012 22:21 |
Postów: 932 Data rejestracji: 30.12.2008 23:53 Skąd: świętokrzyskie Ostrowiec Świętokrzyski |
@Arek175 koło pasowe możesz zaadaptować z E7J masz na 2 paski wieloklinowe wąskie (2cm szerokości) a przy okazji zmienić koło w alternatorze z f3n podejdzie bez problemu bo zakładałem u siebie a co do sprężarki obojętnie od której wersji silnikowej tylko kwestia zmiany koła pasowego tak mi się wydaje...
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, E6J 1.4 ENERGY (1390/80KM), hatchback, 461853600km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N 1,7 (1721/73KM), hatchback, 308600km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+lpg F3P (1764/90KM), CABRIO, 209400km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 325672km
|
maestro |
Dodany dnia 24-06-2012 23:06 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@lukasz609 nie obojetnie bo Ci przyłącza niepodejdą.
Treść dodana dnia 24-06-2012 23:07: @Arek175 Poległem mea culpa. Relacjonuj, ale o dwoch paskach w 19stce nigdzie wzmianki cholera do tej pory. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Arek175 |
Dodany dnia 25-06-2012 05:23 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Raczej nastawiam się na "przeszczepy" z clio. Jeśli chodzi o koło wału myślę że najlepszym rozwiązaniem jest zakup koła na 2 różne paski czyli z clio, następnie zakup pompy wspomagania i samej sprężarki z energy... po pracy zamieszczę zdjęcia wybranych części.
Z tego co się orientuje to do silnika należy przykręcić tą oto łapę http://www.aukcjo...-2.html#I2 Następnie do tej łapy mocujemy sprężarkę (3 lub 4 rowki) http://moto.alleg...98829.html http://www.aukcjo...1-.html#I2 Później trzeba by zakupić pompę wspomagania na 3 lub 4 rowki. Pompa 1.4 Energy 4 rowki http://imageshack...95281.jpg/ Pompa 1.4 Energy 3 rowki http://imageshack...30485.jpg/ i koło wału na 3 rowki co daje nam to że alternator zostawiamy w spokoju lub koło na jeden wieloklinowy http://moto.alleg...43000.html http://moto.alleg...26314.html Tak to rozumuje Edytowane przez Arek175 dnia 25-06-2012 15:04 Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 25-06-2012 18:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Dobry tok w zaistniałej sytuacji i dostepnością częsci na rynku.
Możesz podać mi swój typ nadwozia (4 5 6 i 7 znak VINu ) Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Arek175 |
Dodany dnia 25-06-2012 19:24 |
Postów: 48 Data rejestracji: 05.02.2011 17:15 Skąd: śląskie Siemianowice Śląskie |
Dlatego właśnie nie szukam części typowo do R19 jak ten sam silnik był w innych nadwoziach. Nie długo dostanę zdjęcia silnika (o ile jeszcze jest) i jeśli jest identyczny z moim to będzie wielki krok w sprawie chłodu z kratek nawiewu.
Renault 19 Ph II 1.4 Energy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 134000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |