Menu główne
Forum
Klubowicze
mat46 |
Dodany dnia 25-01-2006 16:11 |
Postów: 4 Data rejestracji: 13.01.2006 21:42 Skąd: - |
Wziąłem się w końcu i wymieniłem termostat w mojej Reni. Zalałem płyn i zapaliłem silnik żeby sobie pochodził i się odpowietrzył. Pochodził sobie i owszem w międzyczasie musiałem dolać jeszcze z litr płynu i myślałem że jest ok. Dziś wyjechałem, termostat działa jak należy, silnik łapie nominalną temperaturę ale nie grzeje prawie w ogóle. Może trzeba użyć jakiś magicznych sztuczek aby go odpowietrzyć? Ma ktoś jakieś pomysły?
Pozdrawiam może być to również zawalona tudzież zasyfiona nagrzewnica Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 20-11-2008 14:17 mat46
R19 1.9 dT 1994 right hand drive |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 25-01-2006 16:11 |
Jaski |
Dodany dnia 25-01-2006 16:24 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
Diesla odpowietrzamy tak samo jak benzyne.
Zalewasz układ płynem w zbiorniczku wyrównawczym na max. Zanim odpalisz silnik ugniatasz górnym przewodem od chłodnicy tak długo aż płyn przeszastanie wbijać się w układ. Oczywiście ubytki dolewaj. Zakręć korek od zbiorniczka i uruchom silnik. Cały czas ugniataj górny przewód od chłodnicy i co trochę obserwuj zegar temperatury, jeśli wskazówka zacznie niepokojąco rosnąć natychmiast zgaś silnik. Jeśli płynu ubędzie ze zbiorniczka odkręć go i dolej ubytki. Od czasu do czasu możesz go przegazować i przytrzymać na około 2000obr/min żeby płyn przegonił bąbelki do zbiorniczka. Nie zapominaj o ugniataniu przewodu górnego. Jeśli silnik się zagrzeje ustąpi termostat i strumień wody będzie skierowany na chłodnice Możesz sprawdzić to dłonią UWAGA od strony zewnętrznej nie po stronie wentylatora. Jeśli to nie nastąpi i zauważysz ze w zbiorniczku płynu robi się coraz więcej i zaczyna się gotować, zgaś silnik gdyż możesz przegrzać motor i w ten sposób go uszkodzić. W takiej sytuacji nie przerywać ugniatania górnego przewodu. I nie odkręcaj zbiorniczka do czasu aż nie spadnie temperatura (Możesz się poparzyć) Płyn krąży już po całym obiegu razem z chłodnicą, Wszystko będzie już w porządku, poczekaj aż załączy się wentylator. Jeśli wszystko przejdzie pomyślnie poczekaj chwilkę aż silnik przestygnie troszkę odkręć zbiorniczek wyrównawczy, dolej ewentualne ubytki płynu. Jedną ręką odkręć odpowietrznik nie do końca i podmuchaj usta/usta w zbiorniczek wyrównawczy aż zacznie ciurkiem lecić płyn z odpowietrznika. Odpowietrznik jest na chłodnicy. Jak otworzysz maskę i staniesz przed samochodem to jest: - PH1 po prawej stronie chłodnicy na górze taka plastikowa zakręcana śrubka, - PH2 po lewej stronie chłodnicy na górze taka plastikowa zakręcana śrubka. W tym samym czasie zakręć go, aby nie pociągnął tamtędy powietrza. Podczas nagrzewania silnika i dokonywaniu czynności odpowietrzenia należy wyłączyć nawiew wentylacji (w pozycji 0) gdyż silnik wentylatorem nagrzewnicy będzie w ten czas zestugiwany i dłużej się będzie nagrzewał. Układ powinien być zalany dobrej jakości płynem do układów chłodzenia lub koncentratem zmieszanym z woda destylowana pół/pół Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 20-11-2008 14:14 Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
Przejdź do forum: |