29 Marca 2024 02:45:39
Zdjęcia użytkowników
LoKoO iwandiler
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
swap silnika - start 
Bot
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 12:42
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

witam.
Zakupiłem dziś silnik 16v od gościa z Iławy, nie siedzi na forum , ale sprowadza 16nastki z niemiec itd , wczoraj ktoś z olsztyna brał od niego też f7p do clio do kjs`ow. Daje gwarancje na silnik.Niby lekko ponad 170 tysiecy ma, olej ma kolor.
Do tego dorzucił pompe od wspomagania, zakładać ją czy swoją zostawić ?
Jaki olej polecacie ? wiadomo , jakiś 10w40
W tydzień mam nadzieję że się wyrobię z przekładka, do południa , bo tak 14-20 mam zajęcia.
Co do wyjęcia/włożenia , to z tego co pamiętam to lepiej dołem tak ? sanki opuścić półosie wyjąc ta ?
trochę nie wiem właśnie jak to z maglownicą jest , jak to poodłączać od sanek , czy opuścić, info by się przydało.
wtryski zostawić moje czy nie ?
u mnie była miska alu, tu jest metalowa z tego co widze.
jest jeszcze u mnie katalizator , zastanawiam się czy go nie opróżnic przy okazji , bo po tym oleju pewnie trochę zatkany jest.
rozrządu orazu nie zmieniam. jakoś go można ocenic optycnzie jego stan ?

poza tym wiadomo ,nie mam worka pieniędzy ze sobą Pfft

Edytowane przez Bot dnia 08-02-2013 13:03
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-02-2013 12:42
Awatar
Kujtek
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 12:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

jak będziesz na miejscu to obadaj co gość ma na stanie, może jakieś ciekawe rzeczy będą
pompę elektryczną?

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
Mateo
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 13:02
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Maglownica jest połączona jedną śruba z resztą kolumny. Pod serwem masz taką gumę a pod nią tą śrubkę.
Ja osobiście silnika z półki bym nie kupił.
Preferuje wyciąganie silnika dołem ale rożnie ludzie robią.
Pompę ładuj swoją jak dobra była.
Wtrysków bym nie ruszał.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
Bot
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 13:05
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

byłem na miejscu , ale czasu nie było. mogę numer podać jak ktoś chce.
http://www.fotosi...1c226.html
http://www.fotosi...27e3b.html
http://www.fotosi...0c8fb.html
jutro zacznę grzebać bo jeszcze zastanawiam się czy u mnie czy u kolegi.
trochę się boje u mnie o sprzęgło , bo wymieniane było nie za moich czasow i popaprane śruby są

Edytowane przez Bot dnia 08-02-2013 13:09
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Mateo
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 13:09
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Z zewnątrz nie za ciekawie wygląda.

Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
MatClio
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 13:35
Awatar


Postów: 316

Data rejestracji: 02.07.2011 14:42
Skąd: kujawsko-pomorskie
Łasin

Nie wygląda za ładnie. Może był ciulowo przechowywany. Ciekawe Co To za wynalazek bedzie. Grin

Oszczędzaj Jak mozesz,a potem powiedz ze R19 do d-py jest Grin

Moje auto: Audi 80 B4, benzyna
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 19:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Masz mozliwosc wyciągniecia go do góry? Bedzie o wiele prosciej i szybciej jak masz tylko silnik zmienic.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
R9GTX
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 20:07
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

a ja się zapytam co ma wygląd silnika do jego stanu?

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 20:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@R9GTX świadczy to o tym że np mógłbyć przechowywany pod chmurką, a temperatura sama zrobi swoje.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
arczycho
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 20:19
Awatar


Postów: 1636

Data rejestracji: 22.04.2006 23:31
Skąd: małopolskie
Wolbrom

pół osie aut i do góry całą przekładkę z monterkiem zrobiliśmy w 4 popołudnia z wyciągnięciem wszystkiego z jednej renaty i włożenie do drugiej

Alfa Romeo 147 1.9 JTDM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 300000km
 
R9GTX
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-02-2013 20:33
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

@maestro tu się zgodzę po części

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
Bot
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2013 07:05
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

no prawdopodobnie robie u kolegi, ma troche bogatsze zasoby narzedzi i piec ;D
no i juz instalacje zeby do gory ciagnac tez. nie bedzie problemu ze skrzynia zeby to jakos wyciagnac ? bo z wyjmowaniem skrzyni duzo pieprzylem sie zawsze, a silnik jakos wyjdzie ?

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
danielb1986
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2013 07:16
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

Gorą wyciągałem juz silnik w 19 wiele razy . 16V wychodzi bez problemu ze skrzynia i podobnie sie go wkłada tylko trzeba manewrować zeby trafić na mocowania ot cała filozofia .

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
adamor11
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2013 08:56
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ja też robiłem górą ale następny raz próbował bym zostawić go na sankach na dole i karoserie do góry

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
Mateo
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2013 09:04
Awatar


Postów: 1915

Data rejestracji: 31.01.2006 23:32
Skąd: łódzkie
Pajęczno

Każdy robi jak mu lepiej. Mi osobiście podoba się ten komfort kiedy mam wszystko na wierzchu i nie muszę się gimnastykować w kanale. A wcale nie ma kto wie ile więcej pracy. Dochodzi chyba tylko chłodnica i zderzak oraz amory i zaciski. 6 śrub odkręcasz i silnik z cała resztą wyjeżdża. Późniejsza praca to sama przyjemność.

Edytowane przez Mateo dnia 09-02-2013 09:05
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2013 09:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Bot napisał/a:
no prawdopodobnie robie u kolegi, ma troche bogatsze zasoby narzedzi i piec ;D
no i juz instalacje zeby do gory ciagnac tez. nie bedzie problemu ze skrzynia zeby to jakos wyciagnac ? bo z wyjmowaniem skrzyni duzo pieprzylem sie zawsze, a silnik jakos wyjdzie ?


odkreca sie ten łącznik przy kole kierowcy wahacz-buda (tylko uważać żeby nie wlazł w koło przy manewrach pozniej - w sensie zeby nie zapomniec go potem zamontować) - i skrzynia chowa sie na maxa w tą przestrzeń i silnik hop do góry.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 11-02-2013 23:56
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

no to dziś troszkę poszło..
wyjąłem górą silnik jednak, z pomocą kolegi jakoś poszło, na spokojnie.
z oględzin pasek rozrządu lepszejszy niż mój , ale drugi silnik na pewno trochę stał , także do wymiany, z ph1 chyba jest ,ma 91 trzeci miesiąc bodajże na znakach.
poza tym drugi ma jakąś podkładkę pod filtrem oleju na chłodzenie, węże od ukł chłodzącego dochodzą , u mnie był goły filtr do bloku.
w sumie nie było żadnych większych przeszkód w pracy, poza normalnym brakiem chęci.
z przeszkód , to w moim silniku wężyk przelewowy od strony silnika urwał się na tej rureczce co wychodzi z głowicy, tzn ta rurka pękła i została w wężyku, trochę dziwne.
śruba od ławy, ta w budzie od storny kierowcy się kręci , ciężko tam coś skontrowac i już tak zostawiłem na razie.
osłone półosi kierowcy strony, co do skrzyni wchodzi miałem na silnikon szklarski, bo 1 gwint w skrzyni zwalony był , i silikon trzymał gitara, nic nie ciekło , także mogę polecić tak w razie czego.
jutro obbadam jeszcze jak tam pierścień w skrzyni się trzyma bo już trochę km na nim zrobiłem i trzyma dobrze.
z tymi wężykami podciśnienia to też niezły meksyk, że nie wspomnę o mocowaniu alternatora, zdjęcia porobiłem chyba jakoś się złoży Smile
a jeszcze odnośnie sprzęgła czy jest różnica jak się samo sprzęgło obróci o 180stopni , bo się zamotałem i nie jestem pewny którą stroną do silnika ma być , bo nie jest symetryczne czy jak to nazwać

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Snorky
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2013 08:34
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

Bot napisał/a:
no prawdopodobnie robie u kolegi, ma troche bogatsze zasoby narzedzi i piec ;D

Czyżby chodziło o Zielonego587? Ninja Gwarant, że Krzychu będzie Ci wbijał, że takie padło (16V) wkładasz do 19 Pfft

Chłodzenie oleju dobra rzecz - w moim multi jest i całkiem fajnie to śmiga.
Odnośnie śruby od ławy to musisz ją dokręcić, bo przy hamowaniu i ruszaniu będziesz czuł taki dziwny luz i głośne stukanie (wiem, bo sam tak miałem).
Ze sprzęgłem to opcja jest taka, że ono tylko jedną stroną pasuje. Nie pamiętam sam jak to tam siedzi, ale poprawnie będzie, jak cała tarcza będzie przylegała do koła zębatego bez żadnego docisku na siłę - po prostu po całej powierzchni okładziny ma się stykać. Jak dasz odwrotnie to będziesz miał jakieś 5mm przerwy między kołem zębatym a okładzinami i wiedz, że wtedy jest źle.
Taką wizualizację znalazłem:
[img]http://www.dsauto.com.pl/galerie/s/sprzeglo-kpl-2el-renault_277.jpg[/img] is not a valid Image.
Zwróć uwagę, jak jest zębatka ustawiona - od strony docisku jest "na równo".

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
Bot
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2013 08:51
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

nie nie u zielonego, u kolegi u mnie w Płośnicy Smile
no czaje , bo tarcza tak jakby z jednej strony wystaje bardziej, tzn jak na obrazu w stronę docisku te sprężynki są bardziej przesunięte niż w stronę koło zębatego, no to chyba tak będzie.
dziś za dużo nie podziałam , jutro mozę coś się ruszy dopiero.



Treść dodana dnia 12-02-2013 09:07:

http://www.fotosi...06c58.html

chodzi o te zdjęcie przekroju , jak na tym obrazku , lewa strona koło zebate- prawa do docisku ta ?

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
Kujtek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2013 09:26
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

i.imgur.com/suROqsc.png

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: