29 Kwietnia 2024 21:31:19
Zdjęcia użytkowników
sin69 Rafcio889
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Zbyt wysoki poziom oleju w silniku ? Czy wymieniać pompe paliwa? 
Siara64
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 17:25
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 13.12.2012 17:07
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

Na początek witam wszystkich.

Zauważyłem że poziom oleju w silniku jest 2cm na miarce ponad maksimum, a zawsze było pomiędzy max i min nigy nie miałem z tym problemów.
Przypuszczam że to przez pompe paliwa, poprostu cieknie paliwo do silnika.
Czy ktoś miał taki przypadek ? Czy wymiana pompy wyjaśni sprawę ? Jak dobrać pompe do tego silnika i gdzie ją można zakupić ?
Na tej widnieje napis SOFABEX

Auto to Renault 19 TS chamade z 1992r 1.4 energy - przebieg 181 000 km
Siara64 dodał/a następującą grafikę:
dsc_0003.jpg

Edytowane przez Siara64 dnia 13-12-2012 18:24
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 210000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-12-2012 17:25
Awatar
zajac93
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 17:47
Awatar


Postów: 375

Data rejestracji: 25.07.2012 21:51
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olecko

a jestes pewny ze cieknie do silnika? bo za wysoki poziom oleju oznacza zwykle uszkodzoną uszczelkę pod glowica. ubywa płynu?

Moje auto: Skoda Fabia II 2010r 1.6 TDI, diesel, 145000km
 
Kujtek
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 17:47
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

pompa nie może cieknąć do silnika
jak wygląda zawartość zbiorniczka wyrównawczego?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
tiku92
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 17:49
Awatar


Postów: 596

Data rejestracji: 20.09.2011 09:01
Skąd: podkarpackie
Przemyśl

Nie pompa tylko wtrysk czy tam gaźnik, sprawdź jaki masz płyn w zbiorniczku wyrównawczym, jak kolor i konsystencja w porządku to paliwo, jak widzisz że olej przedostaje się do płynu chłodniczego uszczelka pod głowicą.

HIP HOP DON'T STOP !!
Zdjęcia Renaty http://www.renaul...rowstart=0

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 230000km
 
Siara64
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 18:22
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 13.12.2012 17:07
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

tiku92 napisał/a:
Nie pompa tylko wtrysk czy tam gaźnik, sprawdź jaki masz płyn w zbiorniczku wyrównawczym, jak kolor i konsystencja w porządku to paliwo, jak widzisz że olej przedostaje się do płynu chłodniczego uszczelka pod głowicą.



płynu w zbiorniczku wyrównawczym mam dobrze pomiedzy MAX a MIN
z tego co pamiętam to ostatni raz dolewałem trochę jakieś 3-mc temu jak jeszcze było ciepło
płyn wygląga na wporządku .

przed chwilą znowu sprawdzałem poziom oleju i jest na bagnecie jakieś 2cm ponad MAX tak jak było rano
olej wygląda normalnie tzn: jest czarny dość rzadki (za 4000km wypada mi normalnie wymiana)

Edytowane przez Siara64 dnia 13-12-2012 18:25
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 210000km
 
michor
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 18:25
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Krotka pilka. Powachaj bagnet- jak wali Pb to znaczy ze tam jest paliwo.
W efekcie, jezeli tak jest to sugeruje robic dluzsze trasy bo paliwo w oleju to glownie w zwiazku z krotkimi trasami i niedogrzewaniem sie silnika. Jezeli wtrysk/gaznik by popuszczal paliwo w takiej ilosc to za samochodem raczej by bylo czarno, a w opisie by byla informacja ze szarpie ciezko odpala itp. (Wynik zbyt bogatej mieszanki)

Jezeli nie- to jest podejrzenie uszkodzenia uszczelki pod glowica. Sprawdz tak jak napisali czy nie ma masla pod korkiem oleju, oleju w zbiorniczku wyrownawczym - no i podstawa czy za samochodem nie ma bialej chmury na pol osiedlaSmile


Jezeli powyzsze sie nie sprawdza to znow moze byc woda od jezdzenia na krotkich trasach

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Siara64
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 18:42
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 13.12.2012 17:07
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

michor napisał/a:
Krotka pilka. Powachaj bagnet- jak wali Pb to znaczy ze tam jest paliwo.
W efekcie, jezeli tak jest to sugeruje robic dluzsze trasy bo paliwo w oleju to glownie w zwiazku z krotkimi trasami i niedogrzewaniem sie silnika. Jezeli wtrysk/gaznik by popuszczal paliwo w takiej ilosc to za samochodem raczej by bylo czarno, a w opisie by byla informacja ze szarpie ciezko odpala itp. (Wynik zbyt bogatej mieszanki)

Jezeli nie- to jest podejrzenie uszkodzenia uszczelki pod glowica. Sprawdz tak jak napisali czy nie ma masla pod korkiem oleju, oleju w zbiorniczku wyrownawczym - no i podstawa czy za samochodem nie ma bialej chmury na pol osiedlaSmile


Jezeli powyzsze sie nie sprawdza to znow moze byc woda od jezdzenia na krotkich trasach



dziś rano u mnie było -12 stopni auto odpaliło za 3 razem (jak zawsze w tych warunkach) faktycznie trochę dusił się a z wydechu czarny dym i
woda z sadzą . Po ok 4-8 minutach silnik się rozgrzał i wszystko wporzadku, chodzi równo nie gaśnie nie dławi się.

pod korkiem wlewu oleju jest OK , ale fatycznie wali Pb z silnika .

do 30 listopada robiłem dłuższe trasy ale zmieniłem pracę i teraz już nie robie .

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 210000km
 
michor
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 18:46
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Tzn ile robisz tak za jednym razem?
silnik się nagrzeje do końca czy nie?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Siara64
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 18:50
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 13.12.2012 17:07
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

michor napisał/a:
Tzn ile robisz tak za jednym razem?
silnik się nagrzeje do końca czy nie?



do roboty miałem równe 30km
silnik już po 5km był nagrzany bo już cieplełko leciało z dmuchawki

Jazda cały czas na ssaniu nawet jesli robie któtkie dystanse odpada
ponieważ mam ssanie ręczne i sam decyduje kiedy wyłączyć


na innym forum właśnie podejrzewają pompke paliwową tymbardziej gdy jest mechaniczna
chodzi o przepuszczającą membranę:

http://autokacik....=285008101

mój mechanik odrazu powiedział że to membrana w pompce (bez żadnych sugesti z mojej strony)
dlatego założyłem temat z pytaniem czy wymieniać pompke bo taka jest diagnoza mechaniora.


jutro jadę na warsztat

Edytowane przez Siara64 dnia 13-12-2012 19:12
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 210000km
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 19:52
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ok - jak jest mechaniczna to bardzo możliwe.


Myślałem że w energiach już jest tylko elektryczna.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 20:30
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@michor jakby kolega wypełnij profil auta to by było wiadomo ze chodzi o E6J.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
R9GTX
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 20:38
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

czegoś tu nierozumiem. Mechaniczna to jak puszcza jak pracuje tylko wtedy jak silnik pracuje? Ona jest napędzana walki z głowicy jak przy f2n'ie tak? Ja się nigdy nie spotkałem z takim przypadkiem ale jeśli by faktycznie było to to zaworki można wymienić o pompie

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
Siara64
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 20:50
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 13.12.2012 17:07
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

maestro napisał/a:
@michor jakby kolega wypełnij profil auta to by było wiadomo ze chodzi o E6J.



przepraszam

myslałem że fotka silnika wystarczy

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 210000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 20:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Siara64 teoretycznie tak, ale zazwyczaj wklejają ludzie zdjęcia pobrane z neta Wink

http://www.renaul...it_car.php

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 20:53
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

regulamin mówi by wypełnić profil

nie widać kompa po lewej to łatwo się domyślić

Edytowane przez Kujtek dnia 13-12-2012 20:54
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Siara64
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-12-2012 20:58
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 13.12.2012 17:07
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

Pompka wymieniona

Olej w silniku był bardzo rzadki spłynął jak woda .
Jedyny plus to ,że benzyna wypłukała ładnie silnik.
Nowa pompka jest cała metalowa z rozkręcanym korpusem , stara miała plastikowy korpus nierozbieralny

koszty :
pompka- 120pln
olej ELF sporti + filtr + podkładka - 130pln
robocizna - 30pln

Pozostaje śmigać dalej i stale kontrolować płyny ustrojowe Reni
Siara64 dodał/a następującą grafiki:
dsc_0001.jpg dsc_0014.jpg

Edytowane przez Siara64 dnia 14-12-2012 11:39
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 210000km
 
michor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2012 17:04
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Siara64 napisał/a:
(...)
Jedyny plus to ,że benzyna wypłukała ładnie silnik.
(...)


Plus jak plus.
niektóre Diesle się zacierają w taki sposób-> jak się paliwo leje do oleju Smile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-12-2012 21:12
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Minerał zalałeś? Bieda.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Siara64
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2012 12:24
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 13.12.2012 17:07
Skąd: wielkopolskie
Czempiń

maestro napisał/a:
Minerał zalałeś? Bieda.



he he taki wystarczy od dawna taki leje
ELF SPORTI SRI 15W40
Lepszy jest mu niepotrzebny silnik chodzi bardzo dobrze.
auto pali w trasie przy 110-130 km/h ok 6.25l pb przy mrozach w mieście ok 9l




Treść dodana dnia 15-12-2012 12:36:

michor napisał/a:
Siara64 napisał/a:
(...)
Jedyny plus to ,że benzyna wypłukała ładnie silnik.
(...)


Plus jak plus.
niektóre Diesle się zacierają w taki sposób-> jak się paliwo leje do oleju Smile



No wiadomo że jak bym tak pojeżdził trochę na rozrzedzonym oleju z pb95 to wkońcu śilnik by spuchł.
Tylko mówie że ładnie wszystko z silnika spłymęło bo było dużo paliwa w oleju (można powiedzieć że wypłukało w srodku silnik)

Edytowane przez Siara64 dnia 15-12-2012 12:43
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, E6J (1390/82KM), sedan, 210000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 15-12-2012 13:18
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie chodzi oto czy lepszy mu nie potrzebny ale na pewno przy -20 bedzie galaretka a nie olej.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: