28 Kwietnia 2024 10:08:21
Zdjęcia użytkowników
sarwin nemeczek77
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Wymiana uszczelki pod głowicą.. 'metoda' na dokręcanie 
Robsajson
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2013 01:34
Awatar


Postów: 1743

Data rejestracji: 29.05.2011 22:33
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Blok szlifuje się drobnym papierem a głowice planuje/zabiela.
Powinno się to robić za każdym razem.

Moje auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI, benzyna, 244000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 05-01-2013 01:34
Awatar
Kujtek
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2013 01:37
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ja tam słyszałem że warto głowicę zabielić przed założeniem nowej uszczelki...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Mateo
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2013 08:14
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Głowice wyrównać trzeba. Co do bloku to jak kto woli, niby nie trzeba ale jak ostatnio składałem swój silnik to blok też wyrównywałem. Gościu który to robił stwierdził że blok był bardziej nierówny niż głowica.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
luksad2200
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2013 10:43
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

bardzo wazne tez jest sciąganie głowicy

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
gp3090
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2013 10:54
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

powiem tak, blok najpredzej sie wykrzywi wskutek przegrzania, natomiast glowice powinno sie w sumie zabielić zawsze, zeby miec pewność że bedzie szczelnie (koszt 40-50zł), u siebie osobiście miałem szlifowaną zarówno głowicę jak i blok i jest baja

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
ANDI
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2013 15:37
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

luksad2200 napisał/a:
bardzo wazne tez jest sciąganie głowicy
kontynuuj..

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
Mateo
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2013 17:10
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

@ANDI Odkręcać w odwrotnej kolejności.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
luksad2200
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2013 17:52
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

jesli sciągamy głowice to z scisle z okreslonego powody jesli jest to po przegrzaniu, to w odwrotej kolejnosci niż dokrecanie, ale o małe kąty, by nie odrazu nie odkrecac srub do końca bo ją pokrzywimy dodatkowo, i już zabilenie nie pomoze, tylko konkretne planowanie,

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
ANDI
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2013 00:19
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

no to generalnie mamy mały tutorial jak zmienić uszczelkę pod głowicą Smile

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
luksad2200
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2013 01:21
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

jesli dobrze odkrecimy głowice nie musimy jej planowac, takie jest moje zdanie.
kilka razy sprawdzałem to nawet przy remonciue silnika na stole traserskim i planowanie nie było konieczne,
Wiec uważam że odkrecanie głowicy jest również ważne jak jej dorecanie.
produceci uszczelek też mówią aby sprawdzic dokrećenie uszczelki po przebigy 10tys, jak coś zle mówi wybaczcie mi jestem po kilku głębszych

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
ANDI
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2013 01:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

słyszałem o tym, że niektórzy mechanicy chcą aby po wymianie uszczelki u nich i po przejechaniu jakiegoś dystansu wrócić na 'dokręcenie głowicy".. i teraz mi przyszło na myśl.. w jaki sposób dokręcenie? luzowanie śrub i przykręcanie ich od nowa czy dokręcenie głowicy do odpowiedniego momentu? o którym wcześniej nie było mowy..

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
luksad2200
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2013 12:08
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

o sprawdzeniu dokręcenia, chyba odpowiednim momentem,
robi się to po 10tys, raz sprawdzałem i sruby były dobrze dokrecone, tzn nie dało się już ich dokrecic,

Ale raz miałem przypadek że poleciała uszczelka pod głowicą gdy pekł wąż od chłodnicy i lekko została przegrzana, tylko przez to że była zasłabo dokręcona.

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
maestro
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 06-01-2013 20:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

robiło sie tak w traktorach.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ANDI
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 07-01-2013 01:01
Administrator Awatar

Klubowicz #0436

Postów: 1521

Data rejestracji: 15.05.2011 11:04
Skąd: dolnośląskie
Legnica

maestro napisał/a:
robiło sie tak w traktorach.

czyli teraz już nie trzeba? dokręcasz raz przy skręcaniu i z bani ?

Komputery - proline.pl / facebook.com/proline.legnica - zapraszam na zakupy!

Moje auto: RENAULT 19 PH2 cabrio, silnik hybryda F7R+F7P 2.0L 16V, dużo KM, diesel, 1000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: