28 Kwietnia 2024 11:18:37
Zdjęcia użytkowników
arczycho Robekrk
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Kupa problemów 
papson10
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2013 16:07
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 24.04.2013 15:48
Skąd: -

Witam. jestem tu nowy, nie wiem czy dobrze trafiłem w dział. Jak nie to sorry wielkie. Otóż jestem Patryk 19 lat i kupiłem sobie R19, to mój pierwszy samochód i strasznie mi się podoba. Ale mam kilka następujących problemów odnośnie jego użytkowania:

Pierwszy jest następujący. Po poprzednim właścicielu jest jeszcze w chłodnicy i układzie mieszanka płynu z wodą , strasznie zamulone. Nie wiem czy z tego powodu czy dlatego że padł mi czujnik w chłodnicy wentylator się nie załącza więc postanowiłem zrobić go "na krótko" i sam go włączam.( tak , zamierzam kupić nowy czujnik) . kolejna sprawa to to że samochód obojętnie od stylu jazdy i miejsca pali ok.11-12 litrów na sto co mnie przeraża. Słyszałem że niedogrzany silnik ( poruszana kwestia chodzącego wciąż wentylatora chłodnicy) może sprawiać że jest tak duże spalanie, słyszałem że również może mieć na to wpływ : sonda lambda, zanieczyszczony filtr paliwa, złe ciśnienie w oponach. Co wy na to?

Warto dodać że miałem już stłuczkę ( wpadłem w poślizg) i łupem w płot prawym przednim bokiem. blacharz gdy naprawiał samochód wywalił z niego coś co nazywał coś na styl " filtr gazów powrotnych czy powracających" i mówił że nie opłaca się tego wymieniać i bez tego samochód będzie świetnie chodził. Fakt - chodzi świetnie ale strasznie żre paliwo Grin Co do wyglądu tej części była to ok. 20-30 cm tuba o średnicy na ok ok. 5cm z jednej strony miała 2 małe rureczki zaś z drugiej dość spory wlot. Znajdowała się z prawej strony z przodu w okolicach zderzaka chyba pod zbiornikiem na płyn do spryskiwaczy.

Kolejna sprawa to nierówne obroty na luzie , raz szybkie i mocne a raz słabe i wolne.

Mam jeszcze jedno pytanie jakiego oleju do niego używać, poprzedni właściciel użytkował i mówił że najlepszy jest mineralny elf sport 15w40 ( z tego co kojarzę) co o tym sądzicie

Mój samochód to R19 I wersja z silnikiem 1,4 dm3 hatchback z 1992 roku.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-04-2013 16:07
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2013 16:39
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

papson10 napisał(a):

Witam. jestem tu nowy, nie wiem czy dobrze trafiłem w dział. Jak nie to sorry wielkie. Otóż jestem Patryk 19 lat i kupiłem sobie R19, to mój pierwszy samochód i strasznie mi się podoba. Ale mam kilka następujących problemów odnośnie jego użytkowania:

Pierwszy jest następujący. Po poprzednim właścicielu jest jeszcze w chłodnicy i układzie mieszanka płynu z wodą , strasznie zamulone. Nie wiem czy z tego powodu czy dlatego że padł mi czujnik w chłodnicy wentylator się nie załącza więc postanowiłem zrobić go "na krótko" i sam go włączam.( tak , zamierzam kupić nowy czujnik) . kolejna sprawa to to że samochód obojętnie od stylu jazdy i miejsca pali ok.11-12 litrów na sto co mnie przeraża. Słyszałem że niedogrzany silnik ( poruszana kwestia chodzącego wciąż wentylatora chłodnicy) może sprawiać że jest tak duże spalanie, słyszałem że również może mieć na to wpływ : sonda lambda, zanieczyszczony filtr paliwa, złe ciśnienie w oponach. Co wy na to?


Wymień ten czujnik i tyle. Skoro wentylator działa na krótko-> czujnik jest zepsuty.
Znajdź w FAQ temat jak wygląda odpowiednia temperatura na wskaźniku - i na razie doraźnie, włączaj go wtedy kiedy silnik ją przekroczy.
Spalanie policz uczciwie- pełen bak, 100 km (albo do rezerwy) i znów pełen bak do pierwszego odbicia. Wtedy będziesz dokładnie wiedział ile pali, i się nagle okaże że pali 8- co jest normalne.
Odpowiedź "bo za 50 to przejeżdżam 80km co daje... " jest o kant opony.

Warto dodać że miałem już stłuczkę ( wpadłem w poślizg) i łupem w płot prawym przednim bokiem. blacharz gdy naprawiał samochód wywalił z niego coś co nazywał coś na styl " filtr gazów powrotnych czy powracających" i mówił że nie opłaca się tego wymieniać i bez tego samochód będzie świetnie chodził. Fakt - chodzi świetnie ale strasznie żre paliwo Grin Co do wyglądu tej części była to ok. 20-30 cm tuba o średnicy na ok ok. 5cm z jednej strony miała 2 małe rureczki zaś z drugiej dość spory wlot. Znajdowała się z prawej strony z przodu w okolicach zderzaka chyba pod zbiornikiem na płyn do spryskiwaczy.


To nie ma znaczenia. Chodzi o to, że jak Ci się przewietrza bak z oparów, to zostawały fabrycznie w tym filtrze- sprawa czysto ekologiczna i nic więcej. Na 100% nie ma wpływu na spalanie.

Kolejna sprawa to nierówne obroty na luzie , raz szybkie i mocne a raz słabe i wolne.


Rozwiązań może być kilka- FAQ, a po pierwsze 1,4dm3 to za mało informacji o silniku. W FAQ jest temat "jaki mam silnik" i wtedy przeszukuj FAQ dla danego silnika. Na 99% rozwiązanie tam już jest.

Mam jeszcze jedno pytanie jakiego oleju do niego używać, poprzedni właściciel użytkował i mówił że najlepszy jest mineralny elf sport 15w40 ( z tego co kojarzę) co o tym sądzicie


Olej jak olej- minerał 15W40 może być.

Mój samochód to R19 I wersja z silnikiem 1,4 dm3 hatchback z 1992 roku.


j.w. - sprawdź w FAQ dokładnie jaki to silnik, bo 1,4 to za mało informacji.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
papson10
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2013 17:10
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 24.04.2013 15:48
Skąd: -

No to tak:

Mam C3J TR wtrysk jednopunktowy 58 KM z tym że ja mam francuski samochód

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d
 
michor
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2013 17:15
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

@papson10 francuski? no francuski bo to renault...

To jak już wiesz jaki masz silnik, to zapraszam do FAQ.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
papson10
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2013 17:43
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 24.04.2013 15:48
Skąd: -

mam jeszcze pytanie czy to że mam zasyfioną chłodnicę i straszny "żur" w układzie może powodować złą pracę czujnika bo gdy go podłączam normalnie to wentylator się włącza ale gdy zgasze samochód a płyn już się dawno zagotował

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, C3J (1390/58KM), hatchback 5d
 
monterek5
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2013 17:44
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

myślę ze powinieneś kupić płuczkę do układów chłodzenia i zaczęcia od wyplukania i wymycia całego układu chłodzenia i wymiany płynu na nowy, łącznie z wyjęciem i wyczyszczeniem termostatu, a jako ze cieplo już to zalej najpierw woda i sprawdź czy pomoglo

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2013 18:12
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

czujnik możesz sprawdzić zapalniczką - podepnij jak powinien być i grzej płomieniem. W pewnym momencie wentylator sie załączy-> albo nie.

płukanie swoją drogą i PŁYN nie woda.
od wody wszystko koroduje i potem jest "żur"...

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
buncol121
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-04-2013 20:59
Awatar


Postów: 101

Data rejestracji: 16.04.2012 10:58
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

wylej ten syf co masz w układzie chłodzenia przepłukaj wodą z węza , przepłukaj porządnie chłodnice najlepiej ja zdemontuj wtedy można wszystko wylać razem z tym syfem , zalej płynem i będzie ok.


To co rozwaliłeś to najprawdopopdobniej filtr węglowy nie wiem jak auto działa bez niego więc nie będe ci tu mieszał.

trzeci sprawa obroty. Może być EGR o ile go masz ewentualnie świece ,kable.

Spalanie- Powiem ci tak ten silniczek jest za słaby na tą budę i spalanie na poziomie 10l to norma. Ewntualnie sprawdzi filtr paliwa i powietrza bo może zamało dmucha mu tam .

olej 15w-40 jak pisał michor jest w sam raz .

Regeneracja Turbosprężarek szybko i profesjonalnie.

http://kkturbospr...index.html


up

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
 
http://kkturbosprezarki.pl/index.html
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: