19 Kwietnia 2024 04:58:46
Zdjęcia użytkowników
ziutas Petia
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Alternator 110A w 19 to możliwe :-) 
danielb1986
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-03-2013 19:31
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

Witam kolegów i koleżanki .

Nie jeden z nas chciał montować mocniejszy alternator w naszych 19 z rożnych względów , bo ma mocny sprzęt , bo ma klimę i inne prądożerne urządzenia w aucie lecz był z tym zawsze problem .
W naszych 19 standardowym alternatorem jest alternator Valeo 70A przy 12V co wystarcza do auta bez większych sprzętów grających czy klimatyzacji . Mocniejsze alternatory miały juz 80A przy 12V i starczały na lekkie szaleństwo ze sprzętem grającym . Bardziej wypasione 19 ( czytaj wersje z klima ) miały alternatory 90A przy 12V co w połączeniu z działająca klimatyzacją nie dawało dużego zapasu prądowego .
A co jeżeli chcemy mieć mocniejszy sprzęt ( tak jak ja 2 wzmacniacze jeden poboru 40 A drugi 80A w max obciążeniu ) i jeszcze np klimę . Tu rodzi się problem bo zwykły 90A alternator z 19 nie będzie sobie dawał rady . Mamy wtedy 2 wyjścia szukamy alternator z Laguny I ph1 110A lub 120A np taki [img]http://imageshack.us/a/img27/1890/20121120164046.th.jpg[/img] is not a valid Image. na co zwracam uwagę na to ze te alternatory juz mają podane 110A przy 14V a nie tak jak nasze 19 przy 12V . Lecz stajemy wtedy przed jedynym za to poważnym problemem ucho do naciągu paska pk w alternatorze z laguny jest w innym miejscu niz ucho z 19 wiec musimy przerobić napinacz tak aby pasował na przesunięte ucho alternatora ( sam osobiście tak mam i wszystko działa idealnie ) lecz niestety osoby z klimatyzacja i z silnikiem f7p nie będą mogli skorzystać z tego rozwiązania gdyż napinacz jest w innym miejscu i nie bardzo jest go do czego przykręcić .

Drugą opcja jest zamontowanie alternatora z Renault Megane I ph1 z silnikiem k7M 90km 1.6 110A 14V. Dokładnie taki

[img]http://img826.imageshack.us/img826/3441/2930171780.jpg[/img] is not a valid Image.



Wszystkie mocowania sa takie same jak w 19 nie trzeba przerabiać napinacza lecz niestety nie wszystko pasuje idealnie tzn jak widać musimy przełożyć z naszego starego alternatora kółko prowadzące do alternatora z Renault Megane .

Podłączenie elektryczne jest banalnie proste wiadomo ze gruby czerwony to ładowanie czarny to masa przykręcony musi zostać najlepiej do obudowy alternatora lub do łapy i pozostają nam 2 kable jeden to + po stacyjce czyli wzbudzenie wyciągamy go z kostki naszego starego alternatora mierzymy miernikiem na którym kablu po stacyjce pojawia sie + i przykręcamy go do śruby z oznaczeniem + a pozostały kabel to kontrolka i podpinamy go w miejsce obok wzbudzenia oznaczenie L.

Porównanie alternator z Megane a alternator z 19

[img]http://img706.imageshack.us/img706/9271/20130325185347.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img191.imageshack.us/img191/7752/20130325185417.jpg[/img] is not a valid Image.

Jak widać mocowanie na naciąg w alternatorze z Megane jest lekko przesunięte lecz wszystko pasuje bez problemu . Alternator z Laguny ma dużo bardziej przesunięte mocowanie przez co trzeba przerabiać naciąg .

A tu zdjęcie tyłu alternatora z megany


[img]http://img853.imageshack.us/img853/7421/20130325185506.jpg[/img] is not a valid Image.



Teraz tak jeżeli coś pomieszałem to proszę o zweryfikowanie mnie . Jestem zmęczony i jadę wszystko z pamięci nie mam żadnego z alternatorów przed sobą j.
Jest jeszcze trzecia opcja alternator z Renault Clio 120A lecz jest ich bardzo malo i ciężko o nie .

Edytowane przez danielb1986 dnia 09-06-2014 19:47
If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-03-2013 19:31
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 23-03-2013 19:58
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wydaje mi sie że alternator z Laguny ma tylko dwa przewody do podpięcia. Ile ich miałeś?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
danielb1986
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-03-2013 19:59
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

@maestro Mam trzy . Duży plus , plus po stacyjce i kontrolka ładowania .

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-03-2013 20:03
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@danielb1986 może te pierwsze tak mają. po lifcie na bank mają dwa. plus i minus Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
danielb1986
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-03-2013 21:01
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

@maestro dlatego napisałem ze laguna I ph1 Wink

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
kosiarz79
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 07:07
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

a nie wiem bym musial spojrzec z ciekawosci gdzie stam leza 2 alternatory od laguny Grin

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
Christmas_23
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 08:52
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

Od pewnego czasu noszę się z wymianą mojego valeo 70A w silniku F7P i teraz moje pytanie czy ten od megany podejdzie? Z racji tego że w 16v altek siedzi w kołysce i cienko z miejscem chciałbym coś więcej wiedzieć aby się w koszta nie ładowaćWink

Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
danielb1986
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 09:36
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

@Christmas_23 Z tego co mi wiadomo ten z Clio i Megany pasuje lecz trzeba lekko coś tam przerobic . Kolega Leble mial tak w swojej 16V

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
Christmas_23
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 09:47
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

@danielb1986 I o to mi chodziło, próbowałem z tym delco remy 80A ale nie pasował w tą kołyskę i tylko się zdenerwowałem, spróbuje z tym od megane, dzięki za infoSmile

Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
norbi18
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 10:15
Awatar


Postów: 547

Data rejestracji: 06.09.2007 19:59
Skąd: podkarpackie
Nisko

masz w aucie 1.7kW sprzęt audio? no nieźle, a teraz pytanie, przy jakich obr wytwarza te 110A ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 228997km
 
Lesiu11
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 10:31
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

ze scenica miał tylko dwa wejscia na śrubkę - plus i sygnał na kontrolkę z tego co pamiętam jak Adam od nas z legnicy montował u siebie w f7p

Edytowane przez Lesiu11 dnia 24-03-2013 10:32
Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Christmas_23
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 14:02
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

@Lesiu11 Scenic -> megane, to to samo?

Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
Lesiu11
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 14:23
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@Christmas_23 nie mam pojecia, wiem tylko ze jest tam przycięta ta łyżwa od mocowania i naciąg załozony inny, przerobiony z f3n'a. Ogólnie wyszło fajnie tylko trzeba by to zobaczyc jak to złożone jest, ale to juz Adam się może pochwali, ja nie mam czymSmile

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Christmas_23
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 14:43
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

@Lesiu11 Skoro Daniel mówi że od megane są takie same mocowania to powinno być p&p, tylko później elektryka. Może w tym kierunku trzeba drążyć temat w przypadku F7PSmile

Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
Lesiu11
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 14:49
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

@Christmas_23 albo w volvo 4xx (460, 480...) dokładnie wygląda na to samo nawet koło pasowe.

O alternator 110 z laguny 1.6 tez chyba ciężko,

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
Christmas_23
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 14:52
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

Ale w pierwszym poście jest mowa o megane I phI K7M 110AWink Można się rozejrzeć też w volvoSmile

Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
danielb1986
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 15:10
Awatar


Postów: 2003

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

Mocowania w Megane z silnikiem k7M są takie same jak w 19 ale ten z megany jest większy niż standardowy 19 alternator .Dlatego Leble coś tam modził przy swojej 16V


Treść dodana dnia 24-03-2013 15:14:

@norbi18 sprzęt to jedno a el pompa hamulcowa to drugie więc potrzebowałem większy alternator . Nie odpowiem Ci przy jakich obrotach wytwarza on 110A ale mogę powiedzieć ze u mnie zmiana z 80A a 110A przyniosła spore korzyści prądowe .

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
R9GTX
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 17:08
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

kurka, szkoda że do f7p'ka jest taki problem...

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
lukat1988
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 17:41
Awatar


Postów: 1520

Data rejestracji: 18.10.2009 22:24
Skąd: lubelskie
Lublin

A może z laguny II by podpasował...ma 125A

Będę brał Cię!! W RENAULCIEGrin!!!

Moje auto: Renault Laguna II Grandtour 1.9 Dci (88kW/120KM), diesel, 283000km
 
buncol121
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 24-03-2013 17:47
Awatar


Postów: 101

Data rejestracji: 16.04.2012 10:58
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

może z bizona ? ma ponad 150ASmile

Regeneracja Turbosprężarek szybko i profesjonalnie.

http://kkturbospr...index.html


up

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
 
http://kkturbosprezarki.pl/index.html
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: