Menu główne
Forum
Klubowicze
mirek29a |
Dodany dnia 14-09-2012 20:30 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
pojawił mi sie nowy problem chałas od strony pół osiek ( buczenie z jakby delikatnym turkotaniem lub stukaniem niewiem jak to opisać ) polega to natym ze przy jeździe na wprost i po łuku w lewo występuje chałas natomiast przy jeździe po łuku prawym dżwiek znika cichnie jak by sie jechało nowym wozem totalna cisza tylko szum opon słychac zmieniłem opony na nowe by sprawdzić czy to nie pony jednak dzieje sie nadal to samo pomóżcie musze jeżdzić do roboty jak sie rozkraczy to lipa bedzie... . ..
Edytowane przez mirek29a dnia 14-09-2012 20:41 mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 14-09-2012 20:30 |
jasko90 |
Dodany dnia 14-09-2012 20:39 |
Postów: 902 Data rejestracji: 02.06.2010 12:44 Skąd: łódzkie Tomaszów Mazowiecki |
może to nie półośki hałasują tylko łożysko Moje auto: Renault Laguna I, Phase II, 1998r., benzyna, (1783/120KM), liftbac, benzyna, 212000km
|
maestro |
Dodany dnia 14-09-2012 20:42 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
lewe łozysko sprawdz
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mirek29a |
Dodany dnia 14-09-2012 20:42 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
jasko90 napisał/a: może to nie półośki hałasują tylko łożysko mozesz mi powiedzeć jak to sprawdzić bo jak pisałem przy jeżdzie po łuku w prawo cisza sie robi... Edytowane przez mirek29a dnia 14-09-2012 20:45 mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
jasko90 |
Dodany dnia 14-09-2012 20:45 |
Postów: 902 Data rejestracji: 02.06.2010 12:44 Skąd: łódzkie Tomaszów Mazowiecki |
to co opisałeś wskazuje na łożysko w lewym kole - bardziej już nie sprawdzisz, chyba że łożysko będzie już miało bardzo duży luz, wtedy całe koło bedzie miało luz Moje auto: Renault Laguna I, Phase II, 1998r., benzyna, (1783/120KM), liftbac, benzyna, 212000km
|
mirek29a |
Dodany dnia 14-09-2012 21:20 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
jasko90 napisał/a: to co opisałeś wskazuje na łożysko w lewym kole - bardziej już nie sprawdzisz, chyba że łożysko będzie już miało bardzo duży luz, wtedy całe koło bedzie miało luz dzieki sprawdze to czyli poprostu je wywale i zaloze nowe jakby nie działało dam zać. mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 14-09-2012 21:22 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@mirek29a tylko jesli masz zmieniać to nie kupuj takiego za 30PLN.
Poza tym wystarczy podnieść lewe koło i zakrecic, potem prawo i to samo. na pewno bedzie slyszalna roznica chociaz przy przednich to tak trzeba wiedzieć co usłyszeć Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mirek29a |
Dodany dnia 15-09-2012 10:56 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
maestro napisał/a: @mirek29a tylko jesli masz zmieniać to nie kupuj takiego za 30PLN. Poza tym wystarczy podnieść lewe koło i zakrecic, potem prawo i to samo. na pewno bedzie slyszalna roznica chociaz przy przednich to tak trzeba wiedzieć co usłyszeć Oki podniosę przód cały i porównam ... a gdyby trzeba było zmieniac łozysko jakie kupic by sie nie ........ Edytowane przez mirek29a dnia 15-09-2012 10:58 mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 15-09-2012 15:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
FAG SNR SKF
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 15-09-2012 16:04 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Podnosisz auto, tak jak koledzy już tu mówili kręcisz kołem, ale do tego jeszcze możesz sprawdzić luz jaki jest gdy złapiesz koło u góry i na dole i nim prubujesz ruszać, potem tak samo w lini poziomej.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
mirek29a |
Dodany dnia 17-09-2012 12:36 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
dj_mafiozo napisał/a: Podnosisz auto, tak jak koledzy już tu mówili kręcisz kołem, ale do tego jeszcze możesz sprawdzić luz jaki jest gdy złapiesz koło u góry i na dole i nim prubujesz ruszać, potem tak samo w lini poziomej. sprawdzałem ta metodą co pisaliście kręcąc kołem raczej hrobotania nie słychac natomiast próba szarpania w pionie lekkie bardzo delikatne pukanie gdy sie mocniej szarpnie tyle narazie stwierdziałem ...... ale robiłem to na lewarku w wolnym czasie podniose i podbuduje go i sprawdze jeszcze raz ...tyle narazie stwierdziałem Treść dodana dnia 12-10-2012 21:14: mirek29a napisał/a: [quote]dj_mafiozo napisał/a: Podnosisz auto, tak jak koledzy już tu mówili kręcisz kołem, ale do tego jeszcze możesz sprawdzić luz jaki jest gdy złapiesz koło u góry i na dole i nim prubujesz ruszać, potem tak samo w lini poziomej. Wymieniłem to łozysko czyli lewy przód koszt to 1godzina roboty niestety trzeba było dać na prasę żeby je wydłubać z piasty lewarek hydra-uliczny nic nie dał łozysko zaczeło sie giąć ani tez masakryczne wielki ścigacz ze śrubą fii 50mm i łapami grubymi na 10 mm jaki mam który zawsze działal nic nie dało o mało co piasty nie uszkodziłem (ah to żeliwo) ale zrobnione jest Wreście błoga cisza w samochodzie nic nie wyje koszt naprawy zakup nasadki bo nie miałem czym odkręcać 16mm -5zł (nasadka topex) (też nie miałem komplet kluczyków9 szt (troks) 13zł(dłuższe topex) lub nasadka za 11zł do odkręcania tarczy hamulcowej przychodzi 8-40 i warto walnąć młotkiem przez np. nakrętkę łatwiej odkrecać łożysko 55zł wyprasowanie i wprasowanie nowego w warsztacie 30zł razem mi wyniosło z narzędziami = 103zł bez narzedzi 75zł potrzebne narzedzia to : klucz nasadowy 30mm do odkręcenia nakrętki w piaście ---///--- 19mm ---///--- 17mm ---//---- 18mm ----///--- 16mm ----///---13.mm 1 . Młotek 1 śrubokręt ( przydatne do osadzenia i regulacji piasy na mcpersonie) 2 szczotka druciana(oczyszczanie syfów) Długa rurka do zrywania śrób i nakretki piasty ( Bo poco sie męczyć I stoicki spokój z zardzewiałymi śrubami...... i ta błoga cisza po wymianie Edytowane przez mirek29a dnia 12-10-2012 22:09 mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-10-2012 21:19 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jakiej firmy łożysko?
nie masz żadnej nakretki na klucz 21. w piaście jest 30. koła standardowo 19 mcperson 18 góra mcperson 13 a sworzen i koncowka zalezy od firmy - oryginal 16, zamiennik 17. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
mirek29a |
Dodany dnia 12-10-2012 21:23 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
maestro napisał/a: Jakiej firmy łożysko? nie masz żadnej nakretki na klucz 21. w piaście jest 30. gdzie ja mam głowe koła standardowo 19 mcperson 18 góra mcperson 13 a sworzen i koncowka zalezy od firmy - oryginal 16, zamiennik 17. zgadza sie z tą 30 muj bład w pisaniu umnie każda nakretka z innej parafi była zapomniałem dodac co jeszcze zrobiłem przy okzazji doszczelniłem tłumiki czyli na katalizatorze oraz łaczeniach silikonem gdzieś mimo podkładek lekie przedmuchy były silikon oczywiscie na 300 c super sie sprawdziło doszczelniło tak ze 0 przedmóchów i wieksza cisza Edytowane przez Krzychup dnia 13-10-2012 21:05 mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
milas92 |
Dodany dnia 13-10-2012 00:21 |
Postów: 1204 Data rejestracji: 02.01.2011 19:38 Skąd: wielkopolskie Mosina |
ja wywalałem łożyska w taki sposób, ze palnikiem podgrzewałem i młotem aż nie puściło
Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
|
mirek29a |
Dodany dnia 13-10-2012 20:27 |
Postów: 108 Data rejestracji: 23.03.2009 22:09 Skąd: dolnośląskie Nowa Ruda |
milas92 napisał/a: ja wywalałem łożyska w taki sposób, ze palnikiem podgrzewałem i młotem aż nie puściło też prubowałem ale niestety niesżło go wyciagnąc Rdza na maxa była pewnie nie było wyciagane od kiedy z fabryki wyszła reńka.. Edytowane przez Krzychup dnia 13-10-2012 21:04 mir
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 374500km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |