Menu główne
Forum
Klubowicze
Pavcio |
Dodany dnia 30-11-2012 17:23 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
Witam mam takie szybkie pytanie wcześniej posiadałem stare zegary w mojej ph1 bez obrotomierza bez wskaźnika oleju i temp. takie podstawowe a teraz mam te z ph2 z białymi cyframi I moje pytanie brzmi czy prędkościomierz nie oszukuje mnie na nowych zegarach ? wskazówka jak by była na pion na starych zegarach pokazuje 130km a na nowych 110km a zero zaczyna sie w tych samych miejscach. Stare zegary wyskalowane do 200km inne przełozenie jest w środku mechanizmu czy jak nurtuje mnie to pytanie
Treść dodana dnia 30-11-2012 17:28: http://www.klubcl...php?t=2053 w linku akurat dwa zdjęcia poglądowe na raz Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 30-11-2012 17:23 |
danielb1986 |
Dodany dnia 30-11-2012 17:50 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
nic nie oszukuje ..... jak by tak było to np zakładając zegary z 16V do zwykłej 8V oszukiwały by i obroty silnika i prędkośc gdyz tam jest wyskalowane do 240km/h i 8tys rpm a w zwyklych 230 i 7 tys...
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
Robsajson |
Dodany dnia 30-11-2012 17:54 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Zawsze możesz sprawdzić ewentualne przekłamanie, jadąc z GPS-em Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
Pavcio |
Dodany dnia 30-11-2012 19:33 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
nie porównujmy obrotów do prędkości obroty to jest sygnał , impuls z cewki , a prędkość idzie mechanicznie do zegarów
jak wiemy do zegarów idzie lina od silnika " kwardat" która sie kręci w pancerzyku .. wchodzi bezpośrednio do zegarów i porusza mechanizm wskazówki prędkości i widzisz u mnie w nowych zegarach na pion jest 110km a na starych w pionie jest 130 wiec zeby chodziło dobrze to musi być zainstalowana jakaś inne przełożenie w środku w zegarach zeby nie oszukiwało zero jest w tym samym położeniu w obydwu zegarach Edytowane przez Pavcio dnia 30-11-2012 19:37 Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
Matt91 |
Dodany dnia 30-11-2012 20:52 |
Postów: 976 Data rejestracji: 07.05.2011 14:34 Skąd: świętokrzyskie Osiek |
Nie, nie sądzę aby był z tym problem, bo to pewnie mechanizm ustawia prędkość według obrotów linki, a nie linka mechanizm, poza tym GPS w rękę, wrzuć licznik z ph2 i sprawdź
Droga do celu jest równie ważna jak on sam
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 348550km
|
Pavcio |
Dodany dnia 30-11-2012 21:03 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
No mam teraz z ph2 założony i odkopałem z ph1 swój i zobaczyłem ze inaczej jest skala zrobiona i dla tego to pytanie no moim zdaniem gdy auto jedzie... linka sie kręci ... wchodzi w mechanizm który przekładna te obroty w wskazówkę którą widzimy
teraz chyba zrozumiałem ze są różne mechanizmy wbudowane w zegarach które są wyskalowane fabrycznie zeby dobrze pokazywały prędkość Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
R9GTX |
Dodany dnia 30-11-2012 21:07 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
co wy gadacie że przy zegarach z 16v będzie oszukiwać Będzie pokazywać dokładnie tylko wskazówka będzie inaczej leżeć np. przy zwykłych zegarach jak damy gaz na 3,5tyś obrotów to będzie pionowo a przy 16v będzie przed połową ale będzie nadal pokazywać 3,5tyś obrotów To samo prędkość, wyskaluję prędkościomierz do 300 i np będę jechał 150 to na wyżej wymienionym mechanizmie pokaże w połowie a na zwykłych zegarach przekroczy połowę ale nadal będzie pokazywało na obu 150km. To tak jakby brać na serio że czerwone auta są szybsze
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
Matt91 |
Dodany dnia 30-11-2012 21:09 |
Postów: 976 Data rejestracji: 07.05.2011 14:34 Skąd: świętokrzyskie Osiek |
@Pavcio jeśli nie masz pewności to po prostu sprawdź ile Twój silnik ma np. na 5 biegu przy 3tys. jeśli prędkości się pokryją wszystko jest git.
Droga do celu jest równie ważna jak on sam
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 348550km
|
Pavcio |
Dodany dnia 30-11-2012 21:10 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
o obroty to ja wiedziałem ze bd normalnie pokazywać bo to jest inna sprawa a prędkościomierz dostaje sygnał mechanicznie
Treść dodana dnia 30-11-2012 21:11: i tak własnie zrobie bo np. jade na 5biegu mam 3,5 tyś i około jest 120km/h Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
R9GTX |
Dodany dnia 30-11-2012 21:12 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
no więc jak prędkość jest mechanicznie a obroty dostają sygnał to w czym problem że źle pokazuje? Bo albo nierozumiem albo już sam niewiem
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
Pavcio |
Dodany dnia 30-11-2012 21:12 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
ale nie sprawdzę na drugich zegarach obrotów bo nie mam obrotka hehe chyba ze wsadze te bez obrotka a jeden kabel puszcze do zegarów z obrotkiem i położę na fotelu
Treść dodana dnia 30-11-2012 21:13: mi chodziło tylko o prędkość ktoś tam wyżej cos o obrotach pisał Treść dodana dnia 30-11-2012 21:16: dobra temat do zamknięcia Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
R9GTX |
Dodany dnia 30-11-2012 21:16 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
daj sobie spokój z kombinacjami. Kwestia przyzwyczajenia, maluchem zamykasz licznik przy 140 czy tam ile jest a w 19 dopiero ledwo co połowę wskazówka przekroczyła. Złudzenie optyczne, pojeździsz i ci różnica zniknie
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
Pavcio |
Dodany dnia 30-11-2012 21:27 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
było minęło i nie prawda hehe .
Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |