Menu główne
Forum
Klubowicze
mlodyzero |
Dodany dnia 21-12-2012 18:05 |
Postów: 13 Data rejestracji: 21.12.2012 18:01 Skąd: - |
Witam Panowie i Panie. Wczoraj kupiłem renie i mam kilka problemów technicznych, jakbyście mogli to podpowiedzcie co i jak zrobić: 1. Nie działa prędkościomierz 2. Nie działa obrotomierz (czasami łapie na jakiś czas) 3. Nie działa licznik km 4. Coś mi wyje przy skręcaniu w prawo 5. Przy wolnej jeździe czuć wyraźne podbicia auta Proszę o pomoc . Pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), hatchback 5d, 300000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 21-12-2012 18:05 |
Pavcio |
Dodany dnia 21-12-2012 18:22 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
1,2,3 zmień zegary 4, ale jakie jest to wycie ? gumowe ? metaliczne ? 5 napisz dokładniej
1. upewnij sie czy linka od prędkościomierza jest podpięta w zegary jeśli nie to podepnij jeśli jest do odepnij ją .. zapal silnik.. rusz i zobacz czy linka sie kręci wewnątrz pancerzyka .. jeśli tak to mechanizm zegarów jest zepsuty.. 2. upewnij sie czy największa kostka jest wpięta w zegary jeśli tak to wina może leżeć w zegarach bo w instalacji raczej nie no chyba ze cały czas masz jakieś przebicie i cewka nie daje sygnału ale to raczej nie możliwe lub cos stoi na drodze innego w instalacji 3.liczniki km maja to do siebie ze nie działają mechanizm padł lub po prostu cos odpadło co do 4 i 5 opisz bardziej sytuację widząc przebieg zegary odmówiły posłuszeństwa Edytowane przez Pavcio dnia 21-12-2012 18:31 Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
Marcinn |
Dodany dnia 21-12-2012 18:48 |
Postów: 83 Data rejestracji: 25.08.2007 11:58 Skąd: śląskie Częstochowa |
Ad. 4 Jesli masz wspomaganie, to uzupelnij plyn i przestanie wyc.
Treść dodana dnia 21-12-2012 18:50: Pavcio napisał/a: widząc przebieg zegary odmówiły posłuszeństwa Ja mam prawie tyle samo przebiegu i zegary sie nie buntuja i wszystkie podswietlenia dzialaja Moje auto:Renault Clio 1 phase 3 1996r. 1.4 hatchback 5d, E7J 177830 km.
Moje auto: Renault Laguna 1 ph1 2.2 G8T, diesel, 319405km
|
Pavcio |
Dodany dnia 21-12-2012 18:53 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
pierw musi sprawdzić linkę i czy sygnał dochodzi z cewki jest jest ok a zegary dalej nie chodzą wiec trzeba je wymienić
jak sie dba to chodzi a kolega pisał ze kupił dopiero auto wiec nie wiadomo kto był poprzednim właścicielem hehe Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 21-12-2012 19:15 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@mlodyzero zegary za grosze kupisz na forum, idź do działu z częściami
@Marcinn w c1j/c2j/c3j wspomagania nie ma hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
Marcinn |
Dodany dnia 21-12-2012 19:18 |
Postów: 83 Data rejestracji: 25.08.2007 11:58 Skąd: śląskie Częstochowa |
Pavcio napisał/a: pierw musi sprawdzić linkę i czy sygnał dochodzi z cewki jest jest ok a zegary dalej nie chodzą wiec trzeba je wymienić jak sie dba to chodzi a kolega pisał ze kupił dopiero auto wiec nie wiadomo kto był poprzednim właścicielem hehe Spoko, spoko Tradycyjnie poprzednim wlascicielem jest starszy pan lub kobieta a tak powaznie to mysle, ze jesli posprawdza wszystko na spokojnie to naprawi i bedzie dzialalo Moje auto:Renault Clio 1 phase 3 1996r. 1.4 hatchback 5d, E7J 177830 km.
Moje auto: Renault Laguna 1 ph1 2.2 G8T, diesel, 319405km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 21-12-2012 19:20 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Marcinn W Cleonie nie ma wspomy na bank.
@mlodyzero Sprawdź jak już wspomniano linkę, jak prędkościomierz nie hula to kilometry też nie będą lecieć, bo to jeden mechanizm napędzany linką (mogła się wysunąć), musisz odkręcić tą dolną osłonę pod kierownicą (nie tą wokół kolumny tylko tą niżej), linkę widać bez wyciągania zegarów. Jeżeli chcesz ją ściągnąć musisz ją podważyć płaskim śrubokrętem, wtedy ładnie zejdzie. Co do obrotomierza, jak zdarza mu się działać, znaczy że czasem dostaje sygnał (co przy twoim silniku nie jest takie oczywiste że jest pociągnięty kabelek), więc prawdo podobnie nie ma styku na kostce, wyciągnij zegary (od spodu dwie śruby - jednej za zwyczaj brakuje bo jest ciężko dostępna - stacyjka wadzi, druga jest mniej więcej na wysokości linki prędkościomierza, jak się schylisz to ją widać, dwie kolejne mniejsze i dłuższe są pod tą osłoną nad zegarami). Jak odkręcisz zegary, odchylasz je nieco, wypinasz kostki, przekręcasz i wyciągasz w stronę otwartych drzwi kierowcy, jak masz regulację kolumny to ją opuść na max (bez regulacji też wyciągniesz, ale łatwiej jednak jak kierownica mniej wadzi). Przeczyść styki w zegarach i na kostkach, podepnij i odpal, zobacz czy działa, jak tak to zamontuj (radzę przed wsadzeniem sprawdzić wszystkie żaróweczki bo lubią po wyciągnięciu odmówić posłuszeństwa). Jeżeli nie będzie działać to zegary do wymiany. Prędkościomierz możesz sprawdzić po wykręceniu go z zegarów kręcąc takim kółkiem i zobaczyć czy wskazówka się ruszy. Wszystko poskręcane jest jak całe auto na Torxy (T15 i T25 o ile dobrze pamiętam), więc jak nie posiadasz kompletu to nawet nie ma co się zabierać za to. Linkę zakładasz po prostu na wcisk. @mlodyzero Co do wycia w skręcie to najczęstszym winowajcą jest łożysko piasty. Podnieś auto, złap za koło z przodu i z tyłu i poruszaj, następnie na krzyż u góry i dołu, jak jest luz wyczuwalny to (zapewne) łożysko do wymiany. Przygotuj się na to, że zwrotnica i wahacze są przykręcone śrubą sześciokątną o łbie 18 (ile razy mam to rozbierać zawsze łapę za 19 jak w każdym aucie i się dziwie dlaczego klucz się kręci). Edytowane przez dj_mafiozo dnia 21-12-2012 19:37 "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Pavcio |
Dodany dnia 21-12-2012 19:38 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
cos koło tego sygnał z obrotka jest w kostce największej 13 pinowej a sygnał bd w 8 pinie wiec na tym sie skup i przeczyść
Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 21-12-2012 22:52 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@mlodyzero Możesz mi powiedzieć dlaczego ten multitemat trafił do działu silnikowego?Jeśli zadajesz pytania rób to proszę w odpowiednim miejscu. 1,2 http://www.renaul...orum_id=51 3 http://www.renaul...orum_id=50 4,5 http://www.renaul...orum_id=49 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |