02 Maja 2024 08:43:55
Zdjęcia użytkowników
Darozzz hanysior19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Problemy techniczne 
mlodyzero
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2012 18:05
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 21.12.2012 18:01
Skąd: -

Witam Panowie i Panie. Wczoraj kupiłem renie i mam kilka problemów technicznych, jakbyście mogli to podpowiedzcie co i jak zrobić:
1. Nie działa prędkościomierz
2. Nie działa obrotomierz (czasami łapie na jakiś czas)
3. Nie działa licznik km
4. Coś mi wyje przy skręcaniu w prawo
5. Przy wolnej jeździe czuć wyraźne podbicia auta


Proszę o pomoc .

Pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 300000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 21-12-2012 18:05
Awatar
Pavcio
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2012 18:22
Awatar


Postów: 783

Data rejestracji: 21.10.2011 16:38
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

1,2,3 zmień zegary Smile 4, ale jakie jest to wycie ? gumowe ? metaliczne ? Pfft 5 napisz dokładniej Grin

1. upewnij sie czy linka od prędkościomierza jest podpięta w zegary jeśli nie to podepnij Smile jeśli jest do odepnij ją .. zapal silnik.. rusz i zobacz czy linka sie kręci wewnątrz pancerzyka .. jeśli tak to mechanizm zegarów jest zepsuty..
2. upewnij sie czy największa kostka jest wpięta w zegary jeśli tak to wina może leżeć w zegarach bo w instalacji raczej nie no chyba ze cały czas masz jakieś przebicie i cewka nie daje sygnału ale to raczej nie możliwe Smile lub cos stoi na drodze innego w instalacji Smile
3.liczniki km maja to do siebie ze nie działają Grin mechanizm padł lub po prostu cos odpadło Grin

co do 4 i 5 opisz bardziej sytuację Smile

widząc przebieg zegary odmówiły posłuszeństwa Smile

Edytowane przez Pavcio dnia 21-12-2012 18:31
Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
 
Marcinn
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2012 18:48
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 25.08.2007 11:58
Skąd: śląskie
Częstochowa

Ad. 4 Jesli masz wspomaganie, to uzupelnij plyn i przestanie wyc.


Treść dodana dnia 21-12-2012 18:50:

Pavcio napisał/a:

widząc przebieg zegary odmówiły posłuszeństwa Smile


Ja mam prawie tyle samo przebiegu i zegary sie nie buntuja i wszystkie podswietlenia dzialaja Wink

Moje auto:Renault Clio 1 phase 3 1996r. 1.4 hatchback 5d, E7J 177830 km.

Moje auto: Renault Laguna 1 ph1 2.2 G8T, diesel, 319405km
 
Pavcio
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2012 18:53
Awatar


Postów: 783

Data rejestracji: 21.10.2011 16:38
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

pierw musi sprawdzić linkę i czy sygnał dochodzi z cewki Grin jest jest ok a zegary dalej nie chodzą wiec trzeba je wymienić Smile

jak sie dba to chodzi Pfft a kolega pisał ze kupił dopiero auto wiec nie wiadomo kto był poprzednim właścicielem hehe Grin

Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2012 19:15
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@mlodyzero zegary za grosze kupisz na forum, idź do działu z częściami
@Marcinn w c1j/c2j/c3j wspomagania nie ma

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Marcinn
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2012 19:18
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 25.08.2007 11:58
Skąd: śląskie
Częstochowa

Pavcio napisał/a:
pierw musi sprawdzić linkę i czy sygnał dochodzi z cewki Grin jest jest ok a zegary dalej nie chodzą wiec trzeba je wymienić Smile

jak sie dba to chodzi Pfft a kolega pisał ze kupił dopiero auto wiec nie wiadomo kto był poprzednim właścicielem hehe Grin


Spoko, spoko Pfft Tradycyjnie poprzednim wlascicielem jest starszy pan lub kobieta Grin a tak powaznie to mysle, ze jesli posprawdza wszystko na spokojnie to naprawi i bedzie dzialalo Smile

Moje auto:Renault Clio 1 phase 3 1996r. 1.4 hatchback 5d, E7J 177830 km.

Moje auto: Renault Laguna 1 ph1 2.2 G8T, diesel, 319405km
 
dj_mafiozo
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2012 19:20
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@Marcinn W Cleonie nie ma wspomy na bank.
@mlodyzero Sprawdź jak już wspomniano linkę, jak prędkościomierz nie hula to kilometry też nie będą lecieć, bo to jeden mechanizm napędzany linką (mogła się wysunąć), musisz odkręcić tą dolną osłonę pod kierownicą (nie tą wokół kolumny tylko tą niżej), linkę widać bez wyciągania zegarów. Jeżeli chcesz ją ściągnąć musisz ją podważyć płaskim śrubokrętem, wtedy ładnie zejdzie. Co do obrotomierza, jak zdarza mu się działać, znaczy że czasem dostaje sygnał (co przy twoim silniku nie jest takie oczywiste że jest pociągnięty kabelek), więc prawdo podobnie nie ma styku na kostce, wyciągnij zegary (od spodu dwie śruby - jednej za zwyczaj brakuje bo jest ciężko dostępna - stacyjka wadzi, druga jest mniej więcej na wysokości linki prędkościomierza, jak się schylisz to ją widać, dwie kolejne mniejsze i dłuższe są pod tą osłoną nad zegarami). Jak odkręcisz zegary, odchylasz je nieco, wypinasz kostki, przekręcasz i wyciągasz w stronę otwartych drzwi kierowcy, jak masz regulację kolumny to ją opuść na max (bez regulacji też wyciągniesz, ale łatwiej jednak jak kierownica mniej wadzi). Przeczyść styki w zegarach i na kostkach, podepnij i odpal, zobacz czy działa, jak tak to zamontuj (radzę przed wsadzeniem sprawdzić wszystkie żaróweczki bo lubią po wyciągnięciu odmówić posłuszeństwa). Jeżeli nie będzie działać to zegary do wymiany. Prędkościomierz możesz sprawdzić po wykręceniu go z zegarów kręcąc takim kółkiem i zobaczyć czy wskazówka się ruszy. Wszystko poskręcane jest jak całe auto na Torxy (T15 i T25 o ile dobrze pamiętam), więc jak nie posiadasz kompletu to nawet nie ma co się zabierać za to. Linkę zakładasz po prostu na wcisk.

@mlodyzero Co do wycia w skręcie to najczęstszym winowajcą jest łożysko piasty. Podnieś auto, złap za koło z przodu i z tyłu i poruszaj, następnie na krzyż u góry i dołu, jak jest luz wyczuwalny to (zapewne) łożysko do wymiany. Przygotuj się na to, że zwrotnica i wahacze są przykręcone śrubą sześciokątną o łbie 18 (ile razy mam to rozbierać zawsze łapę za 19 jak w każdym aucie i się dziwie dlaczego klucz się kręci).

Edytowane przez dj_mafiozo dnia 21-12-2012 19:37
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Pavcio
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2012 19:38
Awatar


Postów: 783

Data rejestracji: 21.10.2011 16:38
Skąd: podkarpackie
Rzeszów

cos koło tego Grin sygnał z obrotka jest w kostce największej 13 pinowej a sygnał bd w 8 pinie wiec na tym sie skup i przeczyść Smile

Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
 
grzes70
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-12-2012 22:52
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@mlodyzero Możesz mi powiedzieć dlaczego ten multitemat trafił do działu silnikowego?Jeśli zadajesz pytania rób to proszę w odpowiednim miejscu.
1,2 http://www.renaul...orum_id=51
3 http://www.renaul...orum_id=50
4,5 http://www.renaul...orum_id=49

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: