28 Marca 2024 19:17:58
Zdjęcia użytkowników
gines16 valdezdle
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TOWARZYSKIE » Moto ciekawostki
 Drukuj temat
Spalnie oleju w nowych silnikach nawet 1 litr ? 
astra945
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 13:51
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

Taka ciekawostka . W nowym motorze w dziele fakty i mity odnośnie oleju silnikowego jest pewien fakt. Podobno silnik benzynowy może spalać nawet litr oleju silnikowego na 1000km. . Niżej była ramka która mówi że przykładowo silnik 1.3 może spalać ok 0,5 l a 1.6 nawet do 1 litra i jest to poprawnie działający silnik, nawet nowy. Co o tym myślicie ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-10-2012 13:51
Awatar
gordoon
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 14:00
Awatar


Postów: 211

Data rejestracji: 17.07.2012 11:37
Skąd: małopolskie
Muszyna

Już przeczytałem całą gazetę Smile

Może przez to silniki będą bardziejżywotne ?
 
mati89tczew
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 14:23
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

a czasem olej ten nie odparowuje ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 14:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@astra945 To jest zabezpieczanie się producentów. Zaczęło sie głośno o tym od Passata B6 który w normie dla 2.0 TDI ma... 2litry oleju na wymiane. Więc troche lipaSmile

@mati89tczew Tak tak.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
astra945
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 18:25
Awatar


Postów: 638

Data rejestracji: 11.09.2010 19:04
Skąd: łódzkie
Łódź

Gadałem dzisiaj z kumplem i podobno accord (nie wiem który gen) ma w książce serwisowej że jeżeli silnik spala do litra na 1000km to wszystko jest w porządku. W dodatku podobno niektórzy producenci tak jak mówisz zabezpieczają się żeby nie oddawać silników na gwarancje .. Moim zdaniem jednak jeżeli nie ma turbiny która MUSI brać olej to nowy silnik nie ma prawa brać tyle oleju. . ale to jest moje zdanie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
 
Snorky
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 18:32
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

Zakładając, że silnik będzie brał 1L oleju na 1 000km to w takim układzie nie ma sensu wymieniać oleju co 10 000 km, bo po co, skoro non stop go będzie trzeba dolewać... Przecież olej non stop będzie świeży, czysty i nie zdąży się zdegradować (i nie straci swoich właściwości), więc tylko zmiana filtra i lać spowrotem to, co w silniku było...

Mi się wydaje, że takie spalanie oleju w nowych silnikach to:
1) wynik wyśrubowania silników (patrząć 1.4 w Renault - 58KM, 1.4 w Hondzie - 90KM)
2) wynik stosowania słabych elementów w silnikach (wiąże się to z pkt. 1) )
3) specjalne skrócenie żywotności silnika przez co producent będzie zarabiał albo na serwisowaniu danego samochodu, albo na sprzedaży nowego egzemplarza

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
jonowaty
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 18:42
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

Znajomi mieli Opla nowego z salonu z ecotecemi brał olej, po jakimś czasie wymienili pierścienie, uszczelniacze i takie tam pierdoły ale kupili zamienniki jakiegoś innego producenta i już nie bierze przez długi dlugi czas...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Kujtek
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 18:45
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

przyznam że stan oleju trzeba było kontrolować

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Snorky
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 18:48
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

@jonowaty więc mamy dowód na tezę z pkt. 2) (wynik stosowania słabych elementów w silnikach).

W sumie to można dodać jeszcze jeden punkt - olewanie jakości i nastawienie się na zyski... TYLKO zyski...

@Kujtek należy kontrolować - masz rację. Chociażby po to warto mieć działający wskaźnik w zegarach i czujnik w silniku. Zawsze przy odpalaniu można wtedy chociaż orientacyjnie poznać stan oleju (tak pi razy oko). Ja po tym się skumałem, że C3J mi olej brał... Po prostu pewnego razu przy odpalaniu jakoś tak za mało dygła ta wskazówka, gdzie zawsze było tak na 3\4 skali...

Edytowane przez Snorky dnia 10-10-2012 18:50
Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
tomek1405
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 18:52
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

W/g mnie to tylko zabezpieczenie producenta a silnik nie powinien wziac wiecej oleju niz 200ml na kazdy sezon.@Snorky jak mi polecialy pierscienie 4L oleju na 200km!! to wlasnie tylko dolewalemSmile nie bylo sensu zmieniac. Jedynie filtr wymieniac

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Kujtek
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 18:56
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@Snorky pisałem o asterce, jak robiłem serwis przy 34000km to mechanicy coś wspominali że malutko oleju było

w renówce zaś nawet po wypluciu oleju przez bagnet nic nie świeciło, ale o dziwo troszkę troszkę wcześniej w ostrych zakrętach potrafiła kontrolka zamrugać

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Snorky
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 18:59
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

@tomek1405 przyjmijmy, że 200 ml \ 10 000km to mieści się w normie (jakieś małe nieszczelności, wyciek, itp).
Ja pamiętam, jak C3J łykał 1l \ 100km. Poszedł na szrot.
Później F3P mono pod koniec swojego żywota jeździł głównie na Engine Doktorze i dalej kopcił jak głupi Pfft Brał wtedy jakieś 1.5 - 2L \ 100km... Też już jest na szrocie Pfft No i wtedy już nawet filtra nie zmieniałem tylko lałem olej i jeździłem.

@Kujtek - to mi w F3P mono na zakrętach się też zaświecała kontrolka. Zwłaszcza na rondzie Pfft Wtedy tylko stacja - zakup Engine Doktora i dzida do domu Pfft

Edytowane przez Snorky dnia 10-10-2012 19:01
Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
jonowaty
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 19:01
Awatar


Postów: 1471

Data rejestracji: 29.05.2012 09:28
Skąd: lubuskie
Trzciel

@Snorky 2 litry na 100 km to lalo się do niego jak do wiadra xD

u mnie spala 50 ml na 1000 km i to jest normalne.

Edytowane przez jonowaty dnia 10-10-2012 19:01
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
 
Snorky
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 19:04
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

@jonowaty no dokładnie. Miałem mieszankę niezłą w garach - 100L gazu i 2L oleju na 1000 km Rotfl

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
luksad2200
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 20:45
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

honda i opel mają norme 1l na 1000km, ale olej najczesciej nie jest brany przez uszczelniacze najczęsciej zworowe, a kolejna rzecz jesli już bierze takie ilosci benzyna to jest już zle wystarczy zeby jezdzic na krótkich odcinkach i niech olej zarzuci swiece, to już go nie odpalisz, jezdziłem opelem to wiem ile potrafi oleju wziąsc

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
seba2ts
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 21:38
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

ja mam honde i bierze olej gównie w wysokich partiach obrotów , przy normalnej jeździe branie oleju znikome, po dobrym pałowaniu nawet od max do min potrafi wziaść , taki urok i nic sie nie poradzi

Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 21:39
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@seba2ts jak 16stka Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
seba2ts
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 21:42
Awatar


Postów: 501

Data rejestracji: 03.11.2008 18:23
Skąd: mazowieckie
Chorzele

dokładnie i na to nic sie nie poradzi, jak ją kupiłem i to zauważyłem to pierwsza myśl ładnie wdepłem bierze olej ładnie potem już sie przyzwyczaiłęm i tak często nie dolewam

Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D

Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
 
Robsajson
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2012 23:52
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

W Toyotach z silnikami D4D jest to samo.W instrukcji jest o tym nawet wzmianka.
1 litr na 1000 km a w rzeczywistości okazywało się więcej.
Problem tyczył się głównie Avensis I generacji a później lekko poprawili tą wadę.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
ANDI
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2012 00:19
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

moja 16stka w swoich ostatnich chwilach paliła 2.5 litra na stoGrin

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: