Menu główne
Forum
Klubowicze
kamilu |
Dodany dnia 26-04-2013 03:14 |
Postów: 16 Data rejestracji: 25.04.2013 09:11 Skąd: - |
Witam. Mam problem, Kupiłem niedawno samochód i zauważyłem ze z góry i na dole turbosprężarki są rurki z końcówkami takimi, jakby miały iść na nie jakieś wężyki. Niżej dodaje zdjęcie na którym zaznaczyłem o którą rurkę mi chodzi. chodzi mi o rurkę z numerem 1. Odnośnie numeru 2 mam pytanie, czy tą sztangą od turbo, powinienem być w stanie normalnie poruszać? Na chwile obecną ani drgnie. pozdrawiam
kamilu dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez kamilu dnia 26-04-2013 10:44 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 26-04-2013 03:14 |
michor |
Dodany dnia 26-04-2013 11:35 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Numer 1-> chłodzenie turbiny. Powinno to być podpięte pod układ chłodzenia-> ale ktoś kto ma Dt'ka to Ci powie czy oryginalnie turbo w R19 jest chłodzone wodą dodatkowo czy nie.
(to nie jest standard- czasami jest chłodzone tylko olejem) Numer 2-> tak. przy odpowiedniej sile- to jest zawór wastegate. Moc jest? kopci? pompuje dobrze? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
kamilu |
Dodany dnia 26-04-2013 12:14 |
Postów: 16 Data rejestracji: 25.04.2013 09:11 Skąd: - |
mam wrażenie jakby turbo w ogóle się nie włączało, czasami przy 2,5 k się odpali, ale rzadko. Czasami samemu rosną mu obroty, zdjąłem turbo wirnik nie ma luzu, nie ma wycieków oleju. Ta sztanga ani drgnie. Samochód po przyciśnięciu gazu wypuszcza kłęby białego dymu, Uszczelka pod głowicą, pierścienie i uszczelki zaworów są nowe wymienione. ale widać na daremno bo dalej kopci po przyciśnięciu gazu. Płynu chłodniczego nie ubywa. EGR jest zapieczony, staram się go od reanimować, rozważam także zablokowanie go na stałe. |
|
|
buncol121 |
Dodany dnia 26-04-2013 15:13 |
Postów: 101 Data rejestracji: 16.04.2012 10:58 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
a te uszczelki to dobre kupiłeś?
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
|
kamilu |
Dodany dnia 26-04-2013 16:55 |
Postów: 16 Data rejestracji: 25.04.2013 09:11 Skąd: - |
modelowo pasowały, dym pojawia się po mocniejszym wciśnięciu gazu, na postoju jest okej. |
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 26-04-2013 17:46 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
zmierz ile bije turbo, umnie jak przestało bic cisnie to padła turbina, poprostu dawała max 0,3 bara luzów też nie miała
sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
buncol121 |
Dodany dnia 26-04-2013 17:51 |
Postów: 101 Data rejestracji: 16.04.2012 10:58 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
kamilu napisał(a): modelowo pasowały, dym pojawia się po mocniejszym wciśnięciu gazu, na postoju jest okej. niedawno wymieniałem z bratem uszczelke w lupo modelowo też pasowało wyszło na tym że uszczelka była za gruba i silnik nie miał kompresji luksad dobrze mówi sprawdz cisnienie turbiny Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 152000km
|
kamilu |
Dodany dnia 27-04-2013 00:12 |
Postów: 16 Data rejestracji: 25.04.2013 09:11 Skąd: - |
Tak sobie myślę, że gdyby nie miał kompresji to by nie odpalał od przysłowiowego strzała. Czy można sprawdzić ciśnienie turbiny za pomocą dowolnego manometru w domowych warunkach ? Jeśli tak to gdzie się wpiąć? |
|
|
maestro |
Dodany dnia 27-04-2013 14:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@kamilu dowolny manometr to nie moze być, musi miec przede wszystkim odpowiedni zakres pracy (1-1.5bar przynajmniej). Najprosciej wpiąc sie w wężyk wychodzący z kolektora do gruszki, a najbardziej miarodajnie w rure która wychodzi z turbiny i leci do intercoolera.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
tomi |
Dodany dnia 27-04-2013 17:09 |
Postów: 628 Data rejestracji: 26.07.2005 21:54 Skąd: śląskie Częstochowa |
DT ma fabrycznie studzenie turbuny woda, o ile pamietam to idzie do tej elektrycznej pomki wody przykreconej z tylu do wozka.
Zawór LDA ok Moze membrana walnieta jak piszesz ze czasem sam na obroty wchodzi Była R19 1.9dt RT z ABS 94r./
Megane III 1.9dci/ I30crdi GD Moje auto: Renault Laguna II dci/MeganeIVph2, diesel
|
maestro |
Dodany dnia 27-04-2013 17:32 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@tomi nie kazdy dtek miał pompke, ale jest tak jak mowisz. zawsze była chłodzona woda i olejem.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kamilu |
Dodany dnia 29-04-2013 08:39 |
Postów: 16 Data rejestracji: 25.04.2013 09:11 Skąd: - |
A jeśli nie mam pompki, to skąd podłączyć wodę do turbiny? |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |