25 Kwietnia 2024 21:51:46
Zdjęcia użytkowników
loczek1124 nieckarzan
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
swap silnika - start 
michor
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2013 17:31
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@maestro hmmm. teraz przeczytałem to jeszcze raz Pfft

'olej castrola' = 'nie lej castrola' Ninja

jak pisałem "olej" miałem na myśli "olej" a nie "olej".
jak bym chciał że chodzi o olej to bym nie pisał olej tylko lej Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-02-2013 17:31
Awatar
Bot
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2013 12:39
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@michor załapalem żeby go olać ten olej ;p

netu pare dni nie miałęm, kurde ciężko się zebrać do tego , jak mam popołudnia zajęte i nie ma czasu się wykurować.

update prac:
fajnie że ktoś uprzedził że ucho się urwya.. w 'drugim' było już urwane, mój silnik na szczęście normalnie wyszedł do góry i z powrotem , po przekręceniu ucha i próbie podnoszenia , u*ebało się na +/- 30-40 cm i spadlo , ale nic się nie stało. owinąłem koloektory i dalej wkładam.
tylko dalej nie tak letko , misa metalowa jest z tym całym ujostwem i nie wejdzie tak jak moja poprzednia [ miałem alu mise , skrzynie z wycieciem do metalowej misy i było mnóstwo miejsca ] , teraz 'w locie' celowałem skrzynie, samemu się męczylem z pół godziny dobre, w końcu z kumplem drugie tyle , weszło i złapne. ale potem eureka - łożysko i łapa leżą na dole. także wczoraj już sobie darowałem,dziś też wolne.

sprzęgło przykręciłem na wzmocnione normalne śruby.

co do oleju nie będę szalał bo nie wiem czy to wogóle odpali, to chyba jakiegoś mobila zaleje jak tak Smile ofc 10w


Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
maestro
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2013 12:48
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jakie ucho sie urywa? mi sie nigdy żadne nie urwało.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 21-02-2013 12:53
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

http://www.fotosi...56197.html

przy lince gazu


Treść dodana dnia 24-02-2013 10:42:

wczoraj cały dzień posiedziałem, ale samemu to ciężko idzie Smile
odnośnie alternatora podłąćzenie - czerwony plus , czarny - minus co nie ?

silnik juz przykręcony na łapach itd , pozostał osprzęt , podciśnienie i możnaby odpalać. a i jeszcze portki bo samemu ciężko tam przytrzumać i poprzykręcać , dziś to ogarnę Smile
jeszcze muszę poszperać co i jak z paskiem wieloklinowym bo jeszcze nigdy go nie zdejmowałem i nie wiem jak ząłożyc i napiać
a i gdzieś zgubiłem kostke na jeden pin od temp wody chyba i muszę na krótko jakoś sklecić.
co do skrzyni to silnik ze skrzynią od góry ciężko wchodzi , przez ten komp od abs`u najgorzej przeszkadza.

Olej w końcu kupiłem elfa 4+1 i filtr bosha , kupowałem co było bo sklepy do 14 , płyn chłodniczy w dobrej cenie z beczki po 5.5 zł.
do wspomagania mam ponad litr , to chyba powinno wystarczyć ?
jeszcze forum przelece i będe widział , pozdro


Treść dodana dnia 24-02-2013 10:49:

o wspomaganiu juz przeczytalem .

odnośnie paska wieloklinowego , na czym to się tam kręci ? tzn jakie koła tam są ? pompa wody , alternator , pompa wspomagania i koło pasowe ? kumpel rozbierał i nie wiem czy tam ma być jeszcze cos czy nie , bo przykładałem wczoraj i trochę długi mi się wydaje , albo źle go ułożyłem


Treść dodana dnia 24-02-2013 22:23:

no odpalił dziś w końcu , trochę było kręcenia, bo przewody wn ktoś [ moze ja ] pokrecil ,ale w koncu odpalil , w sumie od strzału odrazu. jutro pozalewam plynem chlodniczym itd i zobaczymy co to bedzie : )

myslalem ze wczesniej to pojdzie, ale tak samemu to roboty jest x2. licze ze jutro wyjade w koncu z garazu , jest jeszcze sporo pierdółek do robienia , ale będę ogarniał to jak się silnik dobry okaże , bo tak to nie warto Smile

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
maestro
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 24-02-2013 22:42
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

taka rada do kazdego auta przy zakladaniu paska osprzetu - wszystkie koła muszą krecic sie zgodnie z ruchem wskazowek zegara Smile

popatrz 5 razy wszystkie srubki, łączniki (ten przy wahaczu kierowcy sprawdz), masy srasy i inne uchwyty. no i nie piluj silnika na dzien dobry po wyjeździe z garazu. pokrec sie po miescie, popatrz jak reaguje na zatrzymanie przed swiatlami, na ruszanie, i tak dalej. badz tez pewny ze uklad chlodzenia jest szczelny i wszystko gra (wentylator hasa i ze zbiorniczka nie chce wystrzelić gejzer Smile)

i wtedy dopiero pokrec go troche szybciej mocniej dalej.

kwestia juz indywidualna, byle z głową i bezpiecznie.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 25-02-2013 09:40
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

o tym osprzecie to mogles wczesniej napisac Pfft bede wiedzial na przyszlosc.
no ide niedlugo skladac dalej , ale od 14-18 mam do pracy nauczac , wieczorkiem moze zloze do konca


Treść dodana dnia 26-02-2013 14:40:

no i jeździ...

ładnie chodzi , równe obroty , nie stuka nie puka silnik wygląda na zdrowy. ciągnie nawet ładnie , chmury nie zostawia jak poprzedni. ogólnie o wiele lepiej brzmi praca silnika niz tego poprzedniego : ) wrzuce może jakieś wideo późńiej. wtryski też jakby ciszej chodził niż poprzednio , albo mi się wydaje , chociaż są te same.

no ale.... czułęm że będzie kicha z tym simeringiem : /
cieknie dosyć mocno spod wału przy kole zamachowym , znaczy się gdzieś stamtąd.
na razie trochę pojeżdże zobaczymy jak będzie dalej pracował, jak nie będzie jakiś problemów to w sobote wezmę się za tą uszczelke nieszczęsną, może się w dzień wyrobie bo tyle wprawy już mam.
pozdro!


Treść dodana dnia 26-02-2013 14:45:

a co do uszczelki jakąś polecacie ? w sklepie chyba dobrą dobiorą ?
jakaś filozofia odnośnie zmieniania jest? bo nigdy nie widziałem jak ktoś to zmienia, w tv jedynie , wyciąga i wkłada i tyle Pfft

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
maestro
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2013 17:24
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jaka uszczelke, jaki simering?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2013 18:33
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

ta chyba
http://img101.yfr...01445m.jpg
[ zdjecie nie moje ]
bo co tam innego może cieknąc ?

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
maestro
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2013 18:42
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie wymieniłeś go ? ! ja wiem ze nie wiadomo bylo co to za silnik, ale niewymieniajac tego skazałeś sie na pewne ponowne wyjmowanei skrzyni albo silnika...

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2013 18:46
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

@maestro ba ba teraz to już wiem ;D
jutro może kupie go , czwartek mam wolny to może coś porobie.
poza tym czujnik ciśnienia oleju mi nie trybi
fajnie chodził , ale coś sie wodą zalało i tak jakby tps się przestawił nie wchodzi na obroty tak jak powinien.
poza tym jest jakiś patent żeby płyn chlodniczy spuscić bez uronienia jego połowy ?
w końcu normalny kolor płynu mam , bo w poprzednim był kolor rudy

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
maestro
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2013 19:02
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jest. kubek albo puszka po piwie obcięta, zdejmujesz górny wąz i łapiesz to co leci i do michy. jak przestanie to odkrecasz korek od zbiorniczka i płyn zaczyna znowu leciec z chłodnicy. jak masz pełno to zakrecasz - przestaje leciec. jak zupełnie przestaje leciec przy odkreconym zbiorniczku to trzeba dmuchnąć porządnie w niego aż do momentu gdy płuca poczujesz na kregosłupie a płyn przestanie leciec.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 26-02-2013 19:14
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

roger that Smile




Treść dodana dnia 27-02-2013 13:28:

34 zł corteco uszczelniacz zakupiony , prawdopodobnie jutro ruszam do garażu bo cały dzień wolny się trafił.
poza tym obecny plan na uczelni sprzyja ;D poniedzialki co dwa tygodnie , a tak to tylko wtorki i środy jakieś smieszne zajecia.

z kimś tam gadałem , to nawet oleju nie trzeba spuszczać przy wymianie tego co nie ?

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
maestro
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2013 13:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie trzeba bo olej w misce siedzi Wink
stary staraj sie bardzo nie zniszczyć to bedziesz mógł go wykorzystac do nabijania nowego. jesli go rozwalisz to potem oczywiscie odtłuszczasz porzadnie tam wszystko i delikatnie młoteczkiem najlepiej przez kawałek deseczki dobijasz po kawałku, bez pospiechu. byle równo wchodziło. zwroc uwage jak gleboko osadzony jest stary.

Edytowane przez maestro dnia 27-02-2013 13:33
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2013 13:42
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

no będę się starał tego nie spartolić Smile

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
maestro
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2013 13:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Bot jest tam tez taka podpora wału jakby półpanewka, powinna byc zawalona jakąś masą uszczelniającą, tez to sprawdz bo jedna robota, tylko nie wiem czy tam miska nie bedzie przeszkadzac Frown

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Bot
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2013 15:58
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

no obczaje , w razie czego uszczelnić czymś ? dirko może byc ?

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
milas92
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2013 16:10
Awatar


Postów: 1204

Data rejestracji: 02.01.2011 19:38
Skąd: wielkopolskie
Mosina

miska out

Chiptuningowano-klimatyzowana Dziewiętnastko-szesnastka lol

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 15000km
 
maestro
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2013 17:10
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@Bot jak miska out to se daruj jak z niej nieleci, chociaz teraz to ja bym ją zdjął i porządnie zrobił żeby tam wiecej nie zaglądać. ale to Twoja wola panie. Wiosna juz niedlugo to moze sobie odpusc Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
mazur1920
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2013 20:44
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 27.02.2013 20:28
Skąd: mazowieckie
Halinów k/Warszawy

Cześć , na starym oringu jak i nowym małymi cyferkami wypisane są rozmiary . Radzę porównać bo bardzo różnie to bywało z tymi rozmiarami , a szkoda nerwy tracić jak się okaże że to nie ten. Raczej wyciągnąć stary bez uszkodzenia go będzie ciężko, nowy najlepiej było by wprowadzać po szczelinomierzu. Przy wbijaniu młoteczkiem , możliwe że wywinie się sprężynka znajdująca się w oringu i wtedy nadaje się on tylko psu na budę . Pracowałem rok w warsztacie i zdarzyło mi się xD

Edytowane przez mazur1920 dnia 27-02-2013 20:46
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 217650km
 
maestro
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 27-02-2013 20:49
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@mazur1920 wszystko trzeba robić z głową, ale jeżeli na typowy uszczelniacz kierunkowy mówisz oring to chyba psu na bude ten rok był Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: