Menu główne
Forum
Klubowicze
nelus2403 |
Dodany dnia 28-01-2013 11:52 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
Witam, zlbiża się w moim klekocie wymiana oleju. Od dawien dawna, być może od zawsze, renia jest zalewana Elfem mineralnym Turbo Diesel.
Natknąłem się na ciekawy preparat czyszczący silnik z serii dodatków Liqui Moly. Ponoć zapobiega on zapiekaniu się pierścieni tłokowych i zwiększa dynamikę silnika... Wiem, że współczesne oleje syntetyczne posiadają w swoim składzie detergenty usuwające wszelkie osady. Z mineralnymi bywa różnie. Stąd pomysł nad użyciem tego dodatku. Moje pytanko czy próbował ktoś z Was takiego preparatu przed wymianą oleju? Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 28-01-2013 11:52 |
michor |
Dodany dnia 28-01-2013 12:00 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
tak, zalałem do F7P raz coś takiego.
Nic się nie stało jeżeli o to chodzi [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
nelus2403 |
Dodany dnia 28-01-2013 12:02 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
Zauważyłeś jakieś pozytywy z tego zabiegu?
Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
michor |
Dodany dnia 28-01-2013 12:11 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
hmmm....
W sumie nie bardzo jakoś... Może popychacze minimalnie szybciej cichły - ale zmieniałem klasę oleju przy okazji i być może to nie było z tego powodu... [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 28-01-2013 12:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@nelus2403 mineralny olej do auta z turbiną?
nie lej tego wiecej Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
nelus2403 |
Dodany dnia 28-01-2013 12:24 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
czemu? Z tego co wiem to ten olej lali fabrycznie do dT
Z drugiej strony trochę boję się przejść na pół syntetyk przy takim przebiegu Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
michor |
Dodany dnia 28-01-2013 12:30 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
@nelus2403 bo niby co się stanie?
Tylko mi nie mów że półsyntetyk jest "rzadszy" bo z krzesła spadnę.... 15W-40 i 10W-40 to to samo przecież... Aaaa... i producent, przynajmniej do 16v zalecał 15W-40 ale PÓŁSYNTETYK. nie minerał. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
nelus2403 |
Dodany dnia 28-01-2013 12:37 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
@michor bo znajomy mechanik mi odradzał, że może zacząć brać olej, że mogą być wycieki itd...
Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
MatClio |
Dodany dnia 28-01-2013 12:49 |
Postów: 316 Data rejestracji: 02.07.2011 14:42 Skąd: kujawsko-pomorskie Łasin |
To zmien mechanika Jak Ci tak mówił ja też musiałem zmienic Jak mi chciał zapłon ustawić w wielopunkcie Moje auto: Audi 80 B4, benzyna
|
maestro |
Dodany dnia 28-01-2013 13:08 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@nelus2403 turbina potrzebuje smarowania a nie zupki z oleju....
Producent leje półsyntetyk do dTka. 10W40. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
nelus2403 |
Dodany dnia 28-01-2013 13:22 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
chyba się skusze i zaleje go tym
http://allegro.pl...53991.html Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
michor |
Dodany dnia 28-01-2013 13:57 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
o.
i to bedzie dobry wybór. Wytłumacz mi jak silnik ma brać olej skoro 15W-40 i 10W-40 ma taką samą lepkość w warunkach pracy? skąd niby mają się wycieki pojawić? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
nelus2403 |
Dodany dnia 28-01-2013 14:10 |
Postów: 482 Data rejestracji: 09.11.2008 12:17 Skąd: łódzkie Sieradz |
nie wiem Panie tak mi powiedział mechanik
Z drugiej strony 15W40 i 10W40 muszą różnić się pewnymi składnikami.... Zaleje półsyntetykiem i zobaczę na własnej skórze co będzie się dziać A i powiedzcie mi taką rzecz... Jakbym teraz zalał motor półsyntetykiem to następną wymianę oleju powinienem przeprowadzić wcześniej niż 10tys km? Renault Clio III 2009r 1.5 dCI 106kM 226000 Moje Renault Laguna Coupe GT 2010r 2.0 dCi 178km 220000 Moje Renault Safrane 2000r 2.5 - 165kM 172000 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 251000km
|
monterek5 |
Dodany dnia 28-01-2013 14:27 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
zalej polsyntetykiem i się już go trzymaj nie musisz częściej zmieniać oleju przez to ze zmieniasz jego klasy i parametry Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
maestro |
Dodany dnia 28-01-2013 19:21 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
ojciec wymienia w dtku co max 10000 ogolnie. najczesciej po minięciu 8000 mysli juz o wymianie. dTek to specyficzny motorek
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kosiarz79 |
Dodany dnia 30-01-2013 16:13 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
ja tam leje syntetika i jets git wlej raz zima minerala raz syntetika to zobaczysz jak ladnie silnik dzwoni na mineralu
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |