Menu główne
Forum
Klubowicze
jamlasica |
Dodany dnia 24-06-2013 14:41 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
Potrzebuję paru informacji, oraz opinii osób które mają klimę w 16v lub w jakiś sposób dotykały tematu klimy. Na wstępie powiem tak: temat dociągnę do końca tak jak inne rzeczy związane z Renią, więc na odpowiedzi w stylu "nie opłaca się" proszę nawet nie marnować klawiatury Chcę zbudować klimatyzację w Reni z F7p. Namierzyć klimatyzację do tego modelu - to dość spory wyczyn. Ja próbuję od jakiegoś czasu. Jednak przyszedł mi do głowy pomysł, żeby spróbować z klimatyzacją uniwersalną - którą można znaleźć na Allegro w cenie około 700 zł. Chłodnica takiej klimatyzacji jest praktycznie identycznych wymiarów jak chłodnica f3n mono (bo taką właśnie mam zaadaptowaną pod f7p). Na sklaplacz miejsce znajdzie się oczywiście w grodzi. Problemem pozostaje napęd sprężarki. Rozważaliśmy z kolegą opcję napędu elektrycznego, ale przypomniałem sobie że f7p+klima ma sprężarkę napędzaną pasem wielorowkowym,a wspomaganie jest na pompie elektrycznej. Tych, którzy dotrwali do końca tego wywodu, proszę o wypowiedzenie się lub pomoc w następujących kwestiach: 1. Foty. Potrzebuję jak najwięcej zdjęć z f7p+klima w okolicach blachy po lewej stronie, do której jest przymocowany kolektor, alternator itp. Po jednej i po drugiej stronie blachy. Chciałbym zobaczyć jak jest ułożona pompa wspomagania elektryczna, jaka jest różnica względem pompy na pasek (czy trzeba zmieniać przewody) oraz jakie są kształty łap, mocowań, blach. 2. związany bezpośrednio z 1). Czy pomysł, aby zastosować sprężarkę oryginalną z R19 + nowa instalacja z allegro - wypali? Kwestie załączania itp całkowicie pomijamy, bowiem panel sterowania nawiewem i temperaturą buduję od zera i mogę sobie pozwolić na dosłownie wszystko. 3. Co w momencie spadku obrotów silnika? klima generuje dodatkowe obciążenie na pasku: czy ECU sam podciągnie zbyt niskie obroty, korzystając z zaworu biegu jałowego? Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-06-2013 14:41 |
michor |
Dodany dnia 24-06-2013 14:50 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Istnieje/istniało coś takiego jak tzw. "włoska" klima do R19 - też w F7P.
Był dodatkowy pasek i łapa od kompresora, co powodowało że zostawało hydrauliczne wspomaganie. Co do pytań: 1) tak, trzeba zmienić przewody bo normalnie pompa jest po prawej z przodu pod alternatorem, zaś elektryczna siedzi sobie na skrzyni biegów po drugiej stronie silnika-> bez zmiany przewodów się nie obejdzie. 2) Akurat lodówki i przewody do klimy to najmniejszy problem - całkiem tanio da się to znaleźć. Ale-> jeżeli nie chcesz używać fabrycznego wiatraka i lodówki od klimy, to popatrz sobie na wiatrak w wersji bez klimatyzacji i się najpierw zastanów gdzie zamontujesz lodówkę (to pkt 1) i jak uszczelnisz "zaciąg" żeby ssało tylko przez lodówkę 3. od tego jest specjalne ECU z klimą w F7P które podnosi obroty i rozpina kompresor przy np. bucie w podłodze. Zastanów się jeszcze nad: 1) spasowaniem 2 chłodnic razem. 2) "logiką" działania wiatraka na chłodnicy - bo będzie potrzebna. Treść dodana dnia 24 czerwiec 2013 14:53: włoska klima Tu jest ten temat. Uderz ładnie do usera Rycho - może Ci podeśle fotki bo widzę że już linki nieaktywne. Edytowane przez michor dnia 24-06-2013 14:53 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
jamlasica |
Dodany dnia 24-06-2013 14:58 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
co do "włoskiej" klimy - gdzie mieścił się ten kompresor? kwestia specjalnego ECU - wsad do eproma najpewniej byłby do dorwania, chociaż szkoda mi mieszać z epromem (mam powerchip w podstawce). Ciekawe czy ECU różnił się elektronicznie, czy tylko epromem i wiązką.. mówiąc o logice działania wiatraka, masz na myśli sterowanie jego obrotami? Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
bej |
Dodany dnia 24-06-2013 15:33 |
Postów: 843 Data rejestracji: 17.04.2007 13:33 Skąd: mazowieckie Radom |
jak coś to mam łapy kompresora do 16V z klimą i pompę elektryczną wspomagania, kompresor też się znajdzie, wsumie to pewnie miałbym wszystko co Ci potrzebne oprócz wiązki elektrycznej
>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<< rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995 Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
|
jamlasica |
Dodany dnia 24-06-2013 15:39 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
poproszę numer telefonu na PW, mój też poszedł do Ciebie na PW
oki już namierzyłem twój kontakt Treść dodana dnia 24 czerwiec 2013 14:51: no i proszę.. "uderz w stół" .... chyba złożymy oryginalną klimę do 16v temat raczej leci do zamknięcia Treść dodana dnia 24 czerwiec 2013 14:58: Albo nie zamykamy nie będę nikomu zaśmiecał PW, więc jeśli ktoś wie, proszę o odpowiedź: kombinujemy z bej listę części potrzebnych do uzbrojenia 16V w klimę. Na podstawie tej listy będzie szukał dla mnie wszystkich komponentów w swoim składziku. Od strony wspomagania będą potrzebne: - pompa elektryczna - przewody wspomagania - ewentualnie wiązka od wspomagania elektrycznego, ale to raczej na piechotę da się zrobić Od strony klimatyzacji: - chłodnica - skraplacz - osuszacz - ECU - sprężarka - panel sterowania nawiewem - łapy i mocowania Jeżeli ktoś ma zdjęcia, numery części - bardzo prosimy o wszelkie informacje. żebyśmy dobrali na pewno to, co trzeba. Jeżeli czegoś brak na tej liście - również proszę o podpowiedź. Edytowane przez jamlasica dnia 24-06-2013 16:00 Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
monterek5 |
Dodany dnia 24-06-2013 16:10 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
szacun za pomysł sam przerabiałem już 2 auta f7p z wersji bez klimy na wersje z klima i miałem z 3 zestawy klimy ale z doświadczenia stwierdzam ze wole wersje bez klimy, uważam ze renault do f7p dołożyło klime na siłę i jest to średnio przemyślana konstrukcja ale jak bardzo chcesz twoja wola mam wiązkę deski pod Klimę jakby co Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
jamlasica |
Dodany dnia 24-06-2013 16:13 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
w związku z tym co powiedziałeś, czy jest ona jakaś wredna i szczególnie niewdzięczna w użytkowaniu? awaryjna? Elementy które znajdzie bej, zamierzam poddać najpierw regeneracji wszelkimi dostępnymi metodami. Jeśli chodzi o ilość miejsca potem pod maską.. wiem. Koszmar. Jednak - używać się da? Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
monterek5 |
Dodany dnia 24-06-2013 16:22 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
działać będzie bo do tego jest największe problemy z tym to będzie : - silniczek na wentylatorze od obiegu żeby miał wszystkie zębatki nieobrobione - wycinanie dziur w przegrodzie silnika - dokupienie przejściówki do napełniania z starych zaworów na nowe do nowych odczynników bo większość "klimatyzatorów" rozłoży ręce bez tego a reszta plug@play jak będziesz miał części no i dużo cierpliwości bo będzie naprawdę ciasno Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
jamlasica |
Dodany dnia 24-06-2013 16:37 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
wycięcie dziury to żaden problem. Mała tarcza, kątówka i wio. Mam za sobą przestudiowanie tematu z klimą f3p więc nie było tam takiej tragedii. A za temat biorę się, dlatego że mam w mieście naprawdę niezłego kolesia od klimatyzacji i sądzę że ma wszelkie przelotki do napełniania. Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 24-06-2013 16:47 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Jesli juz wkladac klime to seryjna i tylko z podzespolami na czynnik R134a wszystkie na czynnik R12 to poprostu szrot. Chodzi mi glownie sprezarke i parownik bo one sa w stanie agolanym po R12. Osuszacz nowy to nie wspominam bo to oczywistosc. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
jamlasica |
Dodany dnia 24-06-2013 16:55 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
Masz może numery części / zdjęcia pod r134a ? Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
michor |
Dodany dnia 24-06-2013 17:02 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
to jest wszystko to samo R134a/R12.
Tylko było innym czynnikiem napełniane (R12 podobno jest bardziej "żrący" [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 24-06-2013 19:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Kolega pyta czemu w 16V na siłe dołożyli klime a monterek odpowiada:
działać będzie bo do tego jest największe problemy z tym to będzie : - silniczek na wentylatorze od obiegu żeby miał wszystkie zębatki nieobrobione - wycinanie dziur w przegrodzie silnika - dokupienie przejściówki do napełniania z starych zaworów na nowe do nowych odczynników bo większość "klimatyzatorów" rozłoży ręce bez tego a reszta plug@play jak będziesz miał części no i dużo cierpliwości bo będzie naprawdę ciasno Czyli to co w kazdym innym silniku. Zasadniczo kieruj sie tematem o montażu w F3P mono (z reszta chyba mojego autorstwa) Co do wiazki wspomagania elektrycznego - nie myśl że to takie proste. Sterują tym cztery przekaźniki i pewna logika. "Szczęście w nieszczęściu" że mam do tego oryginalny schemat. Sam teraz walczyłem u siebie bo elektryczna pompa nie chciała chodzić Ogólnie temat nie jest jakiś specjalnie trudny jeśli masz wszystkie ORYGINALNE elementy. Aha - jeśli chcesz zakładać osprzęt (czyli wywalenie pompy napędzanej paskiem i montaż kompresora) to rób to na wyjętym silniku - dobrze Ci radze No i chłodnice Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
monterek5 |
Dodany dnia 24-06-2013 19:50 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
ja składałem na silniku w środku i problemów też nie ma większych jeżeli najpierw bierzesz się za osprzęt potem wiązkę węże i na końcu chłodnice, wiązka pod Klimę to 2gie tyle miedzi niż zwykła bez, mi konstrukcyjnie nie przypadła do gustu ale to moje zdanie wymieńcie f7p które ma nabita Klimę i działa oprócz miska bo niekojaze innych Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
maestro |
Dodany dnia 24-06-2013 21:36 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@monterek5 mateo? a ile jest wiecej sztuk 16V z klima? po za tym jaka to roznica czy to 16V czy f3p?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
monterek5 |
Dodany dnia 24-06-2013 21:39 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
Chlodnice dolot z puszka elektryczna pompa wspomagania to nie roznice? W sedanie 1 czy 2 nabiles uruchomiles ? Nie . aro 16v nienabita szara edzia nienabita i wielle innych klima w teorii pod maska napchane a chlodzonka brak Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
jamlasica |
Dodany dnia 24-06-2013 21:44 |
Postów: 222 Data rejestracji: 24.04.2013 08:29 Skąd: lubelskie Chełm |
No tak, ale tykasz temat bez wyraźnego wskazania winy. Winą jest wredna w obsłudze klima, czy po prostu zaniedbanie użytkowników? Czemu tak dłubię temat... bo naprawdę chcę to zrobić. Dodatkowo jeszcze dzisiaj zaczęła mi jęczeć pompa wspomagania "paskowego" - więc robota na raz będzie... Maestro, poproszę jeśli można, schematy od pompy elektrycznej o których wspominałeś. Chętnie rzucę na to okiem. Moje auto: Renault Clio IV RS, benzyna, 7500km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 24-06-2013 21:47 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Abstrahując już od tematu montażu to jaki jest sens zakładanie tego bez nabicia? Satysfakcja z czwartego pokrętła na panelu nawiewu? Czy może upchanie tego wszystkiego pod maską i dechą? Sorry panowie, nie mam zamiaru brać dyskusji w temacie montażu, bo jeszcze tego nie robiłem, ale tą uwagę po prostu po przeczytaniu wątku musiałem wtrącić.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
monterek5 |
Dodany dnia 24-06-2013 21:47 |
Postów: 1761 Data rejestracji: 19.06.2010 14:33 Skąd: małopolskie Kraków |
Zaniedbanie zaniedbanie wiesz jak to jest z tego sie nie szczela i auto jezdzi dalej to ludzie olewaja temat i nowy osuszacz sprezarka do regeneracji nowe oringi na laczeniach i bedzie hulac jak kazda inna chociaz mialem to i to i gorzej sie czuje auto na elektrycznym wspomaganiu takie mialem odczucie
Edytowane przez monterek5 dnia 24-06-2013 21:50 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 162000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 24-06-2013 21:49 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
PS. @maestro gdzie szukać schematów R19? Nie mówię o tych z Etzolda tylko tych, których tam nie ma, bo w instrukcji serwisowej tego nie ma...
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |