23 Kwietnia 2024 08:03:15
Zdjęcia użytkowników
Kujtek cymek1986i
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
1.9 DT Turbo , Przewody i gruszka 
kamilu
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 03:14
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

Witam.
Mam problem, Kupiłem niedawno samochód i zauważyłem ze z góry i na dole turbosprężarki są rurki z końcówkami takimi, jakby miały iść na nie jakieś wężyki.

Niżej dodaje zdjęcie na którym zaznaczyłem o którą rurkę mi chodzi.
chodzi mi o rurkę z numerem 1.

Odnośnie numeru 2 mam pytanie, czy tą sztangą od turbo, powinienem być w stanie normalnie poruszać? Na chwile obecną ani drgnie.

pozdrawiam
kamilu dodał/a następującą grafikę:
dsc00165.jpg

Edytowane przez kamilu dnia 26-04-2013 10:44
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 26-04-2013 03:14
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 11:35
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Numer 1-> chłodzenie turbiny. Powinno to być podpięte pod układ chłodzenia-> ale ktoś kto ma Dt'ka to Ci powie czy oryginalnie turbo w R19 jest chłodzone wodą dodatkowo czy nie.
(to nie jest standard- czasami jest chłodzone tylko olejem)

Numer 2-> tak. przy odpowiedniej sile- to jest zawór wastegate. Moc jest? kopci? pompuje dobrze?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
kamilu
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 12:14
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

mam wrażenie jakby turbo w ogóle się nie włączało, czasami przy 2,5 k się odpali, ale rzadko.
Czasami samemu rosną mu obroty, zdjąłem turbo wirnik nie ma luzu, nie ma wycieków oleju. Ta sztanga ani drgnie.

Samochód po przyciśnięciu gazu wypuszcza kłęby białego dymu, Uszczelka pod głowicą, pierścienie i uszczelki zaworów są nowe wymienione. ale widać na daremno bo dalej kopci po przyciśnięciu gazu. Płynu chłodniczego nie ubywa.

EGR jest zapieczony, staram się go od reanimować, rozważam także zablokowanie go na stałe.
 
buncol121
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 15:13
Awatar


Postów: 101

Data rejestracji: 16.04.2012 10:58
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

a te uszczelki to dobre kupiłeś?

Regeneracja Turbosprężarek szybko i profesjonalnie.

http://kkturbospr...index.html


up

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
 
http://kkturbosprezarki.pl/index.html
kamilu
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 16:55
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

modelowo pasowały, dym pojawia się po mocniejszym wciśnięciu gazu, na postoju jest okej.
 
luksad2200
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 17:46
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

zmierz ile bije turbo, umnie jak przestało bic cisnie to padła turbina, poprostu dawała max 0,3 bara luzów też nie miała

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
buncol121
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 26-04-2013 17:51
Awatar


Postów: 101

Data rejestracji: 16.04.2012 10:58
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

kamilu napisał(a):

modelowo pasowały, dym pojawia się po mocniejszym wciśnięciu gazu, na postoju jest okej.


niedawno wymieniałem z bratem uszczelke w lupo modelowo też pasowało wyszło na tym że uszczelka była za gruba i silnik nie miał kompresji

luksad dobrze mówi sprawdz cisnienie turbiny

Regeneracja Turbosprężarek szybko i profesjonalnie.

http://kkturbospr...index.html


up

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
 
http://kkturbosprezarki.pl/index.html
kamilu
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 00:12
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

Tak sobie myślę, że gdyby nie miał kompresji to by nie odpalał od przysłowiowego strzała.

Czy można sprawdzić ciśnienie turbiny za pomocą dowolnego manometru w domowych warunkach ?

Jeśli tak to gdzie się wpiąć?
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 14:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@kamilu dowolny manometr to nie moze być, musi miec przede wszystkim odpowiedni zakres pracy (1-1.5bar przynajmniej). Najprosciej wpiąc sie w wężyk wychodzący z kolektora do gruszki, a najbardziej miarodajnie w rure która wychodzi z turbiny i leci do intercoolera.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tomi
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 17:09
Moderator Awatar


Postów: 628

Data rejestracji: 26.07.2005 21:54
Skąd: śląskie
Częstochowa

DT ma fabrycznie studzenie turbuny woda, o ile pamietam to idzie do tej elektrycznej pomki wody przykreconej z tylu do wozka.

Zawór LDA ok? Moze membrana walnieta jak piszesz ze czasem sam na obroty wchodzi?

Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/
I30crdi GD

Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 27-04-2013 17:32
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@tomi nie kazdy dtek miał pompke, ale jest tak jak mowisz. zawsze była chłodzona woda i olejem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kamilu
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 08:39
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

A jeśli nie mam pompki, to skąd podłączyć wodę do turbiny?
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: