27 Kwietnia 2024 23:29:22
Zdjęcia użytkowników
zajaczek19904 justyna
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Wymiana uszczelki pod głowicą.. 'metoda' na dokręcanie 
ANDI
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 01:02
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Jaka jest Twoja metoda na dokręcenie głowicy po wymianie uszczelki? Zgodnie z instrukcją czy 'po swojemu'?
I tak już przy okazji, uszczelki jakiej firmy polecasz?

Przy kupnie uszczelki do F3P - firmy VICTOR REINZ 61-33600-00, dołączona jest następująca instrukcja...
[img]http://img819.imageshack.us/img819/1654/uszczelkavictorreinz613.jpg[/img] is not a valid Image.

...która i tak sprawiła nam kłopot Smile który zaowocował tematem..
Jakby znalazł się ktoś kto mógłby wytłumaczyć jak dzieciom, o co w niej chodzi - a już w szczególności kroki 1-5 dotyczące dokręcania to była by rewela!
Zapewne przyda się też innym.

Edytowane przez ANDI dnia 04-01-2013 01:06
Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-01-2013 01:02
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 01:50
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

toć je tam po angielsku Grin


Treść dodana dnia 04-01-2013 01:56:

aaa to

1 dokręcać z momentem 30Nm
2 dokręcić o 80stopni
3 odczekać 3 minuty
4 dokręcić z momentem 25 Nm
5 dokręcić o 213stopni

chyba, przynajmniej ja tak rozumiem

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 01:57
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a ja nie wiem czy to nie trzeba luzować te 25Nm.

Mateo prawde Ci powie. Ta kolejność dokrecania śrub też siakaś taka dziwna Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 01:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

o nawet opis na dole
no i faktycznie, coś tam luzowanie jest

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
ANDI
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 02:12
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

no właśnie.. poluzować, odkręcić całkiem? odkręcić o 25nm? odkecic całkiem i dokręcić o 25nm? Grin zagadka

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
Kujtek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 02:15
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

chyba poluzować żeby lekko luźno były i dociągnąć z siłą 25Nm

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 02:50
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Hmmm.

Moim zdaniem:
1) w kolejności do 30 Nm.
2) w kolejności o 80 stopni od 30 Nm
3) poczekać 3 min.
4) zgodnie z tym co tam napisane- każdą śrubę z osobna zluzować i dokręcić na 25 Nm.
5) dokręcić 213 stopni od 25 Nm.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Lesiu11
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 09:54
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

to ja tak mówiłem,

najpierw to wstepne 30nm i 80 stopni
3 minuty
potem odkrecamy każdą śrubę z osobna i od razu dokręcamy na 25nm i 213 stopni i tak każdą

ale i tak jest to jakaś głupotaSmile dokrecilismy głowice najpier na 30 nm potem na trochę wiecej i na koncu koło 105 nm i raczej nie ma prawa sie nic zadziaćSmile ale to wyjdzie w praniu pewnie

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 11:19
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ale czy ja już jestem upośledzony czy ta kolejność dokręcania nie jest dziwna?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Robsajson
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 11:40
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

maestro napisał/a:
Ale czy ja już jestem upośledzony czy ta kolejność dokręcania nie jest dziwna?

Mnie zawsze uczyli, że głowicę przykręca się od środka do zewnątrz tak jak jest pokazane na rysunku.
W Golfie też tak robiłem ale najpierw śruby dokręciłem dużym momentem, odczekałem chwile(przerwa na fajkę) i dokręcałem małym momentem.
Wszystko działało do czasu sprzedaży.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Mateo
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 12:51
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Kolejność jak najbardziej w porządku.
A reszta to.
1)30 Nm.
2)o 80 stopni od 30 Nm
3) poczekać 3 min.
4)luzujemy
5) dokręcić na 25 Nm.
6) 213 stopni od 25 Nm.
i po sprawie.
Trzeba tylko pamiętać by otwory w bloku gdzie idą śruby były ładnie wyczyszczone i przedmuchane.
A i kolejna ważna rzecz to posmarowanie gwintu i podkładki na szpilce olejem silnikowym inaczej to całe dokręcanie kluczem dynamometrycznym można o kant [JESTEM DEBILEM] rozbić.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 13:38
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dziwne bo mnie uczyli że szpilka wymoczona w nitro, wyczyszczona szczotką drucianą i w takiej formie wchodzi w wyczyszczone gniazdo.

Może chodze jakiś niewyspany czy jaki uj...

[img]http://images42.fotosik.pl/720/397c8b1c87d6e664.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://images36.fotosik.pl/331/a41e23d999f0790c.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez maestro dnia 04-01-2013 13:39
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kujtek
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 13:44
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

chyba obydwie powyższe są ok, chyba ważne żeby od środka zacząć i stopniowo coraz bardziej wysunięte "na zewnątrz" dokręcać

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
gp3090
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 13:45
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

sa dwie szkoly dokrecania, na zdjeciu przedstawiona jest ta starsza,gdzie dokrecamy od srodka i "na krzyż"

teraz w wielu uszczelkach są wkladki gdzie dokręcamy "po ślimaku"
10 6 2 3 7
9 5 1 4 8


powiem tak, spotkałem się, że do jednego typu silnika w uszczelkach dwoch producentow były rózne informacje, wazne zeby robic to z glową, i rowno dokrecac po kolei sruby, najpierw lekko a pozniej stopniowo coraz mocniej

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
luksad2200
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 16:36
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

a ja dokręcam tak jak gp3090 po slimaku, z wyczuciem pokoleji wszystkie podobnym momentem i na koniec wszystkie kluczem z rurką 1m z wyczuciem, nigdy gwint nie został przekęcony ani nie popuscił,


Słyszałem też że doktreca sie sruby wszystki momentem 50nm, a później odkreca wszystki i zakreca momentem 30nm + 220stopni

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Mateo
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 22:11
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

W różnych instrukcjach różnie piszą. Ale warto mieć też trochę wyczucia. Cyferki cyferkami ale zdarzyła mi się sytuacja że przy dokręcaniu ostatecznym jedna ze szpilek jakoś szła luźniej, w takiej sytuacji nie watro jej pozostawiać bo tak mówi instrukcja a zdać się na siebie i dociągnąć ją jak pozostałe tylko z wyczuciem a jak ktoś nie ma pojęcia to się w ogóle nie brać.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
Robsajson
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 22:13
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Tak i według większości instrukcji powinno się dokonać pomiaru szpilek a najlepiej zakładać zawsze nowe. Problem z jedną luźną znika ;-)

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
Mateo
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 22:17
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Czasem to nie wina szpilek a jakiegoś paprocha w bloku który przekłamie dokręcanie kluczem dynamometrycznym i problem gotowy.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
luksad2200
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 04-01-2013 22:35
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

jakbym krecił moment i kąty to bym zawsze cos rozwalił gwinty pozrywał, na wyczucie najlepiej

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
ANDI
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2013 01:07
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

No to jak już mamy temat o dokrecaniu to może pociągnę go dalej i.. Zbierzmy więcej informacji w tym temacie, komuś się może przyda to kiedyś
.
Wiadomo, uszczelka się wulkanizuje(?)/przykleja, a po ściągnięciu głowicy z bloku zazwyczaj jakieś jej kawałeki zostają czy to na samej głowicy czy na bloku.. Uszczelke wymieniamy na nowa rzecz jasna ale co z pozostałościami? Jakie macie metody na doczyszczenie elementów po starej żeby nie uszkodzic części?
Co ile czasu powinno oddawać się głowice i blok do szlifu z powodu deformacji?

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: