Menu główne
Forum
Klubowicze
astra945 |
Dodany dnia 10-10-2012 13:51 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
Taka ciekawostka . W nowym motorze w dziele fakty i mity odnośnie oleju silnikowego jest pewien fakt. Podobno silnik benzynowy może spalać nawet litr oleju silnikowego na 1000km. . Niżej była ramka która mówi że przykładowo silnik 1.3 może spalać ok 0,5 l a 1.6 nawet do 1 litra i jest to poprawnie działający silnik, nawet nowy. Co o tym myślicie ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-10-2012 13:51 |
gordoon |
Dodany dnia 10-10-2012 14:00 |
Postów: 211 Data rejestracji: 17.07.2012 11:37 Skąd: małopolskie Muszyna |
Już przeczytałem całą gazetę Może przez to silniki będą bardziejżywotne ? |
|
|
mati89tczew |
Dodany dnia 10-10-2012 14:23 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
a czasem olej ten nie odparowuje ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 10-10-2012 14:35 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@astra945 To jest zabezpieczanie się producentów. Zaczęło sie głośno o tym od Passata B6 który w normie dla 2.0 TDI ma... 2litry oleju na wymiane. Więc troche lipa
@mati89tczew Tak tak. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
astra945 |
Dodany dnia 10-10-2012 18:25 |
Postów: 638 Data rejestracji: 11.09.2010 19:04 Skąd: łódzkie Łódź |
Gadałem dzisiaj z kumplem i podobno accord (nie wiem który gen) ma w książce serwisowej że jeżeli silnik spala do litra na 1000km to wszystko jest w porządku. W dodatku podobno niektórzy producenci tak jak mówisz zabezpieczają się żeby nie oddawać silników na gwarancje .. Moim zdaniem jednak jeżeli nie ma turbiny która MUSI brać olej to nowy silnik nie ma prawa brać tyle oleju. . ale to jest moje zdanie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 180000km
|
Snorky |
Dodany dnia 10-10-2012 18:32 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Zakładając, że silnik będzie brał 1L oleju na 1 000km to w takim układzie nie ma sensu wymieniać oleju co 10 000 km, bo po co, skoro non stop go będzie trzeba dolewać... Przecież olej non stop będzie świeży, czysty i nie zdąży się zdegradować (i nie straci swoich właściwości), więc tylko zmiana filtra i lać spowrotem to, co w silniku było...
Mi się wydaje, że takie spalanie oleju w nowych silnikach to: 1) wynik wyśrubowania silników (patrząć 1.4 w Renault - 58KM, 1.4 w Hondzie - 90KM) 2) wynik stosowania słabych elementów w silnikach (wiąże się to z pkt. 1) ) 3) specjalne skrócenie żywotności silnika przez co producent będzie zarabiał albo na serwisowaniu danego samochodu, albo na sprzedaży nowego egzemplarza Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 10-10-2012 18:42 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
Znajomi mieli Opla nowego z salonu z ecotecemi brał olej, po jakimś czasie wymienili pierścienie, uszczelniacze i takie tam pierdoły ale kupili zamienniki jakiegoś innego producenta i już nie bierze przez długi dlugi czas... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 10-10-2012 18:45 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
przyznam że stan oleju trzeba było kontrolować
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Snorky |
Dodany dnia 10-10-2012 18:48 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@jonowaty więc mamy dowód na tezę z pkt. 2) (wynik stosowania słabych elementów w silnikach).
W sumie to można dodać jeszcze jeden punkt - olewanie jakości i nastawienie się na zyski... TYLKO zyski... @Kujtek należy kontrolować - masz rację. Chociażby po to warto mieć działający wskaźnik w zegarach i czujnik w silniku. Zawsze przy odpalaniu można wtedy chociaż orientacyjnie poznać stan oleju (tak pi razy oko). Ja po tym się skumałem, że C3J mi olej brał... Po prostu pewnego razu przy odpalaniu jakoś tak za mało dygła ta wskazówka, gdzie zawsze było tak na 3\4 skali... Edytowane przez Snorky dnia 10-10-2012 18:50 Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 10-10-2012 18:52 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
W/g mnie to tylko zabezpieczenie producenta a silnik nie powinien wziac wiecej oleju niz 200ml na kazdy sezon.@Snorky jak mi polecialy pierscienie 4L oleju na 200km! to wlasnie tylko dolewalem nie bylo sensu zmieniac. Jedynie filtr wymieniac Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Kujtek |
Dodany dnia 10-10-2012 18:56 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@Snorky pisałem o asterce, jak robiłem serwis przy 34000km to mechanicy coś wspominali że malutko oleju było
w renówce zaś nawet po wypluciu oleju przez bagnet nic nie świeciło, ale o dziwo troszkę troszkę wcześniej w ostrych zakrętach potrafiła kontrolka zamrugać hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Snorky |
Dodany dnia 10-10-2012 18:59 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@tomek1405 przyjmijmy, że 200 ml \ 10 000km to mieści się w normie (jakieś małe nieszczelności, wyciek, itp).
Ja pamiętam, jak C3J łykał 1l \ 100km. Poszedł na szrot. Później F3P mono pod koniec swojego żywota jeździł głównie na Engine Doktorze i dalej kopcił jak głupi Brał wtedy jakieś 1.5 - 2L \ 100km... Też już jest na szrocie No i wtedy już nawet filtra nie zmieniałem tylko lałem olej i jeździłem. @Kujtek - to mi w F3P mono na zakrętach się też zaświecała kontrolka. Zwłaszcza na rondzie Wtedy tylko stacja - zakup Engine Doktora i dzida do domu Edytowane przez Snorky dnia 10-10-2012 19:01 Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
jonowaty |
Dodany dnia 10-10-2012 19:01 |
Postów: 1471 Data rejestracji: 29.05.2012 09:28 Skąd: lubuskie Trzciel |
@Snorky 2 litry na 100 km to lalo się do niego jak do wiadra xD
u mnie spala 50 ml na 1000 km i to jest normalne. Edytowane przez jonowaty dnia 10-10-2012 19:01 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 260000km
|
Snorky |
Dodany dnia 10-10-2012 19:04 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
@jonowaty no dokładnie. Miałem mieszankę niezłą w garach - 100L gazu i 2L oleju na 1000 km
Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 10-10-2012 20:45 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
honda i opel mają norme 1l na 1000km, ale olej najczesciej nie jest brany przez uszczelniacze najczęsciej zworowe, a kolejna rzecz jesli już bierze takie ilosci benzyna to jest już zle wystarczy zeby jezdzic na krótkich odcinkach i niech olej zarzuci swiece, to już go nie odpalisz, jezdziłem opelem to wiem ile potrafi oleju wziąsc
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
seba2ts |
Dodany dnia 10-10-2012 21:38 |
Postów: 501 Data rejestracji: 03.11.2008 18:23 Skąd: mazowieckie Chorzele |
ja mam honde i bierze olej gównie w wysokich partiach obrotów , przy normalnej jeździe branie oleju znikome, po dobrym pałowaniu nawet od max do min potrafi wziaść , taki urok i nic sie nie poradzi
Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D
Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
|
maestro |
Dodany dnia 10-10-2012 21:39 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@seba2ts jak 16stka
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
seba2ts |
Dodany dnia 10-10-2012 21:42 |
Postów: 501 Data rejestracji: 03.11.2008 18:23 Skąd: mazowieckie Chorzele |
dokładnie i na to nic sie nie poradzi, jak ją kupiłem i to zauważyłem to pierwsza myśl ładnie wdepłem bierze olej ładnie potem już sie przyzwyczaiłęm i tak często nie dolewam
Była R19. Była Megane Sport Coupe. Była Honda Accord V gen. Obecnie Honda Accord VI gen 1.8 VTEC ;D
Moje auto: Honda Accord 2.0i, benzyna+LPG, 313000km
|
Robsajson |
Dodany dnia 10-10-2012 23:52 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
W Toyotach z silnikami D4D jest to samo.W instrukcji jest o tym nawet wzmianka. 1 litr na 1000 km a w rzeczywistości okazywało się więcej. Problem tyczył się głównie Avensis I generacji a później lekko poprawili tą wadę. Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
ANDI |
Dodany dnia 11-10-2012 00:19 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
moja 16stka w swoich ostatnich chwilach paliła 2.5 litra na sto
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |