24 Kwietnia 2024 08:28:08
Zdjęcia użytkowników
michor mareczek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F] Alternator 110A w 19 to możliwe :-) 
Kujtek
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2014 18:59
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo typ k zią

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 16-07-2014 18:59
Awatar
dj_mafiozo
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2014 19:32
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@Kujtek Co K? K to jest 1,6 a mowa była o 1,4, czyli E7Jie... Wink

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2014 19:34
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@dj_mafiozo k7j, k4j zią, jeden 8v, drugi 16v

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
dj_mafiozo
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2014 19:37
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@Kujtek W meganie to chyba tylko K4J 16v... zresztą kij, bo to i tak jest rozwinięcie silników z rodziny E.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
misha
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 16-07-2014 23:59
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

dj_mafiozo napisał(a):

@misha Ale co ty chcesz, dobrze zrozumiałem, że alternator od E7Ja do sto-dziesiątki zakładać, jak silniki typu E i F nie różnią się tylko kołami pasowymi, ale i łapami i mocowaniem tego? Pamiętaj, że Energy ma pompę wody na pasku rozrządu, więc nie przełożysz łapy ani naciągu do eFa, bo nie będziesz miał jak założyć pompy wody, którą F ma na pasku osprzętu, poza tym w Baccarze masz też klimę, a Energy jak miał klimę to po drugiej stronie bloku był kompresor i drugi pasek do niego.


W kilku sklepach są 110tki które pasują do 1.4 i 1.6 dlatego pytam znalazłem jedną 110 gdzie na aukcji był numer oryginału, według którego alternator pasuje do obu silników. .. sądzę, że było kilka typów i warto szukać właściwego. .. nr oe zaczyna się od 770 ...
temat mnie mnie nie ciśnienie bo baccara ładuje...
pzdrawiam m

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
dj_mafiozo
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2014 00:09
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Jeżeli chodzi o ExJ, KxJ i KxM to osprzęt tych silników jest ze sobą zamienny, natomiast do żadnego Fa nie podejdzie z powodu łapy i naciągu.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
misha
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2014 10:29
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

danielb1986 napisał(a):

Drugą opcja jest zamontowanie alternatora z Renault Megane I ph1 z silnikiem k7M 90km 1.6 110A 14V. Dokładnie taki

[img]http://img826.imageshack.us/img826/3441/2930171780.jpg[/img] is not a valid Image.



Wszystkie mocowania sa takie same jak w 19 nie trzeba przerabiać napinacza lecz niestety nie wszystko pasuje idealnie tzn jak widać musimy przełożyć z naszego starego alternatora kółko prowadzące do alternatora z Renault Megane .

Podłączenie elektryczne jest banalnie proste wiadomo ze gruby czerwony to ładowanie czarny to masa przykręcony musi zostać najlepiej do obudowy alternatora lub do łapy i pozostają nam 2 kable jeden to + po stacyjce czyli wzbudzenie wyciągamy go z kostki naszego starego alternatora mierzymy miernikiem na którym kablu po stacyjce pojawia sie + i przykręcamy go do śruby z oznaczeniem + a pozostały kabel to kontrolka i podpinamy go w miejsce obok wzbudzenia oznaczenie L.
(...)
Jak widać mocowanie na naciąg w alternatorze z Megane jest lekko przesunięte lecz wszystko pasuje bez problemu . Alternator z Laguny ma dużo bardziej przesunięte mocowanie przez co trzeba przerabiać naciąg .

A tu zdjęcie tyłu alternatora z megany


Właśnie wydawało mi się, że do F-a nie pasuje tak prosto, ale zasugerowałem się tym opisem, ale jak piszecie, że nie pasuje tak prosto to nie chce mi się w to bawić Wink W peugeocie 306 przerabiałem mocowania i wiem, że to nie jest tak hop siup...
Chyba, że jednak jest P&P?
Pozdr
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
Snorky
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 17-07-2014 11:01
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

Do F3P multi z klimą pasuje taki zestaw (wiem, bo miałem Grin ):

numer altka: 0 986 040 081 (Bosch - Laguna 1)
pasek: 6PK1715 (trochę dłuższy niż ori musi być)


O taki o:
http://www.mister...0!081.html

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
Kujtek
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2015 00:05
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Pacjent:
Valeo A13VI164 w F3P z klimą

Jeśli chodzi o montaż w F3P z klimą to wszystko bez problemu pasuje, wystarczy wywalić jedną tulejkę z napinacza, a samą prowadnicę napinacza wyklepać młotkiem żeby była prosta (nad śrubą przy sprężarce klimy lekko jest przesunięte w stronę paska rozrządu. I alternator nam siada na ori napinacz.

Kupiłem pasek taki jak napisał Snorky wyżej i był na styk na minimalnym naciągnięciu na napinaczu, optymalny to raczej jest 6PK1720. Ale 1715 też jest okej.

Nie ma opcji na wsadzenie go na ori pasku, nawet nie ma co próbować bo koszt paska 6PK1715 to poniżej 50zł...

U mnie różnica zauważalna na samym postoju, zero reakcji ze strony świateł na odpalenie długich, przy poprzednim alternatorze 70a widać że ciut przygasają, jeszcze gorzej było na alternatorze 60a.

fotki:

wywalona tulejka od strony komputera silnika
i.imgur.com/OQ3iuAul.jpg

od strony paska
i.imgur.com/QKiSxrtl.jpg

od strony kabelków
i.imgur.com/y7L61Afl.jpg

Wydaje mi się że kółko jest odsadzone ciut bardziej od alternatora niż w ori alternatorach z 19.
Oczko dużego plusa wystarczy leciutko spiłować po bokach.

W kostce wchodzącej w regulator z wiązki silnia 19stki mała wsuwka to wzbudzenie, a szeroka to kontrolka.

A masę tam na obudowę alternatora i jest elegancko

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
misha
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2015 10:38
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Witajcie, w niebieskiej padł mi alternator, kupiłem inny też do 1.4 e ale jak przyszedł to okazało się, że jest z megi 1.4 e Sad postanowiłem go zamontować i okazało się, że ten sam silnik a jednak różnice są. Montowałem A11VI94 opiszę wam różnice w tym temacie bo jest go łatwo znaleźć...
Podejrzewam, że analogiczne problemy mogły by być przy montowaniu w energy czegokolwiek z wersji 1.6 (np 110A) niby to samo a jednak coś innego...
Tytułem wstępu montaż bez podnośnika ale trzeba zrzucić kolektor dolotowy i spuścić trochę płynu z ukł chłodzenia, kolektor wychodzi do góry Smile I mamy pełen dostęp do alternatora.
Różnice i podobieństwa:
1. układ mocowań jest pod takim samym kątem ale górne ucho (to od napinacza) z megane jest dłuższe przez co nie trafia się w napinacz (ja dorobiłem z płaskownika 60x40x2,5mm).
2. koło pasowe po pierwsze w megane jest wielorowkowe a w R19 zwykły klin, więc wymiana, niestety potrzebny jest dystans bo inaczej kółko z r19 trze o obudowę alternatora ok 4 mm wysokości - ja uciąłem kawałem koła z megi (pasek 3 rowkowy ciąłem zaraz za taką kryzą - jak będziecie mieli w rękach to wszystko będzie jasne). i to by było na tyle w montażu mechanicznym.
3. co do elektryki to jest gorzej, bo w megi były 2 kable B+ i L i tak podłączyłem najpierw "+" z aku pod "B+", "-" na obudowę a wzbudzenie na L. odpaliłem i ładowało 14-14,4 problem tylko w tym, że nie dało się samochodu zgasić... Chodził pomimo wyłączeni stacyjki... Strzał z piątki pomógł i mogłem zamienić kable - w miejsce "L" podłączyłem kontrolkę i co ciekawe po odpaleniu kontrolka gasła ale po wyłączeniu zapłonu zaczynała delikatnie mrugać... Doszedłem do wniosku, że trudno zobaczymy co będzie jak jej nie podłączę i co ciekawe ładowanie jest, a podłączenie jest tylko B+ i masa...
Pozdrawiam M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
Kujtek
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2015 11:00
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@misha to podpięcie chyba takie same jak w alternatorze 110, duży plus, kostka na dwa piny i masa do obudowy

po odpaleniu kontrolka gasła ale po wyłączeniu zapłonu zaczynała delikatnie mrugać

to znaczy jak wyłączysz auto to parę razy mruga i gaśnie tak? to jest okej, też tak mam i wszystko jest cacy

Edytowane przez Kujtek dnia 02-11-2015 11:06
hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
misha
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2015 11:06
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

No właśnie nie do końca bo nie podłączone wzbudzenie i kontrolka a działa...
to znaczy jak wyłączysz auto to parę razy mruga i gaśnie tak?

Nie gdyby mignęła kilka razy byłoby ok ale czekałem dobre 5 minut i co jakiś czas migała... Bałem się, że aku może rozładowywać więc odpuściłem temat kontrolki bo mi ona nie potrzebna, kable zaizolowane i wiszą ładuje to ładuje Smile

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
Kujtek
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2015 12:11
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

w miejsce "L" podłączyłem kontrolkę

no to dobrze bo to jest wyjście na kontrolkę...

z tego co na schematach to drugi pin we wtyczce ma plus zasilający również czujnik prędkości...

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: