Menu główne
Forum
Klubowicze
ANDI |
Dodany dnia 04-01-2013 01:02 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Jaka jest Twoja metoda na dokręcenie głowicy po wymianie uszczelki? Zgodnie z instrukcją czy 'po swojemu'?
I tak już przy okazji, uszczelki jakiej firmy polecasz? Przy kupnie uszczelki do F3P - firmy VICTOR REINZ 61-33600-00, dołączona jest następująca instrukcja... [img]http://img819.imageshack.us/img819/1654/uszczelkavictorreinz613.jpg[/img] is not a valid Image. ...która i tak sprawiła nam kłopot który zaowocował tematem.. Jakby znalazł się ktoś kto mógłby wytłumaczyć jak dzieciom, o co w niej chodzi - a już w szczególności kroki 1-5 dotyczące dokręcania to była by rewela! Zapewne przyda się też innym. Edytowane przez ANDI dnia 04-01-2013 01:06 Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 04-01-2013 01:02 |
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2013 01:50 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
toć je tam po angielsku
Treść dodana dnia 04-01-2013 01:56: aaa to 1 dokręcać z momentem 30Nm 2 dokręcić o 80stopni 3 odczekać 3 minuty 4 dokręcić z momentem 25 Nm 5 dokręcić o 213stopni chyba, przynajmniej ja tak rozumiem hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
maestro |
Dodany dnia 04-01-2013 01:57 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
a ja nie wiem czy to nie trzeba luzować te 25Nm.
Mateo prawde Ci powie. Ta kolejność dokrecania śrub też siakaś taka dziwna Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2013 01:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
o nawet opis na dole
no i faktycznie, coś tam luzowanie jest hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
ANDI |
Dodany dnia 04-01-2013 02:12 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
no właśnie.. poluzować, odkręcić całkiem? odkręcić o 25nm? odkecic całkiem i dokręcić o 25nm? zagadka
Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2013 02:15 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
chyba poluzować żeby lekko luźno były i dociągnąć z siłą 25Nm
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
michor |
Dodany dnia 04-01-2013 02:50 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Hmmm.
Moim zdaniem: 1) w kolejności do 30 Nm. 2) w kolejności o 80 stopni od 30 Nm 3) poczekać 3 min. 4) zgodnie z tym co tam napisane- każdą śrubę z osobna zluzować i dokręcić na 25 Nm. 5) dokręcić 213 stopni od 25 Nm. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 04-01-2013 09:54 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
to ja tak mówiłem, najpierw to wstepne 30nm i 80 stopni 3 minuty potem odkrecamy każdą śrubę z osobna i od razu dokręcamy na 25nm i 213 stopni i tak każdą ale i tak jest to jakaś głupota dokrecilismy głowice najpier na 30 nm potem na trochę wiecej i na koncu koło 105 nm i raczej nie ma prawa sie nic zadziać ale to wyjdzie w praniu pewnie Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
maestro |
Dodany dnia 04-01-2013 11:19 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ale czy ja już jestem upośledzony czy ta kolejność dokręcania nie jest dziwna?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Robsajson |
Dodany dnia 04-01-2013 11:40 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
maestro napisał/a: Ale czy ja już jestem upośledzony czy ta kolejność dokręcania nie jest dziwna? Mnie zawsze uczyli, że głowicę przykręca się od środka do zewnątrz tak jak jest pokazane na rysunku. W Golfie też tak robiłem ale najpierw śruby dokręciłem dużym momentem, odczekałem chwile(przerwa na fajkę) i dokręcałem małym momentem. Wszystko działało do czasu sprzedaży. Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
Mateo |
Dodany dnia 04-01-2013 12:51 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Kolejność jak najbardziej w porządku.
A reszta to. 1)30 Nm. 2)o 80 stopni od 30 Nm 3) poczekać 3 min. 4)luzujemy 5) dokręcić na 25 Nm. 6) 213 stopni od 25 Nm. i po sprawie. Trzeba tylko pamiętać by otwory w bloku gdzie idą śruby były ładnie wyczyszczone i przedmuchane. A i kolejna ważna rzecz to posmarowanie gwintu i podkładki na szpilce olejem silnikowym inaczej to całe dokręcanie kluczem dynamometrycznym można o kant [JESTEM DEBILEM] rozbić. Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 04-01-2013 13:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Dziwne bo mnie uczyli że szpilka wymoczona w nitro, wyczyszczona szczotką drucianą i w takiej formie wchodzi w wyczyszczone gniazdo.
Może chodze jakiś niewyspany czy jaki uj... [img]http://images42.fotosik.pl/720/397c8b1c87d6e664.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images36.fotosik.pl/331/a41e23d999f0790c.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez maestro dnia 04-01-2013 13:39 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kujtek |
Dodany dnia 04-01-2013 13:44 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
chyba obydwie powyższe są ok, chyba ważne żeby od środka zacząć i stopniowo coraz bardziej wysunięte "na zewnątrz" dokręcać
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
gp3090 |
Dodany dnia 04-01-2013 13:45 |
Postów: 776 Data rejestracji: 14.05.2010 21:26 Skąd: wielkopolskie Gniezno |
sa dwie szkoly dokrecania, na zdjeciu przedstawiona jest ta starsza,gdzie dokrecamy od srodka i "na krzyż" teraz w wielu uszczelkach są wkladki gdzie dokręcamy "po ślimaku" 10 6 2 3 7 9 5 1 4 8 powiem tak, spotkałem się, że do jednego typu silnika w uszczelkach dwoch producentow były rózne informacje, wazne zeby robic to z glową, i rowno dokrecac po kolei sruby, najpierw lekko a pozniej stopniowo coraz mocniej Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
|
luksad2200 |
Dodany dnia 04-01-2013 16:36 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
a ja dokręcam tak jak gp3090 po slimaku, z wyczuciem pokoleji wszystkie podobnym momentem i na koniec wszystkie kluczem z rurką 1m z wyczuciem, nigdy gwint nie został przekęcony ani nie popuscił,
Słyszałem też że doktreca sie sruby wszystki momentem 50nm, a później odkreca wszystki i zakreca momentem 30nm + 220stopni sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
Mateo |
Dodany dnia 04-01-2013 22:11 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
W różnych instrukcjach różnie piszą. Ale warto mieć też trochę wyczucia. Cyferki cyferkami ale zdarzyła mi się sytuacja że przy dokręcaniu ostatecznym jedna ze szpilek jakoś szła luźniej, w takiej sytuacji nie watro jej pozostawiać bo tak mówi instrukcja a zdać się na siebie i dociągnąć ją jak pozostałe tylko z wyczuciem a jak ktoś nie ma pojęcia to się w ogóle nie brać.
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
Robsajson |
Dodany dnia 04-01-2013 22:13 |
Postów: 1743 Data rejestracji: 29.05.2011 22:33 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Tak i według większości instrukcji powinno się dokonać pomiaru szpilek a najlepiej zakładać zawsze nowe. Problem z jedną luźną znika ;-) Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
|
Mateo |
Dodany dnia 04-01-2013 22:17 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Czasem to nie wina szpilek a jakiegoś paprocha w bloku który przekłamie dokręcanie kluczem dynamometrycznym i problem gotowy.
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
luksad2200 |
Dodany dnia 04-01-2013 22:35 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
jakbym krecił moment i kąty to bym zawsze cos rozwalił gwinty pozrywał, na wyczucie najlepiej
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
ANDI |
Dodany dnia 05-01-2013 01:07 |
Klubowicz #0436
Postów: 1521 Data rejestracji: 15.05.2011 11:04 Skąd: dolnośląskie Legnica |
No to jak już mamy temat o dokrecaniu to może pociągnę go dalej i.. Zbierzmy więcej informacji w tym temacie, komuś się może przyda to kiedyś
. Wiadomo, uszczelka się wulkanizuje(?)/przykleja, a po ściągnięciu głowicy z bloku zazwyczaj jakieś jej kawałeki zostają czy to na samej głowicy czy na bloku.. Uszczelke wymieniamy na nowa rzecz jasna ale co z pozostałościami? Jakie macie metody na doczyszczenie elementów po starej żeby nie uszkodzic części? Co ile czasu powinno oddawać się głowice i blok do szlifu z powodu deformacji? Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |