Menu główne
Forum
Klubowicze
didko |
Dodany dnia 25-02-2005 11:07 |
Postów: 22 Data rejestracji: 23.01.2005 11:40 Skąd: - |
Siema,
niestety gowniano dzialajacy samoregulator sprzegla rozpieprzyl mi sprzeglo! Zaczelo sie od lozyska, ktore wylo i piszczalo, a teraz szumi buczy wyje i dzieja sie cuda Mimo to na Wislostradzie 200 zyskuje sie bardzo szybko W nocy wybieram sie do domu wymienic sprzeglo, samoregulator, linke! Co do samoregulatora, linki obaw nie mam, lecz zastanawiam sie jak podejsc wyjecie skrzyni biegow. Poprzednim razem jak wymienialem simering na wale mialem silnik w gorze, wiec skrzynie mialem na wierzchu! Pamietam jak jeszcze mialem silnik F3P to sie pomordowalem, a nastepnie poluzowalem poduszki silnika i udalo mi sie jakos wyjac skrzynie. Nie wiem jak bedzie w mojej Reni? Odkrecac sanki? A silnik pozostawic w gorze na wyciagarce do silnikow? Chcialem zrobic to samemu, ale czym blizej wymiany tym bardziej sie obawiam, ze moze mi braknac sil i czasu bo bede mial na to niespelna dzien! pozdrawiam Tomek //dodane do FAQ/zmiana tytułu/pozdrawiam. (Hugo) Edytowane przez Hugo dnia 28-02-2009 10:58 Moja Renata nie jest do sprzedania
Kupil ja Konrad )) |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 25-02-2005 11:07 |
Jareck |
Dodany dnia 25-02-2005 11:18 |
Postów: 23 Data rejestracji: 26.01.2005 17:25 Skąd: - |
Jest mozliwosc wymiany bez wyciagania i podnoszenia silnika,wyciagajac oske z przodu i odkrecajac skrzynie mozna ja odsunac od silnika na odlegosc ok.25cm,wsadzajac zwinna raczke mozna odkrecic tarcze z dociskiem.Ja tak robiłem u siebie i u kolegi..... pozdrawiam |
|
|
S16 |
Dodany dnia 25-02-2005 11:20 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Naprawde 10 razy bym się zastanowił. W 16v wygląda że nie ma miejsca, ale jak wyjmiesz filtr powietrza i pare dupereli to robi się całkiem obszernie.
Żeby wyjąć skrzynię i tak trzeba lekko zadzwignąć silnik, może lepiej byłoby wyciągnąć go razem? Wszystko jest do opanowania, ale czarno to widze w jeden dzień, tak naprawde to w ogóle tego nie widzę edit: Sorki Jareck nie przeczytałem twojego posta bo pisałem swój Edytowane przez Hugo dnia 12-01-2009 21:27 |
didko |
Dodany dnia 25-02-2005 11:36 |
Postów: 22 Data rejestracji: 23.01.2005 11:40 Skąd: - |
Kolega twierdzi, ze jego lapa wejdzie
Tak tez zrobimy! Rozmawialem z nim i powiedzial, ze spokojnie sobie poradzimy! Podniesiemi lekko silnik lewarkiem do gory zeby bylo wiecej miejsca do manewru skrzynia. U mnie filtr jest stozkowy, wiec juz z gory widac, ze mamy troszke miejsca. Zaraz pojde porobie zdjecia cyfrowka i obczaje sobie jak bedzie wygodnie. Od razu wymienie simering na wale, bo ten wymienialem 30tys temu wraz z nowym sprzeglem Jak juz mam to na wierzchu to warto zainwestowac te 20zl, bo on czesto sie poci i zalewa sprzeglo! pozdrawiam i dziekuje za dodanie otuchy Moja Renata nie jest do sprzedania
Kupil ja Konrad )) |
|
|
Nicram |
Dodany dnia 25-02-2005 11:59 |
Postów: 61 Data rejestracji: 17.01.2005 18:47 Skąd: - |
Jak już Ci się to uda to napisz czy rzeczywiście jest to do wykonania samemu. Bo mnie niestety też to czeka mam jakiś problem z synchronizatorem (chyba) |
|
|
didko |
Dodany dnia 25-02-2005 12:12 |
Postów: 22 Data rejestracji: 23.01.2005 11:40 Skąd: - |
Jutro okolo 8 rano podejme walke!
Moje wyzwanie to : a) wymiana : tarcza sprzeglowa, docisk, lozysko, simering wymiana : oleju w skrzyni c) wymiana : linki sprzegla d) wymiana : samoregulatora sprzegla e) naprawa : bujanego fotela kierowcy Nie planuje godziny koncowej, ale musze to skonczyc w ten sam dzien, bo na 7 rano w niedziele musze sie stawic w pracy w wawie (a mieszkam 180km stad). Jedyna opcja to taka, ze gdybym zdobyl wolna niedziele to wtedy moge skonczyc to w niedziele, ale postanowilem z kolega ze w sobote wieczorem skonczymy! pozdrawiam i 3majcie kciuki Ps, jesli bede mial tylko ochote i mozliwosc to w czasie wykonywanych napraw postaram sie zrobic jakies zdjecia. Moze artykul stworze? No nic, zobaczymy! Moja Renata nie jest do sprzedania
Kupil ja Konrad )) |
|
|
Kris_id |
Dodany dnia 25-02-2005 14:26 |
Postów: 121 Data rejestracji: 29.01.2005 14:33 Skąd: - |
ciekawe jak ci pójdzie z fotelem (zależy co ci poszło?)
ja musiałem swój zaspawać na sztywno - a tak się fajnie bujał u mnie, po uderzeniu tyłem w skarpę rowu szlak trafił zębatkę do ustawiania wysokości fotela.. Nikt się nie chciał podjąć jej wymiany. W rezultacie siedzę najniżej jak się da. Klubowicz 015
1,8 16v k.bochenski@data.pl kom 602104501 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 300000km
|
Esc |
Dodany dnia 10-03-2005 18:33 |
Postów: 28 Data rejestracji: 26.08.2005 20:44 Skąd: - |
Hm jestem ciekaw jak sie skonczyla akcja wymiany sprzegla ?
Co prawda nie mam 16v ale nie chcialem nowego watka zakladac - czy ktos mnie poratuje i powie czy w F3N da sie jakby tylko rozszczelnic silnik ze skrzynia zeby wymienic sprzeglo a sie przy tym nie zacharowac ? I ewentualnie jakies rady co do tego ? Czeka mnie to na dniach i nie wiem czy sobie poradze czy dawac to mechanikowi a wiadomo jak to z kasa jest. |
|
|
lefi |
Dodany dnia 10-03-2005 19:03 |
Postów: 39 Data rejestracji: 07.02.2005 17:49 Skąd: - |
Panowie ja za wymianę sprzęgła w Legnicy zapłaciłem 200 zł + części więc nie opłaca się samemu babrać
Edytowane przez Hugo dnia 12-01-2009 21:30 R19 TXE PEŁNA SZPRYCA + GAZ
|
|
|
didko |
Dodany dnia 10-03-2005 19:14 |
Postów: 22 Data rejestracji: 23.01.2005 11:40 Skąd: - |
Witam!
Przepraszam, ze nie wpadlem na forum sie podzielic informacja, ale juz szybciutko pisze Wam jak bylo. Sprawa nie jest taka zla, jak by sie myslalo. Mimo rozmiarow skrzyni i silnika, oraz mala iloscia miejsca - udalo sie odsunac skrzynie od silnika wyjac docisk tarcze lozysko, wymienic simering i potem to wszystko zlozyc. Jak to przebiegalo? Bardzo sprawnie... demontaz wezy od obiegu plynu chlodzacego (aby zyskac miejsce), potem odkrecenie obu polosiek z piast. Prawa poloskie wyciaga po wyjeciu klina, lewej nie trzeba bylo odkrecac bo wyjalem ja z piasty. Nastepnie odkrecenie rozrusznika, odkrecenie wspornika ktory miesci sie z tylu silnika na laczeniu ze skrzynai biegow. Pozostalo nam odkrecenie srub wokol skrzyni, odkrecenie drazka laczacego lewarek ze skrzynia, sciagniecie linki sprzeglowej ze skrzyni i to wszystko. Skrzynia do tylu, dobrze umieszczona wchodzi tylem pod podluznice i mamy wystarczajaco miejsca aby spokojnie odkrecic docisk i dostac sie do simeringa aby go wymienic. Polecam to zrobic, bo maja tendecje do wyciekow a jego koszt to pikus! Ladnie potem wszystko zlozyc do kupy, skrzynie nasunac, w kolejnosci odwrotnej do montazu poskladac i cieszyc sie z jazdy pozdrawiam Tomek DiDkO Moja Renata nie jest do sprzedania
Kupil ja Konrad )) |
|
|
Esc |
Dodany dnia 11-03-2005 00:28 |
Postów: 28 Data rejestracji: 26.08.2005 20:44 Skąd: - |
Didko - opis brzmi zachecajaco nic tylko robic.
Lefi - uwierz mi ze wcale mi sie babrac nie chce. Tylko ze w krakowie chca mnie zczesac na 300 zl + czesci a teraz tak zakladam ze tylko tarcza to jestem na to przygotowany ale jak mi mechanik powie ale jeszcze docisk by sie przydalo wymienic to bedzie problem finansowy. |
|
|
lechos |
Dodany dnia 11-03-2005 09:22 |
Postów: 498 Data rejestracji: 13.01.2005 16:09 Skąd: - |
Mnie taka przyjemnosc kosztowala 150zeta, inni czarodzieje chcieli nawet po 500 szarpnac, a wygladalo to tak ze silnik facet lekko odpiol z poduszek i ciut podniosl co dalo mu pole manewru do rozczepienia skrzyni. Wymienil lozysko i tarcze(jeszcze by ciut pojezdzila) docisk ok, teraz bigi wchodza jak w maselko dodam ze przedtem niemoglem wbijac ani wybijac 2. Ale taniocha tez kosztuje bo mi spieprzyl uszczelnenie na prawej polosce i zapieprza mi tamtedy smar czy olej sam juz niewiem.
była Renatka 19 1,8 RT flaming color |
|
|
Kune |
Dodany dnia 24-04-2005 23:50 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
Sorki ze ogrzebuje starego koltleta ale:
Ile kosztowalo sprzeglo wraz z dociskiem i reszta do 16v jakiej firmy kupiles Bez roznicy czy do modelu przed czy po lifcie Pozdrawiam. EDIT znam juz odp na te pytania: sprzeglo kompletne do 16v to 350 zl z firmy LUK pasuje do 16v i 8v w ph1 i dwa. Edytowane przez Kune dnia 23-07-2006 18:24 Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |