Menu główne
Forum
Klubowicze
Kujtek |
Dodany dnia 16-07-2014 18:59 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@dj_mafiozo typ k zią
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | Dodany dnia 16-07-2014 18:59 |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 16-07-2014 19:32 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek Co K? K to jest 1,6 a mowa była o 1,4, czyli E7Jie...
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
Kujtek |
Dodany dnia 16-07-2014 19:34 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@dj_mafiozo k7j, k4j zią, jeden 8v, drugi 16v
hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 16-07-2014 19:37 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@Kujtek W meganie to chyba tylko K4J 16v... zresztą kij, bo to i tak jest rozwinięcie silników z rodziny E.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
misha |
Dodany dnia 16-07-2014 23:59 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
dj_mafiozo napisał(a): @misha Ale co ty chcesz, dobrze zrozumiałem, że alternator od E7Ja do sto-dziesiątki zakładać, jak silniki typu E i F nie różnią się tylko kołami pasowymi, ale i łapami i mocowaniem tego? Pamiętaj, że Energy ma pompę wody na pasku rozrządu, więc nie przełożysz łapy ani naciągu do eFa, bo nie będziesz miał jak założyć pompy wody, którą F ma na pasku osprzętu, poza tym w Baccarze masz też klimę, a Energy jak miał klimę to po drugiej stronie bloku był kompresor i drugi pasek do niego. W kilku sklepach są 110tki które pasują do 1.4 i 1.6 dlatego pytam znalazłem jedną 110 gdzie na aukcji był numer oryginału, według którego alternator pasuje do obu silników. .. sądzę, że było kilka typów i warto szukać właściwego. .. nr oe zaczyna się od 770 ... temat mnie mnie nie ciśnienie bo baccara ładuje... pzdrawiam m Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 17-07-2014 00:09 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Jeżeli chodzi o ExJ, KxJ i KxM to osprzęt tych silników jest ze sobą zamienny, natomiast do żadnego Fa nie podejdzie z powodu łapy i naciągu.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
misha |
Dodany dnia 17-07-2014 10:29 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
danielb1986 napisał(a): Drugą opcja jest zamontowanie alternatora z Renault Megane I ph1 z silnikiem k7M 90km 1.6 110A 14V. Dokładnie taki [img]http://img826.imageshack.us/img826/3441/2930171780.jpg[/img] is not a valid Image. Wszystkie mocowania sa takie same jak w 19 nie trzeba przerabiać napinacza lecz niestety nie wszystko pasuje idealnie tzn jak widać musimy przełożyć z naszego starego alternatora kółko prowadzące do alternatora z Renault Megane . Podłączenie elektryczne jest banalnie proste wiadomo ze gruby czerwony to ładowanie czarny to masa przykręcony musi zostać najlepiej do obudowy alternatora lub do łapy i pozostają nam 2 kable jeden to + po stacyjce czyli wzbudzenie wyciągamy go z kostki naszego starego alternatora mierzymy miernikiem na którym kablu po stacyjce pojawia sie + i przykręcamy go do śruby z oznaczeniem + a pozostały kabel to kontrolka i podpinamy go w miejsce obok wzbudzenia oznaczenie L. (...) Jak widać mocowanie na naciąg w alternatorze z Megane jest lekko przesunięte lecz wszystko pasuje bez problemu . Alternator z Laguny ma dużo bardziej przesunięte mocowanie przez co trzeba przerabiać naciąg . A tu zdjęcie tyłu alternatora z megany Właśnie wydawało mi się, że do F-a nie pasuje tak prosto, ale zasugerowałem się tym opisem, ale jak piszecie, że nie pasuje tak prosto to nie chce mi się w to bawić W peugeocie 306 przerabiałem mocowania i wiem, że to nie jest tak hop siup... Chyba, że jednak jest P&P Pozdr M Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
Snorky |
Dodany dnia 17-07-2014 11:01 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Do F3P multi z klimą pasuje taki zestaw (wiem, bo miałem ):
numer altka: 0 986 040 081 (Bosch - Laguna 1) pasek: 6PK1715 (trochę dłuższy niż ori musi być) O taki o: http://www.mister...0!081.html Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 09-08-2015 00:05 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Pacjent:
Valeo A13VI164 w F3P z klimą Jeśli chodzi o montaż w F3P z klimą to wszystko bez problemu pasuje, wystarczy wywalić jedną tulejkę z napinacza, a samą prowadnicę napinacza wyklepać młotkiem żeby była prosta (nad śrubą przy sprężarce klimy lekko jest przesunięte w stronę paska rozrządu. I alternator nam siada na ori napinacz. Kupiłem pasek taki jak napisał Snorky wyżej i był na styk na minimalnym naciągnięciu na napinaczu, optymalny to raczej jest 6PK1720. Ale 1715 też jest okej. Nie ma opcji na wsadzenie go na ori pasku, nawet nie ma co próbować bo koszt paska 6PK1715 to poniżej 50zł... U mnie różnica zauważalna na samym postoju, zero reakcji ze strony świateł na odpalenie długich, przy poprzednim alternatorze 70a widać że ciut przygasają, jeszcze gorzej było na alternatorze 60a. fotki: wywalona tulejka od strony komputera silnika od strony paska od strony kabelków Wydaje mi się że kółko jest odsadzone ciut bardziej od alternatora niż w ori alternatorach z 19. Oczko dużego plusa wystarczy leciutko spiłować po bokach. W kostce wchodzącej w regulator z wiązki silnia 19stki mała wsuwka to wzbudzenie, a szeroka to kontrolka. A masę tam na obudowę alternatora i jest elegancko hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
misha |
Dodany dnia 02-11-2015 10:38 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Witajcie, w niebieskiej padł mi alternator, kupiłem inny też do 1.4 e ale jak przyszedł to okazało się, że jest z megi 1.4 e postanowiłem go zamontować i okazało się, że ten sam silnik a jednak różnice są. Montowałem A11VI94 opiszę wam różnice w tym temacie bo jest go łatwo znaleźć...
Podejrzewam, że analogiczne problemy mogły by być przy montowaniu w energy czegokolwiek z wersji 1.6 (np 110A) niby to samo a jednak coś innego... Tytułem wstępu montaż bez podnośnika ale trzeba zrzucić kolektor dolotowy i spuścić trochę płynu z ukł chłodzenia, kolektor wychodzi do góry I mamy pełen dostęp do alternatora. Różnice i podobieństwa: 1. układ mocowań jest pod takim samym kątem ale górne ucho (to od napinacza) z megane jest dłuższe przez co nie trafia się w napinacz (ja dorobiłem z płaskownika 60x40x2,5mm). 2. koło pasowe po pierwsze w megane jest wielorowkowe a w R19 zwykły klin, więc wymiana, niestety potrzebny jest dystans bo inaczej kółko z r19 trze o obudowę alternatora ok 4 mm wysokości - ja uciąłem kawałem koła z megi (pasek 3 rowkowy ciąłem zaraz za taką kryzą - jak będziecie mieli w rękach to wszystko będzie jasne). i to by było na tyle w montażu mechanicznym. 3. co do elektryki to jest gorzej, bo w megi były 2 kable B+ i L i tak podłączyłem najpierw "+" z aku pod "B+", "-" na obudowę a wzbudzenie na L. odpaliłem i ładowało 14-14,4 problem tylko w tym, że nie dało się samochodu zgasić... Chodził pomimo wyłączeni stacyjki... Strzał z piątki pomógł i mogłem zamienić kable - w miejsce "L" podłączyłem kontrolkę i co ciekawe po odpaleniu kontrolka gasła ale po wyłączeniu zapłonu zaczynała delikatnie mrugać... Doszedłem do wniosku, że trudno zobaczymy co będzie jak jej nie podłączę i co ciekawe ładowanie jest, a podłączenie jest tylko B+ i masa... Pozdrawiam M Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 02-11-2015 11:00 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
@misha to podpięcie chyba takie same jak w alternatorze 110, duży plus, kostka na dwa piny i masa do obudowy
po odpaleniu kontrolka gasła ale po wyłączeniu zapłonu zaczynała delikatnie mrugać to znaczy jak wyłączysz auto to parę razy mruga i gaśnie tak? to jest okej, też tak mam i wszystko jest cacy Edytowane przez Kujtek dnia 02-11-2015 11:06 hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
misha |
Dodany dnia 02-11-2015 11:06 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
No właśnie nie do końca bo nie podłączone wzbudzenie i kontrolka a działa...
to znaczy jak wyłączysz auto to parę razy mruga i gaśnie tak? Nie gdyby mignęła kilka razy byłoby ok ale czekałem dobre 5 minut i co jakiś czas migała... Bałem się, że aku może rozładowywać więc odpuściłem temat kontrolki bo mi ona nie potrzebna, kable zaizolowane i wiszą ładuje to ładuje Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 02-11-2015 12:11 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
w miejsce "L" podłączyłem kontrolkę no to dobrze bo to jest wyjście na kontrolkę... z tego co na schematach to drugi pin we wtyczce ma plus zasilający również czujnik prędkości... hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |