01 Maja 2024 01:39:20
Zdjęcia użytkowników
Bot starku
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Jaki silnik wsadzic do 19 ph1 
Radson
#61 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 01:47
Awatar


Postów: 767

Data rejestracji: 19.09.2011 21:43
Skąd: mazowieckie
Milanówek

maestro napisał/a:
@Radson Tylko po co? Lampy z 16V wyglądają sto razy lepiej z ciemnymi środkami. Bez nich wyglądają blado i jakby byly wyblaknięte. Żebyś miał efekt "ładny" musiałbyś miec nowe lampy a przede wszystkim szkła.

Lamp jest tak mało że nie masz co przebierać - trzeba brać jak są jakieś w miare ładne Wink A jak nie to potem lustra oddajesz do regeneracji - 70PLN/lustro x 2 i masz nowe lampy. Ostatnie ogniwo to szkła.


No moze i masz racje Grin A jeszcze jedno pytanie nasunelo mi sie jezeli chce zamontowac listwy progowe od wersji 16V czy duzo jest przy tym zabawy i czy przez to nie bedzie sie pojawiala rdza

Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

Moje auto: Renault Laguna I ph II 2.0 F4R kombi 2000, benzyna+LPG, 270000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 17-01-2013 01:47
Awatar
milas92
#62 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 01:49
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@Radson buda 16v ma dodatkowe zaczpy na te progi. same progi nie zardzewieją, bo jak skoro są z plastiku?

możesz próbować przyklić je na klej do szyb

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Radson
#63 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 01:52
Awatar


Postów: 767

Data rejestracji: 19.09.2011 21:43
Skąd: mazowieckie
Milanówek

ale tez gdzies czytalem ze mozna jakos wywiercic dziury i to zamontowac. Ktos tak robil z forum tylko walsnie jak nie bedzie przylegalo ladnie do mozna sie spodziewac wody srodku mniedzy plastikiem a blacha i pozniej rdza a juz w swoim aucie robilem progi

Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

Moje auto: Renault Laguna I ph II 2.0 F4R kombi 2000, benzyna+LPG, 270000km
 
milas92
#64 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 01:57
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

jak wywiercisz dziure w progu to będzie rdzewieć.

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Radson
#65 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 02:00
Awatar


Postów: 767

Data rejestracji: 19.09.2011 21:43
Skąd: mazowieckie
Milanówek

milas92 napisał/a:
jak wywiercisz dziure w progu to będzie rdzewieć.


czyli lipa albo bez progow albo kleic ;/ durde a mialo byc tak pieknie

Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

Moje auto: Renault Laguna I ph II 2.0 F4R kombi 2000, benzyna+LPG, 270000km
 
milas92
#66 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 02:05
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

@Radson próg przykręcisz na dwa torxy przy błotnikach, a srodek to wiesz.. może odstawać.


Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Radson
#67 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 02:06
Awatar


Postów: 767

Data rejestracji: 19.09.2011 21:43
Skąd: mazowieckie
Milanówek

milas92 napisał/a:
@Radson próg przykręcisz na dwa torxy przy błotnikach, a srodek to wiesz.. może odstawać.



ale jak srodek bedzie odstawal to sie woda bedzie zbierac Pfft

Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

Moje auto: Renault Laguna I ph II 2.0 F4R kombi 2000, benzyna+LPG, 270000km
 
milas92
#68 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 02:09
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

przeciez jakbyś tego nie przymocował to się będzie zbierać.
originalnie tez odstaje delikatnie

jak próg masz zabezpieczony to sie nic nie bedzie działo

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
Radson
#69 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 02:10
Awatar


Postów: 767

Data rejestracji: 19.09.2011 21:43
Skąd: mazowieckie
Milanówek

milas92 napisał/a:
przeciez jakbyś tego nie przymocował to się będzie zbierać.
originalnie tez odstaje delikatnie

jak próg masz zabezpieczony to sie nic nie bedzie działo


no to sie jeszcze zasanowie moze jakos to bedzie wygladalo bez tych progow

Czasami na drodze spotyka się szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawdę.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić...

Moje auto: Renault Laguna I ph II 2.0 F4R kombi 2000, benzyna+LPG, 270000km
 
R9GTX
#70 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 09:00
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

ja mam te nakładki i jak wyszły z fabryki tak progi są całe bez rdzy Smile

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
michor
#71 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 11:27
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Radson napisał/a:
RafalS16 napisał/a:
Michor wcześniej napisał żeby brać F3R'a. W sumie popieram, bo to taki idioto-odporny silnik prawie nie do zarżnięcia i osiągi ma już całkiem przyzwoite w takiej budzie. A jak panewy w nim zagrają to nie wnikaj tylko odrazu prowadź go na złom, bo kolejny używany słupek kupisz za 300 - 400zł. To jest takie najbardziej ekonomiczne rozwiązanie.


nie wiem czy mam sie zdenerwowac czy nie ja idota za kiernownica nie jestem ;p ale jeszcze nie znalazlem odp silnik jak mam kupic silnik to najlepiej z cala buda niz silnik z osrzpetem jak bym mial kupowac wyjety silnik to najlepiej zrobic mu remont



To nie o to chodzi czy jesteś idiotą czy nie.
To jest takie stwierdzenie ogólnePfft
Chodzi o to że przy F3R'e tak jak przy F3PM, jak będziesz miał dobry silnik a nie złom to tylko będziesz olej zmieniał i jeździł. Wsiadasz, odpalasz - zero problemu praktycznie, rozrząd prosty, wszystko na wierzchu, graty dostępne...

A F7P nie jest "idioto-odporne" bo wymaga trochę uwagi. To się tps przestawi, to się woda w świece naleje, pamiętać żeby:
na zimno nie ciskać,
po ciskaniu dać mu się przestudzić (po to była mała pompka fabrycznie) - bo głowica ze stopów a blok z żeliwa i może się skrzywić, a to w lato jak nie będzie osłony to się będzie rozrusznik zawieszał,
potem hydropopychacze, rozrząd, kable zapłonowe też droższe, gratów mniej - jest kilka opcji które powoduje że z tym silnikiem
wyciągnij sobie alternator z 16v - zobaczymy jak nawrzucasz na tę fabrykęPfft
i tak dalej - tak prosto nie ma.

Aczkolwiek - przy rozsądnej eksploatacji, bez właśnie - bycia idiotą - silnik jest imho bezawaryjny i bardzo trwały.



A za 4-5k zamiast ściągać bf'a z reichu to bym chyba sobie silnik z clio sporta włożył.
W sumie BF to dobra opcja- jest kilka modów opracowanych żeby z niego bez niczego zrobić 160KM - bo na tyle go zaprojektowało Porsche (podobno maczali palce w tym silniku).
A że (znów podobno) większość kuta w środku, dodajesz sensowne turbo, map sensor na >1 bar, i się robi 200 kucy, a to na budę R19 z grubym zapasem starczy Smile


16v waży 1100 -1150 w zależności od wyposażenia.
Rafał ważył silnik ze skrzynią = 185 kg.
F7P to KLOC Pfft i po raz kolejny napiszę - to jest NAJCIEŻSZY silnik w gamie. Cięższy od dT.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
MatClio
#72 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 11:46
Awatar


Postów: 316

Data rejestracji: 02.07.2011 14:42
Skąd: kujawsko-pomorskie
Łasin

Dokładnie michor. BFT ma dużo większy potencjał niż f7p. Jednak moment obrotowy robi swoje. Tyle ze f7p ładniej wygląda pod maska niż bf,i ma więcej KM..

Moje auto: Audi 80 B4, benzyna
 
michor
#73 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 11:55
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@MatClio pozostają jeszcze 2 rzeczy:
1) dźwięk. F7P z odetkanym dolotem i wydechem trochę - wybacz. BF się nie umywa Smile
2) idea/"legenda". Mnie, zawsze, renault i hothatch w ich wykonaniu kojarzy się z ryczącym, wysokoobrotowym n/a. - no i moim zdaniem, F7P to cud techniki tamtych lat i trochę legenda Renault bo sporo nowych rozwiązań wrzucili do serii "7" która nigdy potem się nie pojawiła.

BF to wisz. Prosiakowe, niemieckie itp Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
MatClio
#74 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 12:26
Awatar


Postów: 316

Data rejestracji: 02.07.2011 14:42
Skąd: kujawsko-pomorskie
Łasin

Zależy Kto Co lubiSmile czy turbina czy 16-zaworów. Fakt,dźwięk silnika 16V jest super. Tylko trzeba kręcić wysoko żeby jechał. A bf?idzie od dołu. Poza tym te silniki się tak od siebie różnią ze Nie ma Co porównywaćSmile kwestia wyboru. Z tym,że bf trochę więcej wybaczy niż f7p. Pfft ieble na przykład żałował,ze sprzedał bf i pakował się w 16V

Moje auto: Audi 80 B4, benzyna
 
maestro
#75 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 12:34
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@MatClio Żałował chyba po kolejnym rozbieraniu silnika i po skutkach własnych błedów...

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#76 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 13:32
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@maestro @MatClio co tylko potwierdza że F7P jest hmm.... wymagające w obsłudze.


A bf to tam wiecie. no jedzie moc ma itp ale gdzie tu emocje?
Gdzie to odcięcie na 7000 RPM?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#77 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 13:32
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@michor i zarżnieta turbina Grin

tak czy owak. f3p multi daje rade w 19stce nieźle Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#78 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 13:33
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

YouTube Video


wiem wiem, że moje stare itp ale odgłos mi się mega w tym samochodzie podobał...

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Kujtek
#79 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 14:09
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

ale klunkier Rotfl

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
MatClio
#80 Drukuj posta
Dodany dnia 17-01-2013 14:22
Awatar


Postów: 316

Data rejestracji: 02.07.2011 14:42
Skąd: kujawsko-pomorskie
Łasin

Jeden woli regenerować turbo,drugi bawić się z panewkami i wymieniać silnikGrin dobra bo temat wkroczył na tor b18fT vs f7p..Nie ma Co porównywać turbo Do wolnossaka

Edytowane przez MatClio dnia 17-01-2013 14:24
Moje auto: Audi 80 B4, benzyna
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: