Menu główne
Forum
Klubowicze
sebastian1990 |
Dodany dnia 20-01-2013 21:55 |
Postów: 143 Data rejestracji: 10.01.2010 17:17 Skąd: lubelskie Zamość |
Zaczeły mi grać zawory (tak mi siewydaje) nie dawno zmieniłem rozrząd bo już go słychać było... I tutaj cisza, ale jak odkrece korek wlewu oleju to slychać stukanie, podejzewam ze to wlasnie zawory, chcialbym sie dowiedzieć czy dam sobie sam z tym radę, czy lepiej niech to zrobi doświadczony mechanik... jak narazie to nic mi innego do głowy nie przychodzi. Co to może być?
LZA
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-01-2013 21:55 |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 20-01-2013 22:00 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
A jak silnik się nagrzeje to mniej słychać?
Generalnie w Cleonie masz OHV, czyli wałek w bloku i zawory sterowane przez popychacze i dźwigienki, luz regulujesz luzując przeciwnakrętkę i kręcąc śrubą na dźwigience, nie jest to trudne, jak w maluchu, tylko zobacz jakie są prawidłowe wartości luzów, bo już nie pamiętam jakie to dla Ce-Jota. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
R9GTX |
Dodany dnia 20-01-2013 22:00 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
żadnej filozofii tam niema sam ogarniesz
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
sebastian1990 |
Dodany dnia 20-01-2013 22:10 |
Postów: 143 Data rejestracji: 10.01.2010 17:17 Skąd: lubelskie Zamość |
właśnie o to chodzi że też słychać książce napraw pisze luz do kontroli faz rozrządu
zawór ssący 0.30mm wydechowy 0.35mm To te warcości? LZA
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 200000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 20-01-2013 22:37 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Tak, jeszcze potrzebujesz kolejność sprawdzania. O której książce mowa? Czerwona Etzolda, czy ta niebieska?
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
R9GTX |
Dodany dnia 20-01-2013 22:45 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
to jak jest książka to piękna pszczoła, praktycznie samo się zrobi tylko grunt mieć dobrze szczelinomierze
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
sebastian1990 |
Dodany dnia 20-01-2013 22:55 |
Postów: 143 Data rejestracji: 10.01.2010 17:17 Skąd: lubelskie Zamość |
która to nie wiem? z neta jest ściągnieta Wżucilem ja na zippy, jak macie mozliwość to zabaczcie na stronie 33 jest napisane o kolejnośći
http://www60.zipp.../file.html LZA
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 200000km
|
kapusniak19 |
Dodany dnia 20-01-2013 22:57 |
Postów: 1337 Data rejestracji: 01.01.2007 18:43 Skąd: podkarpackie Ustrzyki Dolne |
sebastian1990 napisał/a: właśnie o to chodzi że też słychać książce napraw pisze luz do kontroli faz rozrządu zawór ssący 0.30mm wydechowy 0.35mm To te warcości? o matko... 0,15 ssący 0,20 wydech a klepać i tak będą bo to popychacze walą Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 20-01-2013 22:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@kapusniak19 małe te luzy.
od brzegu jest zawsze wydechowy, na środku są dwa ssące. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
sebastian1990 |
Dodany dnia 20-01-2013 23:00 |
Postów: 143 Data rejestracji: 10.01.2010 17:17 Skąd: lubelskie Zamość |
@kapusniak19 Dzieki za poprawe To co z robić z tym klepaniem?
LZA
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 200000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 20-01-2013 23:02 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@sebastian1990 Ta gorsza. Poszukaj H. R. Etzold - Sam naprawiam Renault 19. PDF zajmuje koło 45 MB. PDFa czytam tylko w oryginale (niemieckim), polski przekład jeździ zawsze w kieszeni siedzenia kierowcy...
Treść dodana dnia 20-01-2013 23:02: @maestro No mi też się wydaje, takie to w maluchu były. Treść dodana dnia 20-01-2013 23:03: @sebastian1990 Najpierw kontrola (i ewentualnie regulacja luzów), a jak nie to popychacze i szklanki się kłaniają. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Pavcio |
Dodany dnia 20-01-2013 23:03 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
sięgnij ręką z tyłu i bd miał kolektor ssący i wydechowy sam ogarniesz co od czego przypuśćmy możesz mieć od lewej W,S,S,W,W,S,S,W
Reguluj zawory na zimnym silniku wtedy trzymaj sie wartości z książki Kwestia jest taka ze : reguluj zawory według kolejności zapłonu , wtedy bd miał pewność ze zrobiłeś to dobrze. Ja w swoim Cj. tak robiłem i wyszło wyśmienicie ustawiałem sobie na wale patrząc na krzywki na palcu kolejność cylindrów i wtedy dany zawór ustawiałem Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
kapusniak19 |
Dodany dnia 20-01-2013 23:04 |
Postów: 1337 Data rejestracji: 01.01.2007 18:43 Skąd: podkarpackie Ustrzyki Dolne |
Wystarczy zdjąć kopułkę pokręcic silnikiem zeby był zapłon na którymś cylindrze i ustawić.wtedy są zamknięte. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 20-01-2013 23:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Mówiłem że od zewnętrznej jest wydechowy, a na środku dwa ssące.
Co to znaczy: reguluj zawory według kolejności zapłonu Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
sebastian1990 |
Dodany dnia 20-01-2013 23:08 |
Postów: 143 Data rejestracji: 10.01.2010 17:17 Skąd: lubelskie Zamość |
Zawor jaki jest to zobaczyć nie trudno. ale jaka konktretna wartość jest, bo widze jest mała różnica zdań ;P
LZA
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 200000km
|
kapusniak19 |
Dodany dnia 20-01-2013 23:10 |
Postów: 1337 Data rejestracji: 01.01.2007 18:43 Skąd: podkarpackie Ustrzyki Dolne |
jak napisałem wyżej Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
|
|
|
Pavcio |
Dodany dnia 20-01-2013 23:11 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
no ze chłopak moze sobie zdjąć kopułkę wyciągnąć palec luknąć na krzywki .. chwycić za klucz nr 19 przekręcić wał. ustawić cylinder nr 1 i ustawiać wszystko wgl zapłonu i wydechu ja tak robiłem i w moim Cj nie mam luzów zaworowych
@kapusniak19 Słyszał na spocie jak mi grały zawory teraz nawet nie słychać ze silnik chodzi Treść dodana dnia 20-01-2013 23:12: u mnie było 15 ssący i 20 wydech Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
sebastian1990 |
Dodany dnia 20-01-2013 23:13 |
Postów: 143 Data rejestracji: 10.01.2010 17:17 Skąd: lubelskie Zamość |
@dj_mafiozo rozumiem, Mam drugi silnik w częściach wiec coś można ostatecznie kombinować.... A stukają bo już sie wyrobiły czy coś na to wpłyneło?
LZA
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 200000km
|
kapusniak19 |
Dodany dnia 20-01-2013 23:13 |
Postów: 1337 Data rejestracji: 01.01.2007 18:43 Skąd: podkarpackie Ustrzyki Dolne |
Pavcio napisał/a: no ze chłopak moze sobie zdjąć kopułkę wyciągnąć palec luknąć na krzywki .. chwycić za klucz nr 19 przekręcić wał. ustawić cylinder nr 1 i ustawiać wszystko wgl zapłonu i wydechu ja tak robiłem i w moim Cj nie mam luzów zaworowych @kapusniak19 Słyszał na spocie jak mi grały zawory teraz nawet nie słychać ze silnik chodzi Treść dodana dnia 20-01-2013 23:12: u mnie było 15 ssący i 20 wydech chyba nie 15 mm Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
|
|
|
Pavcio |
Dodany dnia 20-01-2013 23:15 |
Postów: 783 Data rejestracji: 21.10.2011 16:38 Skąd: podkarpackie Rzeszów |
0,15
Treść dodana dnia 20-01-2013 23:15: 0,15mm Nie trąb poje... bo jade na glebie ^^
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 180000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |