14 Grudnia 2024 01:25:37
Zdjęcia użytkowników
michal0310 cuma90
Ilosć albumów: 1735, Ilosć zdjęć: 6647


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

piotreek [off] 01-10-2024 14:17
Dzień dobry!

mirekk123 [off] 23-09-2024 22:49
dobry Grin

Ewenement [off] 22-09-2024 10:34
No dzień dobry, po takim czasie ciekawe co tam u was

ToPeR [off] 29-08-2024 23:29
Omg to jeszcze żyje? Smile) siema!

Rudy [off] 29-08-2024 17:04
Siema ! Smile

Rolf [off] 13-08-2024 22:10
Dzień... Wieczór... Grin dobry lol Orzeszku, jak Ja dawno Tu nie zaglądałem ! Shock

mirekk123 [off] 13-06-2024 12:28
Raz lepiej raz gorzej ale ciągle do przodu : )

maestro [off] 12-06-2024 23:55
jak nie jak tak

p4put1 [off] 09-06-2024 22:57
Siema widzę że jeszcze forum śmiga lol

mirekk123 [off] 07-06-2024 13:24
Sprawdzam Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Wymiana skrzyni 1.9 disel 
Xperia
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 14:40
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 22.12.2012 14:32
Skąd: -

Kupiłem Clio I w dieslu (1,9) i tu pojawia sie problem. Podejrzewam, ze poprzedni własciciel zalozyl w nim skrzynie od czegos innego. Kręci mi kolami na wszysytkich biegach ale predkośc mnx to 110 k/h i przy max obrotach. Nie musze chyba pisac, jakie mam zuzycie paliwa na trasie, a wyperzedzenie starego jelcza z węglem graniczy z cudem.
Podejrzewam, ze siedzi tam przekladnia z 1.4 benzyna.
mam mozliwosc kupić tanio skrzynke od 1,8 benzyny, ktora pracowala z silnikiem F3P. Czy brac ją ?
Mechanik twierdzi, ze na pewnio bedzie duzo lepsza, ale czy przypadkiem nie cędzie tak, ze zamiast 110 bede miał max 130 i dalej to wycie i zero ekonomii.

Edytowane przez Xperia dnia 22-12-2012 18:12
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-12-2012 14:40
Awatar
fed21
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 15:11
Awatar


Postów: 943

Data rejestracji: 26.12.2008 17:39
Skąd: lubelskie
Krasnystaw

Chyba powinienes miec skrzynie jc juz w tym roczniku? Jaki masz naped licznika na linke no i oznaczenie silnika bo miske alu mozesz miec.

Moje auto: laguna 1.9dti 1999r, diesel, 235000km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 15:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Xperia to niemożliwe że max 110km/h. Tu nie ma nic do rzeczy skrzynia - to nie możliwe. Skrzynia np z 1.4 na drugim biegu zamyka obrotomierz przy ~110km/h! A gdzie jeszcze pozostałe biegi?

Sprawdz rozrząd i ustawienie pompy bo to po prostu nierealne. Sprzęgło Ci sie bajecznie nie ślizga?


Po za tym jak juz sie uprzesz na skrzynie to musisz zerknac czy predkosc masz z impulsatora czy z absu bo to różnica w skrzyni.
Miska pewnie aluminiowa.

Przy prędkościach 110-120 powinieneś mieć około 2500-2700obr na piątym biegu.

Edytowane przez maestro dnia 22-12-2012 15:24
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Xperia
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 17:56
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 22.12.2012 14:32
Skąd: -

maestro napisał/a:
@Xperia to niemożliwe że max 110km/h. Tu nie ma nic do rzeczy skrzynia - to nie możliwe. Skrzynia np z 1.4 na drugim biegu zamyka obrotomierz przy ~110km/h! A gdzie jeszcze pozostałe biegi?

Sprawdz rozrząd i ustawienie pompy bo to po prostu nierealne. Sprzęgło Ci sie bajecznie nie ślizga?


Po za tym jak juz sie uprzesz na skrzynie to musisz zerknac czy predkosc masz z impulsatora czy z absu bo to różnica w skrzyni.
Miska pewnie aluminiowa.

Przy prędkościach 110-120 powinieneś mieć około 2500-2700obr na piątym biegu.


tak..... ale ja mam diesla, i to troche inna charakterystyka, mechanik jeździł tym i powiedział, ze to skrzynia z jakiejś malej benzyny. Na trojce rusza z miejsca z piskiem opon, taj, jak powinien na jedynce. Zas na jedynce, to nawet nie ma miowy o jeździe. Dobrze biegnąc wyprzedzisz mnie. Sprzęgło sie nie slizga. Postaram sie spisać symbole, ale ze skrzynia bedzie cięzko, bo tam pod maska clio ma strasznie upchane. Co do prędkości, to sprawdzalem na nawigacji. Licznik mi nie pokazuje. Nie wiem dlaczego

Edytowane przez Xperia dnia 22-12-2012 18:09
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 18:04
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

moze jak wrzucisz trojke to wskakuje jedynka?


Treść dodana dnia 22-12-2012 18:07:

to ze masz diesla nie ma nic do rzeczy, mozesz miec i elektryczny

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Xperia
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 18:17
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 22.12.2012 14:32
Skąd: -

Błagam..... mam prawko ponad 30 lat i moja praca polega na jeżdzeniu. Umiem odróżnić wrzucanie 1 od 3. jak pisze na 3 jadę.... na jeden....... lepiej nie mowic. Biegi wchodza slicznie. Silnik jest ok, pompa tez, rozrząd i wtryski. Sprzęgło sie nie slizga. nie wiem, co mogł zrobic poprzedni wlasciciel, na samochodzie sa naklejki jakiegos klubu KTS. Dzwonilem do niego, twierdzi, ze na KTS-ach tym autem nie jedzil, bio to diesel. Ale fakt, ze po miescie jestem nie do pokonania. Szcegolnie na swiatłach.tak do setki, to kola nie przestają piszczeć. Później kończą sie obroty, jakie jest w stanie ten siklnik osiagnąc.

Edytowane przez Xperia dnia 22-12-2012 18:18
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 18:43
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

nie kwestionuję niczyjego doświadczenia, pytałem bo myślałem że ten wodzik krzywy czy coś, bo zdarzało się że komuś źle bieg wchodził bo krzywe to było


hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 18:46
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Xperia To dośc dziwne bo wyraźnie wygląda na poprzestawiany lewarek. Hm.

Na odległość bardziej nie pomogę, ale gdybyś nadal drązył temat to dziekuje z góry za opisywanie i wyjaśnienie problemu.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Xperia
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 18:59
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 22.12.2012 14:32
Skąd: -

Program Dialosys wskazuje ze powinienem miec skrzynie serji JBS. Może za dnia uda mi sie tam w jakis sposób zobaczyc, ale wątpię. Dostępnośc na poziomie 0
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 22-12-2012 20:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Clio 1 w dieslu ma skrzynie taką samą jak R19 w dieslu - JB3 028. Taka sama skrzynia jest przy benzynowym silniku 1,7 73KM F3N L740. Na bank masz napęd prędkościomierze przez linkę, a czemu nie działa licznik to już nie wiadomo. Wyjęcie skrzyni (samo w sobie jako chodzi o demontaż) trudne nie jest, z zamknietymi oczami odkrece Ci wszystkie śruby. Problem jest jedynie żeby ją samą wytargać już z auta.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
TermiFNFAL
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 01-06-2019 03:22
Awatar


Postów: 621

Data rejestracji: 17.06.2012 14:29
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

A ja sądzę że miał skrzynię od benzyny Wink Ostatnio zęby zjadłem na skrzyniach jb3 przy swapie do 16V Wink ba, nawet nauczyłem się je naprawiać...
Wsadziłem sobie do 16V skrzynię jb3041 czyli jedną z prawie najdłuższych możliwych w jb3 (Clio diesel). Do tego zamieniłem piąte biegi z JB3083 - jednocześnie skracając piątkę w 041 i wydłużając w 083 Wink

Edytowane przez TermiFNFAL dnia 01-06-2019 03:32
Moje auto: Clio 1,8 16V, benzyna, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: