26 Kwietnia 2024 22:21:22
Zdjęcia użytkowników
edytaimarcin grelek3
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Budowa klimatyzacji - pomysły pod ostrą krytykę 
jamlasica
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 14:41
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

Potrzebuję paru informacji, oraz opinii osób które mają klimę w 16v lub w jakiś sposób dotykały tematu klimy.
Na wstępie powiem tak: temat dociągnę do końca tak jak inne rzeczy związane z Renią, więc na odpowiedzi w stylu "nie opłaca się" proszę nawet nie marnować klawiatury Smile

Chcę zbudować klimatyzację w Reni z F7p. Namierzyć klimatyzację do tego modelu - to dość spory wyczyn. Ja próbuję od jakiegoś czasu. Jednak przyszedł mi do głowy pomysł, żeby spróbować z klimatyzacją uniwersalną - którą można znaleźć na Allegro w cenie około 700 zł. Chłodnica takiej klimatyzacji jest praktycznie identycznych wymiarów jak chłodnica f3n mono (bo taką właśnie mam zaadaptowaną pod f7p). Na sklaplacz miejsce znajdzie się oczywiście w grodzi. Problemem pozostaje napęd sprężarki. Rozważaliśmy z kolegą opcję napędu elektrycznego, ale przypomniałem sobie że f7p+klima ma sprężarkę napędzaną pasem wielorowkowym,a wspomaganie jest na pompie elektrycznej.

Tych, którzy dotrwali do końca tego wywodu, proszę o wypowiedzenie się lub pomoc w następujących kwestiach:

1. Foty. Potrzebuję jak najwięcej zdjęć z f7p+klima w okolicach blachy po lewej stronie, do której jest przymocowany kolektor, alternator itp. Po jednej i po drugiej stronie blachy. Chciałbym zobaczyć jak jest ułożona pompa wspomagania elektryczna, jaka jest różnica względem pompy na pasek (czy trzeba zmieniać przewody) oraz jakie są kształty łap, mocowań, blach.

2. związany bezpośrednio z 1). Czy pomysł, aby zastosować sprężarkę oryginalną z R19 + nowa instalacja z allegro - wypali? Kwestie załączania itp całkowicie pomijamy, bowiem panel sterowania nawiewem i temperaturą buduję od zera i mogę sobie pozwolić na dosłownie wszystko.

3. Co w momencie spadku obrotów silnika? klima generuje dodatkowe obciążenie na pasku: czy ECU sam podciągnie zbyt niskie obroty, korzystając z zaworu biegu jałowego?

Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-06-2013 14:41
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 14:50
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Istnieje/istniało coś takiego jak tzw. "włoska" klima do R19 - też w F7P.

Był dodatkowy pasek i łapa od kompresora, co powodowało że zostawało hydrauliczne wspomaganie.

Co do pytań:
1) tak, trzeba zmienić przewody bo normalnie pompa jest po prawej z przodu pod alternatorem, zaś elektryczna siedzi sobie na skrzyni biegów po drugiej stronie silnika-> bez zmiany przewodów się nie obejdzie.

2) Akurat lodówki i przewody do klimy to najmniejszy problem - całkiem tanio da się to znaleźć.

Ale-> jeżeli nie chcesz używać fabrycznego wiatraka i lodówki od klimy, to popatrz sobie na wiatrak w wersji bez klimatyzacji i się najpierw zastanów gdzie zamontujesz lodówkę (to pkt 1) i jak uszczelnisz "zaciąg" żeby ssało tylko przez lodówkęSmile

3. od tego jest specjalne ECU z klimą w F7P które podnosi obroty i rozpina kompresor przy np. bucie w podłodze.


Zastanów się jeszcze nad:
1) spasowaniem 2 chłodnic razem.
2) "logiką" działania wiatraka na chłodnicy - bo będzie potrzebna.


Treść dodana dnia 24 czerwiec 2013 14:53:

włoska klima

Tu jest ten temat.
Uderz ładnie do usera Rycho - może Ci podeśle fotki bo widzę że już linki nieaktywne.

Edytowane przez michor dnia 24-06-2013 14:53
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
jamlasica
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 14:58
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

co do "włoskiej" klimy - gdzie mieścił się ten kompresor? Smile

kwestia specjalnego ECU - wsad do eproma najpewniej byłby do dorwania, chociaż szkoda mi mieszać z epromem (mam powerchip w podstawce). Ciekawe czy ECU różnił się elektronicznie, czy tylko epromem i wiązką..

mówiąc o logice działania wiatraka, masz na myśli sterowanie jego obrotami?

Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
bej
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 15:33
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

jak coś to mam łapy kompresora do 16V z klimą i pompę elektryczną wspomagania, kompresor też się znajdzie, wsumie to pewnie miałbym wszystko co Ci potrzebne oprócz wiązki elektrycznej

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
jamlasica
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 15:39
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

poproszę numer telefonu na PW, mój też poszedł do Ciebie na PW

oki już namierzyłem twój kontakt


Treść dodana dnia 24 czerwiec 2013 14:51:

no i proszę.. "uderz w stół" ....
chyba złożymy oryginalną klimę do 16v Wink
temat raczej leci do zamknięcia Wink


Treść dodana dnia 24 czerwiec 2013 14:58:

Albo nie zamykamy Wink

nie będę nikomu zaśmiecał PW, więc jeśli ktoś wie, proszę o odpowiedź:

kombinujemy z bej listę części potrzebnych do uzbrojenia 16V w klimę. Na podstawie tej listy będzie szukał dla mnie wszystkich komponentów w swoim składziku.

Od strony wspomagania będą potrzebne:
- pompa elektryczna
- przewody wspomagania
- ewentualnie wiązka od wspomagania elektrycznego, ale to raczej na piechotę da się zrobić

Od strony klimatyzacji:
- chłodnica
- skraplacz
- osuszacz
- ECU
- sprężarka
- panel sterowania nawiewem
- łapy i mocowania

Jeżeli ktoś ma zdjęcia, numery części - bardzo prosimy o wszelkie informacje. żebyśmy dobrali na pewno to, co trzeba. Jeżeli czegoś brak na tej liście - również proszę o podpowiedź.

Edytowane przez jamlasica dnia 24-06-2013 16:00
Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
monterek5
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 16:10
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

szacun za pomysł sam przerabiałem już 2 auta f7p z wersji bez klimy na wersje z klima i miałem z 3 zestawy klimy ale z doświadczenia stwierdzam ze wole wersje bez klimy, uważam ze renault do f7p dołożyło klime na siłę i jest to średnio przemyślana konstrukcja ale jak bardzo chcesz twoja wola

mam wiązkę deski pod Klimę jakby co

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
jamlasica
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 16:13
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

w związku z tym co powiedziałeś, czy jest ona jakaś wredna i szczególnie niewdzięczna w użytkowaniu? awaryjna?

Elementy które znajdzie bej, zamierzam poddać najpierw regeneracji wszelkimi dostępnymi metodami. Jeśli chodzi o ilość miejsca potem pod maską.. wiem. Koszmar. Jednak - używać się da?

Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
monterek5
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 16:22
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

działać będzie bo do tego jest największe problemy z tym to będzie :
- silniczek na wentylatorze od obiegu żeby miał wszystkie zębatki nieobrobione
- wycinanie dziur w przegrodzie silnika
- dokupienie przejściówki do napełniania z starych zaworów na nowe do nowych odczynników bo większość "klimatyzatorów" rozłoży ręce bez tego
a reszta plug@play jak będziesz miał części no i dużo cierpliwości bo będzie naprawdę ciasno

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
jamlasica
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 16:37
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

wycięcie dziury to żaden problem. Mała tarcza, kątówka i wio. Mam za sobą przestudiowanie tematu z klimą f3p więc nie było tam takiej tragedii. A za temat biorę się, dlatego że mam w mieście naprawdę niezłego kolesia od klimatyzacji i sądzę że ma wszelkie przelotki do napełniania.

Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
tomek1405
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 16:47
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Jesli juz wkladac klime to seryjna i tylko z podzespolami na czynnik R134a wszystkie na czynnik R12 to poprostu szrot.
Chodzi mi glownie sprezarke i parownik bo one sa w stanie agolanym po R12. Osuszacz nowy to nie wspominam bo to oczywistosc.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
jamlasica
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 16:55
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

Masz może numery części / zdjęcia pod r134a ?

Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
michor
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 17:02
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

to jest wszystko to samo R134a/R12.

Tylko było innym czynnikiem napełniane (R12 podobno jest bardziej "żrący"Wink

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 19:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kolega pyta czemu w 16V na siłe dołożyli klime a monterek odpowiada:

działać będzie bo do tego jest największe problemy z tym to będzie :
- silniczek na wentylatorze od obiegu żeby miał wszystkie zębatki nieobrobione
- wycinanie dziur w przegrodzie silnika
- dokupienie przejściówki do napełniania z starych zaworów na nowe do nowych odczynników bo większość "klimatyzatorów" rozłoży ręce bez tego
a reszta plug@play jak będziesz miał części no i dużo cierpliwości bo będzie naprawdę ciasno


Czyli to co w kazdym innym silniku.


Zasadniczo kieruj sie tematem o montażu w F3P mono (z reszta chyba mojego autorstwa)
Co do wiazki wspomagania elektrycznego - nie myśl że to takie proste. Sterują tym cztery przekaźniki i pewna logika. "Szczęście w nieszczęściu" że mam do tego oryginalny schemat. Sam teraz walczyłem u siebie bo elektryczna pompa nie chciała chodzić Wink
Ogólnie temat nie jest jakiś specjalnie trudny jeśli masz wszystkie ORYGINALNE elementy.

Aha - jeśli chcesz zakładać osprzęt (czyli wywalenie pompy napędzanej paskiem i montaż kompresora) to rób to na wyjętym silniku - dobrze Ci radze Smile No i chłodnice Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
monterek5
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 19:50
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

ja składałem na silniku w środku i problemów też nie ma większych jeżeli najpierw bierzesz się za osprzęt potem wiązkę węże i na końcu chłodnice, wiązka pod Klimę to 2gie tyle miedzi niż zwykła bez, mi konstrukcyjnie nie przypadła do gustu ale to moje zdanie wymieńcie f7p które ma nabita Klimę i działa oprócz miska bo niekojaze innych?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 21:36
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@monterek5 mateo? a ile jest wiecej sztuk 16V z klima? po za tym jaka to roznica czy to 16V czy f3p?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
monterek5
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 21:39
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

Chlodnice dolot z puszka elektryczna pompa wspomagania to nie roznice? W sedanie 1 czy 2 nabiles uruchomiles ? Nie . aro 16v nienabita szara edzia nienabita i wielle innych klima w teorii pod maska napchane a chlodzonka brak

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
jamlasica
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 21:44
Awatar


Postów: 222

Data rejestracji: 24.04.2013 08:29
Skąd: lubelskie
Chełm

No tak, ale tykasz temat bez wyraźnego wskazania winy. Winą jest wredna w obsłudze klima, czy po prostu zaniedbanie użytkowników?

Czemu tak dłubię temat... bo naprawdę chcę to zrobić. Dodatkowo jeszcze dzisiaj zaczęła mi jęczeć pompa wspomagania "paskowego" - więc robota na raz będzie...

Maestro, poproszę jeśli można, schematy od pompy elektrycznej o których wspominałeś. Chętnie rzucę na to okiem.

Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
 
dj_mafiozo
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 21:47
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

Abstrahując już od tematu montażu to jaki jest sens zakładanie tego bez nabicia? Satysfakcja z czwartego pokrętła na panelu nawiewu? Czy może upchanie tego wszystkiego pod maską i dechą? Sorry panowie, nie mam zamiaru brać dyskusji w temacie montażu, bo jeszcze tego nie robiłem, ale tą uwagę po prostu po przeczytaniu wątku musiałem wtrącić. Wink

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
monterek5
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 21:47
Awatar


Postów: 1761

Data rejestracji: 19.06.2010 14:33
Skąd: małopolskie
Kraków

Zaniedbanie zaniedbanie wiesz jak to jest z tego sie nie szczela i auto jezdzi dalej to ludzie olewaja temat i nowy osuszacz sprezarka do regeneracji nowe oringi na laczeniach i bedzie hulac jak kazda inna chociaz mialem to i to i gorzej sie czuje auto na elektrycznym wspomaganiu takie mialem odczucie

Edytowane przez monterek5 dnia 24-06-2013 21:50
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
 
dj_mafiozo
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 24-06-2013 21:49
Awatar


Postów: 1874

Data rejestracji: 28.10.2008 22:56
Skąd: łódzkie
Łódź

PS. @maestro gdzie szukać schematów R19? Nie mówię o tych z Etzolda tylko tych, których tam nie ma, bo w instrukcji serwisowej tego nie ma...

"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"

Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek.
Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM)
Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: