Menu główne
Forum
Klubowicze
monterek5 |
Dodany dnia 27-01-2013 13:53 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
zastanawiam się nad budową układu dolotowego od zera do mojej 16v i mam parę pytań
układ chce zrobić zamknięty na zasadzie airboxa bez opcji zasysania powietrza z komory silnika średnica rur to ok 70mm natomiast obwód przepustnicy to ok 26,5 cm czyli gdzieś 83mm średnicy rury i pytanie nr1 czy warto iść w cały dolot w tej średnicy czy różnicy nie będzie wcale bo przepustowość i tak jest już odpowiednia przy 7cm 2gie pytanie to czy wywalać odmę z dolotu czy jednak ją zostawić? Edytowane przez monterek5 dnia 27-01-2013 15:16 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 27-01-2013 13:53 |
Kujtek |
Dodany dnia 27-01-2013 14:24 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
do odmy mógłbyś samemu jakiś gustowny oil catch tank zmontować
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
monterek5 |
Dodany dnia 27-01-2013 14:35 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
myślę ze zamontowanie afr szerokopasmowego da mi jednoznaczna odpowiedz czy temu silnikowi brakuje powietrza, czyli temat zostaje do wiosny jak zacznę tworzyć wydech nr3, tak oil catch tank proste rozwiązanie ale 16v aż tyle oleju w odmę nie rzuca praktycznie, a słyszałem opinie ze jednak trochę smarowania na przepustnice nie zaszkodzi i na pewno podciśnienie lepiej odpowietrza układ korbowy przy podpiętej odmie niż przy oli catch tanku
Edytowane przez monterek5 dnia 27-01-2013 14:38 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 27-01-2013 14:49 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@monterek5 skąd wziałęś te wymiary - 70mm, przepustnicę itp?
Jak określisz pojemność plenum? Zjawiska falowe? Zjawiska dynamiczne? spróbuj chociaż cokolwiek policzyć bo "na czuja" to będzie kicha. Jaka jest średnica PRZEPUSTNICY - a nie rury która na nią nachodzi? bo w F3N'ie średnica rury to też 80 mm a przepustnicy 35 Edytowane przez michor dnia 27-01-2013 14:51 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 27-01-2013 14:51 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
przepustnice sobie zmierzyłem obwód i wyciągnąłem z tego średnice, seryjne rurki dolotu mają ok 70mm średnicy
a resztę trzeba policzyć jak najbardziej, jeżeli wyjdzie ze seryjny nie wydala Edytowane przez monterek5 dnia 27-01-2013 14:53 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 27-01-2013 14:53 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ok, ale ile ma średnicy motylek?
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 27-01-2013 14:54 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
motylek tez ci nie da nic to już jak tak dokładnie to może wewnątrz przepustnicy uwzględnić tylko wielkość dużej i malej przepustnicy Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 27-01-2013 14:55 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ale to bazujesz na fabrycznej "podwójnej" czy wkładasz coś innego z jednym motylkiem?
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 27-01-2013 14:56 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
na fabrycznej Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 27-01-2013 14:59 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
fabryczna ma (jeżeli dobrze pamiętam - ale poszukam i sprawdzę) - 35 mała i 55 duża.
Pole powierzchni obu (nie uwzględniając osi) = d= 35 mm r= 17,5 mm pole = 962,11 mm2 d = 55 r = 27,5 pole2 = 2 375,83 mm2 suma: 3 337,94 mm2 Pole wg Twoich wyliczeń (czyli 83mm średnicy) d=83 r=41,5 pole = 5 410,61 mm2 już masz 2 100 mm2 różnicy. a niby to samo hm? Edytowane przez michor dnia 27-01-2013 15:00 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 27-01-2013 15:05 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
czyli bezsens robić szerszy niż już jest, jedynie ulepszyć na zasadzie innego filtru lub wkładki, przy seryjnej średnicy i tak jest ponad 3848,... mm2 w najwęższym miejscu dolotu a to i tak więcej niż suma z 2 przepustnic
Edytowane przez monterek5 dnia 27-01-2013 15:29 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 27-01-2013 15:09 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Sen jest ale:
1) rób dokładnie pomiary konkretnych rzeczy a nie "sznurkiem na około" bo do niczego nie dojdziesz. 2) zwiększanie "przelotu" przepustnicy może nie mieć sensu. w efekcie skończy się tym że nie będziesz miał kontroli nad gazem = duża przepustnica powoduje wzrost "czułości" pedału gazu i efekt może być pozorny bo będzie wydawać Ci się że jest peda lepsza Dolot w tym silniku jest ok. Rób tutki. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 27-01-2013 15:29 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
a co w temacie odmy myślicie? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
michor |
Dodany dnia 27-01-2013 15:46 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
catch tank i tak jest z tego co wiem podłączony do podciśnienia.
Jedyna różnica jest taka że syfy zbierają się w zbiorniku a nie lecą w dolot= czysta przepustnica i kolektor. Imho - jeżeli F7P nie rzuca w odmę Twoim zdaniem wiele to nie ma sensu. Ogólnie = czystszy dolot. "smarowanie" przepustnicy imho nie ma znaczenia [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |