26 Kwietnia 2024 22:05:29
Zdjęcia użytkowników
death maniak19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Olej w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. 
ertyz
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2012 16:40
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 13.11.2012 11:38
Skąd: lubelskie
Opole Lubelskie

Witam.

To mój pierwszy post. Mam problem - jak w temacie, w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego jest olej. Wóz pali i jeździ, choć czasem mocy brakuje. Czytałem tutaj, że może to być problem z uszczelką pod głowicą lub samą głowicą. Ktoś moze ma orientację jaki może być koszt naprawy? Zastanawiam się czy naprawiać, czy może sprzedać wóz?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 233000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 17-11-2012 16:40
Awatar
monterek5
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2012 16:44
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

przykto zalamywac cie ale uszczelka pod glowica do wymiany bo zeby glowica pekla raczej watpliwe mechanik wezmie z 150 zl za robote plus koszt uszczelki pod glowice, plynu hlodzacego, oleju, fitlru oleju i uszczelek pod dekiel i kolektory i lizniecia glowicy przed zalozeniem, no i mozna od razu sprawdzic jak uszczelnaicze pierscienie na tlokach i stan glowicy i silnika

Edytowane przez monterek5 dnia 17-11-2012 16:50
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
Hifman
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2012 16:49
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Zależy czy jesteś ogarnięty i machniesz czapkę sam, czy do magika będziesz jechał, bo to zasadniczo wypływa na koszta.

Za remont głowicy zapłaciłem 400 zł, za rozrząd koło 200, uszczelka 100zł.

Generalnie najprawdopodobniej walnięta jest uszczelka, mogło też źle się stać z głowicą jeśli była przegrzana.
Remont głowicy (w moim przypadku - wymiana gniazd zaworowych, docieranie, regulacja luzu, uszczelnienie itp.) wydawał mi się absolutnie konieczny, bo czemu nie zrobić jak już jest na wierzchu.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
ertyz
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2012 17:42
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 13.11.2012 11:38
Skąd: lubelskie
Opole Lubelskie

Sęk w tym, że muszę zdać się na warsztat i zastanawiam się czy naprawa nie przewyższy warości samochodu. Zapomniałem dodać, że ciśnienie w przewodach z płynem chłodniczym był takie, że kilka razy po prostu pękły. Renia i tak chyba pójdzie do sprzedania, jest już cytrynka do jazdy.

Edytowane przez ertyz dnia 17-11-2012 17:50
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 233000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2012 19:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tak jak piszą Jeśli weźmiesz sie za to sam to mocno zmniejszych koszty i na pewno nie osiągniesz czterocyfrowej kwoty. Z dobrym mechanikiem też powinieneś zmieścić się w 999PLN ale różnie to bywa. W lubelskim jest sporo klubowiczów, którzy ewentualnie mogliby Ci pomóć a nawet wykonać taką robotę, za na pewno lepszą kasę niż mechanik.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2012 21:44
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

uszczelka pod głowicą 70zł, planowanie 50zł, pasek rożrządu 60zł,olej 50zł,filtr oleju 10zł, płyn chłodniczy 35zł,
robota ze 200zł,
w 500zł, powinienes się wyrobic,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
se7en3
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2012 21:51
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

jak mechanik ma frezarke w warsztacie powinien skubnąc za to 100zł 150 zł maX !

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
luksad2200
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2012 22:01
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

na frezarce powodzenia, i pozaciąga głowice, trzeba ją szlifowac nie frezowac

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2012 22:11
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@se7en3 do tego to szlifierz potrzebny, a nie frezer.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
se7en3
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2012 09:44
Awatar


Postów: 1439

Data rejestracji: 10.09.2011 23:18
Skąd: małopolskie
Chrzanów

@maestro no to widzisz zawsze myślalem ze frez Wink)

he?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 271205km
 
luksad2200
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2012 13:06
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

ale w dieslu są metalowe częsci więc nie pódzie na frezarce,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2012 13:11
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@luksad2200 stalowe. bo aluminium to też metal.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luksad2200
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2012 13:15
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

mój błąd, myslałem o stali a napisałem co innego

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
ertyz
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 21-11-2012 23:34
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 13.11.2012 11:38
Skąd: lubelskie
Opole Lubelskie

Dostałem cynk o warsztacie w Kraśniku, który może to zrobić. Pasuje mi to, bo mam 35km. Ma ktoś jakiś kontakt? Kiedyś widziałem tu kogoś z Kraśnika...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 233000km
 
michor
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2012 08:50
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

maestro napisał/a:
@luksad2200 stalowe. bo aluminium to też metal.



Oj oj.

Coś pitlolicie panowieSmile

z tego co ja wiem to stalowych części to tam za wiele nie maWink

Blok jest żeliwny (nie stalowy)
Głowica jest ze stopówSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Hifman
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2012 11:30
Awatar


Postów: 681

Data rejestracji: 19.07.2009 15:49
Skąd: dolnośląskie
Zgorzelec

Komory wirowe - one są stalowe i tylko one przeszkadzają.

Zwykły turboklekot co bije 1,5 bara... Grin
Remont skończony przy 232500km Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), sedan, 235800km
 
maestro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 22-11-2012 17:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@michor w dieslu są.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ertyz
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2012 09:56
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 13.11.2012 11:38
Skąd: lubelskie
Opole Lubelskie

80 zł uszczelka, 60 zł planowanie głowicy i 300 zł robota - to odpowiedź mechanika. Ale decyzja zapadła wcześniej, autko idzie do sprzedaży. Niedługo zamieszczę ogłoszenie ze zdjęciami. Cena do uzgodnienia, ale w granicach rozsądku. Za oferty typu 500 zł i zabieram z góry dziękuję.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 233000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2012 11:41
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wiele wiecej nie weźmiesz chyba że kupi to ktoś nieświadomy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: