11 Maja 2024 14:06:50
Zdjęcia użytkowników
cuma90 wolf
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
budowa układu dolotowego od zera f7p 
monterek5
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 13:53
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

zastanawiam się nad budową układu dolotowego od zera do mojej 16v i mam parę pytań

układ chce zrobić zamknięty na zasadzie airboxa bez opcji zasysania powietrza z komory silnika

średnica rur to ok 70mm natomiast obwód przepustnicy to ok 26,5 cm czyli gdzieś 83mm średnicy rury i pytanie nr1 czy warto iść w cały dolot w tej średnicy czy różnicy nie będzie wcale bo przepustowość i tak jest już odpowiednia przy 7cm

2gie pytanie to czy wywalać odmę z dolotu czy jednak ją zostawić?

Edytowane przez monterek5 dnia 27-01-2013 15:16
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 27-01-2013 13:53
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 14:24
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

do odmy mógłbyś samemu jakiś gustowny oil catch tank zmontować

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
monterek5
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 14:35
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

myślę ze zamontowanie afr szerokopasmowego da mi jednoznaczna odpowiedz czy temu silnikowi brakuje powietrza, czyli temat zostaje do wiosny jak zacznę tworzyć wydech nr3, tak oil catch tank proste rozwiązanie ale 16v aż tyle oleju w odmę nie rzuca praktycznie, a słyszałem opinie ze jednak trochę smarowania na przepustnice nie zaszkodzi i na pewno podciśnienie lepiej odpowietrza układ korbowy przy podpiętej odmie niż przy oli catch tanku

Edytowane przez monterek5 dnia 27-01-2013 14:38
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 14:49
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@monterek5 skąd wziałęś te wymiary - 70mm, przepustnicę itp?

Jak określisz pojemność plenum?
Zjawiska falowe?
Zjawiska dynamiczne?

spróbuj chociaż cokolwiek policzyć bo "na czuja" to będzie kicha.

Jaka jest średnica PRZEPUSTNICY - a nie rury która na nią nachodzi?

bo w F3N'ie średnica rury to też 80 mm a przepustnicy 35 Smile

Edytowane przez michor dnia 27-01-2013 14:51
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
monterek5
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 14:51
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

przepustnice sobie zmierzyłem obwód i wyciągnąłem z tego średnice, seryjne rurki dolotu mają ok 70mm średnicy

a resztę trzeba policzyć jak najbardziej, jeżeli wyjdzie ze seryjny nie wydala

Edytowane przez monterek5 dnia 27-01-2013 14:53
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 14:53
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ok, ale ile ma średnicy motylek?


[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
monterek5
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 14:54
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

motylek tez ci nie da nic to już jak tak dokładnie to może wewnątrz przepustnicy uwzględnić tylko wielkość dużej i malej przepustnicy

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 14:55
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ale to bazujesz na fabrycznej "podwójnej" czy wkładasz coś innego z jednym motylkiem?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
monterek5
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 14:56
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

na fabrycznej

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 14:59
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

fabryczna ma (jeżeli dobrze pamiętam - ale poszukam i sprawdzę) - 35 mała i 55 duża.

Pole powierzchni obu (nie uwzględniając osi) =


d= 35 mm
r= 17,5 mm
pole = 962,11 mm2

d = 55
r = 27,5
pole2 = 2 375,83 mm2

suma: 3 337,94 mm2


Pole wg Twoich wyliczeń (czyli 83mm średnicy)

d=83
r=41,5
pole = 5 410,61 mm2


już masz 2 100 mm2 różnicy.

a niby to samo hm? Smile

Edytowane przez michor dnia 27-01-2013 15:00
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
monterek5
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 15:05
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

czyli bezsens robić szerszy niż już jest, jedynie ulepszyć na zasadzie innego filtru lub wkładki, przy seryjnej średnicy i tak jest ponad 3848,... mm2 w najwęższym miejscu dolotu a to i tak więcej niż suma z 2 przepustnic

Edytowane przez monterek5 dnia 27-01-2013 15:29
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 15:09
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Sen jest ale:

1) rób dokładnie pomiary konkretnych rzeczy a nie "sznurkiem na około" bo do niczego nie dojdziesz.

2) zwiększanie "przelotu" przepustnicy może nie mieć sensu. w efekcie skończy się tym że nie będziesz miał kontroli nad gazem = duża przepustnica powoduje wzrost "czułości" pedału gazu i efekt może być pozorny bo będzie wydawać Ci się że jest peda lepszaSmile


Dolot w tym silniku jest ok.

Rób tutki.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
monterek5
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 15:29
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

a co w temacie odmy myślicie?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2013 15:46
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

catch tank i tak jest z tego co wiem podłączony do podciśnienia.

Jedyna różnica jest taka że syfy zbierają się w zbiorniku a nie lecą w dolot= czysta przepustnica i kolektor.


Imho - jeżeli F7P nie rzuca w odmę Twoim zdaniem wiele to nie ma sensu.

Ogólnie = czystszy dolot.
"smarowanie" przepustnicy imho nie ma znaczenia

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: