02 Maja 2024 08:54:04
Zdjęcia użytkowników
Kali Mateo
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Szarpanka silnika 1.8 16v problem mam 
miwi74
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 10:24
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 15.01.2006 12:48
Skąd: -

Witam mam problem z silnikiem 1.8 16v w 19 jak juz tu wielu pisze o tym problemie szarpania silnika u mnie jest tak ;wymienilem filter paliwa,kable wysokiego napiecia, swiece[orginalne ze serwisu za 4 szt. dalem 120zl.] nowa kopulka i palec rozdzielacza i teraz kupilem regulator cisnienia paliwa i dalej mam szarpanie silnikiem jak mu dam mocno w gaz.A zaczelo sie od tego jak kupilem lewe paliwo musialo byc niezle badziajstwo przed tym zakupem autko smigalo jak wsciekle a teraz sie cos zatyka.Czy moga byc wtryski zatare albo trzeba silnik krokowy wyczyscic,prosze o porade bo nie wiem co dalej wymieniac.Sad
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 22-01-2006 10:24
Awatar
Diablo
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 11:32
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 18.01.2005 19:51
Skąd: -

Witaj

Zacznij od przeczyszczeia całego układu paliwowego, dolej jakiegoś środka do paliwa nawet dwa opakowania. Przeczyszczenie silnika krokowego nie zaszkodzi, choć on odpowiedzialny jest za wolne obroty. Sprawdż czujnik przy przepustnicy, a najlepiej wymontuj cały zespół przepustnicy i wyczyść go preparatem w sprayu do czyszczenia gaźników i układów wtryskowych. Nie zaszkodzi także jak psikniesz parę razy tym preparatem do układu dolotowego podczas pracy silnika.

"...a friend with weed is better..."
DIABLO
 
czaja
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 14:25
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

miwi74 napisał(a):
swiece[orginalne ze serwisu za 4 szt. dalem 120zl.(


no to ładnie przepłaciłeś ja też pytałem z ciekawości w serwisie o świece do 16v to mi za EYQUEM trzy elektrodowe zaśpiewali 30zł/szt pojechałem do sklepu z częściami do renault i kupiłem identyczne za
15zł/szt

a poza tym mam identyczny problem jak ty też przerywa mi auto
wymieniłem wszystko co ty + czujnik płożenia przepustnicy ,
czujnik położenia wału i nic nie dało
 
miwi74
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 16:38
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 15.01.2006 12:48
Skąd: -

dzieki Diablo kupie jakies preparaty i poczyszcza caly uklad wtryskowy a moze cos z tym problemem wiazac sie tez czujnik temperatury.acha jeszcze jedno przy przepustnicy jest taki kabelek z czerwona kostka taka polokragla i tam te kabelki mam juz cale gole kazdy osobno tasma izolacyjna zrobilem ,moze tam cos styku nie ma.moze to by tez oblacalo sie wymienic co wy na to.
 
Maciej_R21
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 22-01-2006 16:55
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

chyba piszesz o czujniku polozenia przepustnicy i to jest wlasnie jeden z wazniejszych czujników !!
Drugim waznym czujnikiem odpowiedzialnym za dwakowanie paliwa jest czujnik podcisnienia umieszczony kolo serwa hamulcowego a w szczegolnosci do sprawdzenia jego polaczenie elastyczne z kolektorem ssacym .Musi być idealnie szczelne nie popekane itd.
 
Jasiek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-01-2006 21:33
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 10.01.2006 21:06
Skąd: -

miwi74 napisał(a):
Witam mam problem z silnikiem 1.8 16v w 19 jak juz tu wielu pisze o tym problemie szarpania silnika u mnie jest tak ;wymienilem filter paliwa,kable wysokiego napiecia, swiece[orginalne ze serwisu za 4 szt. dalem 120zl.] nowa kopulka i palec rozdzielacza i teraz kupilem regulator cisnienia paliwa i dalej mam szarpanie silnikiem jak mu dam mocno w gaz.A zaczelo sie od tego jak kupilem lewe paliwo musialo byc niezle badziajstwo przed tym zakupem autko smigalo jak wsciekle a teraz sie cos zatyka.Czy moga byc wtryski zatare albo trzeba silnik krokowy wyczyscic,prosze o porade bo nie wiem co dalej wymieniac.Sad


miwi74 ja miałem podobny problem byłem w serwisie bo miałem tego już dosyć (również powymieniałem kupe części i nic)Mechanicy poszperali, poszperali i okazało się że mam walnięty układ recyrkulacji spalin. Po naprawie jak ręką odjąGrin
 
czaja
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2006 02:34
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

Jasiek napisał(a):

miałem podobny problem byłem w serwisie bo miałem tego już dosyć (również powymieniałem kupe części i nic)Mechanicy poszperali, poszperali i okazało się że mam walnięty układ recyrkulacji spalin. Po naprawie jak ręką odjąGrin


ok ale w tym poście jest mowa o silniku 1.8 16v a tu nie ma układu recyrkulacji spalin
 
Diablo
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2006 12:42
Awatar


Postów: 197

Data rejestracji: 18.01.2005 19:51
Skąd: -

Błąd. W R19 1.8 16v jest układ recyrkulacji spalin, nawet jest zamontowany filtr węglowy przy zbiorniku płynu do spryskiwacza, który te spaliny oczyszcza. Przy komputerze sterującym silnikiem jest układ od EGR.

"...a friend with weed is better..."
DIABLO
 
czaja
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2006 13:32
Awatar


Postów: 308

Data rejestracji: 14.03.2005 20:24
Skąd: -

Diablo napisał(a):
Błąd. W R19 1.8 16v jest układ recyrkulacji spalin, nawet jest zamontowany filtr węglowy przy zbiorniku płynu do spryskiwacza, który te spaliny oczyszcza. Przy komputerze sterującym silnikiem jest układ od EGR.


no to się popisałeś

filt z węglem aktywnym jest połączony ze zbiornikiem paliwa i gromadzi opary paliwa (a nie oczyszcza spaliny ) które idą do spalenia
(zobacz gdzie prowadzą wężyki )
a elektrozawór koło kompa jest otwierany żeby
opary z filtra węglowego mogły się dostać do spalenia
i nie ma on nic wspólnego z EGR

czy widziałeś w silniku 16v żeby cokolwiek było przyłączone do kolektora wydechowego ? w innych silnikach zawór EGR jest
zamontowany na kolektorze wydechowym i tam spaliny wracają do
ponownego spalenia ale nie przez filtr węglowy

 
Maciej_R21
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 25-01-2006 13:36
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Oj widac ze masz mizerne pojecie o układzie EGR .
EGR wpuszcza spaliny do kolektora ssacego i zawór ten jest otwierany podcisnieniem ktore z kolei otwierane jest zaworem elektromagnetycznym sterowanym komputerem silnika.
Filtr wegłowy sluzy do przechowywania oparów paliwa i jest oprózniany podczas pracy silnika do kolektora ssacego .Te dwa uklady nie mmaja ze soba nic wspolnego .Jedynie połaczenia do kolektora ssacego poprzez zawory i trojniki.Zawór EGR jest to kawał metalowej puszki kształtem przypominajacej UFO z podlaczonym u góry węzykiem podcisnieniowym .Przykrecony jest do kolektora ssacego i ma polaczenie z kolektorem wydechowym .
Zawory EGR po uszkodzeniu albo zacieciu nalezy usunąc .Szkoda go naprawiac bo tylko pogarsza osiagi silnika ,chyba ze ktos jest fanem Green Peace Grin
 
miwi74
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2006 20:07
Awatar


Postów: 111

Data rejestracji: 15.01.2006 12:48
Skąd: -

witam ponownie ma ktos moze jakies fotki tego zaworu EGR
 
mario
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2006 15:40
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

w 16V jest erg ? a niby jak ? kolektory z roznych stron... w mojej F3Pce nie ma takeigo patentu wiec tym bardziej nikt tego nie ladowal do F7P,

raczej te twoje tanie paliwo zniszczylo/zanieczyscilo wtryskiwacze i teraz nie sa wstanie strzelac jak powinny

Honda Civic
 
mario
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 23-05-2006 15:53
Awatar


Postów: 376

Data rejestracji: 24.03.2005 17:02
Skąd: -

jama napisał/a:
Sorki, ale w opisie mam F3N monowtrysk i generalnie proszę o odpowiedź jak na 100% sprawdzić sprawność tego zaworu. Tylko to.

ja sie nie gniewam ale pisalem do autora wątku a nie do ciebie Smile

Honda Civic
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: