Menu główne
Forum
Klubowicze
jamlasica |
Dodany dnia 01-06-2013 22:12 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
Po kompletnym swapie silnika f3n mono -> f7p, elektroniki silnika itp, pojawiło się kilka problemów: 1. Brak mocy, dławi przy wkręcaniu na obroty (nie zawsze, ale często). Czy to, że nie przełożyliśmy pompy paliwowej byłoby winą? Pompę zostawiliśmy z f3n. 2. Czy cztery tarcze przełożone z 16v będą działały poprawnie ze starym serwem? Hamulce zostały kompletnie, od zera wyremontowane. Przewody przejrzane, wszystkie podejrzane - wymienione. Oczywiście zmienione tarcze i klocki, a Renia nadal hamuje jak parowóz. Nie przełożyliśmy serwa - czy to będzie winą? 3. Pompka obiegowa działa non stop 4. Mocno potrzebuję schematu obiegu wody, bo gruby wąż nagrzewnicy 16v gdzieś mi wcięło i musimy obieg wody zbudować ładnie od nowa. Uprzejmie proszę o pomoc.
jamlasica dodał/a następującą grafiki:
Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
renault19.pl | Dodany dnia 01-06-2013 22:12 |
ruli17 |
Dodany dnia 01-06-2013 22:18 |
Postów: 4342 Data rejestracji: 17.11.2010 16:57 Skąd: dolnośląskie Oława |
1. pompa nie wydala
2. tak będą działały 3. nie wiem 4. nie rozumiem jak mógł wam zniknąć wąż obiegowy... Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
|
maestro |
Dodany dnia 01-06-2013 22:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
1. Pompa do wymiany na odpowiednia.
2. Na hamulcach z F3Na chcesz hamować 16V? Czy przełożyłeś ten cały bajzel z F7P? Serwo ogólnie wywal na rzecz megankowego. Róznica bedzie kolosalna. 3. Instalacja pompki rozkłada sie we wiązce silnika, więc tam szukaj problemu. 4. A co tam jest za filozofia? Górny do głowicy a dolny do zbiorniczka. I gdzie tą cewke przykreciliscie? To nie jest jej miejsce. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ruli17 |
Dodany dnia 01-06-2013 22:22 |
Postów: 4342 Data rejestracji: 17.11.2010 16:57 Skąd: dolnośląskie Oława |
@maestro nie majster, chodzi o podłączenie tarcz z 16v do pompy i serwa z F3N-a (na przód i tył)
Z idiotami się nie dyskutuje, najpierw zaciągają na swój poziom, później niszczą doświadczeniem.
Z rapem od zawsze na zawsze! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 666km
|
jamlasica |
Dodany dnia 01-06-2013 22:35 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Już się ustosunkowuję:
1) dzięki za wskazówkę. Tylko w tym widzieliśmy możliwy problem 2) @maestro źle mnie zrozumiałeś. Aktualnie mam zaciski i tarcze z 16v, a serwo z 8v. Mam rozumiec że problem leży w serwie? Po drugie, mówisz o megankowym. Rozumiem że pasuje ono bez większego rzeźbienia? 3) już szukam schematu. 4) @ruli - po prostu graty po rozbiórce 16v leżały w kilku miejscach i pudło z nagrzewnicą i wężem znikło. @ruli i @maestro: potrzebujemy kompletnego schematu, bowiem w docelowej Reni było zainstalowane webasto, które doskonale się sprawowało, więc chcemy je zainstalować też w 16v . Więc w zasadzie na tą chwilkę, potrzebuję wskazówki w temacie serwa. Zostawiać stare serwo z f3n i szukać problemu gdzie indziej, czy też włożyć serwo f7p żeby był już cały komplet? Edytowane przez jamlasica dnia 01-06-2013 22:53 Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
maestro |
Dodany dnia 01-06-2013 23:49 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@jamlasica serwo z meganki 1, z silnika 1.6-2.0; z 1.4 moze nie byc roznicy z tym Twoim
2. Trzeba nawiercic dziurke na dźwigni którą podpina sie pod pedał, po prostu ją przesunąc o kilkanascie milimetrów, montazowo wszystko to samo. Nie zostawiaj serwa z F3Na. Pompa+serwo z meganki najlepiej 3. Nie znajdziesz nic do tego Tylko miernik i szukasz. 4. Nadal nie rozumiem Masz góre chłodnicy, dół, pompke - przód ogarnięty sam w sobie. Tył - sam też wyjdzie. Tu masz to czego szukasz: (u Ciebie nie ma elementu 14) [img]http://images46.fotosik.pl/545/023d50239b960aeb.jpg[/img] is not a valid Image. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
jamlasica |
Dodany dnia 02-06-2013 10:48 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Wasze sugestie sprawdzę jutro i na pewno dam znać co z tego wyszło. Dzisiaj - sprzątanie wnętrza, wymiana dywanika na czarny z 16v i nieco własnej rzeźby z matami tłumiącymi. Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
Christmas_23 |
Dodany dnia 02-06-2013 11:01 |
Postów: 827 Data rejestracji: 17.12.2011 16:37 Skąd: śląskie Częstochowa |
@jamlasica 3. Jak masz jeszcze jeden przekaźnik czasowy (cartier) to podmień bo u mnie złapały styki i chodziła cały czas. Foto by monterek Moje auto: Laguna II Grandtour 1.8 16v, benzyna+LPG, 230000km
|
jamlasica |
Dodany dnia 03-06-2013 00:51 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
@christmas nie mam jeszcze jednego przekaźnika, jednak sprawdzę styki miernikiem i napiszę
Treść dodana dnia 03 czerwiec 2013 23:43: Szybki raport: zamiana serwa na 16V pomogła, zamiana pompy paliwowej pomogła. Przekaźnik czasowy rzeczywiście zwiera styki od razu i nie puszcza. Ze względu na brak oryginalnych węży, zastosowanie innej chłodnicy oraz wpięcie webasto, byliśmy zmuszeni większą część obiegu wody wykonać samodzielnie. Również to się udało. Silnik pracuje bardzo dobrze. Zero problemów z obrotami jałowymi. Wkręca się bardzo sprawnie. Z poważniejszych rzeczy wykonanych jeszcze dzisiaj - naprawiliśmy podłużnicę (na szczęście w części pod bagażnikiem, czyli - w mojej opinii - już nieco mniej "niebezpiecznej" oraz wyspawaliśmy rozerwany odpływ w podłodze po stronie pasażera z przodu. Pozostałość po wariackiej zimie. Aha, mimo że wyciągnięcie serwa nie jest najprostsze, już namierzyłem serwo z meganki ogólnie operację uważam za bardzo udaną. Niedługo pełna historia i lista modyfikacji zostaną opisane w odpowiednim dziale forum. Dziękuję szanownym Kolegom za zainteresowanie i pomoc. Edytowane przez jamlasica dnia 04-06-2013 00:43 Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |