Menu główne
Forum
Klubowicze
danielb1986 |
Dodany dnia 23-03-2013 19:31 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
Witam kolegów i koleżanki .
Nie jeden z nas chciał montować mocniejszy alternator w naszych 19 z rożnych względów , bo ma mocny sprzęt , bo ma klimę i inne prądożerne urządzenia w aucie lecz był z tym zawsze problem . W naszych 19 standardowym alternatorem jest alternator Valeo 70A przy 12V co wystarcza do auta bez większych sprzętów grających czy klimatyzacji . Mocniejsze alternatory miały juz 80A przy 12V i starczały na lekkie szaleństwo ze sprzętem grającym . Bardziej wypasione 19 ( czytaj wersje z klima ) miały alternatory 90A przy 12V co w połączeniu z działająca klimatyzacją nie dawało dużego zapasu prądowego . A co jeżeli chcemy mieć mocniejszy sprzęt ( tak jak ja 2 wzmacniacze jeden poboru 40 A drugi 80A w max obciążeniu ) i jeszcze np klimę . Tu rodzi się problem bo zwykły 90A alternator z 19 nie będzie sobie dawał rady . Mamy wtedy 2 wyjścia szukamy alternator z Laguny I ph1 110A lub 120A np taki [img]http://imageshack.us/a/img27/1890/20121120164046.th.jpg[/img] is not a valid Image. na co zwracam uwagę na to ze te alternatory juz mają podane 110A przy 14V a nie tak jak nasze 19 przy 12V . Lecz stajemy wtedy przed jedynym za to poważnym problemem ucho do naciągu paska pk w alternatorze z laguny jest w innym miejscu niz ucho z 19 wiec musimy przerobić napinacz tak aby pasował na przesunięte ucho alternatora ( sam osobiście tak mam i wszystko działa idealnie ) lecz niestety osoby z klimatyzacja i z silnikiem f7p nie będą mogli skorzystać z tego rozwiązania gdyż napinacz jest w innym miejscu i nie bardzo jest go do czego przykręcić . Drugą opcja jest zamontowanie alternatora z Renault Megane I ph1 z silnikiem k7M 90km 1.6 110A 14V. Dokładnie taki [img]http://img826.imageshack.us/img826/3441/2930171780.jpg[/img] is not a valid Image. Wszystkie mocowania sa takie same jak w 19 nie trzeba przerabiać napinacza lecz niestety nie wszystko pasuje idealnie tzn jak widać musimy przełożyć z naszego starego alternatora kółko prowadzące do alternatora z Renault Megane . Podłączenie elektryczne jest banalnie proste wiadomo ze gruby czerwony to ładowanie czarny to masa przykręcony musi zostać najlepiej do obudowy alternatora lub do łapy i pozostają nam 2 kable jeden to + po stacyjce czyli wzbudzenie wyciągamy go z kostki naszego starego alternatora mierzymy miernikiem na którym kablu po stacyjce pojawia sie + i przykręcamy go do śruby z oznaczeniem + a pozostały kabel to kontrolka i podpinamy go w miejsce obok wzbudzenia oznaczenie L. Porównanie alternator z Megane a alternator z 19 [img]http://img706.imageshack.us/img706/9271/20130325185347.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img191.imageshack.us/img191/7752/20130325185417.jpg[/img] is not a valid Image. Jak widać mocowanie na naciąg w alternatorze z Megane jest lekko przesunięte lecz wszystko pasuje bez problemu . Alternator z Laguny ma dużo bardziej przesunięte mocowanie przez co trzeba przerabiać naciąg . A tu zdjęcie tyłu alternatora z megany [img]http://img853.imageshack.us/img853/7421/20130325185506.jpg[/img] is not a valid Image. Teraz tak jeżeli coś pomieszałem to proszę o zweryfikowanie mnie . Jestem zmęczony i jadę wszystko z pamięci nie mam żadnego z alternatorów przed sobą j. Jest jeszcze trzecia opcja alternator z Renault Clio 120A lecz jest ich bardzo malo i ciężko o nie . Edytowane przez danielb1986 dnia 09-06-2014 19:47 If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-03-2013 19:31 |
maestro |
Dodany dnia 23-03-2013 19:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Wydaje mi sie że alternator z Laguny ma tylko dwa przewody do podpięcia. Ile ich miałeś
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
danielb1986 |
Dodany dnia 23-03-2013 19:59 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
@maestro Mam trzy . Duży plus , plus po stacyjce i kontrolka ładowania .
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
maestro |
Dodany dnia 23-03-2013 20:03 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@danielb1986 może te pierwsze tak mają. po lifcie na bank mają dwa. plus i minus
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
danielb1986 |
Dodany dnia 23-03-2013 21:01 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
@maestro dlatego napisałem ze laguna I ph1
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 24-03-2013 07:07 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
a nie wiem bym musial spojrzec z ciekawosci gdzie stam leza 2 alternatory od laguny
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
Christmas_23 |
Dodany dnia 24-03-2013 08:52 |
Postów: 827 Data rejestracji: 17.12.2011 16:37 Skąd: śląskie Częstochowa |
Od pewnego czasu noszę się z wymianą mojego valeo 70A w silniku F7P i teraz moje pytanie czy ten od megany podejdzie? Z racji tego że w 16v altek siedzi w kołysce i cienko z miejscem chciałbym coś więcej wiedzieć aby się w koszta nie ładować Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 24-03-2013 09:36 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
@Christmas_23 Z tego co mi wiadomo ten z Clio i Megany pasuje lecz trzeba lekko coś tam przerobic . Kolega Leble mial tak w swojej 16V
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
Christmas_23 |
Dodany dnia 24-03-2013 09:47 |
Postów: 827 Data rejestracji: 17.12.2011 16:37 Skąd: śląskie Częstochowa |
@danielb1986 I o to mi chodziło, próbowałem z tym delco remy 80A ale nie pasował w tą kołyskę i tylko się zdenerwowałem, spróbuje z tym od megane, dzięki za info Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
|
norbi18 |
Dodany dnia 24-03-2013 10:15 |
Postów: 547 Data rejestracji: 06.09.2007 19:59 Skąd: podkarpackie Nisko |
masz w aucie 1.7kW sprzęt audio? no nieźle, a teraz pytanie, przy jakich obr wytwarza te 110A ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 228997km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 24-03-2013 10:31 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
ze scenica miał tylko dwa wejscia na śrubkę - plus i sygnał na kontrolkę z tego co pamiętam jak Adam od nas z legnicy montował u siebie w f7p
Edytowane przez Lesiu11 dnia 24-03-2013 10:32 Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Christmas_23 |
Dodany dnia 24-03-2013 14:02 |
Postów: 827 Data rejestracji: 17.12.2011 16:37 Skąd: śląskie Częstochowa |
@Lesiu11 Scenic -> megane, to to samo? Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 24-03-2013 14:23 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Christmas_23 nie mam pojecia, wiem tylko ze jest tam przycięta ta łyżwa od mocowania i naciąg załozony inny, przerobiony z f3n'a. Ogólnie wyszło fajnie tylko trzeba by to zobaczyc jak to złożone jest, ale to juz Adam się może pochwali, ja nie mam czym Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Christmas_23 |
Dodany dnia 24-03-2013 14:43 |
Postów: 827 Data rejestracji: 17.12.2011 16:37 Skąd: śląskie Częstochowa |
@Lesiu11 Skoro Daniel mówi że od megane są takie same mocowania to powinno być p&p, tylko później elektryka. Może w tym kierunku trzeba drążyć temat w przypadku F7P Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 24-03-2013 14:49 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
@Christmas_23 albo w volvo 4xx (460, 480...) dokładnie wygląda na to samo nawet koło pasowe. O alternator 110 z laguny 1.6 tez chyba ciężko, Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
Christmas_23 |
Dodany dnia 24-03-2013 14:52 |
Postów: 827 Data rejestracji: 17.12.2011 16:37 Skąd: śląskie Częstochowa |
Ale w pierwszym poście jest mowa o megane I phI K7M 110A Można się rozejrzeć też w volvo Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 24-03-2013 15:10 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
Mocowania w Megane z silnikiem k7M są takie same jak w 19 ale ten z megany jest większy niż standardowy 19 alternator .Dlatego Leble coś tam modził przy swojej 16V
Treść dodana dnia 24-03-2013 15:14: @norbi18 sprzęt to jedno a el pompa hamulcowa to drugie więc potrzebowałem większy alternator . Nie odpowiem Ci przy jakich obrotach wytwarza on 110A ale mogę powiedzieć ze u mnie zmiana z 80A a 110A przyniosła spore korzyści prądowe . If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
R9GTX |
Dodany dnia 24-03-2013 17:08 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
kurka, szkoda że do f7p'ka jest taki problem...
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
lukat1988 |
Dodany dnia 24-03-2013 17:41 |
Postów: 1520 Data rejestracji: 18.10.2009 22:24 Skąd: lubelskie Lublin |
A może z laguny II by podpasował...ma 125A
Będę brał Cię! W RENAULCIE!
Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
|
buncol121 |
Dodany dnia 24-03-2013 17:47 |
Postów: 101 Data rejestracji: 16.04.2012 10:58 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
może z bizona ? ma ponad 150A
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |