Menu główne
Forum
Klubowicze
miwi74 |
Dodany dnia 22-01-2006 10:24 |
Postów: 111 Data rejestracji: 15.01.2006 12:48 Skąd: - |
Witam mam problem z silnikiem 1.8 16v w 19 jak juz tu wielu pisze o tym problemie szarpania silnika u mnie jest tak ;wymienilem filter paliwa,kable wysokiego napiecia, swiece[orginalne ze serwisu za 4 szt. dalem 120zl.] nowa kopulka i palec rozdzielacza i teraz kupilem regulator cisnienia paliwa i dalej mam szarpanie silnikiem jak mu dam mocno w gaz.A zaczelo sie od tego jak kupilem lewe paliwo musialo byc niezle badziajstwo przed tym zakupem autko smigalo jak wsciekle a teraz sie cos zatyka.Czy moga byc wtryski zatare albo trzeba silnik krokowy wyczyscic,prosze o porade bo nie wiem co dalej wymieniac. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-01-2006 10:24 |
Diablo |
Dodany dnia 22-01-2006 11:32 |
Postów: 197 Data rejestracji: 18.01.2005 19:51 Skąd: - |
Witaj
Zacznij od przeczyszczeia całego układu paliwowego, dolej jakiegoś środka do paliwa nawet dwa opakowania. Przeczyszczenie silnika krokowego nie zaszkodzi, choć on odpowiedzialny jest za wolne obroty. Sprawdż czujnik przy przepustnicy, a najlepiej wymontuj cały zespół przepustnicy i wyczyść go preparatem w sprayu do czyszczenia gaźników i układów wtryskowych. Nie zaszkodzi także jak psikniesz parę razy tym preparatem do układu dolotowego podczas pracy silnika. "...a friend with weed is better..."
DIABLO |
|
|
czaja |
Dodany dnia 22-01-2006 14:25 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
miwi74 napisał(a): swiece[orginalne ze serwisu za 4 szt. dalem 120zl.( no to ładnie przepłaciłeś ja też pytałem z ciekawości w serwisie o świece do 16v to mi za EYQUEM trzy elektrodowe zaśpiewali 30zł/szt pojechałem do sklepu z częściami do renault i kupiłem identyczne za 15zł/szt a poza tym mam identyczny problem jak ty też przerywa mi auto wymieniłem wszystko co ty + czujnik płożenia przepustnicy , czujnik położenia wału i nic nie dało |
|
|
miwi74 |
Dodany dnia 22-01-2006 16:38 |
Postów: 111 Data rejestracji: 15.01.2006 12:48 Skąd: - |
dzieki Diablo kupie jakies preparaty i poczyszcza caly uklad wtryskowy a moze cos z tym problemem wiazac sie tez czujnik temperatury.acha jeszcze jedno przy przepustnicy jest taki kabelek z czerwona kostka taka polokragla i tam te kabelki mam juz cale gole kazdy osobno tasma izolacyjna zrobilem ,moze tam cos styku nie ma.moze to by tez oblacalo sie wymienic co wy na to. |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 22-01-2006 16:55 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
chyba piszesz o czujniku polozenia przepustnicy i to jest wlasnie jeden z wazniejszych czujników Drugim waznym czujnikiem odpowiedzialnym za dwakowanie paliwa jest czujnik podcisnienia umieszczony kolo serwa hamulcowego a w szczegolnosci do sprawdzenia jego polaczenie elastyczne z kolektorem ssacym .Musi być idealnie szczelne nie popekane itd. |
Jasiek |
Dodany dnia 24-01-2006 21:33 |
Postów: 48 Data rejestracji: 10.01.2006 21:06 Skąd: - |
miwi74 napisał(a): Witam mam problem z silnikiem 1.8 16v w 19 jak juz tu wielu pisze o tym problemie szarpania silnika u mnie jest tak ;wymienilem filter paliwa,kable wysokiego napiecia, swiece[orginalne ze serwisu za 4 szt. dalem 120zl.] nowa kopulka i palec rozdzielacza i teraz kupilem regulator cisnienia paliwa i dalej mam szarpanie silnikiem jak mu dam mocno w gaz.A zaczelo sie od tego jak kupilem lewe paliwo musialo byc niezle badziajstwo przed tym zakupem autko smigalo jak wsciekle a teraz sie cos zatyka.Czy moga byc wtryski zatare albo trzeba silnik krokowy wyczyscic,prosze o porade bo nie wiem co dalej wymieniac. miwi74 ja miałem podobny problem byłem w serwisie bo miałem tego już dosyć (również powymieniałem kupe części i nic)Mechanicy poszperali, poszperali i okazało się że mam walnięty układ recyrkulacji spalin. Po naprawie jak ręką odją |
|
|
czaja |
Dodany dnia 25-01-2006 02:34 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
Jasiek napisał(a): miałem podobny problem byłem w serwisie bo miałem tego już dosyć (również powymieniałem kupe części i nic)Mechanicy poszperali, poszperali i okazało się że mam walnięty układ recyrkulacji spalin. Po naprawie jak ręką odją ok ale w tym poście jest mowa o silniku 1.8 16v a tu nie ma układu recyrkulacji spalin |
|
|
Diablo |
Dodany dnia 25-01-2006 12:42 |
Postów: 197 Data rejestracji: 18.01.2005 19:51 Skąd: - |
Błąd. W R19 1.8 16v jest układ recyrkulacji spalin, nawet jest zamontowany filtr węglowy przy zbiorniku płynu do spryskiwacza, który te spaliny oczyszcza. Przy komputerze sterującym silnikiem jest układ od EGR.
"...a friend with weed is better..."
DIABLO |
|
|
czaja |
Dodany dnia 25-01-2006 13:32 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
Diablo napisał(a): Błąd. W R19 1.8 16v jest układ recyrkulacji spalin, nawet jest zamontowany filtr węglowy przy zbiorniku płynu do spryskiwacza, który te spaliny oczyszcza. Przy komputerze sterującym silnikiem jest układ od EGR. no to się popisałeś filt z węglem aktywnym jest połączony ze zbiornikiem paliwa i gromadzi opary paliwa (a nie oczyszcza spaliny ) które idą do spalenia (zobacz gdzie prowadzą wężyki ) a elektrozawór koło kompa jest otwierany żeby opary z filtra węglowego mogły się dostać do spalenia i nie ma on nic wspólnego z EGR czy widziałeś w silniku 16v żeby cokolwiek było przyłączone do kolektora wydechowego ? w innych silnikach zawór EGR jest zamontowany na kolektorze wydechowym i tam spaliny wracają do ponownego spalenia ale nie przez filtr węglowy |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 25-01-2006 13:36 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Oj widac ze masz mizerne pojecie o układzie EGR . EGR wpuszcza spaliny do kolektora ssacego i zawór ten jest otwierany podcisnieniem ktore z kolei otwierane jest zaworem elektromagnetycznym sterowanym komputerem silnika. Filtr wegłowy sluzy do przechowywania oparów paliwa i jest oprózniany podczas pracy silnika do kolektora ssacego .Te dwa uklady nie mmaja ze soba nic wspolnego .Jedynie połaczenia do kolektora ssacego poprzez zawory i trojniki.Zawór EGR jest to kawał metalowej puszki kształtem przypominajacej UFO z podlaczonym u góry węzykiem podcisnieniowym .Przykrecony jest do kolektora ssacego i ma polaczenie z kolektorem wydechowym . Zawory EGR po uszkodzeniu albo zacieciu nalezy usunąc .Szkoda go naprawiac bo tylko pogarsza osiagi silnika ,chyba ze ktos jest fanem Green Peace |
miwi74 |
Dodany dnia 08-03-2006 20:07 |
Postów: 111 Data rejestracji: 15.01.2006 12:48 Skąd: - |
witam ponownie ma ktos moze jakies fotki tego zaworu EGR |
|
|
mario |
Dodany dnia 23-05-2006 15:40 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
w 16V jest erg ? a niby jak ? kolektory z roznych stron... w mojej F3Pce nie ma takeigo patentu wiec tym bardziej nikt tego nie ladowal do F7P,
raczej te twoje tanie paliwo zniszczylo/zanieczyscilo wtryskiwacze i teraz nie sa wstanie strzelac jak powinny Honda Civic
|
|
|
mario |
Dodany dnia 23-05-2006 15:53 |
Postów: 376 Data rejestracji: 24.03.2005 17:02 Skąd: - |
jama napisał/a: Sorki, ale w opisie mam F3N monowtrysk i generalnie proszę o odpowiedź jak na 100% sprawdzić sprawność tego zaworu. Tylko to. ja sie nie gniewam ale pisalem do autora wątku a nie do ciebie Honda Civic
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |