Menu główne
Forum
Klubowicze
majkel87 |
Dodany dnia 06-08-2013 20:55 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
chodzi o silnik 1.4 C3J monowtrysk. Sprzęgło nie rozłącza, wsteczny wchodzi ze zgrzytem, zwłaszcza jak się nagrzeje silnik. Na zimnym wchodzi jeszcze dobrze, ale później coraz gorzej, jedynka i dwójka wchodzi ciężko. Pedał "bierze" od samego dołu, jego zakres ruchu jest bardzo krótki, słychać mocne skrzypienie! Linka nie ma prawie w ogóle luzu (jest samoregulator) linka jest oryginalna made in france, używana ale sprawia wrażenie bardzo dobrej, zamontowałem ją miesiąc temu i od tego czasu zgrzyta. Wcześniej była linka za 20 zł, którą non stop smarowałem, bo myślałem, że problem tkwi właśnie w lince, która zacina się w pancerzu, doradzali mi to nawet mechanicy... Na tamtej lince za dwie dychy nie było zgrzytów, sprzęgło od nowości brało bardzo nisko, nie dało się ruszyć normalnie samochodem, bo tak ostro brało, o jeździe na półsprzęgle nie było absolutnie mowy! Sprzęgło to valeo kupione 2 lata temu nowe w komplecie na allegro, dosyć tanio, napisy po rusku, zielone pudełko, wszędzie emblematy valeo. Zrobiłem niecałe 30 tys. km, dzisiaj po wyjęciu z auta absolutnie żadnych oznak zużycia, co ciekawe tarcza wygląda zupełnie jak nowa, żadnych oznak zużycia, jakby zrobiła kilka tysięcy, jakby przed chwilą wyjęta z pudełka... Chcę tylko wiedzieć czy ktoś miał podobny przypadek... do k.. nędzy, czy tylko ja mam takiego pecha Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 06-08-2013 20:55 |
R9GTX |
Dodany dnia 06-08-2013 21:15 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
a lewarek po wymianie sprzęgła dobrze ustawiony?
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
majkel87 |
Dodany dnia 06-08-2013 21:30 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
No lewarek starałem się ustawić ale to nic nie dawało Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
R9GTX |
Dodany dnia 06-08-2013 21:33 |
Postów: 5220 Data rejestracji: 12.12.2009 17:58 Skąd: lubelskie Lublin |
a docisk jest w porządku? Tj to słoneczko
Yo, seria dwieście, wożę się nią po mieście, wszyscy się gapią, gdy jadę ulicą, ups, padła uszczelka pod głowicą... Moje auto: Renault 9, Phase 1, 1984r., F2N L704 (1721/98KM), sedan, benzyna, 500081km
|
majkel87 |
Dodany dnia 06-08-2013 22:33 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Pytanie jak sprawdzić docisk Wyżej napisałem że wszystko wygląda dobrze. Podczas odkręcania docisku od koła zamachowego łopatki się odgięły, a były dosyć mocno że tak powiem " wciśnięte". Może tak ma być, a właściwie musi, tylko pytanie jak mocno te łopatki czy widełki od sprężyny talerzowej ( jak zwał tak zwał) mają się "naprostować"? szkoda ze nie zrobiłem zdjęcia... Za to zrobię foty samego sprzęgła po wyjęciu jutro Od razu pytanie czy ktoś ma w pełni sprawny, używany docisk na zbyciu? Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
Mateo |
Dodany dnia 06-08-2013 22:40 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Może i głupie pytanie ale nie dałeś czasem tarczy odwrotnie. Bo już o różnych akcjach słyszałem.
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
maestro |
Dodany dnia 06-08-2013 22:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@Mateo to niemożliwe bo biegi wchodzą póki fura sie nie nagrzeje. a tak byłoby cały czas zasprzęglone.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
grzes70 |
Dodany dnia 07-08-2013 07:14 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@majkel87 Sprawdź grzybek,trzpień na którym w skrzyni opiera się łapa sprzęgła. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 07-08-2013 08:24 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
potwierdzam -i dorzucilbym smaru na widelki i bym dobrze je obejrzal
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
majkel87 |
Dodany dnia 07-08-2013 13:33 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
grzybek wygląda dobrze. Na czym ma polegać jego niesprawność? Nosi ślady używania, tzn. widać że pracował... w końcu ma 20 lat... poza tym jakiś tam naprawdę minimalny luzik. Próbowałem go zdjąć przed chwilą, ale było tak ciężko, że nie chciałem czegoś zepsuć Da się dokupić sam ten grzybek nowy... Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 07-08-2013 13:54 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@majkel87 W którymś temacie wstawiałem zdjęcia i opisałem wymianę bez wyjmowania skrzyni z auta,nie mam czasu szukać ale są.U mnie grzybek też wyglądał dobrze,a po kupieniu nowego okazał się znacznie krótszy.Występuje jako część zamienna,są dwa typy;na pewno dostępne w ASO i nie są drogie.
Link do FAQ z opisem ale bez zdjęć,przeczytaj cały są numery części,jest jeszcze jeden temat ze zdjęciami. Edytowane przez grzes70 dnia 07-08-2013 14:07 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
kapusniak19 |
Dodany dnia 07-08-2013 14:02 |
Postów: 1337 Data rejestracji: 01.01.2007 18:43 Skąd: podkarpackie Ustrzyki Dolne |
samoregulator sprawdź dokładnie. jak bierze od dołu to za mało linka podciąga sprzęgło może faktycznie tarcza odwrotnie załozona na zimnym chodzi troszke lepiej dlatego, że zimny olej lepiej ,,synchronizuje" Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, C1J (1397/60KM), sedan, 231000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 07-08-2013 14:15 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
majkel87 |
Dodany dnia 08-08-2013 13:57 |
Postów: 54 Data rejestracji: 28.12.2010 10:58 Skąd: śląskie Dąbrowa Górnicza |
Zawiozłem z ciekawości sprzęgło z ori pudełkiem do serwisu renault. Po kodzie na opakowaniu wyszło im, że to właśnie sprzęgło do mojego auta, poza tym pasuje oczywiście tez do renault 19 C3J.. I pewnie do wielu, wielu innych wersji. Silniki się różniły parametrami i gaźnikami/wtryskami, skrzynie przełożeniami, ale nie wierzę w to, że były jakieś niewielkie różnice między sprzęgłami, czy ze np. koła zamachowe były inne... Mechanicy z renault twierdzą że sprzęgło jest za wysokie. Porównaliśmy tarcze, akurat w serwisie mieli na zapasie sama tarczę valeo wyprodukowaną dla renault i bardzo delikatnie różniła się budową, ale wymiary dokładnie te same co w mojej valeo Niestety nie mieli docisku, więc nie porównaliśmy... I tak cud że mieli tarczę... Idąc tropem za wysokiego sprzęgła, mam tarczę luka do R5, jest niższa od tej valeo z kompletu, który nie działał.. Dzisiaj montuję docisk valeo ( od początku podejrzewany jako winowajca), łożysko valeo ( wygląda jak nowe) i starą tarczę luka, dzięki której ma wytworzyć się luz. Zobaczymy co będzie... Jeżeli ktoś z forum ma jeszcze dobre albo nowe sprzęgło komplet valeo, to mógłby pomierzyć dla mnie docisk razem z tarczą, docisk i tarcze razem, tak jak zamontowane w aucie, pomierzyłem suwmiarką i od blatu stołu do wierzchołka tarczy było 58 mm Moje auto: C1J 1.4 60 KM, benzyna, 270000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |