11 Maja 2024 11:35:07
Zdjęcia użytkowników
maestro Molique
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Mocowanie alternatora i naciąg i wspomaganie elektr. 
CZUCZU
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 20:27
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 31.05.2012 22:43
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

Witam, pisze tutaj bo w clio temat nie istnieje.
Mam silnik 1.8 16v ze wspomaganiem i przerabiam na elektryczne.
i264.photobucket.com/albums/ii164/dpallot/2009/DSC01219.jpg

Brytyjczycy nakazują kupić te dwa elementy. Podpowie ktoś gdzie tego szukać? Podobno w r19 występują obydwa te elementy jeden to jakiś wspornik a drugie to naciąg?

Druga sprawa jak wygląda kwestia elektrycznego wspomagania.
Chcę takowe założyć włączone na przycisk. Czy tam wystarczy plusi i minus na pompe i jaki bezpiecznik musze dać.
Auto do profesionalnego sportu bez jazdy ulicznej.

Głośno i bokiem.

Moje auto: Clio hybrid, benzyna
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-12-2012 20:27
Awatar
monterek5
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 20:33
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

Mocowanie male antka przykrecane do bloku nad nim w kazdym wystepuje to 2 gie wieksze w zaleznosci od wersji silnika byl taki naciag i cos w stylu kolyski a pompa elektrycZna jest przy 1.8 16v z klima wersjach i dt z klima takze dosc duzy gadzet zasilany jak mowisz plus i masa

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 20:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie rozumiem za bardzo.
Jeśli chcesz elektrohydrauliczną pompę wspomagania (bo układ nadal jest hydrauliczny) to fabryka wyposażało auto tylko wtedy gdy była klima -> kompresor wchodził w miejsce pompy mechanicznej.
W R19 ph1 czyli do 92 roku wspomaganie kierownicy było standardem tylko w 16V, w każdym innym silniku typu F (1,7) można było spotkać wersje ze wspomaganiem i bez. Gdy go nie było to oczywiste ze nie bylo pompy. Wtedy od dolnej poduszki pod alternatorem szedł własnie taki długi kawał blachy i naciąg alternatora. Jest to strasznie rzadkie wiec watpie.

Po za tym nie ukrecisz kierownicą jak pompa elektryczna nie bedzie chodzić.


Ten element po prawo to najzwyklejsza łapa alternatora z 1,7-1,8 8V.

Edytowane przez maestro dnia 08-12-2012 20:36
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
CZUCZU
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 20:40
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 31.05.2012 22:43
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

Aha więc potrzebuje te dwa elementy.
Czyli cięzko będzie to dorwac.
Pompe daje elektryczną, włączaną przyciskiem bo silnik mocno wyzyłowany i nie potrzebuje na rozgrzewaniu by pobierało prąd. Podobnie na zjeździe z góry,
Ja mam clio zrobione do wyścigów górskich. Chce usunąć pompe wspomaganie tylko potrzebuje te dwa elementy z fotki.
Pompe zastosuje z dowolnego auta więc tylko kwestia modyfikacji bloku

Głośno i bokiem.

Moje auto: Clio hybrid, benzyna
 
monterek5
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 20:43
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

Maglownica pod i bez wspomagania sie roznia takze albo to albo tamto trzeba wybrac bo nie ukrecisz na wylaczonym albo ukrecisz na wlaczonym

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 20:44
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Myśle że szybciej sam wyrzeźbisz odpowiedni naciąg, nie wiem tylko po co zmieniać to mocowanie alternatora. Musisz tylko pomyśleć o naciągu i krótszym pasku.

Od biedy można zrobić układ zamkniety pompy mechanicznej (bez podpiecia do maglownicy) - odpada Ci zupełnie modzenie przy pasku, a reszte robisz wedle uznania. Ale chyba nie takie coś Cie interesuje Smile

Ponadto jak wykonasz rurki łączące pompe z maglownicą? Pytam oczywiście z ciekawości.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
CZUCZU
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 20:47
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 31.05.2012 22:43
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

Kolega któy zakuwa węże ściągnął mi końcówki do maglownicy, z drugiej strony dobierze takie do pompy, po drodze chłodnica płynu i będą przewody w stalowym oplocie gumowe. Silnik będzie w całkowicie innym miejscu niż zwykle jest by pod maską było jak najwięcej miejsca.

Brakuje mi tych dwóch elementów i miałem nadzieje że to łatwo dostępne części. Pompa o zamkniętym obiegu odpada - chę jak najwięcej rzeczy z silnika wywalić. kilka czujników będzie systemowo odłączona by nic nie przeszkadzało


Treść dodana dnia 08-12-2012 21:10:


Jeszcze jedno.

http://moto.alleg...08649.html

Po rzeźbie i spawaniu lekkim podpasuje? Jeżeli tak to skąd wziąśc mocowanie alternatora

Głośno i bokiem.

Moje auto: Clio hybrid, benzyna
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 21:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

To jest standardowy naciąg jak jest wspomaganie kierownicy w silniku 8V.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
CZUCZU
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 21:20
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 31.05.2012 22:43
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

a idzie to wogóle kupić? Patrze po ogłoszeniach i nie widze tego.
Czyli szukam naciągu i mocowania alternatora do r19 1.8 8v tak?

Głośno i bokiem.

Moje auto: Clio hybrid, benzyna
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 21:22
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tego sie nie wystawia Wink Mam takich kilka, ale niestety, dostep do nich mam co sobote bo tylko wtedy jestem w miejscu gdzie mam te wszystkie czesci.

Także naciąg w razie czego byś już miał. A to mocowanie (ucho) na alternator jest standardowe w 1,7-1,8 8V.

Edytowane przez maestro dnia 08-12-2012 21:22
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
CZUCZU
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 21:25
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 31.05.2012 22:43
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

Rozumiem czyli ten kawał metalu by był. A to drugie to o co na giełdzie pytać? Bo widzisz ja ten silnik od czerwca skłądam u mistrza polski i moge poczekać. Tyle że będe miał naciąg bez mocowania a tego też nikt nie wystawia chyba że to podpasuje

Głośno i bokiem.

Moje auto: Clio hybrid, benzyna
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 21:28
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask


Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
CZUCZU
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-12-2012 21:29
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 31.05.2012 22:43
Skąd: podkarpackie
Stalowa Wola

Ok, jezeli nikt nie wysle mi pw że ma taki naciag to spakuj go w sobotę


Treść dodana dnia 15-12-2012 19:27:

Koledzy mocowanie mam naciągu nie mam. Pomoże ktoś z tym elementem?

Głośno i bokiem.

Moje auto: Clio hybrid, benzyna
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: