29 Marca 2024 16:35:02
Zdjęcia użytkowników
borewicz078 pitus2803
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Kilka problemów po swapie 
jamlasica
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01-06-2013 22:12
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

Po kompletnym swapie silnika f3n mono -> f7p, elektroniki silnika itp, pojawiło się kilka problemów:

1. Brak mocy, dławi przy wkręcaniu na obroty (nie zawsze, ale często). Czy to, że nie przełożyliśmy pompy paliwowej byłoby winą? Pompę zostawiliśmy z f3n.

2. Czy cztery tarcze przełożone z 16v będą działały poprawnie ze starym serwem? Hamulce zostały kompletnie, od zera wyremontowane. Przewody przejrzane, wszystkie podejrzane - wymienione. Oczywiście zmienione tarcze i klocki, a Renia nadal hamuje jak parowóz. Nie przełożyliśmy serwa - czy to będzie winą?

3. Pompka obiegowa działa non stop

4. Mocno potrzebuję schematu obiegu wody, bo gruby wąż nagrzewnicy 16v gdzieś mi wcięło i musimy obieg wody zbudować ładnie od nowa.

Uprzejmie proszę o pomoc.
jamlasica dodał/a następującą grafiki:
2013-06-01_204519.jpg 2013-05-30_174908.jpg

Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 01-06-2013 22:12
Awatar
ruli17
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-06-2013 22:18
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

1. pompa nie wydala
2. tak będą działały
3. nie wiem
4. nie rozumiem jak mógł wam zniknąć wąż obiegowy...

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-06-2013 22:20
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

1. Pompa do wymiany na odpowiednia.

2. Na hamulcach z F3Na chcesz hamować 16V? Czy przełożyłeś ten cały bajzel z F7P? Serwo ogólnie wywal na rzecz megankowego. Róznica bedzie kolosalna.

3. Instalacja pompki rozkłada sie we wiązce silnika, więc tam szukaj problemu.

4. A co tam jest za filozofia? Górny do głowicy a dolny do zbiorniczka.

I gdzie tą cewke przykreciliscie? To nie jest jej miejsce.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ruli17
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-06-2013 22:22
Awatar


Postów: 4342

Data rejestracji: 17.11.2010 16:57
Skąd: dolnośląskie
Oława

@maestro nie majster, chodzi o podłączenie tarcz z 16v do pompy i serwa z F3N-a (na przód i tył)

Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze!

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
 
jamlasica
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-06-2013 22:35
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Już się ustosunkowuję:

1) dzięki za wskazówkę. Tylko w tym widzieliśmy możliwy problem

2) @maestro źle mnie zrozumiałeś. Aktualnie mam zaciski i tarcze z 16v, a serwo z 8v. Mam rozumiec że problem leży w serwie? Po drugie, mówisz o megankowym. Rozumiem że pasuje ono bez większego rzeźbienia?

3) już szukam schematu.

4) @ruli - po prostu graty po rozbiórce 16v leżały w kilku miejscach i pudło z nagrzewnicą i wężem znikło. @ruli i @maestro: potrzebujemy kompletnego schematu, bowiem w docelowej Reni było zainstalowane webasto, które doskonale się sprawowało, więc chcemy je zainstalować też w 16v .

Więc w zasadzie na tą chwilkę, potrzebuję wskazówki w temacie serwa. Zostawiać stare serwo z f3n i szukać problemu gdzie indziej, czy też włożyć serwo f7p żeby był już cały komplet?

Edytowane przez jamlasica dnia 01-06-2013 22:53
Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-06-2013 23:49
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@jamlasica serwo z meganki 1, z silnika 1.6-2.0; z 1.4 moze nie byc roznicy z tym Twoim Wink

2. Trzeba nawiercic dziurke na dźwigni którą podpina sie pod pedał, po prostu ją przesunąc o kilkanascie milimetrów, montazowo wszystko to samo. Nie zostawiaj serwa z F3Na. Pompa+serwo z meganki najlepiej Wink

3. Nie znajdziesz nic do tego Wink Tylko miernik i szukasz.

4. Nadal nie rozumiem Wink Masz góre chłodnicy, dół, pompke - przód ogarnięty sam w sobie. Tył - sam też wyjdzie.

Tu masz to czego szukasz: (u Ciebie nie ma elementu 14)
[img]http://images46.fotosik.pl/545/023d50239b960aeb.jpg[/img] is not a valid Image.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
jamlasica
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 02-06-2013 10:48
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Wasze sugestie sprawdzę jutro i na pewno dam znać co z tego wyszło. Dzisiaj - sprzątanie wnętrza, wymiana dywanika na czarny z 16v i nieco własnej rzeźby z matami tłumiącymi.

Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
Christmas_23
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02-06-2013 11:01
Awatar


Postów: 827

Data rejestracji: 17.12.2011 16:37
Skąd: śląskie
Częstochowa

@jamlasica
3. Jak masz jeszcze jeden przekaźnik czasowy (cartier) to podmień bo u mnie złapały styki i chodziła cały czas.

www.renault19.pl/forum/attachments/20110603001.jpg

Foto by monterekWink

Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
 
jamlasica
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 03-06-2013 00:51
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

@christmas nie mam jeszcze jednego przekaźnika, jednak sprawdzę styki miernikiem i napiszę


Treść dodana dnia 03 czerwiec 2013 23:43:

Szybki raport: zamiana serwa na 16V pomogła, zamiana pompy paliwowej pomogła. Przekaźnik czasowy rzeczywiście zwiera styki od razu i nie puszcza.
Ze względu na brak oryginalnych węży, zastosowanie innej chłodnicy oraz wpięcie webasto, byliśmy zmuszeni większą część obiegu wody wykonać samodzielnie. Również to się udało.

Silnik pracuje bardzo dobrze. Zero problemów z obrotami jałowymi. Wkręca się bardzo sprawnie. Z poważniejszych rzeczy wykonanych jeszcze dzisiaj - naprawiliśmy podłużnicę (na szczęście w części pod bagażnikiem, czyli - w mojej opinii - już nieco mniej "niebezpiecznej"Wink oraz wyspawaliśmy rozerwany odpływ w podłodze po stronie pasażera z przodu. Pozostałość po wariackiej zimie.

Aha, mimo że wyciągnięcie serwa nie jest najprostsze, już namierzyłem serwo z meganki Smile

ogólnie operację uważam za bardzo udaną. Niedługo pełna historia i lista modyfikacji zostaną opisane w odpowiednim dziale forum.

Dziękuję szanownym Kolegom za zainteresowanie i pomoc.

Edytowane przez jamlasica dnia 04-06-2013 00:43
Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: