24 Kwietnia 2024 03:27:28
Zdjęcia użytkowników
Raafal20 paxel
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Silnik po remoncie nie odpala 
kamilu
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 02-07-2013 23:50
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

Witam Mam problem
W ostatnio wymieniłem uszczelkę pod głowicą. Ustawiłem rozrząd zgodnie z znakami na pasku, blokując wał blokadą. Wal ustawiony był na godzinę ok 6:30. W okienku na skrzyni była widoczna kreska z kółkiem. Pompa Lucas, miałem znak na kole zębatym i pokryłem go z znakiem na pasku.

Zmontowałem wszystko do kupy. Próbuję odpalić i nic. Kręci i nie odpala. W dodatku nie słychać takiego tykania po przekręceniu kluczyka. O ile się nie mylę za każdym razem gdy przekręcałem kluczyk słyszałem takie tykanie, teraz go nie ma.

Postanowiłem użyć plaka. I silnik na plaku pracuje, ale tylko przestanę psikać i gaśnie. Podejrzewam problem z paliwem. Gruszka od filtra paliwa twarda, pompę odpowietrzyłem. Ponadto zauważyłem ze od dołu pompy jest 5 kabelków, Poprzedni właściciel je odciął, i nie wiem do czego one służą, samochód jeździł z odciętymi kablami. I teraz Koledzy mam problem, Bo samochód nie chce za nic w świecie odpalić.

Czy możliwe że ustawiłem źle pompę mimo że znak miałem wygrawerowany na kole zębatym ?
Czy możliwe jest aby 4 świece żarowe padły na raz?
Czy to tykanie po przekręceniu silnika może być przyczyną jego nieodpalenia?
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 02-07-2013 23:50
Awatar
jachu190
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-07-2013 19:48
Awatar


Postów: 405

Data rejestracji: 09.06.2012 21:22
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

Cykanie po odpaleniu,to przekaźnik świec żarowych. Spróbuj zagrzać świece na krótko.

Moje auto: Toyota Avensis T25 1.8 vvti, benzyna, 210000km
 
maestro
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-07-2013 19:51
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@kamilu nie masz zasilania w zapłon. podaj + bezposrednio na elektrozawór na pompie (kabelek przykrecany na nakretke na klucz 8 chyba) - tylko na śrube a nie na obudowe! pewnie wszystko wróci do normy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kamilu
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-07-2013 21:01
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

Czy jeśli nie był oby tam prądu to pompa podawała by paliwo na wtryski? bo paliwo tam dochodzi. Padł bezpiecznik, świece już cykają.
Ale dalej nie odpala. Tzn, Na plaku odpala, puki psikam. ale dalej nic.

Edytowane przez kamilu dnia 03-07-2013 21:04
 
bej
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-07-2013 21:04
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

a skąd wiesz że paliwo dochodzi do wtrysków?

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
kamilu
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 03-07-2013 21:47
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

poluzowałem nakrętkę mocującą przewody wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy i poleciało tamtędy paliwo.

W dalszym ciągu nie odpala. Już tyka, kręci i nic-> do rozładowania akumulatora.
Postanowiłem zmierzyć napięcie na świecach żarowych, wynosi około 10,4V - czy to normalne?. Ponadto podczas kręcenia na zaworku napięcie spada do 6V, ale to chyba normalne bo rozrusznik kradnie dużo prądu.
 
pavko
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-07-2013 22:38
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

3 rzeczy:
* doprowadź do porządku obcięte przewody na pompie (są potrzebne właśnie do rozruchu)
* czy linka która idzie do tzw. "plemnika" jest napięta?
* czy po złożeniu silnika w pompie został ustawiony kąt wtrysku? (I to że została założona niby tak samo jak była nie znaczy że kąt pozostał dobry)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
kamilu
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2013 00:44
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

Mam ucięte przez poprzedniego właściciela 5 przewodów pod pompą. Tam jest jakiś sterownik czy coś ? Samochód odpalał mimo uciętych kabli. Nie jestem w stanie rozkodować do czego docelowo były podłączone.

Co do linki jest ona luźna.

Nie ustawiałem kąta wtrysku. Czy można to ustawić samodzielnie ?
 
pavko
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2013 11:36
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

1) Przewody idą do sterownika świec żarowych - potrzebujesz schematu, bądź znaleźć wiązkę od której przewody zostały obcięte i połączyć wg. kolorów.
2) Linka ma być napięta na zimnym silniku - chodzi o podbicie obrotów tuż po rozruchu.
3) Kąt da się ustawić samodzielnie - potrzebujesz serwisówki z opisem.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
kamilu
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2013 11:57
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

@pavko Ból w tym że przewody są czarne. i dostęp do nich jest dramatyczny. ale spróbuję pokombinować.

Problem w tym ze nie mam dostępu do tej końcówki Mot 1079. Czy można jakoś to zastąpić ?
 
pavko
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2013 20:32
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Co do narzędzia specjalnego to nie kojarzę - wrzuć jakieś wycinek serwisówki żeby było wiadomo co to.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
kamilu
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2013 00:14
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

Tutaj załączniku regulacja pompy


Treść dodana dnia 04 lipiec 2013 23:22:

PDF


Treść dodana dnia 06 lipiec 2013 22:11:

Witam, ustawiłem pompę po 30 sec kręceniu z pomocą plaka odpalil,, ale strasznie kopci na biało. Wał korbowy zablokowany blokadą jest w pozycji ok 6:30. znak na wałku rozrządu jest ustawiony zgodnie z paskiem, Pompa wtryskowa ustawiona na 7,07 mm za pomocą czujnika zegarowego(ten znak się nie pokrywa z paskiem).
Dym jest gęsty i biały, w bardzo dużych ilościach. Auto nie ma mocy i nie może ruszyć z miejsca. Gaśnie co chwilkę.
kamilu dodał/a następującą grafikę:
pompa.jpg

Edytowane przez kamilu dnia 06-07-2013 23:11
 
pavko
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2013 20:29
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

U siebie biały dym też miałem - wypalała się zalegająca ropa i odparowywała woda z układu wydechowego (chwilę to trwało ale później pracował już czysto). Co do braku mocy to nie mam pojęcia - jesteś pewny że nowa uszczelka jest dobrze założona? Sprężanie jest w normie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
kamilu
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2013 20:46
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

U mnie silnik nie chce odpalić bez plaka. Kompresja jest dobra. Tworzy zasłonę dymną straszną. NIe mam pewności co do ustawienia pompy. tylko ona nie zgadza się z tą kreską na pasku(tak wyszła z ustawienia pompy czujnikiem zegarowym).
Auto nie ma kompletnie mocy. nie moze ruszyć z miejsca i się dusi.
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2013 20:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Podstawowe pytanie - na jaki kolor kopci? Skoro nie odpala to sprobuj troche cofnąć albo posunąć zapłon.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kamilu
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 09-07-2013 00:31
Awatar


Postów: 16

Data rejestracji: 25.04.2013 09:11
Skąd: -

Dzisiaj się udało. Winowajcą była źle ustawiona pompa. ODpalił od strzała.
Dziękuje wszystkim za pomoc Smile
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: