29 Marca 2024 08:44:12
Zdjęcia użytkowników
dj_mafiozo hanysior19
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
jaka skrzynie polecicie. 
szczepansz93
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 23:07
Awatar


Postów: 126

Data rejestracji: 20.08.2011 22:22
Skąd: podlaskie
Wasilków

No wiec. Mam u siebie jb3037, 100km/h przy 3 tys...... co byscie polecili ? W silniku mam miske stalowa, ale alu tez posiadam. Chodzi mi o zmniejszenie obrotow dla tych 100 km/h .....

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 208000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 28-04-2013 23:07
Awatar
ruli17
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 23:08
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

3060 skrzynia z f3n-a 100 masz przy ok. 2800 jak nie troszkę niżej. mowa oczywiście o piątym biegu.

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
R9GTX
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 23:09
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

długa skrzynia z diesla bądź z f3n'a (obie te same) albo jc5 z dT. Ale to kosztem przyspieszenia

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
dj_mafiozo
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 23:19
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@szczepansz93 Nic innego jak skrzynia od F3Na, JB3028 albo JB3060, różnią się przełożeniami II biegu, ale nie pamiętam, która ma dłuższą dwójkę. Ja osobiście doskonale znam skrzynię JB3060, którą mam u siebie i jest po prostu perfekcyjnie zestrojona, nie ważne jaki silnik, nigdy nie wpakuję innej skrzyni, ewentualnie 3028, ale na wymianę skrzyni się nie zanosi. I dość szybko się kończy, ale o to przecież chodzi. II już ciągnie ładnie, przy wyczynie do ca. 90, F7P osiągnie na niej setkę. Używalny zakres III biegu to 30-160 (dla F7P, F3N dokręca ją do 135-140), IV pakujesz nawet przy 45 km/h i ciągniesz ile pójdzie (za równo F3N jak i F7P nie dociągną tej skrzyni do końca na IV biegu, osiągając na nim już prędkość maksymalną), V bieg to po prostu poezja, skrzynia jest szybka i oszczędna. Dla V, orientacyjnie:
1000 RPM - 50 km/h
1500 RPM - 65 km/h
2000 RPM - 80 km/h
2500 RPM - 95 km/h
3000 RPM - 115 km/h
3500 RPM - 130 km/h
4000 RPM - 150 km/h
Dalej nie pamiętam, ciągnąłem jedynie dwa razy w dniu jak auto kupiłem ile pójdzie, poszła 180, i było koło 5500 RPM.
Masz tu orientacyjne obroty i odpowiadające im prędkości (według GPS), bo dawno po trasie nie jechałem, a po mieście tyle się nie jeździ.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
Kujtek
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 23:20
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

@szczepansz93 https://spreadshe...&gid=2
wolisz krótszą to szukaj krótszej i odwrotnie Pfft

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
szczepansz93
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 23:20
Awatar


Postów: 126

Data rejestracji: 20.08.2011 22:22
Skąd: podlaskie
Wasilków

no a z innej beczki. każda skrzynia jb3 podeszłaby do mnie bez problemu, poza zmianą miski np. na alu ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 208000km
 
dj_mafiozo
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 23:28
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@szczepansz93 Do F7P założysz każdą skrzynię z montowanych w R19, nie zależnie z jakim silnikiem, tylko możesz potrzebować wymienić miskę olejową.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
szczepansz93
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 28-04-2013 23:34
Awatar


Postów: 126

Data rejestracji: 20.08.2011 22:22
Skąd: podlaskie
Wasilków

to gites, mam obie miski. tak popatrzyłem po tych arkuszach skrzyń i pomyślałem o jb3047, jb3067, i jeśli takich bym nie dostał to jb3032, co sądzicie o takim czymś ?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 208000km
 
dj_mafiozo
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 00:03
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Porównuję sobie właśnie w Excelu skrzynie JB1023, JB3028, JB3047, JB3060 i JB3067, różnią się (oprócz JB3060 - II bieg) tylko przełożeniami przekładni głównej, czyli teoretycznie można by tu pokombinować.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
R9GTX
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 00:06
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

ori szesnastkowa jest bardzo dobra do tego silnika i w pełni można się cieszyć z jego właściwości jezdnych. Dłuższa skrzynia = słabsze przyspieszenie = większe v max. (o ile silnik pozwoli) = mniejsze spajanie

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 00:18
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Jb3028.
Dane z GPS:
II bieg- 105,7
III bieg- 153
IV bieg- 215 przy 6900 RPM.
V bieg - przy 215 zbija mniej więcej na 5300-5400 i utrzymuje prędkość. możeby coś tam jeszcze uskrobał ale już słabo.


W trasie co by się nie działo redukcja na III rozwiewa każdy problem, a spalanie da się zbić poniżej 7l/100.

skrzynia jb3028 + F7P


Tu masz wyliczenie prędkości dla II,III,IV,V- na podstawie przełożeń i danych z GPS, z mojego samochodu.

Edytowane przez michor dnia 29-04-2013 00:23
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
dj_mafiozo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 00:26
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@R9GTX Ori szesnastkowa, czyli dokładnie która? Wink

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
michor
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 00:42
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

JB3083? i jeszcze jakaś.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
R9GTX
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 00:46
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

@dj_mafiozo ta pięcio biegowa lol różnice były tak minimalne że byś ich nie zauważył, więc o co chodzi?

Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
luksad2200
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 07:18
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

to wstaw jc5002 i tyle, jak cos mam na sprzedaż taką skrzynie

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
Bot
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 13:20
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Ja miałem oryginal i 110 km przy 3500 tys, zmieniłem na jakąs od f3na , nie wiem w sumie jaka , ale dłuższa , coś jak ruli pisał na poczatku , przyspieszanie na 4-5 o wiele słabiej idzie , ale spalanie w trasie zmalało jakies 2-3 litry przy oszczednej jeździe : )
Jednak tak jak michor pisał 3 przy wyprzedzaniu rozwiewa wątpliwości : )

Miałem miske alu , a skrzynie zmieniłem na taką do melatowej , jeździłęm z tą szparą i nic się nie działo : )

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
michor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 13:36
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

też miałem szparę.
nic się nie działoSmile

Tam przy odrobinie sprytu kawałek blachy wystarczy i nawet dziury nie będzie.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
szczepansz93
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 29-04-2013 22:55
Awatar


Postów: 126

Data rejestracji: 20.08.2011 22:22
Skąd: podlaskie
Wasilków

toście chłopaki dali mi teraz do myślenia ... hmmm ... albo jb3028, albo jb3032 ... w zależności od tego którą bym dostał Pfft jakoś niedługo, może tak z miesiąc i wstawię ofertę do działu kupie, muszę dzieńgów nazbierać, bo jak już skrzynie mieniać to i sprzęgło kupie, warsztat mam tak więc po zniżkach kupie ale zawsze to jakiś wydatek dla biednego maturzysty Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 208000km
 
dj_mafiozo
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2013 00:21
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

@R9GTX Jak różnic nie zauważysz? Skrzynia od wyczyna jest długa, nie najdłuższa z tych wszystkich co prawda, ale jest po prostu świetna, a JB3083 jest mocno krótsza od nich, wiem, że liczyli ją do 16v, który się kręci o tysiaka wyżej, ale mocna różnica jest między nimi.

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
R9GTX
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 30-04-2013 06:32
Awatar


Postów: 5220

Data rejestracji: 12.12.2009 17:58
Skąd: lubelskie
Lublin

@dj_mafiozo chodziło mi o te fabryczne przy f7p że różnicy byś nie zauważył która to która, nie próbuj motać bo jeszcze sam pytałeś o którą szesnastkową skrzynie mi chodzi

dj_mafiozo napisał(a):

@R9GTX Ori szesnastkowa, czyli dokładnie która? Wink

Edytowane przez R9GTX dnia 30-04-2013 08:03
Yo, seria dwieście,
wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy
jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą...

Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: