23 Kwietnia 2024 18:08:08
Zdjęcia użytkowników
ArtuR19 mirekk123
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
dTek: Ustawianie pompy wtryskowej 
maestro
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 13:22
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Alo

Jako że mechanicy mówią - tak tak, prosze przyjechać. Otwierają maske i eeeee to bedzie przynajmniej 150PLN (wczesniej za 50PLN zrobimy) bo to panie LUCAS jest, a jo żem myśloł że BOSCH.

No i przestałem jeździć do znachorów.

Jak w innym temacie pisałem pobawiłem sie troche zaworem LDA, autko troche ożyło, przestało kopcić pod dużym obciążeniem (kopcić to duże słowo ale dym był widoczny w lusterku).

Minął tydzień, samochód nie odpala bez dodania gazu oraz zimny sam nie utrzyma obrotów, po chwili gaśnie. Wykluczyłem cofanie sie paliwa - pompka twarda. Po ostatniej robocie przy LDA powycierałem pompe bo sie troche porozlewało paliwa - pompa zasadniczo bez wycieków, gdzieś tam sie może poci, ale to odkąd pamietam.

Na razie dokręciłem LDA troche bliżej pozycji fabrycznej i zobaczymy - chociaż nie sądze żeby to miało wpływ aż taki.

Jako że idzie zima więc problemy beda sie kumulować.

Jak domowo zacząć ruszać pompe? Na tych fasolkach w tym żeliwie?
Auto kiedys odpalało po jednym obrocie wału, teraz po około trzech - no i noga na gazie Wink
W miedzy czasie był zmieniany rozrząd no i pompa nie była ruszana, dlatego mnie to tak boli że tam tkwi problem.

Jakoś domowo - jak chociaż pokombinować czy bedzie poprawa?

Jeszcze jedna rzecz.
Linka gazu jest w takiej pozycji (widac po 'pancerzu' że to prawie na maxa wyciągnieta) i obroty stoją na wolnych, dopiero od tej pozycji zaczynają rosnąc obroty. Coś tu nie gra Wink
[img]http://images50.fotosik.pl/1688/c1673e043870f0b3.jpg[/img] is not a valid Image.

Mam drugą pompę razem z tym żeliwnym czymś do przykrecenia do reszty silnika, ale to ostatnia rzecz jaką bym zrobił, szczególnie przed zimą, bo co z tego że 'w dawcy było super' jak tutaj może być zupełnie inaczej - stąd też próba regulacji tego co mam.

Edytowane przez maestro dnia 04-10-2012 13:31
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-10-2012 13:22
Awatar
Koucz
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 14:17
Awatar


Postów: 541

Data rejestracji: 28.09.2009 20:19
Skąd: małopolskie
Jordanów

Lucas coś powinien wiedzieć, a sam to możesz jedynie posterować w tył w przód pompą, na chodzie, odkręcić łapy, zresztą niby zalecane jest przy wymianie rozrządu ustawienie kąta wtrysku lecz mało kto robi takie zabiegi bo przeważnie nie są potrzebne

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 140000km
 
luksad2200
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 18:23
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

ja kupiłem klucze i jakos czasu ustawic nie mam, ale jak nie pali na zimnym to raczej nie kwestia regulacji, gdyż na zimnym zawsze jest kąt wtrysku przestawiony przez elktrozwór któy steruje gruszką tą na pompie

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 22:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ty mi mów dalej.

Auto odpali zimne ale tylko z lekko wciśnietym gazem, to sie stało raptem z dnia na dzień.

Wiem że po wymianie rozrzadu trzeba by sprawdzic i ustawic ale nie bylo to zrobione. Dużej roznicy przed a po wymianie nie było w zachowaniu silnika wiec wiesz.

Jeżdze troche nim ostatnio i mnie to strasznie irytuje, ojciec sie widocznie przyzwyczaił.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-10-2012 00:17
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

BEZ USTAWIENIA AUTO BEDZIE SŁABSZE, LUBV WIECEJ PALIŁO, JAKBYS BYŁ W KRAKOWIE TO CI TO USTAWIE

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-10-2012 22:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jedyny pompiarz którego polecili mi znajomi ma najblizszy wolny termin na 16 października... Grin i tak też sie ustawiłem w kolejce. Makabra.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-10-2012 23:20
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Jutro cos napisze na temat regulacji pompy i wolnych obrotow. Wink na telefonie duzo nie podzialam a i po robocie spac trzeba. Pfft


Treść dodana dnia 11-10-2012 11:28:

Tym ło na zdjęciu można zgasić auto, kiedy odchyli się dźwignię w kierunku oznaczonym jako STOP. Ja tutaj co zimę i lato przestawiam obroty na jałowym.

Linką ja bym się nie martwił, kiedyś wykręciłem zupełnie tą śrubę od dźwigni gazu i nic się nie stało, auto dalej chodziło jak trzeba mimo, że dźwignia ładny kawał poszła do tyłu.

Podziałaj tą śrubką powinno pomóc przynajmniej na problem odpalania z wciśniętym gazem. Smile

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
luksad2200
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 19:20
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

ta sruba w srodku połączona jest z drugą srubą, na drugą strone od gazu, pewnie musi byc synchronizowana, rozkrecalem to kilka razy już, tzn ten dekilek do wymiany oringów na gazie

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 16-10-2012 20:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Auto po wizycie u pompiarza.

Wszystko było w mniejszym lub wiekszym stopniu przestawione.
Nadal nie działa ssanie, ale tym bede sie zajmował w sobotę. Sprawdzimy skąd idzie sygnał na to badziewie i czemu nie steruje zaworkiem.

Auto samo odpala, nie ma szarpania na zimnym czy innych cudawianek Wink Zobaczymy.

100PLN z głowy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2012 23:10
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Jak się odpycha Panie powiedz, może też się zmolestuję na taki zabieg. Wink

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2012 18:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dorobiłem ssanie na przełącznik bo już mnie zirytowało to gówno.

Jak sie odpycha? Nie wiem Grin Aż tak nie miałem kiedy przetestować.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2012 18:54
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

E to słabo Panie. Pfft

Bier to affto i przegoń!

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
luksad2200
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2012 19:01
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

to może lepiej wstawic ssanie od zwykłego diesla,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Hifman
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2012 19:06
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

E tam. Mi się ssanie wsysa a nie chce później odpuścić. Ostatnio to mi przy 5 st C nie chciało wessać ssania, może się spienkszyło.

Też może pomotam, żeby odłączyć je w pieruny i zrobić manualnie.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 25-10-2012 19:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wywal zupełnie kostke, zrob drugą i heja.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2012 14:55
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Na ten zaworek jak idzie prąd to włącza ssanie tak?

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2012 14:57
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tia, przepuszcza podcisnienie z jednego wezyka na drugi. Ja sobie podpiąłem + pod zapłon, a minus przez przełącznik w środku. Do tego ten minus po przełączniku dałem do wsuwki w miejsce wajchy ssania i nawet kontrolka mi świeci Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2012 14:59
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

A co żeś sobie kontrolkę dorzeźbił ? Smile

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2012 15:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Hifman od ssania Pfft jak włącze to świeci jak w gaźnikowcu.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Hifman
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 26-10-2012 15:10
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Ja nawet nie wiem jak ta kontrolka wygląda. Pfft
Co to za wsuwka od wajchy ssania? Też chcę. Pfft

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: