12 Maja 2024 11:55:26
Zdjęcia użytkowników
kaktus Magister
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Sosjerka na zimnym 
krzysiek022
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2012 17:07
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 24.11.2011 18:03
Skąd: -

Witam,
mam problem przy pierwszym odpaleniu dieselka. Samochód jest garażowany, temperatura nie schodzi nizej niz 5 stopni. kiedy odpalam poraz pierwszy tego dnia wszystko niby działa dobrze, ALE, kiedy zaczynam jechać i silnik jest zimny przy obrotach wiekszych niz 1,5 (nawet na 1wszym biegu nagle zapala się lampka oleju (tzw sosjerka Pfft). kiedy zostawiam obroty chwile się poświeci i wraca do normy. Dzieje sie tak tylko na zimnym silniku przy pierwszym odpaleniu silnika danego dnia. Poziom oleju sprawdzony, więc nie jest to wina za małej ilości oleju. dziwna sprawa bo kiedy postoi i nagrzeje się do 1wszej kreski, wszystko jest ok... chłodzenie mam cały czas na dużym obiegu. tak więc o co może chodzić?

z góry dzięki za pomoc

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 342590km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-12-2012 17:07
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2012 17:21
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Słabe ciśnienie oleju na wolnych obrotach.

Kiedy wymieniałeś olej i czemu tak dawno temu?
Jaki jest zalany?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
morfi609
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2012 17:29
Awatar


Postów: 3692

Data rejestracji: 15.02.2009 20:02
Skąd: małopolskie
Kraków

hehe olej pewnie z 20 tys km temu był wymieniony dobrze ze ten silnik jeszcze działa Smile
michor dobrze mówi wymien olej i bedzie wszystko luks Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
 
tiku92
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2012 17:30
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 20.09.2011 09:01
Skąd: podkarpackie
Przemyśl

Po pierwsze chłodzenie na dużym obiegu to jest źle...

HIP HOP DON'T STOP !!
Zdjęcia Renaty http://www.renaul...rowstart=0

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 230000km
 
Robsajson
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2012 18:24
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Z tych gorszych rzeczy to pompa oleju może już powoli niedomagać.
Wymień olej z filtrem i zrób chłodzenie tak jak powinno być zrobione.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
R9GTX
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2012 18:38
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

włączony duży obieg, silnik wolniej łapie temperaturę i olej wolniej się nagrzewa przez co z początku jest gesty i nie dociera wszędzie gdzie być powinien i nie spełnia swojej funkcji. Brak smarowania to szybki sposób na zużycie się części w silniku i przyspieszona agonia motoru

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
tiku92
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2012 20:53
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 20.09.2011 09:01
Skąd: podkarpackie
Przemyśl

Także kolego zmień olej z filtrem i termostat skoro lata cały czas na dużym obiegu.

HIP HOP DON'T STOP !!
Zdjęcia Renaty http://www.renaul...rowstart=0

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 230000km
 
krzysiek022
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-12-2012 17:51
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 24.11.2011 18:03
Skąd: -

dzięki za pomoc, sam olej to wymieniany (a właściwie to często jest bo ostatnio zauważyłem, że mam lekki wyciek;/ ) , nie wiem jak z filtrem oleju. A czy póki co, da rade funkcjonować w ten sposób, że po odpaleniu chwile będzie pracował sam sobie, aż sie nagrzeje?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 342590km
 
morfi609
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-12-2012 18:04
Awatar


Postów: 3692

Data rejestracji: 15.02.2009 20:02
Skąd: małopolskie
Kraków

@krzysiek022 wymieniany a dolewany to jest wielka róznica kolego Smile zlej caly olej do ostatniej kropli i wlej nowy a nie tylko dolewaj bo masz wyciek i mysl ze go wymieniasz bo to jedna wielka bzdura Smile chcesz to jezdzi ale jak stanie silnik to bedzie cie to wiecej kosztowało niz ta wymiana oleju Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
 
R9GTX
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 11-12-2012 18:15
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

olej to jedno z przykazań przy użytkowaniu 16v chociaż niewiem bo w podpisie masz f3p

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 11-12-2012 20:47
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

R9GTX napisał/a:
olej to jedno z przykazań przy użytkowaniu 16v chociaż niewiem bo w podpisie masz f3p



Autor pytania i tematu ma F8Q.


Wymień ten olej bo silnik zatrzesz i potem będzie bida że tyle remont kosztuje...

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
krzysiek022
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-12-2012 15:24
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 24.11.2011 18:03
Skąd: -

spoko, to mam do robienia, olej, szczelonść , tremostat, i pompe paliwa tj uszczelkeWink Wink znacie jakis dobry warsztat gdzie znają sie na reniach w Warszawie?Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 342590km
 
michor
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 12-12-2012 16:03
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Rafał


Kolega z forum. Ostródzka/Białołęka.
napisz do niego PW, jak nie odpowie to podam Ci nr tel.

Edytowane przez michor dnia 12-12-2012 16:03
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: