15 Maja 2024 14:55:22
Zdjęcia użytkowników
MiSiEk6996 ecell
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Regulacja świateł(ręczna) nie działa 
lukaszM
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2006 09:04
Awatar


Postów: 267

Data rejestracji: 15.11.2005 11:55
Skąd: -

A mianowicie kręce tym pokrętłem koło kierownicy i nic sie nie dzieje...
hmmm tak sobie pomyslałem że może jednak to nie jest ręczna tylko elektryczna??sam nie wiem;[
Co może być przyczyną i jak sie do tego dostać??
Gdzie te regulatory sie wogóle znajdują?

Edytowane przez lukaszM dnia 19-01-2006 09:07
Łukasz
renault 19, 1991 przebieg 230 tys.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 19-01-2006 09:04
Awatar
Maciej_R21
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2006 09:59
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Przede wszystkim ustal jaki to regulator .Jezeli hydrauliczny to powiem Ci co zrobic i jak go reanimować .Oczywiscie jezeli wszystko jest sprawne a wyleciał tylko płyn tak jak było u mnie .siłowniki regulatora masz przy lampach .Jezeli dochodzą do nich przewody elektryczne to jak mozna sie domyslec sa to takie wlasnie regulatory .Jezeli natomiast dochodzą czarne twarde (wygladajace jak pancerz) przewody cisnieniowe to sa to regulatory hydrauluiczne.
 
Regis
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2006 10:14
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 15.06.2005 20:09
Skąd: -

Maciej R21N R19 F126 napisał(a):
Jezeli hydrauliczny to powiem Ci co zrobic i jak go reanimować ..


Mi też nie działają, a mam hydrauliczne. Będę wdzięczny za radę..
 
Maciej_R21
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2006 13:27
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Robiłem to u siebie jakis rok temu .Dziala do dzis.
Jezeli siłowniki nie popękały toprawdopodobnie wyleciał płyn .
Nalezy odłaczyć siłowniki od lampy .Zdjąc o ile sie da ,wezyki cisnieniowe jak sie nie da to obciąc przy samych siłownikach ,koncowki zdjac na goraco lub za pomoca noza .
Węzyki sa podwójne ,to na zewnątrz to pancerz.Nalezy uważac zeby nie ułamać kroćca w siłowniku .Powinien on być mosięzny.
Po odłączeniu siłowników unosimy końcówki przewodów tak zeby były ponad poziomem maski(nie moga w zadnej chwili spaśc !!).
Teraz ustawiamy pokrętło w kabinie w skrajnym połozeniu i wychodzimy zobaczyc czy w wezykach pokazał sie płyn .Jak nie bedzie go w jednym skrajnym polozeniu to przekrecamy pokrętło MAX w drugą strone .Płyn zazwyczaj ,a wręcz musi pojawić sie w koncówce .
Jezeli pojawił sie cofamy pokrętło i zatykamy koncówki węzyków (moze być zapałka tylko ostroznie zeby jej nie zlamac !!) ukladamy wezyki tak zeby nie przeszkadzały a siłowniki zabieramy do domu/warsztatu.
Zaopatrujemy sie w :
Dosc duża strzykawkę
Płyn hamulcowy
Zacisk lub małe imadełko modelarskie lub mały scisk stolarski lub w ostateczności izolacje (mało skuteczna).
Nabieramy do strzykawki płyn hamulcowy ,koncówke strzykawki mocujemy na kroćcu siłownika i wtłaczamy do niego zawartosc .Robimy to kilkakrotnie wysuwamy i wsuwamy silownik aby wyklecialo cale powietrze.
Strzykawka musi byc na tyle duża zeby wypchneła całą długośc siłownika .UWAGA ,siłownik ma bardzo mocną spręzyne cofająca przeco wytwarza tam duze cisnienie .Strzykawka musi byc pewnie zamontowana aby nie "wystrzeliła " z silownika bo wowczas całe otoczenie i siebie bedziemy mieli w płynie hamulcowym Smile.
W tymmomencie tez widać bedzie czy siłownik jest szczelny czy tez peknięty .W przypadku peknięcia siłownik niestety nadaje sie do wyrzucenia ,choć mozna spróbowac naprawic go delikatnie na gorąco lutownica i wzmocnic jakimś cudownym klejem .Czasami sie da.
Gdy juz mamy wysunięty siłownik na cała długośc ,na jego popychaczu montujemy "coś" co nie pozwoli mu sie cofnąc .Najlepszym narzedziem w tym wyopadku jest malutki scisk stolarski do nabycie w marketach za kilka zlotych .
Odłaczamy strrzykawke .W Kroćcu silownika widac płyn .siłownik oczywiscie wysuniety/ zablokowany.
Podobnie robimy z drugim .
Zaopatrujemy sie w zapalniczke.
wyciagamy korki/zapałki z przewodów,ustawiamy pokrętło tak zeby w koncówkach przewodów pokazał sie płyn (musi zrobić sie menisk wypukły) .Na koncówkach zablokowanych siłowników takze musi byc płyn .Rozgrzewamy koncówkę siłownika oraz węzyk i wciskamy do oporu siłownik .Wazne jest żeby nie dostało sie tam powietrze ,dlatego tez płyn musi byc w obu łaczonych koncówkach maksymalnie wypchnięty.Po zalozeniu drugiego zwalniamy zaciski .silowniki moga choc nie musza delikatnie sie cofnąc.Sprawdzamy działanie siłowników obracajac pokrętło w kabinie .wszystko powinno działac .
Montujemy silowniki do lamp ,ustawiamy je "najwyzej" i ustawiamy lampy PRAWIDLOWO .regulator aczkolwiek słuzy do ich obnizenia a nie podwyzszenia ponad prawidlową wysokosc.
Jezeli płyn w wezykach sie nie pokazał po wyjeciu nie dzialających siłowników to podobnie postepujemy w pompa /regulatorem z tym ze tam nie trzeba wywierac cisnienia tylko pokrecic kilka razy pokretłem aby do pompy naleciał plyn i wyleciało a niej cale powietrze .Oczywiscie przed zmontowaniem calego ukladu trzeba tez napełnic przewody ,wszedzie zachowyując płyn w koncówkach aby nie bylo w ukladzie ani grama powietrza .
Strasznie to wyglada ale robota nie jest skomplikowana .Przy pracy w płynem hamucowmy nalezy uwazać na siebie i na lakier gdyz one siebie nie lubia Smile.
Ufffff, nie każcie mi drugi raz tyle pisac GrinGrinGrin
 
Regis
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-01-2006 14:00
Awatar


Postów: 114

Data rejestracji: 15.06.2005 20:09
Skąd: -

Dzięki Macieju za tak obszerną i dokładną instrukcję. Jak tylko zrobi się cieplej biorę się za te regulatory świateł.
Pozdrawiam
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: