Menu główne
Forum
Klubowicze
misiek8206 |
Dodany dnia 02-09-2012 18:16 |
Postów: 87 Data rejestracji: 08.07.2011 11:11 Skąd: - |
Witajcie.Mam drobne pytanko.Kolega ma Galanta 2.0 benz/gaz i stosuje olej 5W40.Ostatnio zauwazył,ze ma bardzo niski poziom oleju.I tutaj pytanko...Czy do 5W moze dolać trochę 10W
misiu
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 02-09-2012 18:16 |
Redeon |
Dodany dnia 02-09-2012 18:51 |
Postów: 331 Data rejestracji: 05.12.2007 19:39 Skąd: - |
leje sie taki olej jak zaleca producent, czemu akurat chcesz dolac oleju o gorszych parametrach ? Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 02-09-2012 20:16 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
przebieg auta bym prosił, raczej lepiej lać taki olej jaki był poprzednio, chyba że zaczął brać olej wtedy można zastanowić się nad zmianą na półsyntetyk
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
misiek8206 |
Dodany dnia 02-09-2012 20:46 |
Postów: 87 Data rejestracji: 08.07.2011 11:11 Skąd: - |
przebiegu nie znam,a kolega chce dolać 10W bo akurat jesteśmy w Szwecji,szef ma zasoby właśnie 10W,a kolege przerazają ceny oleju i tak to wygląda.poziom ma ponizej minimum i jest zmuszony dolać oleju,a trochę sępi kupić w slepie.najtańszy jak sprawdzał kosztuje tu za litra 100koron
misiu
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
|
kudlaty |
Dodany dnia 02-09-2012 20:51 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
Jak dolejesz 10W do 5W to na 90% olej zważy się w silniku i wtedy 100koron na naprawę na bank nie wystarczy.
Albo niech zleje cały olej i zaleje 10W40 albo niech doleje olej o tych samych parametrach co ma w silniku. edit: oczywiście filtr tez musi zmienić przy zmianie całego oleju Edytowane przez kudlaty dnia 02-09-2012 20:52 Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
misiek8206 |
Dodany dnia 02-09-2012 20:57 |
Postów: 87 Data rejestracji: 08.07.2011 11:11 Skąd: - |
no własnie tak mu powiedziałem,żeby wymienił całkowicie na 10W,szef ma tego chyba ze sto litrów,także nie byłoby problemu.A filtr to oczywista sprawa,akurat ma przy sobie,bo kiedys kupił i tak wozi w budzie
misiu
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
|
kudlaty |
Dodany dnia 02-09-2012 21:03 |
Postów: 4701 Data rejestracji: 17.07.2005 23:08 Skąd: lubelskie Lublin |
Dodam jeszcze jedną ważną rzecz. Same parametry 10w40 czy 5w40 to rzecz drugoplanowa. To są tylko oznaczenia temperatury letnie i zimowej. Najważniejsze są oznaczenia oleju i specyfikacje producentów. Jeżeli producent auta zaleca zalać olejem o specyfikacji jakiejś tam np "5" to nie powinno się zalewać olejem słabszym 4,3,2,1 itd ewentualnie wyższym. Oczywiście np oleje silnikowe do ciężarówek czy diesla nie powinny być lane do osobówek czy benzynowych, to logiczne.
Pisze nie powinno bo w tym kraju leje się wszystko co pod ręka, nawet rzepak Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
|
misiek8206 |
Dodany dnia 02-09-2012 21:05 |
Postów: 87 Data rejestracji: 08.07.2011 11:11 Skąd: - |
dzięki za pomoc koledzy.będę go przekonywać do wymiany całkowicie na 10W.Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc
misiu
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 160000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |