26 Czerwiec 2022 00:58:12
Zdjęcia użytkowników
the_mass mpkaras
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6652


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

czekus [off] 30-05-2022 13:53
Cześć Tomeczku

tomek1405 [off] 21-05-2022 17:08
Czesc tym co znaja. Dawno mnie nie bylo.

andrzej81 [off] 13-05-2022 21:10
Pozdrawiam Pleyke Grin Pfft

andrzej81 [off] 13-05-2022 20:18
Cool

lika [off] 20-03-2022 15:23
Jeśli ktoś zainteresowany to wyślę zdjęcia całości. Torba uszczelek, przełączniki, blachy przód nad kołem i masa innych części. Nowe amorki i półos

lika [off] 20-03-2022 14:50
Cena-1500 zł co nie przekracza wartości całości

lika [off] 20-03-2022 14:48
Hej....niestety już nie mam swojego łatka- 19 cabrio 1.8 1994r. ale zostało mi sporo części nowe i używane. Szyby przód, dźwignią biegów, półoska- nowa, amortyzatory i maaaaasa innych. Czy ktoś był by zainteresowany? Warunek- tylko calosc

ogr [off] 27-02-2022 18:27
Hej. Mam do sprzedania felgi aluminiowe 13. Cena do uzgodnienia

Deaver [off] 19-02-2022 20:13
Ja jeżdżę 19 prawie codziennie. Jest to moja piąta dziewiętnastka i po prostu lubię ją bardzo. Dzisiaj z okazji jej imienin (19 luty Grin) kupiłem jej nowe klocki hamulcowe i wkrótce je wymienię.

marcin90pl [off] 18-02-2022 09:32
No cóż, nie ma się co oszukiwać, że R19 to model już leciwy. Średnia wieku 30lat to większość już na żyletki oddane. Mój egzemplarz jeszcze jeździ 3 razy w roku jako zapasowe i staram się dbać. Przegląd przechodzi póki co ? ?


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Swap na F3R 2.0 8v z laguny 
renofan
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 21:37
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 08.09.2011 13:13
Skąd: podlaskie
Białystok

Witam.
Panowie czytałem tu na forum o swapie na właśnie ten silnik. Mam przetarty szlak w pewnym sensie ale nie do końca. Chciałbym wam przedstawić swoją sytuacje.

Posiadam R19 F3N 'a mechanicznie żyletę ale buda jest już trochę wzięta od dołu (jeżdzę nnim normalnie ale nie mam zamiaru tego robić w każdym bądz razie). Chciałbym kupić drugą r19 jako bazę budy (bardziej przyglądać będe się blacharce niż mechanice) I w tą budę wsadzić F3R 2.0 8v z laguny mieć 115 i moment od dołu.

I tu pytanie do was Odnośnie mego auta budy. Jaki najlepiej silnik wybrać żeby najłatwiej było przerobić. Mam wszyskie części od F3N 'a (nie będę sprzedawał go, zostawie sobie na ewentualne części) wiec ten mam cały. może wiec wziąść Multi, aby to miało sens właśnie myśle nad tym. Poradzcie coś.

Jestem gotów kupić drugą R19 i cały silnik F3R. Tylko co wybrać by zrobić to najlepiej.

Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 17-09-2012 21:37
Awatar
luksad2200
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 21:48
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

maestro miał ten silnik u siebie w 19 jago pyataj

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
renofan
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 21:55
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 08.09.2011 13:13
Skąd: podlaskie
Białystok

Wiem czytałem, mam nadzieje, że wtrąci się do tematu i rzuci jakąś cenną uwagę Wink Ale prosiłbym tez innych o pomysły Smile

Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 22:29
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

może jeszcze monterek bo chyba on wyciągał ten silnik później Smile

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
danielb1986
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 22:54
Awatar


Postów: 2002

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

zasada prosta dól z f3r-a góra f3p multi inaczej zapomnij . W takiej konfiguracji wszystko pasuje

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
xxlgogoxxl
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 22:59
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

@danielb1986 No ewentualnie mogłaby i być góra od lagi, ale trzeba instalację przerabiać od R19 i kostki lagunowe lutować.

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
danielb1986
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 23:08
Awatar


Postów: 2002

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

@xxlgogoxxl o immo zapomniałeś temat nie do przeskoczenia

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
xxlgogoxxl
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 23:09
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

@danielb1986 A faktycznie...po 4 piwie się zapomina różne rzeczyGrin

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 23:09
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dół F3R, góra F3P multi.

Wszystko inne zostaje z 1.8multi więc potrzebujesz najlepiej dawce z takim silnikiem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Lesiu11
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 23:12
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

wyprogramowanie immobilizera z kompa to u nas w legnicy sto złotych. (każda laguna miała)
Zrobienie przejsciowki wiązki silnika do instalacji z r19 też nie jest problem nawet samemu, tylko przekładając cały silnik z laguny/megane f3r potrzebujesz wiązki silnika do kompletu

osobiscie nie kombinowałbym w łączenie dwóch róznych silników i patrzenie co z tego wychodzi tylko brał komplet z laguny z wiązką i oddał kompa do czyszczenia

z resztą przeszczepilismy f3ra z megany na dwóch cewkach do clio to do r19 tez bysmy przeszczepiliSmile przerobienie wiązki pod r19 to jeden wieczór roboty

Edytowane przez Lesiu11 dnia 17-09-2012 23:15
Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 17-09-2012 23:15
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

w centrum 200-> i zawozisz samego kompa oczywiscie. minus jest taki że tracisz kontrolke wtrysku.

jakbyś chciał to dysponuje schematami.

Edytowane przez maestro dnia 17-09-2012 23:20
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Zel
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 09:56
Awatar


Postów: 18

Data rejestracji: 04.02.2011 16:27
Skąd: -

silnik wstawiony do 1.8 multi, laguna 2.0 w automacie 2 cewki. Mechanik magik sam zaproponował ten silnik, z tego co pamiętam to jakiś kanał wodny był tylko robiony. A i listwa wtryskowa została ze starego silnika bo wtryski miały inny kolor. Koledzy z lubuskiego i wielkopolskiego ostatnio mieli okazje zobaczyć ten motor. Frajda z jazdy niesamowita zasuwa już od 1500obr/min a powyżej 4 to już latasz Pfft
images43.fotosik.pl/1545/59a95812389c896fm.jpg

R19 Cabrio 2.0 8V F3R Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 150000km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 10:29
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7639

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

różnica pomiędzy 1.8 a 2.0 tylko 5KM i 8Nm?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 10:44
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Zel ale wiązka silnika nadal z 19stki i jedna cewka.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renofan
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 13:25
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 08.09.2011 13:13
Skąd: podlaskie
Białystok

Czyli co jakbym kupił f3p multi to części z f3n'a nie przydałby mi się wogule? Jak ma się osprzęt alternator, rozrusznik w f3n jest taki sam jak w f3p multi czy coś innego? Bo u siebie to wiem co mam i wiem ile jest warte a jak kupie f3p multi z dojezdzonym osprzętem będą wkurzać mnie ewentualne usterki. temu wolałbym wziązć swój osprzęt.. Choć niekoniecznie jeśli byłby łatwiej w ten sposób to mogę doprowadzić do porządku i tamten.

A apropo tej wiązki z lagi do przerobienia na instalacje r19 co tam jest do przerobienia? da rade się to zrobić jakoś po kolorach przewodów czy coś w tym stylu?

Nie wiem co będzie lepsze.. Cały silnik f3r wsadzić może będzie pewniej z uwagi na to że to komplet. Ale wtedy osprzęt potrzebuje też z lagi czy swój?

Zdecydowałem że wstawię chyba kompletny silnik z laguny chcę uniknąć wszystkich problemów i mieć pewność ze bedę miał fabryczną moc tego silnika (chyba że w wypadku f3p multi + dół f3r osiągne to samo) Oco chodzi z tymi cewkami w f3r są dwie więc jak to sie ma do podłączenia z r19?
Zastanawiam się co tylko potrzebuje z laguny oprucz silnika, kumputera i początku wydechu? Misa, osprzęt?

Edytowane przez renofan dnia 18-09-2012 21:27
Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2012 12:20
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Sprobuje pokolei.
Alternator rozrusznik pompa wspomagania f3n=f3p.

Co do wiązki no to niestety kolorami nie zbyt, schematy pomogą ale bez miernika i paru godzin spędzonych nad silnikiem sie nie obędzie - o ile ogarniasz w ogole kabelkologie.

Z Laguny potrzebujesz wszystko. Silnik (misa? a to miska nie jest elementem z silnikiem?) -> kompletny silnik, kolektory, przepustnica, wiązka, komputer, reszta przychodzi Twoja (osprzęt na pasku, rozrusznik). Aha - w F3Rze nie ma chyba jednego króćca do wody z tyłu głowicy.

Troche teorii - Laguna:
[img]http://images44.fotosik.pl/409/7db51a2db72684d8.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images40.fotosik.pl/1792/bc30a7c3c3851c7b.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images40.fotosik.pl/1792/04a19e50de86d1a9.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images37.fotosik.pl/1774/698795d150619117.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images49.fotosik.pl/1613/a5083dd3bbc3a5ba.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images38.fotosik.pl/1791/16ebfe408f5c6093.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images45.fotosik.pl/1551/cd146cc6b37e8906.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images39.fotosik.pl/1753/f63427d69c41b645.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images46.fotosik.pl/1768/0d981900a950fd97.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images44.fotosik.pl/409/0939644d0b962660.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images48.fotosik.pl/409/95486c536970d470.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images42.fotosik.pl/581/da10733e9db24caf.jpg[/img] is not a valid Image.

I kawałek 19stki - tyle powinno Ci wystarczyć.
[img]http://images42.fotosik.pl/581/bf63f6d35df92419.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images45.fotosik.pl/1551/b49494b953c50f4a.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://images43.fotosik.pl/1546/b84e2854ccad3f7f.jpg[/img] is not a valid Image.




Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renofan
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2012 12:46
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 08.09.2011 13:13
Skąd: podlaskie
Białystok

Wielkie Dzięki schematy napewno się przydadzą, szkoda że nie po polsku Wink
A apropo tego kroćca do wody z tyłu głowicy to jak to objść trzeba coś przerobić aby był pełny obieg? W przypadku góra z f3p multi pewnie bym tego uniknął..

Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2012 12:50
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wydaje mi się że w F3R jedno jest zaślepione w głowicy. Trzeba prześledzić jak to tam jest rozwiązane, ale jakos da sie na pewno obejsc Smile Ewentualnie zbiorniczek z dwoma przyłączami a nie trzema Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renofan
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2012 12:53
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 08.09.2011 13:13
Skąd: podlaskie
Białystok

A gdybym użył zbiorniczka z dwoma przyłączami to nie stracę przypadkiem któregoś z obiegów wody?

Moje auto: Volvo 440, 1996r., B18U (1800/90KM), benzyna+LPG, 230000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2012 12:55
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Najważniejszy obieg wody to głowica->chłodnica, pompa wody-głowica-chłodnica. Reszte możesz troche pomodelować byle z głową.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: